رواية طفلة الارام الفصل الخامس و العشروين عشر 25 والاخير بقلم غنوة حبيب


رواية طفلة الارام الفصل الخامس و العشروين عشر 25 بقلم غنوة حبيب



رواية طفلة الارام الفصل الخامس و العشروين والاخير عشر 25 بقلم غنوة حبيب

طفلة الآرام البارت 25 💜🔥 

قاسم بصدمة: سمر !! 

سمر بتعب : اه يا خالي سمر ارجوك اسمعني 

قاسم بغضب : غوري من هنا لو آرام شافك هيقتلك 

سمر ارجوك يا خالي ارجوك عايزة اشوف آرام وشغف 

بعد محاولات عديدة قاسم دخل سمر ..

قاسم : استني هنا هناديلهم 

قاسم بيخبط على اوضة آرام 

آرام فتح: نعم بابا 

قاسم : سمر هنا عايزة تشوفك انت وشغف 

آرام بغضب: عايزة ايه الفاج**رة دي 

قاسم مسكه: ارجوك اهدا لما نشوف هي عايزة ايه 

شغف وآرام نزلوا تحت واول ما شغف شافت سمر هجم عليها وصفعتها الم 

آرام مسكها: اهدي 

شغف بغضب: سيبني اربي الحيوانة خطافة الرجالة 

سمر نزلوا دموعها: انا توبت لربي بجد انا طلع عندي كانسر في الدم وفي المراحل الاخيرة ومافيش امل من العلاج عشان كده عايزاككي تسامحيني 

شغف ببرود: سبحان الله انتم الوسخ** ين مش بتتوبوا لربكم ومش بتفتكروا الله الا لما تحصل معاكم مصيبة او يطلع عندكم مرض بس لما نكونوا كويسين مش بتخلوا 

فاح* شة الا وتعملوها بجد توبة رائعة 

سمر : عندك حق انا لما كنت كويسة عملت حاجات غلط اوي بس اكتر حاجة غلط عملتها اني بعدتكم عن بعض كل اللي عملته واني اخلي آرام يقرب مني مرة واحدة كان عشان اهينك بيها عشان كنت بغير منك ان آرام بيحبك واقسم بالله متأكده انه بيحبك 

وبس كده اتمنى تسامحوني وخرجت للباب 

شغف اتنهدت: ربنا يسامحك واتمنى لو اتعافيتي ورجعت صحتك كويسة تتوبي لربك بجد وعيشي حياتك كويس 

سمر عيطت : شكرا يا اطيب قلب ف العالم 

وابتسمت بحزن وخرجت من الفيلا 

_______________

في الاوضة 

شغف بحزن: ربنا يشفيها 

آرام: امين واكمل بضحك: بس انتي ضربتيها الم وااو اتوقع كنتي بتلعبي ملاكمة من ورايي صح؟؟ 

شغف ضحكت: حرام زعلت عليها ما كنتش اعرف مريضة افتكرت انها جاية عشانك 

آرام بغمزة: امممم بتغيري 

شغف مسكت دقنه: طبعا بغير والله اللي تقربلك هاكلها بأسناني 

آرام بخبث: طب ما ينفعش تاكليني انا 

شغف بضحكة: خلااااص 

آرام حضنها : طب ايه رأيك نروح مشوار 

شغف بفرحة نطت بسرعة : ااااه طبعا ثواني وهلبس 

آرام ضحك على طفولتها 

_______________ 

في المول

آرام حامل الاكياس ف ايد وايده التانية ماسك شغف 

وصلوا عند محل فساتين فرح 

آرام بابتسامة: تعالي 

شغف بصدمة : هناا 

آرام باسها بسرعة ؛ اه هنا هجيب احلى فستان لطفلتي 

شغف ابتسمت ودخلوا سوا 

بعد دقايق....... 

