رواية حورية الاسد الفصل الثالث بقلم رحمة هاني رزق

حوريه الاسد

البارت الثالث

محسن   اسد باشا عمل حادث وهو في طريقه إلى الشركة ونقلته الي المستشفي

اسر قد وقع الهاتف منه من الصدمه وأخذ يغلق ويفتح عينيه لتصديق ماحدث ثم استوعب الموف وأمسك الهاتف ليردف

اسر بقلق وخوف وتوتر علي صديق عمره ط طيب هو في أي مستشفي عشان اعرف أوصله

محسن.  في مستشفي******

ليهرول آسر الي سيارته واستقلها وذهب بسرعه البرق الي المستشفي وهو ينفي ما يحدث 

اسر   اكيد اسد بخير هو مش هيسبني ويمشي زي اهلي هو هيبقي بخير اكيد صح اكيد اسد بخير الاسد مش هيضعف من اقل حاجه استتتتتوب

اولا اسد وأسر اصدقاء من الطفوله فعرف اسد أسر وهو في الملجاء  لان عندما مات أهل اسد فضل في الملجاء لانه لايعرف إذا كان له اعمام أو أهل فتربي في ملجأ وكان هناك أسر وكان اصغر من اسد بسنه وأخذ اسد يهتم فيه ويعتبره مثل اخيه الصغير وتكفل اسد برعايته مع أنه أكبر منه بسنه بس ولاكن احس اسد بحب اخوي شديد له وأنه من مسؤولياته ومن ذالك الوقت وأسر يعتبره كل شيء في حياته فهو مثل الاب والاخ والصديق وكل شيء في حياته ولايستطيع العيش بدونه.                                              

 أما عند حور في المستشفى عندما دخلت حور غرفة العمليات لأداء الجراحة توقفت فجاءه من كثره الصدمه  فهي اول مره تري حادث بهذه البشاعه وصعيدب عليها هذا الشخص ولاكن ملامحه كانت ظهره ووسامته لم تختفي فهو اسد الانصاري الذي يهابه الكبير قبل الصغير  ولم تتأثر ملامحه كثيرا الا شويه كدمات ولاكن كان له جرح في رأسه وينذف بشده فاقت حور علي صوت الممرضه

الممرضه دكتوره حور لازم ننقذ المريض فورا لاما هيروح منا وعند هذه الكلمة أفاقت حور وذهبت فورا لخياطى جرحه ثم عملت له الازم ولاكن توقف القلب فجاءه

حور جهزو للصدمات الكهربيه بسرعه ثم أخذت تعمل له إنعاش ولاكن دون جدوي حتي وصلت إلي أعلي مرحله فعاد النبض له أما حور فتنهدت بتعب وخوف يظهر علي ملامحها علي ذالك المريض ثم خرجت من العمليات لتقليل أسر 

اسر بخوف لوسمحتي يادكتوره اسد عامل ايه طمنيني عليه

حور وقد شردت في جمال اسمه هل ذالك النائم يكون اسمه اسد ياالله مااجمل اسمه

اسر يادكتورررررره

حور هاه

اسر هاه ايه بقولك طمنيني عليه

حور بجديه احم هي حالته استقرت دلوقتي وهو بخير ولاكن هيفضل 24ساعه تحت الملاحظه عشان لو في اي خواطر جانبيه

اسر طيب شكرا يا دكتوره 

حور العفو ثم ذهبت الي مكتبها لتستريح حور في مكتبها

حور وهي تحدث نفسها اي ياحور مالك فوقي كده ايه اللغبطه الي حصلتلك من اول مشوفتيه ركزي شويه هو مجرد مريض عندك وبس ثم تنهدت واكملت عملها

