رواية بريئتي الجميله الفصل السابع 7 بقلم شهد عبدالسلام

 

رواية بريئتي الجميله الفصل السابع 7 بقلم شهد عبدالسلام


 رواية بريئتي الجميله الفصل السابع 7 بقلم شهد عبدالسلام 

 البارت السابع 


بريئتي الجميله 


بقلم :شهد عبد السلام


في غرفة نيروز


نيروز:مش هينفع انزل دلوقتي 


حازم :ده ليه  


نيروز:عشان مامي 


حازم بخبث:برحتك يا بيبي 


ولسه هيقفل 


نيروز:حازم اسفه


ببرود:وقتك خلص باي


و بيقفل 


نيروز:الوو حازم يا حاااازم 


و بتقوم تلبس 


عند لارا 


لمار:اسفه بجد لاني طول الفتره دي معرفتش اجيلك 


لارا بحب:عارفه أن غضبك عنك و بعدين انتي دائما بتكلمني ...شكل القاضيه دي صعبه شويه 


لمار بتعب:اوووي يا لارا 


لارا:طب تعالي نشري قهوة و نقعد نشوف القضيه دي سوا 


لمار:لا لا مش جايه اوجع دماغك 


لارا:تعالي اخلصي ايه الجديد دائما بنشتغل مع بعض 


بعد وقت 


لمار :ميرسي اوي علي القاعده اللطيفه دي و القاضيه 


و بتنزل هي و لارا عشان تمشي 


اياد : لمار هانم عندنا 


لمار:عندنا...؟! الي يسمعك يقول صاحب البيت انت هنا ضيف ذيك ذي اي حد


اياد بيبصلها بقرف:ايه الدبش ده هقول ايه واحده طول النهار و اليل في محاكم 


لمار:كفايه انت بسكوتايه هبقي انا وانت 


و هتمشي


اياد: بسكوتايه ده انا صح 


لما :بظبط كده 


اياد بخبث و قاصد :ابقي تعالي في العياده نشوف الموضوع ده 


لمار بعصبيه :تصدق أنك قليل الادب و تربيه....


اياد كتم فمها:لا عند دي و هعلقك يا لولو


لمار بتبعد عنو:انسان بارد ...


و بتخرج


اياد بصوت عالي :ميرسي يا بيبي 


لارا بزعل:طب ينفع كده 


اياد :براحتي يا حبيبتي ويلا علي فوق 


في غرفة لارا 


لارا ببكاء: بس بعد ده كلو مش قادره مش عارفه ارجع ذي الاول ناقص حاجه 


 

اياد:لارا دي حاجه طبيعي تحصل بعد ده كلو 


لارا :بس ليه يحصل كده ...ببكاء... طول عمرها اختي مع أن ببقي عارفه انها مش بتحبني .....كل اللي حصل بسببهم هما ... كل حاجه وحشه في حياتي ...هي ..ممكن تكون السبب في اغت*صابي حتي اليوم ده مش قادره افتكره بكامل


فلاش باك 


في غرفه تشبه الخيال من جمالها لارا مربوطه من ذراعها بيشده و ذراعها علي ظهرها ويحجز ذالك الشريط الاسود الضوء عن عيونها 


لارا ببكاء: انا فين .... ادم...عايزه اخرج ارجوك .... مش هعمل كده تاني...وهنتجوز 


بتكح جامد بسبب اثر رائحة السجائر


لارا بخوف و بتحاول أنها تتحرك 


يأتي لها صوت ببرود: لا الوا*طي ده مش هيقرب منك تاني 


لارا حست أن الصوت قريب منها جدا


بتبعد ل اخر السرير


 


لارا بخوف:انت مين وعايز مني ايه 


بعصبيه و بيمسكها من ذراعها بيقربها عليه:عايز منك ايه.......


بيبقي ماسك لارا من ذراعها و بيرجع يقعد علي الكرسي الي جنب السرير و هو مقرب لارا ليه و هي بتحاول تبعد 













لارا بوجع :سبني....


