رواية حب حد التملك الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا عبدالحميد




رواية حب حد التملك الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا عبدالحميد 

#حب_حد_التملك

ليلي بتعجب مش دى صورة صاحبة مامى الى ما*تت انت تعرفها؟ 

الجد بدموع دى بنتى والحقيقه هى مش ما*تت هي اتقتـ*لت

ليلي بذهول ايه؟ 

الجد ابتسم ونطق كانت طيبه مستحيل تكون كده ولا خا*ينه معرفش ازاى ولادي صدقوا ف اختهم الي مكﻧش في ف حنيتها ده ازاى صدقوا انها تخو*ن جوزها الي اتجوزته عن حب؟ 

قربت ليلي منه بحزن وحضنته 

لانه قال ولادي قتلـ*ـو اختهم ودموعه نزلت 

فضلت تهديه لحد منام وراحت اوضتها كانت بتتقلب بتعب لحد منامت 

في صباح يوم جديد..... 

راهب صحي بإبتسامة وهو بيبص ل رنا الي ف حضنه وكانه بيتأكد انه مكنش بيحلم لحظات وبدأت رنا تصحي راهب ابتسم وغمض عيونه وعمل نايم وهو جوه بيعد واحد اتنين تلاته 











وفجأه صرخه ملت البيت كله  

قام راهب مفزوع وهو بيمثل النوم وجه راغب وليلي يخبطوا علي الباب 

راهب بص ل رنا ونطق مالك بس قبل مترد كان صوت راغب عالي 

راهب بغضب اخرص يا حيوا*ن انت ناسي اننا عرسان جداد تخبط عليهم بدرى ليه؟ 

راغب ايه الي حصل..... 

بص راهب ل رنا بضيق ونطق شافت صرصار 

راغب طيب مو*ته بقا بلاش فضايح 

مشي راغب وهو متجاهل ليلي تماما وهي بتبصله بضحكه مكتومه 

جوه كان راهب لسه ف الارض ورنا شدت الغطا كله عليها وبتترعش من الخضه 

قام راهب بغضب... ونطق مالك بقا؟ حرام عليكي قطعت الخلف

رنا انت عملت ايه؟ 

راهب بعدم فهم ايه؟ 

رنا انت عملت فيا ايه؟ بقا تتحمرش بيا يا حظابط؟ 

راهب قرب ل رنا ونطق انا جوزك علفكره.... 

رنا جوزي تقوم ت... ت.... تت.... 

راهب ابتسم ورجع لهيئته الصلبه ونطق ت... أيه 

رنا بضيق من نظراته الي بتركز ف جسمـ*ها قالت عينك

راهب بتسليه لو قولتي وعد هبطل اضايقك... 

رنا نطقت ت،، ت....،، ت.... 

راهب بتركيز ها كملى 

رنا بخبث تغتـ*صبني.... 











راهب انتي عبيـ*طه يا بنتي انتي مراتي

رنا ولا بقولك ايه جو يا بت انتي مراتي وبحبك وابعتلي صورك بلبس البيت وبشعرك ده ميكولش معانا

راهب قرب وتبعتيلي صور ليه والاصل قدامي؟ وبعدين لبس ايه الي اشوفك بيه مانا شوفت كتير انا عايز اشوف حاجه تانيه و..... 

رنا حطت اديها علي شفا*يفه ونطقت سا*فل 

راهب با*ايدها ونطق صح سا*فل وقليل ربايه وعيوني زايغه بس معاكي انتي بس يا بطل 

رنا خدودها احمرا دخلت الحمام جرى من قدامه وقفت تتنطت وهي بتضحك وتكتم صوت ضحكتها ومستغربه هي بتحبه كده ليه.... فجاه كشرت وقلبت وشها 

ليلي خرجت تجرى حولين البلد وفحأه حد شدها لحضنه ليل كانت بتحاول تبعده عنها لحد مكانت خلاص هتفقد الوعي من المنديل الي كاتم نفسها  

فشاله وقال اهدي ده انا... 

ليلي بغضب انت اتجننت ايه جابك هنا 

*وحشتيني قوي جيت اشوفك 

ليلي بغضب لو حد منهم شافك هيقتلو*ك 

*ليه كده يا حبيبي

ليلي بغضب انت ناسي انك ف الصعيد وممكن يقتـ*ـلوك

*وبعدين مش هعرف اشوفك؟ 

ليلي بهدوء امشي دلوقت وانا هبقي اجي اشوفك..... 

الشخص مشي وفضلت ليلي تتلفت حوليا برعب واتطمنت ان مفيش حد وروحت 

كان راهب واقف يلعب عقله ومتجهالها 

ليلي بصت لتجاهله ونطقت لاء يا استاذ راغب انت لازم تصحالي وانا عارفه هعملها ازاى... 

عند رنا كانت خرجت بعد مخدت شور تسرح شعرها قدام المرايا بس فجأه حضنها راهب من ظهرها الجميل مكشر ليه 

رنل نزلت ايده من عليها ونطقت اوعي تكون ناسي انك رفعت ايدك عليا وضر*بتني وبصتله بغضب ونطقت طلقني 

#دينا_عبد_الحميد


          الفصل السادس عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×