رواية العذراء والرجل الاربعيني الفصل السابع 7 بقلم صابرينا


رواية العذراء والرجل الاربعيني الفصل السابع 7 بقلم صابرينا



رواية العذراء والرجل الاربعيني الفصل السابع 7 بقلم صابرينا

الحلقه السابعه

العذراء والرجل الاربعيني

..........في شقه موج وحسام .........

شاهين.....انا طالب القرب منك ياحسام باشا 

حسام..... وانا موافق 

موج ببكاء ....بس انا مش موافقه 

ض*ربها حسام بالقلم 

ااااااااااااخرسي 

صحت من النوم بتصوت وبتعيط من الكابوس الي شافته 

دخل حسام اوضتها لقاها بتعيط وعرقانه كانها كانت في سباق وبتنهج 

حسام....... في اي ياحبيبتي 

موج......كابوس ي ابيه كابوس 

فضل معاها حسام لحد مانامت وبعدين سابها 

والمشكله انها كانت فكراه كابوس متعرفش ان الي بنشوفه في الحلم جزء من الواقع والله اعلم بالي هايحصل 

************************************ 

اليوم التالي 

.......... 

كانت زينب واقفه تحت عند عربيه شاهين ومعاها تحاليل تثبت انها حامل 

شاهين كان هايركب عربيته وقفته زينب 

زينب.....شاهين 

شاهين بصوت واطي ...الله يخربيتك انتي اي الي جابك هنا انتي اتجننتي 

زينب.....انا وراك ان شاله لو حكمت ارفع عليك قضيه في المحكمه واثبت ان الي في بطني دا ابنك 

شاهين....الله يخربيتك ويخربيت الساعه الي عرفتك فيها انتي اتجننتي 

وبعدين هاتلبسي نفسك نصيبه دا ز*نا انتي فاكره الموضوع لعبه انك هاتروحي تقوليلهم شربني حاجه اصفرا وحملت منه دا ز*نا وجوزك مش هايسكت لما يعرف 

زينب....طظ انا بحبك 

شاهين .....طب روحي الشقه وانا هااجي اتفاهم معاكي 

زينب....مستنياك ياابو ابني ياحبيبي 

مستنياك متتاخرش

مشت زينب من قدامه 

شاهين في سره .....لو حصلت موتك هااقتلك 

&____________________________________&

في شقه وائل 

سمع وائل صوت هبد علي الباب راح يفتح 

وائل بغضب...طيب طيب مين الحمار الي بيخبط دا 

لسه وائل بيفتح الباب انضرب بالبوكس في وشه من شاهين 

شاهين بزعيق ...اه ياابن الكلب ي زباله 

انت انت تتجرا علي مراتي وبناتي ي و*خ  

وائل حاول يقاوم شاهين لكن شاهين ضربه تاني وثالث ورابع 

شاهين....انطق 

اخدت بنتي من المدرسه ليه ي و*خ 

وائل بضحك ....كنت عايز اعمل معاها الي بتعمله مع نسوانك 

شاهين فضل يضربه بكل قوته لحد مانزف وائل من فمه وانفه دم 

وائل بضحك... اطمن 

انا حاولت ومعرفتش اصلي كنت عايز اجيب مناخير امها الارض وتيجي عندى ليله 

ماهي مطلعتش شريفه زى ماانت عارف 

اول ماعرفت انك بتخونها جتلي هنا وفضل يخبط باايده علي الارض 

هنااااا 

وعلي سريري وكانت خلاص هاتبقي في حضني بس فاقت ف الوقت المناسب 

ومحصلش حاجه

شاهين....كداااااااب 

ندى لا يمكن تعمل كدا 

وفضل يضرب فيه 

ندى اشرف من الي خلفتك ياابن الخ*اينه 

وائل...... انت هاتصيع عليا انا وانت عارفين ان امك هي الي خانت ابوك وصورها كانت في الجرايد طنط كانت ف،،اجره قد الدنيا 

فضل شاهين يضربه لحد مافقد الوعي 

شاهين....بنت الك*لب الخ*اينه انا مش هاسيبك 

&______________________________& 

في شقه شاهين 

كانت ندى بتلم هدومها وهدوم بناتها عشان تمشي وتسيب البيت 

لقت الباب بيتفتح وسمعت صوت البنات بابا جه بابا جه بابا جه 

شاهين دخل مكشر وزق البنات وقعهم علي الارض ودخل اوضه ندى وقفل الباب عليهم بالمفتاح 