شغف : حلو؟؟ آرام بصلها منتحت لفوق كأن ملاك قدامه 

آرام : حلو اوي يا قلب آرام خشي بدلي عشان احاسب 

طلعت شغف وأرام كان واقف بيحاسب فجأة حس فيه شاب بيبص لشغف وجسم**ها 

آرام حاول يداري غضبه وقرب وقف قدامها وسحبها بسرعة للعربية 

الشاب نفسه كان ماشي وراهم وبينكلم على التلفون 

شاب: والله قدامي شايف واحدة بطل جسمها يهبل 

شغف سمعته وأرام التفت ليه بس شغف كانت اسرع ومسكت ايده 

شغف: ارجوك عشان خاطري بلاش مشاكل دول مش متربيين 

آرام ابتسم : حاضر يا قلبي 

شغف باستغراب: بجد 

آرام: بعا جد يا قلبي وعدتك اني اتغير وعشانك مش هعمل مشاكل 

شغف ابتسمت وراحوا للعربية 

 آرام بتمثيل: اوووبس نسيت تلفوني لحظة مش هتأخر 

آرام نزل وفضل حوالي ١٠ دقايق 

شغف بزهف: هففففف راح فيين ت...

قطع كلامها لما دخل العربية وهو بيعدل قميصة وازراره 

شغف باستغراب: اتأخرت ليه؟ ومال قميصك؟ 

آرام ابتسم : مافيش مشي الحال

شغف : طب يلا انا متحمسة ماما نيفين وعمو يشوفوا الفستان 













آرام : حاضر و... 

قطع كلامه صوت سيارة الاسعاف

شغف : لحظة لحظة عايزة اشوف في ايه و...ماكملتش كلامها لما شافت الشاب نفسه بيشيلوه عن الارض ودمه معبي المكان 

شغف فتحت بقها بصدمة: انت اللي عملت كده 

آرام عمل نفسه مش سامع   

شغف :بقولك انت اللي عملت كده؟؟ 

آرام بتمثيل براءة الاطفال: لا مث انا بجد انا اثلا ماليش عضلات ( لا مش انا بجد انا اصلا ماليش عضلات) 

شف بصت لمنظره وضحكت : وربنا عارفة انك انت عشان مش هتتغير زي ما انت 

آرام قرب باسها : انا وعدتك اتغير بس ما وعدتكيش اركب قرون اللي يبصلك غلط اقلعله عينه ودي فركة ودن عشان يتربى تاني مرة 

شغف قربت باسته بهدوء: بحس معاك بالامان اوي 

آرام بخبث" بس بالامان ما بتحسيش حاجات تانية يعني؟؟ شغف ضربته: هفففففف هتفضل كده سا*فل 

آرام قرب باسها: وانا بحس معاكي بكل حاجة حلوة يا طفلتي 

شغف ابتسمت 

ورجعوا للفيلا 

__________________ 

رهف: آدم انا بحبك اوي 

آدم ابتسم: وانا كمان يا عيون آدم 

رهف مسكت ايده وباستها 

آدم باستغراب: مالك 

رهف : ما فيش 

آدم حضنها بهدوء: قوليلي مالك 

رهف : تعبانة شوية يمكن عشان الحمل وكده 

آدم بابتسامة: سلامتك يا قلب....

آدم فتح بقه بصدمه: عشان ايييييه 

رهف ضحكت : انا حامل 

آدم حملها ودار بيها 

رهف بضحك: بس بس دخت اوي 

آدم نزلها وباسها بوس*ة طويلة 

بعد عنها وسند جبينه على جبينها وغمض عينيه 

آدم وهو بيلهث: بحبك بحبك بحبك يا قلب آدم انا بجد مش عارف ازاي بحبك كده 

رهف بابتسامة: عشان انا بحبك كمان فوق ما تتخيل 

آدم شدها للسري*ر 

رهف بكسوف: آدم البيبي و..

آدم : ما تخافيش عايز نخاوي ابننا من دلوقت 

رهف ضحكت على كلامه 

آدم بخبث : العب 

وقرب منها وو...


