رواية فيروزه جحيمي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا حسن


رواية فيروزه جحيمي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا حسن




رواية فيروزه جحيمي الفصل السابع عشر 17 بقلم دنيا حسن 

بارت 17💫💫💫

فيروزه اول لما شافت الصوره عينها دمعت رمت الموبايل علي الارض وصرخت باعلي صوتها من وجع قلبها وحرقته =ااااااااااااااه

... انا عملت اي في حياتي يارب عشان يحصلي كدا عملت اي في حياتي ياربي... وراحت جابت صوره مامتها وباباها وكلمتهم بكل دموع =سيبتوني ليه سيبتوني ليه ومشيتو انا اتدمرت ياماما كان الفروض ابقي معاكز انتو اللي رمتوني تاني ياربي اعمل اي يارب بقا بعد كدا مسحت دموعها وقامت =انا عرفت انا هعمل اي

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

........ عند زين وصل القصر

زين =ازيك ياامي عامله اي

سميحه بكل حب:الحمد لله يانور عيني قولي فيروزه عامله اي

زين : الحمد لله يماما كويسه وحبتني ورضيت عني

سميحه بضحك: ياواد يبكاش انا عارفه انها بتحبك من الاول

زين باستغراب : اي ده عرفتي منين

سميحه : عارف لما رجعت من الموت انا كنت عارفه انها هترجع عشان هي بتحبك مرفضتش الحياه عشانك ربنا يخليكو لبعض يارب وميحرمكوش من بعض ابدا

زين : يارب ياامي... اومال فين امل.

سميحه : مانت عارف امل جابت مجموع الهندسه ودلوقتي محمد قاعد معاها في الجنينه عشان يعرفها علي الكليه اكتر 

زين بغضب : ازاااي

سميحه : يبني اهدي محسن برا معاهم

زين هدي شويه : ااه تمان

وجت ليلي من وراهم... = زين ازيك عامل اي

زين : الحمد لله

ليلي :ها فيروزه مشيت ولا لسه

زين برفع حاجب : قصدك اي

ليلي وريتله الصور : قصدي ان اي واحده ست اول لما تشوف الصور دي لجوزها هتطلب الطلاق.

زين مسك التلفون واستغرب ورفع صوته لدرجه ان الجد جه علي صوته : ازاااي ده يحصل ازاااي انا ملمستكيش من اول ماتجوزنا

ليلي بدموع تماسيح : يعني انت بتغلط وكمان بتقول ان انا اللي غلطانه 

زين مسكها مم دراعها بكل قوه : انتي عملتي كدا ازااااي انطقي

سميحه بتحاول تفك بينهم هي وأمل : سيبها يازين اهدي

زين ساب ايديها وفجأه ضربها بالقلم (تستاهلي قرفتينا بقا 🙂😂) ومسك شعرها جامد جدا : احكي لاما هموتك 












ليلي : انا معملتش حاجه لوحدي طنط هدي كانت مشاركه معايا في كل حاجه انت لما جيت هنا قبل ماتسافر بيوم انا حطيتلك منوم في المياه وكنت قاصده ارمي رمل ونومتك علي السرير ورجعتك علي الكنبه قبل ماطنط سميحه تيجى وعملت الصور دي

زين اتعصب اووي مش عشان الصور عشان ممكن يكون خان فيروزه حبيبه عمره...... زين بكل عصبيه =انا عملت معاكي حاجه

ليلي فكت ايده من شعرها وقعدت تعيط وتصوت =لا لا لا لا معملتش طول الوقت كنت بتنطق اسمها وبتبعدني انا بكرهك يازين بكرهك

زين : وانا بكره اشوف خلقتك انتي طالق انتي طالق انتي طالق ياليلي

ومشي جري علي العربيه عشان يلحق فيروزه

......... عند فيروزه

فيروزه لمت هدومها وكل حاجه وطبعا عشان زين مش مشدد الحراسه عرفت تمشي بسهوله وهي في الشارع كان كله ضلمه=يااه يافيروزه هتعملي اي لوحدك هتعملي اي يافيروزه هتروحي فين ولا هتعملي اي 

...... في مكان اخر

مجهول 1: هي فين دلوقتي

مجهول 2: يابيه هي خرجت من البيت ومعاها شنطه هدومها

مجمهول 1 اتعصب جدااا :انت ياغبي دي الفرصه المناسبه اخطفها بسرعه

... 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

وبالفعل خطف فيروزه ووداها في مخزن ضلمه جدا وهو مغطي عينيها اصلا

فيروزه بتعب : فكوني فكوني ياكلاب عايزه امشي

.... عند زين












اول لما وصل ملقاش فيروزه في البيت جن جنونه وكسر كل حاجه وفجأه وصلتله رساله ( تعالي علي العنوان ده ومتتاخرش عشان تلحق روح مراتك قبل ماخدها)

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

...... في القصر

ليلي هديت شويه وعينيها مليانه انتقام =انا لازم اروح اقوله كل حاجه لازم انا مش هسيب حقي كدا 


ليلي راحت لاوضه الجد وخبطت وهو سمحلها بالدخول

ليلي بأدب :ممكن اتكلم مع حضرتك شويه

الجد صلاح بغرور جدااا: بصي يابنتي انتي لو عايزه فلوس هديكي وولو عايزه اي حاجه اطلبي ثم اكمل باستفزاز معلشي مفيش نصيب

ليلي : لا ياجدي انا عايزه احكيلك حاجه وهمشي علطول ممكن تسمعني

الجد صلاح:اتفضلي اقعدي اتكلمي

ليلي بالفعل قعدت : بص ياجدي الموضوع كله.......................

صلاح بصدمه وقام من علي المكتب : انتي بتقولي اي

................ عند زين وصل المكان بعد ساعتين تقريبا ودخل جوا لقا فيروزه مربوطه وعماله تعيط وتصوت باسمه لسه هيقرب منها ونادي عليها بعشق =فيروزي فيروزي

جه من وراهم صوت = اهلا اهلا ياحضره القاتل.....

يتبع 

اسفه ياقمرات اني اتاخرت عليكو هحاول علي قد ماقدر انزل البارتات الاخير انهارده وبكره بحبكو اووي ياعيلتي التانيه🤩🥺💫

            الفصل الثامن عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

 






تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×