رواية زواج بالإجبار الفصل العاشر 10 بقلم ميساء عنتر

رواية زواج بالإجبار الفصل العاشر 10 بقلم ميساء عنتر




رواية زواج بالإجبار الفصل العاشر 10 بقلم ميساء عنتر 







 البارت العاشر(زواج بالإجبار) 


مراد فتح الباب ودخل لقي ريناد واقعة علي الارض وبتعيط وباين عليها الألم جري عليها بخوف : مالك ي حبيبتي مالك اي ال حصل اهدي متعيطيش 

ريناد بعياط : همو*ت ي مراد اااه

مراد بص لقي د*م نازل منها جاب إسدال ولبسها بخوف وشالها ونزل علي المستشفي 

دخلت العمليات وهو فضل واقف برا قلقان عليها 













فات ساعة والدكتور طلعت 

مراد : خير ي دكتور 

الدكتور : حضرتك جوزها 

مراد: ايوا اي ال حصل قلقتني 

الدكتور : حضرتك متعرفش أنها حامل يعني لازم راحة ع الاقل أول ٣ شهور من العلاقة 

مراد بإحراج : أنا اسف مكنتش اعرف المهم هي كويسة 

الدكتور : البيبي حاليا مينفعش ينزل لان دا هيبقي خطر علي حياة الأم بس لازم راحة تامة لحد م تولد حركات بسيطة هي ال تعملها غير كدا لا والعلاقة ممنوعة علي الاقل الفترة دي هننقلها اوضة عادية دلوقت وتقدر تمشي بس اهم حاجة الراحة التامة اللهم بلغت وتتابع من دكتورة نسا عن اذنك 


انتقلت ريناد اوضة عادية ولما فاقت شالها من غير ولا كلمة ونزل ركبها العربية ووصلوا البيت وشالها حطها ع الكنبة ودخل غير ملاية السرير ونضف اوضة النوم وطلع شالها وساعدها غيرت هدومها وتاخد دش وساعدها في اللبس 

ريناد : هو أنا همو*ت ولا اي 

مراد : ليه بتقولي كدا 

ريناد : اصلك بتساعدني يعني ف الموضوع غريب بالنسبالي شوية 

مراد بضحك: لا يستي بعد الشر مش هتمو*تي ولا حاجة أنا بس السبب في ال حصلك دا ف اسف 

ريناد : ولا يهمك عاوزة انام 

مراد : لا استني أنا طلبت اكل كلي وخدي علاجك ونامي براحتك 

فضلت قاعدة ساكتة لحد م الاكل وصل ساعدها تاكل واداها العلاج ونامت 


***** 


مختار : فين نور ي زين 

زين ببرود : طلبت الطلاق امبارح ي بابا وطلقتها 

مختار بزعيق : انت اتجننت ازاي تعمل حاجة زي كدا وهي راحت فين 

زين : معرفش هي مش مراتي دلوقت عشان اعرف راحت فين وجت منين 

مختار : هتندم ي زين هتندم علي خساارتها 

زين: أن شاءالله وبص لسيف بابتسامة : الفرح يوم الخميس أن شاءالله

سيف بفرحة : بجد 

رنا : سيف بس وبصت لزين : لا ي حبيبي أجله عشان الظروف ال احنا فيها 

مختار : لا ي حبيبتي زين معاه حق انتو استنيتو كتير وآن الاوان بقي مبروك يولاد 












سيف : الله يبارك فيك ي عمي يلا ي رنا نروح نشوف فستانك والقاعة حاجات كتير اوي 

زين بضحك : لا روحوا انتو شوفوا الحاجات الخاصة بيكو إنما القاعة والفرح عليا أنا متشلوش هم 

رنا بحب: ربنا يخليك ليا ي زين 

زين : ويخليكي ليا يقلب زين 

وفعلا خلصوا فطار وسيف اخد رنا خرجوا يشوفوا حاجتهم 


***** 


ف شقة نور " 

كانت قاعدة حاطة ايديها علي بطنها بحزن ودموع : ياترا أنا اتسرعت لما طلبت الطلاق من زين 

بس أنا والله مكنتش قادرة خالص أن أكمل معاه وبصت لبطنها وكملت : بس ع خاطر قلب مامي أنا هنزل واشتغل واصرف عليكي يروحي من فلوسي أنا حاسة انك بنت بس ايا يكن بنت او ولد أنا بحبكو اوي كفاية انكو من زين أنا بحبه اوي اوي يارب يارب يكون لينا حياة أفضل من دي سوا


....🖤


زين كان قاعد يشتغل بس كل شوية يسرح ف نور : معقول أنا اكون حبيتها لا لا انا مستحيل احبها 

قاطعه دخول مراد من غير م يخبط

زين بغضب : انت بتعمل اي هنا اطلع برا 

مراد : أنا جاي اقدم استقالتي مراتي تعبانة وعاوزاني جمبها الفترة دي 

زين بخوف علي اخته : ريناد مالها 

مراد بحرج : بصراحة انا دخلت عليها امبارح وسبتها ونزلت رجعت لقيتها تعبانة جامد وبتنز*ف نقلتها المستشفي والدكتور قال إن محتاجة راحة لحد م تولد لان لو نزلت الجنين هيكون فيه خطر علي حياتها 

زين بزعيق : كل دا حصل في اختي منك لله أنا ال غلطان أن امنت عليها معاك 

مراد بحزن : أنا آسف ي زين اوعدك أن هعاملها احسن معاملة بعد كدا متزعلش مني ي صاحبي 

زين بجمود : استقالتك مرفوضة ليك إجازة مفتوحة لحد م المدام تتعافي اتفضل 

مراد بصله بحزن ومشي


**** 

زين رجع البيت لقي*** 


#زواج_بالإجبار 

By/misaa Anter 

               الفصل الحادي عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×