لقاها بتلم هدومها وماشيه

شاهين....... بتخ*ونيني مع وائل من امته

ندى ....انت بتخرف بتقول اااي 

ساهين..... وائل اعترفلي بكل حاجه  

قرب منها شاهين ومسكها من دراعها واتكلم بصوت واطي مخيف 

شاهين......بتخونيني معاه من امته 

وياترى ليلي وساره بناتي ولا بناتو 

ندى اتجننت وزقته بعيد عنها وصرخت فيه بصوت عالي 

ندى....انت اااي يااخي اااي 

مش كفايه خياناتك ليا والوجع الي سببتهولي 

ومطلعني في الاخر انا الخاينه 

محدش خاين في الاوضه دى غيرك 

شاهين.....ولما انتي مش خاينه اي الي خلاكي تروحي لوائل 

ندى.....ايوا روحتله عشان اكسرك وعشان اثبتلك ان الخيانه بتوجع بس انا مقدرتش مقدرتش اغضب ربنا وسيبته 

انت سامعني سيبته 

سيبته 

والله مالمسني 

والله ماخونتك 

شاهين بعد عنها بعد ماانكسر من كلامها 

وعطاها ضهره 

واتكلم 

شاهين .....انتي طالق 

طالق 

طالق بالثلاثه 

 والي برا دول مش بناتي 

سامعه مش بناتي 

ندى بعياااط .....لاء والله بناتك والله بناتك 

جرت وراه لحد الباب لكن شاهين زقها ووقعها علي الارض 

شاهين.....انتي مقرفه اووى انا بكرهك 

ولو لمحتك انتي او بناتك هاقتلك 

سامعه 

هاقتلك 


&___________________________________& 

في الكليه 

.................... 

كانت موج الهوى تعبانه وضغطها واطي 

دينا.....موج مالك 

موج ...معرفش ي دينا شكل ضغطي واطي والنبي وصليني البيت الا مش قادره 

دينا خافت من وجود حسام لكنها قررت انها مش هاتطلع معاها عشان حسام ميتضايقش منها 

دينا سندت موج للعربيه وركبت العربيه عشان توصلها 

&__________________________________& 

اسفل منزل موج 

دينا.... حبيبتي انتي كويسه 

موج بتمثيل ..... اااه تعبانه مش قادره 

ممكن توصليني لفوق 

لو سمحتي 

تعبانه اووى وبعدين حسام مش فوق 

دينا...... ي موج عادى بس انا بتكسف بس من وجوده مش اكتر 

موج..... انا تعبانه اووى ي دينا ساعديني 

دينا ....حاضر ي موج 

موج في سرها ....yes. yes 

اه اه راسي ياني هاتنفجر 

دينا ساعدت موج وطلعتها الشقه ودخلتها اوضتها 

موج.... شوفتي بقي حسام مش موجود اهو زى ماقولتلك 

ممكن بقي تجبيلي اسبرينه وكوبايه ميه من المطبخ 

دينا..... بس كدا عنيا حاضر 

راحت دينا المطبخوهي مطمنه ان حسام مش موجود ومكنتش تعرف ان حسام في اوضته بيقرا كتاب  

موج في اوضتها بتفكر ........ انا لازم اقرب حسام من دينا ورجعت بذاكرتها لورا 

لما دينا طلبت من موج متفتحش مذاكرتها موج الفضول اخدها وعرفت ان دينا بتعشق حسام 

رجعت موج للواجع 

بما ان زينب سابت حسام فامن حق اخويا يلاقي الحب مع دينا 

يارب يتقابلوا ويحبوا بعض 

موج حست بدوخه 

موج في سرها ...اي الي عملته في الناس بيطلع عليا ولا اااي اه ي دماغي اما اروح المطبخ اجيب اسبرينه 

في اوضه حسام 

حس حسام بالعطش فراح المطبخ 

دخل المطبخ لقي دينا بتصب ميه في الكوبايه ولسه هاتشرب 

حسام.......انتي اي الي جابك هناااا 

اه افتكىتي اني طلقت والسكه فضت عليكي لااااا دا بعدك انتي لو اخر ست في العالم انا عمرى ماهابصلك 

دينا كتمت دموعها جواها 

وحطت الاسبرينه والميه علي جمب وعدت من جمب حسام وهي بتبص في عيونه وهو بص في عيونها المليانه دموع بس هي كاتماها 

وخرجت من المطبخ 

كانت موج سمعتهم وبعدت عنهم بسرعه دخلت اوضتها 

وبعد ماسمعت صوت الباب بيتقفل 

طلعت وهي بتمثل الدوخه وبتنادى علي دينا 

موج.....دينا فين الدوا 

حسام قلق علي موج ..... مالك ياروحي في ااي 

موج....هي فين دينا 

حسام ...مشيت 

موج ....انا كان ضغطي واطي وهي جابتني لحد هنا وكنت مش قادره اطلع وهي ساعدتني وكانت بتجيبلي الدوا ازاى تمشي من غير ماتقولي انت زعلتها يااابيه 

