رواية حب حد التملك الفصل الرابع عشر 14 بقلم دينا عبدالحميد
#حب_حد_التملك
رنا فضلت تعيط لحد منامت صحيت علي حد بيحط ايده عليها... رنا بخوف راهب بلاش
راهب قرب منها بسكر ونطق بدون وعي مش قادر يا رنا تعبت وبدأ يبوسها
رنا بصوت مبحوح وباكي رااااااهب
راهب اتسمر مكانه من رعبها وقام بغضب كان هيخرج بس منظره السكران كان بيقول انه ممكن يعمل مصا*يب بدون ميحس فجريت عليه بحنان ونطقت انت رايح فيه
راهب بأنزعاج رايح ف دا*هيه انا حر ابعدي عني هو انتي شركتي؟
رنا بحب انت بتقول ايه انا مراتك
راهب بغضب ف انهو قانون تعرفي تقوليلي؟
رنا في قانون الحب...
راهب زق ايديها من علي كتفه ونطق وقانون الحب ده الي بيبعدك عني؟ وبيخليكي ترفضي لمستي؟ عارفة انا بحس ايه كل مره بتبعديني عنك انا......
رنا حطت اديها علي شفايفه قبل مينطق وقالت بدموع انا مش هعتزر انا هـ.... قربت منه وبا*سته بحب... اتصدم راهب وفضل مكانه معملش اي رد فعل
اما رنا فماتحملتش ريحة الخمره وبعدت عنه وابتسمت وهي بتقعده وبتقول بص بقا انا هجبلك حاجه تغير ريحة القر*ف الي انت شاربه ده واجيلك متتحركش عشان ف موضوع مهم....
نزلت رنا تدور علي حاجه تشربهاله ف المطبخ وطلعت لمون وعملت عصير وطلعت لقت راهب بيشرب تاني رنا مسكت ازازة الخمر*ه منه ورمتها ف الارض بغضب
رنا انت بتعمل ايه؟
راهب بشرب يمكن انسي
رنا حاولة تسيطر علي غضبها وضغطت علي نفسها وقعدته وقعد علي رجله وف اديها اللمون
رنا وهي بتشربه نطقت حبيبي زعلان ليه؟
راهب مفيش...
رنا علفكره انا كمان وحشني لمستك وحضنك الي لسه مجربتهمش
راهب ببرود مهو باين قوي تصرفاتك كلها اشتياق قوي...
رنا طب اشرب اللمون وانا اثبتلك
راهب هتعملى ايه؟
رنا بحب هعمل الي انت عايزه راهب خد شوية لمون وبعدين نطق.... انت عايزه تستني الفرح صح؟
رنا بحب تؤتؤ
راهب وده ليه
رنا افتكرت كلام مامتها في التليفون ان الراجل لو مراته بعيده عنه هيدور علي بديل يبسطه فاتنفست بهدوء وهي بتقول وحشني حضنك بس كده
راهب شرب الليمون وبدأ يفوق شويه لانه خفف تأثير الكحول
رنا احسن دلوقت؟
راهب بتعب ايوه عن اذنك
رنا مسكت ايده وقالت علي فين؟
راهب حاسس اني لو فضلت هنا هعمل حاجه مينفعش تحصل....
رنا قربت منه ونطقت ليه مينفعش؟
راهب عشان هي مش بتيجي بالغصب
رنا راحت حطت اديها حولين رقبته ونطقت بحب ومين قال انها هتبقي غصب
راهب بص ف عنيها وقال رنا انتي
رنا هزت دمغها بأيوه راهب فجاه شدها لحضنها وهو بيقول بتتكلمي جد وبدأ يبو*سها بحب
رنا هزت دماغها بأيوه تاني شالها راهب فلفت هي رجليها حولين وسطه وهو من فرحته انها بتحبه فعلا فضل يدوخ بيها وبعدين اخدها وقعدوا وهو بيبصلها بذهول وهو لسه مش مستوعب
رنا بلعت ريقها ونطقت مالك
راهب قرب منها و........
كانت ليلي مش عارفه تنام وقاعده تحت القمر لابسه فستان بنص كم طويل وواسع وشعرها سايب وعلي كتافها محطوط شال على رقبتها خرج راغب يشرب سيجاره لقي ليلي قدامه
راغب ايه الي مصحيكي
ليلي نفس السبب الى مصحيك
راغب انا صاحي اشرب سيجاره وانتى؟
ليلي بضحك بشرب سيجاره برضو
راغب نعم انتى بتدخنى؟
ليلي ايوه هات سيجاره من معاك اصلي نسيت العلبه
راغب شد السيجاره من اديها ودخل جو بغضب
وليلي وقفت تتفرج عليه وهى بتقول ببرود ان مبطلتك سجاير، وعلمتك الادب مبقاش انا ليلي
دخلت ليلي اوضتها بس قبل متدخل سمعت صوت جاي من اوضة الجد
دخلت بسرعه تشوف في ايه لقته بيعيط
ليلي بخوف مالك يا جدو!
الجد شال صورة كانت ف ايده عنها ومسح دموعه وقال مفيش...
ليلي بإحراج اسفه انى دخلت اوضتك من غير اذنك وكمان بدخل ف خصوصياتك بس قلقت عليك عن اذنك
كانت ليلي هتخرج بس الجد مسك اديها ونطق عارفه دي صورة مين ياليلي
ليلي بتعجب مش دى صورة صاحبة مامى الى ما*تت انت تعرفها؟
الجد بدموع دى بنتى والحقيقه هى مش ما*تت هي اتقتـ*لت
#دينا_عبد_الحميد