رواية بريئتي الجميله الفصل الثاني 2 بقلم شهد عبدالسلام

 

رواية بريئتي الجميله الفصل الثاني 2 بقلم شهد عبدالسلام



رواية بريئتي الجميله الفصل الثاني 2 بقلم شهد عبدالسلام 






البارت التاني 


برائتي الجميله 


.ببكاء و بتبعد اكتر 


...انت.. ....اياد🥹


اياد بيقرب منها .. ويحضنها 


بيحرك أيده بحنان علي شعرها..


اياد:اهدي يا حبيبتي انا معاكي اهدي .


لارا ببكاء: انا.... مش عايزه ادم.......عايزه حقي...


اياد بحب :قلب اياد اهدي هتطلقي و حقك هجبهولك من ...ابن..الك*لب...اللي أعتد*ي عليكي 


بمجرد أن هو قال كده انهارت لارا في البكاء 


اياد: خلاص بقي يا لولو...


فلاش باك ...يوم الفرح 


لارا بهدوء: ريماس معلش سيبوني لوحدي شويه 


ريماس بتردد بتطلع من الغرفه و معاها الباقي 


باب الغرفة بيدق بعد دقائق 


لارا و هي بتفتح الباب باستغراب :انت ...م.


 ولأن تُكمل باقي الكلام تقع فاقده الواعي بين ايد هذا الشخص بسبب اثر المخدر 


باك.....


اياد بيقفل باب غرفتها بعد أن أعطاها حقنه مهدئه 


الجد ايهاب:عامله ايه دلوقتي 


اياد بحزن:الحمد لله يا عمي ماحدش وصل ل جديد 


الجد بأسف : لا يا بني 

اياد:الموضوع ده مآثر عليها اووي ياريت ماحدش يتكلم في حادثة الاغت"صاب


ادم ببرود:مش حضرتك يا دكتور اللي هتقول نتكلم في ايه 


اياد :لارا تهمني بسخريه. يا آدم بيه


و بيمشي


((لارا:.25 سنه خريجه كلية حقوق بتشتغل مودل في شركة تصميمات فيها كل م يدل علي انها بنت تتفوق في جمالها لون شعرها البني الداكن الحريري و لون عيونها العسليه و بشرتها البيضاء ... تمت خطبتها علي ذلك ادم منذ ثلاث سنوات و هو منذ خطبتها سافر خارج البلد للعمل مع ابن الاعم الذي يعمل ب الخارج و لم يأتي الي مصر منذ سنوات كثيره ))


((عيسي :32 سنه من اكبر رجال الأعمال ... لم يأتي الي مصر منذ سنوات كثيره .... ))


((ادم:. 27 سنه مهندس و هو ابن عم لارا ......و مش طايقه عشان اقول عنه حاجه تاني 😂 ))


((اياد:25 سنه دكتور نفسي و هو من اقرب الأصدقاء اللي لارا منذ الثانوي ))


((ريماس: اخت ادم .... و هي اصغر من لارا. 20 سنه كليه اداب ))


في نفس منزل لارا لاكن في غرفه مختلفه 


ادم:عايزه ايه يا نيروز 


نيروز و هي بتقرب من ادم:ايه يا حبيبي مالك 


ادم بحب ويحتضنها: روح حبيبك مافيش ... بس شوفت الزف*ت اياد ...


نيروز بنبره خبيثه: حبيبي سيبه يمكن يعرف يعمل حاجه او يرجعها ذي الاول هي تستاهل اللي حصل فيها...


ادم بهدوء:انتي اختها ازاي....


تقاطعه

نيروز بتبعد بعصبيه:ادم قولتك هي مش اختي .... مش اختي انت مش بتفهم هي بنت خالتي ..


ادم بخبث اكبر و بيرجع يحضنها:اه صح دي مامتك اتجوزت عماد بعد موت ام لارا 


((نيروز. 22 سنه بنت خالة لارا و لارا تعتبرها اختها لأنهم من الصغر مع بعض لأن بعد موت ام لارا تزوج عماد ابو لارا من ام نيروز ))


بعد وقت لارا فاقت بتكون عندها حبيبه و لمار أقرب اصدقاء لها 


((حبيبه: مصممه ازياء مشهوره جدا و بتبقي مديرة لارا في الشركة 29 سنه كانت مسافره برا مصر و رجعت منذ 4 سنوات و ساعدها أقرب حد ليها و فتحلها الشركة ))


((لمار:أقرب واحده ل لارا و نفس سنها و خريجه حقوق ذيها بتشتغل محاميه كبيره هي من الدراسه تحب هذا المجال ))


لمار بحب و بتحضن لارا:يلا بقي كفايه كده 


حبيبه بهزار:انتي يومين كمان واعتبري نفسك برا الشركه و تتبهدلي في المحكمه بسبب الشرط الجزائي


لمار:قومي يا بت يا لارا دي نسيت انك محاميه قد الدنيا 


و بعد كلام كتير قررت لارا انها ترجع ل حياتها من تاني 


في شركه حبيبه


في الفون 












.....بحب...:حبيبه لارا كويسه 


حبيبه:والله و الله تاني كويسه و احسن من الاول و هترجع الشغل 


.....بفرحه:طب كويس اووي


حبيبه بخوف :ينفع أسألك علي حاجه هو.... بتوتر..... انت اللي خطفتها و....اغت...


... بمقاطعه لكلامها و بعصبيه:حبيبه قولتك بلاش تدخلي في حاجات انتي ملكيش فيها... 


حبيبه بتوتر:....اسفه...


صباح يوم جديد بعد معرفة العائله بقرار لارا و أنها ستبدأ حياتها من جديد 


نيروز:ماما يعني بعد ده كلو هترجع تاني 


امها مها :انتي عايزه ايه تاني ادم و بقي معاكي نيروز انا ساكته علي أفعالك دي عشان لو حصل حاجه انا هترمي قبلك برا البيت 


نيروز:و حياتك مافيش غيرها هي اللي هتترمي برا  


و بتسيب امها و بتتصل علي ادم 


نيروز بخبث: حبيبي صباح الخير


ادم بحب :صباح النور قولتلك مينفعش صباح الخير من الفون 


نيروز بعدم اهتمام ل كلام ادم: لارا اهي كويسه و هترجع احسن من الاول عشان تعرف إن هي مش فارق معاها انك تتجوز غيرها عشان بس تعرف إن كنت صح لما قولتلك أنها مش بتحبك و كانت بتحب ص.....


 


ادم بعصبيه بيقفل في وشها الفون 


نيروز بابتسامه خبيثه 


 










في غرفة الطعام بتتجمع العائله كلها علي المائده 


لارا و بتدخل :صباح الخير 


الكل بيرد عليها الصباح و بتقعد لارا و هي بتتجانب النظر ل ادم و نيروز


و خلصت و لسه هتطلع


ادم ببرود و بياكل: علي فين ....


بتكمل طريقها كأن الكلام مش ليها 


ادم بعصبيه:لااااارا


لارا بقوة بتحاول اكتسبها الفتره الاخيره: ايه....


ادم بيقوم ببرود و بيقرب منها :علي فين كده


لارا :وانت مالك....


اهههه


صرخه قوة من لارا بسبب.........


بقلم :شهد عبد السلام


برائتي الجميله 

             الفصل الثالث من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×