حسام حس بالذنب وانو ظلم دينا 

راح خرج من الشقه 

موج .....ايوا كدا اجرى ورا البنت دى غلبانه ومنكسره 

نزل حسام تحت لقي دينا بتعيط علي السلم 

حسام........ تتجوزيني 

بصيتله دينا بوشها المحمر وعيونها الحمرا 

واتكلمت ........ لا 

كانت هاتمشي لكن حسام مسك ايديها مقدرتش تقاومه واترمت في حضنه بتعيط 

دينا......انت بتعاملني كدا ليه 

انا بحبك 

حسام....انا اسف 

دينا.......بحبك 

طبعا كل دا كانت موج الهوى متبعاهم وبتدعيلهم بالخير من جواها 

بعد حسام عن دينا واتكلم 

حدديدلنا يوم مع الوالد 

دينا ....بس كدا النهارده لو تحب 

حسام ....مدلوقه 

دينا ...اسمها بحبك ي استاذ مش مدلوقه 

&_________________________________& 

اليوم التالي 

................ 

كانت زينب قاعده علي نارها من امبارح مجاش 

دخل شاهين الشقه 

زينب.....كنت فين 

شاهين.....شششش مش عايز اسمع صوت 

اقلعي 

زينب بفرحه حضنته ....كنت عارفه اني وحشتك 

&___________________________________& 

في اوضه زينب وشاهين 

كانت زينب في احضان شاهين 

شاهين ....عايزاني اتجوزك 

زينب....اه ي حبيبي 

شاهين.....ارجعي لحسام 

زينب... انت بتقول اااي 

شاهين....لو رجعتي لحسام هاتجوزك 

زينب...انت مجنون دا مطلقني بالثلاثه 

شاهين....ساعه غضب 

طلاق واقع يعني 

زينب....وهاتتجوزني 

شاهين.....ايوا 

زينب..... طب اكتبلي ورقه ان الي في بطني دا ابنك وانا ارجعله النهارده 











شاهين....ارجعيله وانت هاكتب الورق الي عايزاها 

قام شاهين وبعد عنها لبس هدومه وسابها تفكر 

شاهين في سره ..... هبله اوووي قال اتجوزها قال انا هاخليها ترجعله عشان اخلص منها ومن البلوه الي في بطنها دى 

&_____________________________& 

اليوم التالي 

.................

في الكليه 

كانت موج الهوى رايحه المكتبه 

والمكتبه دى كبيره اووى فيها كذا اوضه لكذا قسم في الكليه 

راحت المكتبه وبتدور علي الكتاب مااخدتش بالها بالي ماشي وراها 

لاحظت موج ان في ظل ماشي وراها ولسه بتلف اتخبطت في جسم صلب طول بعرض 

موج الهوى اول ماشافت حطت ايديها علي وشها وعيونها دمعت 

شاهين قعد يبص في عيونها الي تشبه لون السما وفضل تايه فيهم 

موج كانت خايفه وكل الي بتعمله انها بترجع لورا وشاهين بيتقدم لقدام 

لحد ماكانت هاتتخبط في الرف راح شاهين حاضنها بسرعه عشان ماتتخبطش 

شاهين بحنيه ....خلي بالك 

موج ...شكرا وبعدت عنه وجرت من المكتبه حتي نسيت الكتاب الي كانت هاتجيبه 

ابتسم شاهين وبصلها 

متعبه بس تستاهل هاضيفك قريبا لحريمي 

&_________________________________&

في منزل دينا 

دخلت موج مع حسام شقه دينا الي اهلها استقبلوهم بترحاب شديد











قعدوا سوا واتفقوا علي الخطوبه بعد يومين 

خرجوا وهما فرحانين اوووى واخيرا حياه حسام هاتتحسن وربنا هايكرمه 

في المساء 

كانت دينا بتتكلم في الفون

دينا .... كله ماشي حسب الخطه موج الهوى هاتكون ليك ودا وعد بس اهم حاجه متاذيش حسام 

&_________________________& 

في شقه ندى 

.......... 

كان الباب بيخيط 

راحت فتحت الباب لقت وائل كانت هاتقفل الباب بس وائل صدمها بالي قاله 

وائل....انا بحبك 

تتجوزيني 

.................. ................................

كان حسام نازل هشان يحجز البدله مع دينا لقي زينب واقفه تحت بتعيط  

زينب ...حسام ممكن نتكلم 

حسام ....خير 

زينب ....انا بحبك 

خلينا نرجع ياحسام انا حياتي جحيم من غيرك 

حسام ....بجد 

زينب...انت طلقتني في ساعه غضب يعني يمينك واقع انا لسه مراتك وبحبك

خلينا نتجوز تاني 

موافق 

حسام ......موافق

&__________________________&




             الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×