ببرود:مش هسيبك 


و بهمس خبيث:اممم و ادم موته علي ايدي و انتي هتفضلي هنا 


و ليبدأ التقرب منها 


باك 


لارا بتفوق مره واحده 


لارا و الخوف مسيطر عليها:انا...انا ..سمعت صوت الراجل ده قبل كده 


اياد بيقرب منها:اهدي طيب سمعتي فين و الباقي افتكرتي


لارا ببكاء: لا.... لا ...مش فاكره غير ده و بدأ يقرب عليا و يح*ضني 


اياد:اهدي 


اياد:كفايه اووي كده ....لارا....فاضل 3 شهور و مفروض من بعد كده هتبقي كويسه 


اياد بيقرب عليها و يمسكها من كتفها:خليكي قد التحدي مش قولتي سنه وهبقي كويسه فات 9 شهور 


لارا بأسف:مش هقدر 


اياد :هتقدري رجوع عيسي قدم حالتك كتير كل اللي جاي في ايديك انتي وانك تنسي كل حاجه 


و هيمشي 


لارا :ريماس مسافره 


اياد :اعمل ايه يا لارا 


لارا بزعل:اياد انت عارف انا اقصد ايه 


اياد بيقرب منها و ايدو علي خدها: حبيبتي مش هحبها والله ربنا هيعوضها بالاحسن 


لارا بدموع: عشان خاطري 


اياد بيضحك :عشان خاطرك يا ام شبر ونص انتي اتجوز ....خليها ترجع احسن وانا عارف علي فكره أنها مسافره 


و بيمشي 


___________


نيروز بعياط:حازم عشان خاطري بلاش تعمل كده 


حازم :بيبي ده الي عندي 


نيروز:انا بحبك


حازم بخبث:نونو لعبه قديمه اووي لعبتيها مع غيري قبل كده و كلو عشان الفلوس ختي جوز اختك و بقي مدمن علي ايدك و اختك طلعتِها وس*


بيقرب منها و هو بيلعب في التيشيرت بتاعها ......و بيكمل ...مع أن مافيش حد وس** اكتر منك 


نيروز بتقرب منه اكتر:بس بحبك انت يا حازم 


حازم و هو بينزل ايديها و بيمسك ذراعها: بت انتي لو سمعت الكلمه دي تاني انتي عارفه ممكن اعمل ايه يا حلوه 


نيروز و بتنزل علي رجل حازم:عشان خاطري اوعي تعمل كده انا اسفه مش هقول الكلمه دي تاني 


حازم بضحكه بيخثه بيقرب منها و بيب*وسها: البو*سه دي توصل ل حبيبت قلبي لارا ...باي 


و بيخرج 













نيروز بنهيار:لارا لارا لارااااا كل حاجه هي انا فين .......موتك علي ايدي 


عند حبيبه 


.......:حبيبه التعامل معاها في حدود 


حبيبه بزعل:...انا يوم م وفقت علي الشراكه دي عشان خاطرك بس وانت عارف انا مش ملزوم مني انك تعرف كل حاجه عنها 


..... بعصبية:بسخريه...اعرف ايه بقي يا ست حبيبه ....بعدين ممكن اقولك مستغني عن خدمات حضرتك دلوقتي ...


و بيخرج 


حبيبه بعصبيه:مجنون انا الجنان ورايا ورايا يارب 


في مستشفى للعلاج النفسي عمار في قمة الجنان 


وعيسي بيبص عليه من بعيد 


فلاش باك 


 الحراس:ده مجنون يا باشا احنا كل ده ضرب في و كل همه مراته مها ...


عيسي:مش فاهم


بيقفل عيسي الفون و بيفتح الواتساب علي فويس من الراجل بتاعه 


صوت عمار في الفويس: مها ...حبيبتي ..عايز العصير اوعي تقولي لا عشان خاطري عايز العصير ابوس ايدك .....يا مها.... و بصوت عالي .... عشان خاطر.... طب مش لازم عصير هاتي كده ... 


فويس تاني:يا باشا دائما ماسك دماغه 


عيسي :تمام اووي جت من عندو و بيقفل 


و بيعرف من بعدها أن هو مدمن و دائما كانت مها بتشربه العصير في مخدرات 


باك 


عيسي بيخرج من المستشفي


عيسي في المكتب مع الجد ايهاب 


عيسي :هتجوزها ....


          الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا










تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×