رواية أحببت زين الصعيد الفصل السادس 6 بقلم ذات الخمار

 

رواية أحببت زين الصعيد الفصل السادس 6 بقلم ذات الخمار



رواية أحببت زين الصعيد الفصل السادس 6 بقلم ذات الخمار




احببت زين الصعيد 

البارت 6 

الكاتبه فرح

راحو يشترو حاجاتهم و الوقت سرقهم و بقو باليل 

زين رن علي فرح كتير و مكنتش بترد رن علي امه قالت انهم لسه مرجعوش 

فرح و ريم وصلو البيت 

فرح بخوف: ريم زين جه 

ريم بخوف هي كمان: ايوا جه يلا ندخلو ربنا يستر 

دخلو لقوهم كلهم قاعدين 

ريم بتحاول تتكلم: السلام عليكم 

كلهم بصولهم و سميحه اتكلمت بحده: فرح اطلعي جوزك فوق 

فرح بخوف: حاضر 

طلعت و هي بتدعي في سرها ان الموضوع يعدي علي خير دخلت الاوضه لقاته قاعد و بيشرب سجاير 

فرح بخاف: ز زين 

مردش عليها و قام نزل تحت 

فرح: يالهوي استرها يارب 










زين نزل و راح علي اوضة ريم خبط و دخل 

زين: كنتو فين من الضهر لحد المغرب 

ريم بخوف: والله ياخوي كنا بنشتري حاجات و قعدنا نقيس و كنا بنتأخر 

زين: تمام مفيش خروج تاني و سبها و طلع 

دخل اوضة امه و نام علي رجليها 

امه: متقساش عليهم هما غلطو بس الوقت سرقهم 

زين: انا مش هقسي عليهم بس مش مكلمهم الاتنين ياما علشان يتربو شويه 

امه بتنهيده: ماشي يا ولدي 

زين باس ايديها: انا هطلع انام علشان عندي شغل و خلي ام صلاح تطلع الوكل فوق

امه: ماشي يا ولدي 

زين طلع و دخل الاوضه من غير ما يبصلها و هي خايفه من سكوته راح خد هدومه و دخل الحمام ياخد دش خلص و طلع و ده كله وفرح قاعده علي الكنبه عايزه تكلمه و خايفه 

الباب خبط و هو فتح اخد الاكل و قعد ياكل من غير ما يعبرها 

فرح: زين 

مردش عليها و قام دخل الحمام يغسل ايده 

فرح: لو سمحت كلمني 

مردش عليها نفخت و قامت اخدت هدومها و دخلت الحمام 

طلعت و نامت علي السرير راح مديها ضهره 

فضلت تتقلب 

زين بحده: اثبتي بقا عايز انام عندي شغل  

فرح بدموع: حاضر انا هريحك مني 

و قامت نامت علي الكنبه 

زين بص عليها و نفخ بعصبيه و قام راح عندها و شالها حطها علي السرير خدها في حضنه و هي متكلمتش خالص و نامت علي طول هو بص عليها و ابتسم: شكلي حبيتك و بقيت ضعيف قدامك ولا ايه بالظبط انتي اول واحده تدخل قلبي

و انتهد و نام هو كمان

صحت فرح قبله و قعدت تبص عليه و ابتسمت و قالت: انا شكلي حبيتك ولا ايه 

فتح عينه و هي اتوترت

زين عمل نفسه لسه زعلان و بعدها عن حضنه و قام دخل الحمام 











فرح: اوف ياربي اصالحه ازاي ده احسن حل اسأل ماما سميحه و قعدت تكلم نفسها لقاته طالع من الحمام قامت هي تدخل و خلصو و نزلو 

ريم بهمس ل فرح: هو عمل فيكي ايه 

فرح بهمس: ملكمنيش خالص انا خايفه من السكوت ده 

ريم: ربنا يستر 

سميحه: بتتحدتو في ايه يا بت انتي و هيا 

ريم: ولا حاجه ياما 

سميحه: طاب يلا الوكل جاهز 

قعدو كلو و زين خلص اكل و باس راس امه و راح عند فرح و باس راسها هي كمان و مشي 

خلصو اكل و فرح راحت عن سميحه الاوضه: احم ماما كنت عايزه منك طلب 

سميحه: اللي انتي عاوزاه كله يابتي 

فرح: احم دلوقتي ابنك زعلان و مش راضي يكلمني اعمل ايه 

سميحه بضحك: عايزه طريقه يعني 

فرح: ايوا 

سميحه بخبث: دلعيه الرجاله بتحب الدلع 

فرح بكسوف: خلاص يا ماما خلاص مش عايزه حاجه 

سميحه: اباي دا جوزك يابتي عتتكسفي من جوزك 

فرح سكتت ف ردت سميحه: والله دي الطريقه لو مش عاوزه تعملي كده بلاش بس البت السلعوه اللي بره دي تسرقه منيكي بقا 

فرح بسرعه: ل لا خلاص هعمل اللي تقولي عليه 

سميحه بضحك: ايوا اكده تعالي بقا اقولك

و قعدو يتكلمو فتره كتير 

سميحه: يلا قومي اعملي اللي قولتلك عليه زمانه علي وصول 

فرح: ماشي 

و طلعت فوق 

شويه و زين جه و دخل عند امه الاول باس ايديها و بعدين طلع فوق بيفتح الباب... 

يتبع

عارفه البارت صغير بس في واحد كمان الليله 


وادعولي بأن يجبرني الرحمن في مطلبي.. ")

لقد اشتقتُ لأستجابة دعواتي حد السماء 🥺🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍 "" 

           الفصل السابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×