ومرت ال24ساعه علي الجميع منه الحزين ومنه السعيد عند شروق الشمس ثاني يوم استيقظت حور وارتدت ملابسها العباره عن بنطلون اسود بوي فريند وبلوزه بيضه بكم واطلقت لشعرها الاشقر الذي يصل الي اخر ضهرها العنان فكانت تبدو مثل سيندريلا وذهبت الي عملها دون أن تودع أهلها حتي اطمأن علي اسد  ذهبت الي المستشفي وذهبت الي العمليات وفحصت اسد وأمره بنقله لغرفه عاديه وأثناء فحصه فتح اسد عينيه لينظر للمكان باستغراب لتردف حور 

حور انت في المستشفى 

نظر إليها اسد الي شعرها الأشقر وعينيها الخضراوتين تجعل كل من راهما يغرق فيهما وكأنها حوريه خرجت من الجنه ثم فاق اسد من شروده وتحدث بجديه انتي مين وابتعملي إيه هنا

حور  بمشاكسه مابراحه شويه ياسطا مش عشان سكتناله يدخل بحماره

اسد بصدمه يدخل بحماره انتي قصدك أنه انا حمار يام شبر ونص انتي

حور بردح مين الي ام شبر ونص دي متتلم ياض بدل كلمك دانا دكتوره اد الدنيا

اسد بسخريه ياض ودكتوره اد الدنيا انا مش عارف مين الي دخلك طب بمنظرك ده 

حور متتلم شويه يا اخينا وراعي أن انت لسه فائق من البينج ومن العمليات الي انت لسه خارج منها وانت متخرشم كلك كده

اسد بغضب 😡 ماتتلمي يابنت انتي اي متخرشم دي دانا اطردك من المستشفى دي ومخليش اي مستشفى تقبلك

حور بقي كده طب أعلي مافخيلك تركبه هاه دخل أسر علي صوتهم العالي اي ياجماعه اهدو شويه 

حور تعلي لم يحبك ده بدل مهو داخل بزعابيبه علينا كده وذهبت الي الخارج 

اسد بصدمه داخل بزعابيبه  علينا وتخرشم وياض ويسطا أما وريتك يادكتوره ميبقاش اسمي اسد الانصاري الي بيتهزله رجاله بشنبات 

اسر بضحك ولا عشت وشفتك بتتهزق ياصحبي ومن مين من بنت 😂😂 دا احنا هنشوف العجب 

اسد بغضب 😡 ماتتلم يلا

اسر حاضر ياعم اهدي كده عشان انت لسه خارج من العمليات ومش عايزين مضاعفات تأثر عليك المهم انت عامل ايه دلوقتي في حاجه بتوجعك ثم أكمل للماء انت مشفتش انا كنت عامل ازاي بعد ما سمعت الخبر وأخذ يبكي داخل احضان اسد 

اسد ماتنشف ياض كده دانت راجل  ثم أكمل بمرح ولا تكون ست وانا مش واخد بالي

اسر بغضب 😡 مصطنع دا انا راجل وسيد الرجاله كمان 

اسد خلاص ياعم المهم انا عايز أخرج من المستشفى لان انا مبحبش قاعده المستشفيات زي مانت عارف 

اسر بس مينفعش بايد انت لسه تعبان 

اسد لا مش تعبان ويلا امضيلي خروج عشان انا مش طايق فعاد هنا 

اسر خلاص هشوف الدكتورة لو ينفع نخرج ولا لا

اسد تمام 

أسر وهو يحدث حور 

اسر دكتوره حور هو اسد ممكن يخرج من المستشفى

حور لا مينفعش لازم نتأكد من صحته عشان ميحصلش مضاعفات 

اسر بس هو زهقان ومش طايق يقعد في المستشفى

حور بغضب 😡 مايزهق أو يطق اعمله ايه يعني وبعدين اتحمل انا مسؤليته يعني لو جراله حاجه 

اسر يادكت ولاكن لم ينهي حديثه و جده ذهبت من أمامه حور وهي تفتح الباب اوضه اسد بغضب 😡

                الفصل الرابع من هنا 


 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×