رواية حب حد التملك الفصل الثامن 8 بقلم دينا عبدالحميد


رواية حب حد التملك الفصل الثامن 8 بقلم دينا عبدالحميد



 رواية حب حد التملك الفصل الثامن 8 بقلم دينا عبدالحميد 


#حب_حد_التملك

اجهزوا بقا والبسوا لبس ينفع بلاش لبس اهل الپندر عشان انتوا كبرات البلد 

التلاته بصدمه نعم؟ 

الجد بهدوء زي مسمعتوا 

قامت رنا بغضب وراحت اوضتها 

راهب اتصدم من تصرفها وراغب تنح وقال ملها دي؟ 

الجد ضحك لانه عارف السبب ونطق ربنا يعينك 

قام الشباب يغيروا

راهب دخل جري وحضنها من ضهرها الجميل مكشر ليه؟ 

رنا سكتت.... 

باسها من خدها ونطق غيرانه؟  

زقته بغضب الغيور ده بيكون ضعيف الشخصيه... 

راهب وانا بقي غيور ابقي ضعيف 

ابتسمت رنا بسماجه وقالت طبعاً 

راهب بغضب رنا 

رنا كملت بثبات لاء... طبعاً لاء 

ضحك راهب وقال امال ايه بقي 

رنا قربت وقالت انا اجمل بنت شفتها عنيك فطبيعي تغير انا مش قليله 

ضحك راهب وقال الثقه... 

رنا بضحك تقصد غرور 

شدها وقال مالك 












 زقته وقالت انت موافق 

ضحك وقال جدك مقرر 

ضيقت عنيها وقالت ومن امتي وانت بتسمع كلام جدك..... 

راهب ومن امتي وانتي هم بتبقي عايزاني مسمعش 

رنا بغيره بلاش 

شدها لحضنه وقال ليه  

اتنفست وقالت هتسبني وتهتم بالبلد واهلها زي جدك  

شدها لحضنه ونطق بتوحشيني وانتي ف حضني هبعد عنك 

رنا بغيره اهل البلد هيخدوك مني با*سها بشغف ونطق بعشق رنا 

رنا بزعل اوعي بقا 

نطق بعشق ر... رن.. ر. ن ا

قربت منه بتنهيده عيونها 

همس من وسط ابتسامته وقبلاته ل خدها جهزيلي حمام وغيار اخرج عشان جدك مستني  

رنا تؤتؤ 

نطق بهدوء يلا عشان متأخرش عشان وحشتيني قبل متحرك 

رنا بتذمر لازم تمشي 

شدها ليه ونطق لا مش لازم..... ممكن افضل حضنك ونعمل حاجات همو*ت 

زقته رنا وقالت همو*ت وأعملها 

ضحك بعلو صوته وقال وطبعا هتردي وقال بصوت مسرسع راهب ابعد متفقناش علي كده... راهب استني الفرح.... 

رنا بضحك راهب 

راهب كمل بغضب بت انا هتجوز علي نفسي 

رنا ضيقت عنيها ازاى؟ 

راهب بعشق متيجي ننفذ 

ردت بغضب قليل الادب سبته ودخلت جهزت الحمام  

 قعد الجد مع روان وكانوا بيلعبوا 

روان بضحك جدو جدو هي عمتو كانت شكلها ايه؟ 

الجد ضحك وقال شبه رنا وراهب شدها ف حضنه وكمل كانت حنينه يا روان متستهلش الي حصل وانا مكنتش راجل معرفتش احميها دموعه نزلت  











بصتله روان ومسحة دموعه بحب وقالت اسفه انك عيطت بسببي ضحك من اسلوبها وحضنها وقال مش بسببك بس متقوليش ل حد اني عيط ماشي 

بصتله ببراءه وقالت ماشي 

مسك اديها وقال يلا بقا اوريكي جبتلك ايه وانا جاي 


عند رنا 

كانت بتبصت للمرايه كانت اول مره تشوف نفسها بتضحك بالشكل ده ومنغير سبب رغم انها مغروض تكون زعلانه ببعد ابوها 

اتنهدت لما لقت راهب حضنها من ظهرها وبيبو*س خدها ونطق بضحك الجميل سرحان ف ايه 

لفت ليه وفركت عنيها ونطقت جميل ليه ده كده تو متش 

بصلها باستغراب وقال ايه 

نطقت انت حتي بلبس اهل الصعيد قمر لاء كده هغير... شدها بضحك عجبتك؟ 

غمزته وقالت قوى..... قوي 

شدها وقال وبعدين؟ 

قالتله ناقص حاجه جابت الطقيه ولفت عليها الشال بشكل مميز وبعدين جابت عبايه حطتها علي كتفه ومسكت ايده قعده علي كرسي وجابت جذمه كانت عايزه تلبسهله بعده ونطق وهو بيقومها مكانك هنا وقعدها علي رجله 

رنا بغمزه يا راجل... 

شدها وقال قلب الراجل 

بعدته رنا وصمتت تلبسه الجذمه وفعلا لبسها ونزل وهو ماشي بهيبه وثواني ونزل راغب الي كان نسخه تانيه منه بس بألوان لبس مختلف وطبع مختلف 

اخدهم الجد وروان الي مسكت فيه وقالت اجي معاك  

كانوا بيتكلموا هما وشيوخ البلد فجأه دخلت بنت بلبس مقطع وجسمها متبهدل وبيجيب دم وعيطت بصوت عالي وقالت الحقني يا كبير البلد الحقوني انا..... وفجأه وقعت من طولها مغمي عليها

#دينا_عبد_الحميد



          الفصل التاسع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×