رواية عمياء ولكن الفصل الحادي عشر 11 بقلم سمر احمد

 

رواية عمياء ولكن الفصل الحادي عشر 11 بقلم سمر احمد



رواية عمياء ولكن الفصل الحادي عشر 11 بقلم سمر احمد 




تعويضا عن الغياب ده⁦❤️⁩


#البارت_الحادى_عشر

#عمياء_ولكن

#سمراحمد

#كاتبة_الظلام


_طلع الكل وفعلا دخلت دعاء ومعاها شاكوش بوظت بيه هي وسحر كتابة جميلة وبعدها ،دخل كل واحد قاعد على كتابته ومن ضمنهم جميلة وبتراقبها دعاء وسحر بدأت الجولة التانية وجميلة اول ماجت تكتب اتصدمت لأنها لقيت الكتابة جودتها احسن من الاول كانت هتجنن ازاى ده حصل بس كملت عشان مفيش حاجة تعطلها اتجننت دعاء وسحر وهموا مش عارفين دا حصل ازاى دول بوظوها بأيديهم


#فلاااش باك#

_عبير :- انت رايح فين دا فرحنا بعد تلت ايام

_اسر:- جميلة محتجانى ولازم امشيلها مينفعش اسيبها ف نص الطريق وبعدين مش كفاية أنها اكيد مشيت لوحدها لأن محدش يعرف من أهلها

_عبير بعصبية؛:- هو مفيييش غير جميلة كل حاجة جميلة جميلة ،هو انا اللى هبقى مراتك ولا جميلة

_اسر:- بصى انا معنديش وقت للكلام ده وانتى ليكى انى يوم الفرح اكون عندك وسابها وطلع بشنطته اللى كان مجهزها هي والتذكرة بتاعته واول ما وصل مكان المسابقة كانت الجولة الأولى خلصت 

_بنت :- استنى لوسمحت

_اسربااستغرا ب وبص حواليه ملقاش حد:- انااا؟!

_البنت:- ايوا انت هو انت اللى كنت مع جميلة صح ؟!

_اسر:- ايوا ليه يعنى

_البنت:- عايزة اقولك على حاجة سمعتها 

_اسر:- اللى هي

_البنت:- سمعت بنتين بيتكلموا أنهم هيبوظوا كتابة بنت متسابقة بس معرفتش هي مينهغ وبعدها لقيت بنت منهم طلعت ودخلت بشاكوش انا الكل طلع وشوفتها بعنيا وهي بتبوظ كتابة جميلة ممكن تعمل حاجة حرام البنت تخسر ظلم 












_اسر:- شكرا جدا وراح ناحية الكتابة وبلغ اللى مسؤولين عن المسابقة وجابولها كتابة نفس النوع بس محدثة وفحصوا الكاميرات بس خلوا سحر تكمل المسابقة عشان ميحصلش شوشرة بس كدا كدا حتى لو فازت فهما كانو مستبعدينها 

#بااك#


_بقولك ايه ياباشا البت دى عمية بس هتساعدنا كتير وكمان بقا لو شوفنالها دكتور وفتحت 

_كريم:- ملقناش غيرها يعنى 

_ياباشا :- انا بحثت عنها وعرفت انها معاها لغات وكمان كانت مفتحة بس حصلتها حادثة خلتها عميت يعنى ممكن نساعدها ونخليها تفتح وبعد كدا هي تساعدنا ف الشغل ،اصل شغلنا ده محتاج وحدة زيها وحرام نضيعها من أيدينا ،اللى خلاها متحمسة كدا وهى عمية يبال بقا لو فتحت 

_كريم:- خلاص هفكر


_خلصت الجولة التانية والكل حط أيده على قلبه ودقات القلب بدأت تزيد لحد مابدوأ يقولوا المراكز من تحت لفوق (التالت.... الثانى..... الاول وف المركز الاول الكل كان مستنى الاسم بفارغ الصبر

_المركز الاول هوووو هووو هووو جميلة حمدى 

_صرخت جميلة من الفرحة وجرى عندها عامر وأسر (متعرفش أنه رحلها لسة)

_عامربفرحة :- عملتيهااااا ياجميلة عملتيهاااا 

_اسر:- جموووولتى اللى فازت، حلمنا اتحقق ياجميلة اتحقق وجه يحضنها افتكر أن عبير هتبقى مراته بعد عنها

_جميلة ركزت ف الصوت:- مييين ؟! اسر

_اسر:- ايوا أسر هو انتى كنتى متخيلة انى ممكن اسيبك لوحدك الطريق بدأناه سوا وهننهيه سوا

_جميلة:- منت نهيته خلاص

_اسر:- تقصدى ايه ياجميلة

_جميلة:- اقصد انى تعبانة وعايزة اروح 

_اسر:- حلو اووى انا كدا كدا لازم ارجع حالا عشان فرحى يلا بينا

_جميلة:- فرحك اه قولتلى :- بس انا جيت مع عمى عامر وهروح معاه

_اسر سرا:- اسف ياجميلة عارف احساسك ايه بس والله غصب عنى وعلى صوته:- محنا هنروح كلنا مع بعض يلا بينا

_جميلة :- لاااء روح انت انا رجعت ف كلامى انا مش قادرة اروح دلوقت

_عامر:- يلا بقا ياجميلة عشان نفرح اهلك وبعدين ماهو تعب برضو وجه عشان يلا نروح مع بعض

_جميلة ببرود :- ماشى 

_رجعو بيت عامر وكان معاهم أسر عشان بعد ما تطلع جميلة من بيت عامر يروحها بيتها ،ودعت جميلة اسراء وعامر بحزن ،قعدت يوم وأسر مستحمل عشانها ومش يتكلم ويقولها يلا نمشى عشان ميضاقهاش اكتر وف نفس الوقت يفضل معاها شويه وبعدها خدها أسر كان الصبح 












_جميلة:- فرحك امتا

_اسر:- النهاردة

_جميلة بصدمة:- بالسرعة دى 

_اسر:- اه

_جميلة:- طب ودينى على البيت اللى بنقضى فيه الإجازة وسيبنى اقعد لوحدى شويه

_اسر:- نفس البيت اللى جتلك فيه اول مرة وف نفس الموقف وبعدين قوليلى ازاى هتتحركى فيه؟؟

_جميلة بعصبية:- انا متولدتش عمية عشان معرفش اتحرك انا وحدة كنت شايفة اكتر من ٢٢ سنة وعارفة كل شبر ف البيت 

_اسر :- مش قصدى حاجة والله متزعليش وحاضر ياسيتى هوديكى البيت 

_ودها البيت

_اسر:- يكون ف علمك انا هبعتلك امك

_جميلة :- ويكون ف علمك لو امى خدت النهاردة هتزعل هو انت ليبيه بقولك عايزة اقعد مع نفسى فيها حاجة دى يلا بقا باى

_اسر:- خلاص هسيبك النهاردة بس بكرة من النجمة هتلاقى اهلك كلهم عندك

_جميلة :- اقفل الباب وراك

_مشى أسر عشان يحضر فرحه وباليل باب البيت اللى قاعدة فيه جميلة خبط فضلت تحسس على الحيطة لحد اما فتحت وبعصبية :- انا قولت للحيووووان أن محدش ييجيلى النهاردة انا مكنتش غلطانة اما قولت عليه ف الاول دكتور مجانين وطلع هو اللى مجنون كمان 

_وبحنية وهدوء:- وهو مقلش لحد اصلا بس هو حب يرجع ل.................... 

           الفصل الثاني عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×