رواية فيروزه جحيمي الفصل الثامن 8 بقلم دنيا حسن
بارت 8💫💫
دخلها الأوضة وسالها=كنتي بتعملي اي مع يونس ياست هانم
فيروزه بخوف وعياط هستيري: انا انا معملتش حاجه والله
راح وراها الصوره وهي ماسكه ايد يونس(اصل الحربايه ليلي عملت خظه الواقعه وصورتهم كدا شوفتو بقا)
فيروزه: طب بص انا هفهمك كل حاجه بس اهدي ونبي وسيب شعري
زين بدا يشد اكتر علي شعرها وزقها علي السرير وعمل اوحش حاجه في الكون =انا هوريكي بقا انا هعمل اي وبدا يقلع هدومه تدريجيا
فيروزه : ابعد عني ونبي لا لا يازين متعملش كدا ارجوك متعملش كدا ارجوك انا هفهمك اسمعني اسمعني بس
وبدا صوتها يعلي اكتر : لا لا لااااااا
وانقض عليها زي الوحش واغتصبها بكل وحشيه وبعد مااخذ مايريده رماها وخرج برا الأوضة
........... عند امل
امل كانت قاعده في الجنيه يونس راحلها=مش ناويه تحنيلي ولا اي
امل: يبني ابعد عني مش كفايه اللي عملتو
يونس: عملت اي يعني حبيتك
امل: انت شيطان وصدقني انا هخلي زين يوريك وهخليه يندمك
يونس: وانا هتجوزك وهقص لسانك ده عشان تتادبي
امل بصتله بقرف = ده وانت بتحلم وطلعت علي اوضتها ونامت
.......عند جوري
ايد خالد كانت هتتعصر من كتر ماكريم ماسكها بقوه
كريم : انت غلطت لما حاولت تمسك حاجه تخص كريم
خالد: شيل ايدك ياحيوان
كريم ضربه بوكس : لو شوفتك بتبصلها بصه واحده بس هنهيك من علي وش الارض
ومسك ايد جوري وركبها العربيه وهو ركب و كان بيسوق وعلي اخره
جوري بعياط: كريم ممكن تهدي والله انا ماليش دعوه
كريم وقف العربيه فجأه ومسكها من وشها بهدوء: اهدي انا عارف ان ملكيش دعوه عارف اهدي بقا
جوري بتمسح دموعها زي الأطفال : يعني انت مش زعلان مني
كريم : ابدااااااا اضحكي بقا ضحكتك اللي بتنور حياتي
جوري ضحكت ضحكه خفيفه
كريم بابتسامه اللي بتخطف قلب جوري دايما: انا هسوق احسن ماعصر الطماطم دي
وضحكو وكملو الطرق
...........
فيروزه كانت تبكي منهاره مكانتش عايزه تعيش بس مسكت صوره مامتها وباباها = انا قولتلكو اني وعدكو هندمه بس والله ماقادره انا همشي من هنا واروح اشتغل في اي مكان بس اطلع من هنا كفايه اللي شوفته يحد هنا
دخلت اخدت دوش وهي بتموت من الوجع واخدت دوش واستسلمت للي حصل في النهايه هو زوجها ولو عملت ماتشاء من شكوي فلا يمكنها اخذ حقها لان هو زوجها
......... في مكان اخر
ليلي : يلا بقا ننفذ الخطه ونخلص منها
سميحه : انا معاكي في اي حاجه
هدي :وانا معاكو
ليلي : يعني اي
هدي في عقلها: انا بكره زين اوي عشان كدا لو اخدت اللي بيحبها منه هو هيضعف وهيتذل قدامي
سميحه : معانا في اي
هدي: بصو بقا انا بكره فيروزه دي اووي وعشان كدا نخلص منها وانا اصلا كنت بعيد عشان كنت بتفرج عليكو ولاقيتكو محتاجيني قولت اجي اساعدكو
ليلي وسميحه في صوت واحد: يلا بينا
.......عند حافظ ومراته
حافظ : بكره هنخلص منه وننهي القرف ده كله
صفاء: هتعمل اي هتعمل اي قولي
حافظ: بكره هتعرفي كل حاجه
.....................................
طبعا جوري وكريم وصلو من بدري بس كريم راح شغله وجوري طلعت تقعدت مع مامتها شويه
......................
............................... في المساء
فيروزه اخدت شنطتهاوجايه تنزل اتزحلقت بسبب الزيت وانتو طبعا عارفين مين اللي حطو واتدحرجت علي هذا السلم الذي اتجرجرت عليه من شعرها من مده
....... عند زين
زين راح لمكان بعيد اووي ومفيهوش ناس عشان يعرف يتكلم مع نفسه = ليه ليه عملت كدا هو انا عملت كدا عشان جدي عملت كدا وعذبتها عشان جدي ولا لا ياااااااارب ابعتلي اشاره واحده بسس
وفجأه جه شيخ من وراه
الشيخ محمد. : صلي علي النبي يابني
زين باستغراب : انت مين مكنش فبه حد تاني هنا غيري انت جيت منين
الشيخ محمد: مش انت اللي طلبت اشاره من ربنا بص يابني مش هقولك غير جمله واحده ( ركز في اللي بيحصل حواليك مش كل اللي بتشوفه حقيقه) وجاي يمشي
زين مسكه من ايده : انت رايح فين وضحلي ارجوك
الشيخ محمد شاور علي قلب زين : ده اللي هيوضحلك كل حاجة اسمعه ولو مره
ومشي الشيخ وزين رجع تاني وسند علي العربيه وقال= يعني اي يعني اي قلبي اللي هيوضحلي وفجاه قلبه دق جامد لما افتكر فيروزه لما تضحك و فجأه قلبه اتوجع والدموع نزلت فورا لانه افتكر كل اللحظات الوحشه اللي عاشتها معاه افتكر ضربه ليها وعياطها وحتي افتكر الوحشيه اللي عملها معاها من ساعات وفهم فهم انه بيحبها فهم انه عشقها واخدت عهد علي نفسه انه هيسعدها دايما وهينسي كلام جده وانه هينسيها الليله السودا دي وفهم انه غلطان فهم انه كان بيعمل كدا بسبب غيرته المتخلفه
وركب العربيه واتجهه للبيت وهو بيعيط بانهيار علي غباءه وتخلفه=صدقيني انا هسعدك وانسيكي كل اللي عملتو صدقيني
واول مادخل اتصدم من اللي شافو
( هل لا يوجد فرصه لتسامحيني هل لا يوجد فرصه لاسعدك يارب لا تحرق قلبي عليها)
🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻🎻
.....