_____________ 

بقلم غنوة حبيب 

نسمة بقرف: امير ارجوك ابعد 

امير بعد عنها بضيق: بقالك فترة كده بجد تعبت انتي وحشتني انتي مراتي 

نسمة بدموع: انا اسفة يمكن هرمونات الحمل وكده ما تزعلش مني بالله عليك

امير ابتسم " خلاص عادي 

......بعد فترة نسمة حست نفسها عايزة تحضن امير 

خرجت للصالة وهو كان بيتفرج على التلفزيون 

قعدت جمبه وحطت راسها على رجليه 

امير حط ايده على راسها وفضل يلعب بشعرها 

امير: هديتي؟ 

نسمة بابتسامة : اه 

وما تزعلش بس على فكرة كل ده بسببك 

امير ضحك بخبث: بسببي ليه هو انا عملت ايه اصلا؟؟ 

نسمة بكسوف: خلاااص يا قل*يل الادب 

امير حملها: طب وربنا عايز افتكر انا عملت ايه 

نسمة حضنته بكسوف وشدها للاوضة وووو....

_______________ 

بعد مرور اشهر

نسمة وامير وشغف وآرام وادم اللي قرر يرجع يعيش في الفيلا هو ورهف ونيفين وقاسم مجتمعين سوا وكل البنات بطنهم واضحة بسبب الحمل 

نيفين بدموع: مبسوطة اوي عشان انتو جمبي 

كل الاولاد قربوا حضنوها 

آمير: انتي امنا كلنا صح يا جماعة 

الكل بصوت واحد: صحححححححح 

قاسم ضحك وقرب حضن اولاده: ربنا يسعدكم ف حياتكم 

لكل حضن قاسم وعدا الوقت وكل حد مع مراته ف الجنينة مع قاسم ونيفين 

قاسم : انا عايز نملي البيت عيال والله تجيبولنا دستة كاملة 











امير بخبث: حاضر يا عمي انت اطلب وانا انفذ 

نسمة بكسوف ضربته من تحت الطاولة 

آدم بوقا*حة: حاضر يا بابا من دلوقت هعملهم توم مش ولد واحد بس 

رهف نزلت راسها بكسوف وآدم بصلها وغمزها 

آرام ضحك: بابا شايف قليل*ين الادب دول 

قاسم ونيفين ضحكوا 

قاسم بخبث: ليه ليكون عندك مشكلة ماتقدرش اكتر من عيل واحد 

الكل اتصدم من كلامه الجريئ والبنات هيموتوا من الكسوف 

آرام ضحك وقال بوق*احة: اسأل شغف تقولك لو عندي مشكلة 

امير وادم ضحكوا 

شغف اتكسفت ونيفين حاولت تغير الموضوع عشان شغف 

نيفين: هتجيبيلنا عصير ولا ايه 

شغف بابتسامة: حاضر يا ماما 

.......في المطبخ 

آرام حضن شغف من ورا 

شغف زقته: ابعد ابعد ازا تقول كده هاااااا 

آرام قرب باس*ها 

شغف زقته بغضب طفولي : عيييب حد يشوفنا 

آرام ضحك: طب تسدقي اني مش عايز اطفال لسبب واحد بس 

شغف بفضول: ليه 

آرام حضنها بتوهان: عشان انتي لوحدك احلى طفلة 

شغف ضحكت :على فكرة انا كبيرة 

آرام باس*ها: لا مش كبيرة انتي طفلة الآرام 💜🔥 

تمت بحمد الله💜💜💜💜💜 

اتمنى تكونوا حبيتوا الرواية وتكون لطيفة وجميلة اتمنى تعطوني رأيكم بجد حتى لو كان انتقاد معلش مش هزعل وانتظروني بروايات جديدة وشكراااااااا على كل التفاعل يا حلوين بحبكم جداااا وهيوحشوني شخصيات الرواية بجد 💔😭😭


             الفصل السادس والعشرين من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا





تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×