رواية احببت طالبتي الفصل التاسع 9 بقلم مارتينا مدحت

 

رواية احببت طالبتي الفصل التاسع 9 بقلم مارتينا مدحت



رواية احببت طالبتي الفصل التاسع 9 بقلم مارتينا مدحت 




رواية أحببت طالبتي الفصل التاسع

يارا باستغراب:مستر سيف؟ ،بتعمل ايه هنا؟

سيف:جيت اخدك معايا الجامعة ،عشان مش هينفع اسيبك بعد اللي حصل امبارح

يارا:شكرًا ،بس

رغد اتكلمت من جوا العربية:يلا هنتأخر علي الجامعة

وراحوا كلهم علي الجامعة

بعد ما كل المحاضرات خلصت

رغد:ابيه ،كان في دروس مفهمتهاش ،ممكن تشرحهالي انا ورامز؟

   سيف:طبعًا حبيبتي

رغد:ممكن يارا تيجي معانا؟

يارا:أكيد ،بس عندي شغل

سيف:هيبقي عندك شغل ازاي يعني وانا هبقي معاهم هنا؟ ،يلا تعالي معاهم

يارا:ماشي ،شكرًا

سيف:بطلي شكر

رغد ورامز بصوا لبعض وكاتمين الضحك بالعافية

سيف:هنروح المطعم ناكل وبعد كدا نذاكر في المكتبة ايه رأيكو؟

   رغد ورامز مع بعض:ماشي

رغد بصت لرامز بخجل وسكتت وهو كان فرحان

يارا:موافقة 











وبصت علي رغد ورامز ومعلقتش وعايزة تضحك برضو

راحوا المطعم كلهم وكل شخص طلب اللي هو عايزه ،بس سيف طلب حاجة غريبة سيف:وكوباية لبن معلش

رغد باندهاش:لبن؟ ،انت هتشرب لبن؟

سيف:لا دا مش ليا ،دا ليارا

يارا باعتراض:لا مش بح........

وافتكرت لما قالها قبل كدا تشربه واعترضت وهددها انه هيرفدها من الشغل فوافقت وشربته

يارا:لا ،خلاص هشربه

وسيف همسلها جنب ودنها:بنت شطورة

يارا بصتله بغضب طفولي وقالت بهمس لنفسها:اشرب ليه لبن؟ ،شايفني بنت صغننة دا ولا ايه؟ سيف سمعها وهمس تاني جنب ودنها:لا ،انتي بنتي الصغننة

يارا:ايه؟ ،قولت ايه؟

سيف بهمس:قولتلك قبل كدا انك فضولية اوي ،وانا مش هرضي فضولك

رغد:بتقولوا ايه بهمس كدا؟

سيف بعد عن يارا وبص لرغد وابتسم وقالها:ولا حاجة

رغد:طيب ،هصدقك يا ابيه

سيف:شاطرة يا قلب الابيه انتي

بعد شوية الاكل جه واكلوا ويارا شربت اللبن رغم انها متضايقة من سيف

وسيف شرحلهم الدروس اللي مش فاهمينها ،بس كانت نظراته وتركيزه مع يارا اكتر ،وطبعًا رامز ورغد ملاحظين دا ،وبصوا لبعض بانتصار بمعني ان أول جزء من خطتهم نجح

بعد ما سيف شرحلهم كلهم الدروس اللي مش فاهمينها روح يارا لبيتها وقبل ما تنزل همسلها جنب ودنها:سلام يا بنتي

يارا بصتله باستغراب:سلام

وبصت لرغد اللي قاعدة ورا:سلام حبيبتي

رغد:سلام يا قلبي ،اشوفك بكرا

يارا:اشوفك بكرا 












وطلعت لبيتها وهي بتفكر في طريقة سيف الغريبة معاها يارا:هو بيعاملني كدا ليه؟ ،هو ممكن يكون بيحبني؟ ،لا لا طبعًا لا ،ليه هيحبني يعني؟ ،طب ليه بيقولي بنتي؟ ،اكيد بيقولي كدا عشان يضايقني ،خلاااااص بقي بطلي تفكير وتدخلي اتخمدي شوية ولا ارتاحي ،بطلي تفكييييير

ودخلت ترتاح شوية

تاني يوم سيف عدي علي يارا واخدها معاه الجامعة وكان معاه لانش بوكس للجامعة وخلاها تشرب اللبن في الشركة واهتم بيها طول اليوم 

تاني يوم في الشركة

سيف طلب يارا لمكتبه فراحتله

سيف:كنت عايز اسألك سؤال

يارا:طبعًا ،اتفضل

سيف:انتي حبيتي حد قبل كدا؟

يارا:انت طلبتني هنا عشان تسألني السؤال دا؟ ،بس انا هرضي فضولك ،لا محبتش حد قبل كدا ،بس دلوقتي مش عارفة

سيف قرب منها بهدوء وقال:بس اعتقد اني عارف دلوقتي

يارا بتوتر وخجل وفرحة وحب وكل حاجة:تقصد ايه؟

سيف بهمس:بتحبيني؟

يارا بارتباك:ايه؟ ،لا ،قصدي اه ،قصدي أكيد بحبك كمديري وبس 

وكانت هتمشي بس سيف مسك ايدها وقالها:......

يا تري هيقولها ايه؟

-هنعرف

توقعاتكم؟؟؟

بقلم/Martina Medhat 

#Tina Medhat 

              الفصل العاشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×