#ساحره_القلوب
الفصل الثاني
رؤوف لسه هينزل بحزام علي فايزه بغض'ب وقوه... يحصل الا اثار اعجاب وعجب الجميع....
الضرب'ه نزلت علي رحيل الا جريت علي فايزه وحضنتها واخدت الضرب'ه مكانها.... اول ما رؤوف شاف انه ضر'ب رحيل صعق وتنح مش مصدق ان رحيل فدت فايزه بنفسها.....
صابر عيط من فرحته بكرم اخلاق وطيبه رحيل اما فاتن فش'ر والح'قد بقي بيول'ع فيها
وبيطل من عينها الا بتتمني موت رحيل.... بتعيط سمر وتجرت علي رحيل بخوف وحب وحضنتها....
اما فايزه متنحه ومش مصدقه الا عملته رحيل.....
تعيط رحيل من الال'م والو'جع الا مالي جسمها ومش قادره تحركه.....
رحيل:اه حسبي يا سمر مش قادره والله اي جمسي بيوجعني....
سمر بحنيه:طيب ممكني تحاولي تقومي معاي نروح الحمام ترشي ميه وتغيري....
تحاول رحيل انها تقوم بس متقدرش وتعياط و تتوجع وتصرخ با'لم: اه لا مش قادره والله اتحرك اه وفضلت تعيط وتتوجع بجد منظرها يقط'ع القلب...
يتعص'ب رؤوف اول ما سمع اها'ت ووجع رحيل الا وج'ع قلبه وحسه انه نفسه يشيل عنها كلمه اه...
وميقدرش يسيطر علي غض'به
وخاصتا كل ما يسمع الم'ها واه'اتها
يتجنن ويلتقت لي فايزه الا مش قادره تقف علي رجلها من خوفها ورعبها من رؤوف.... اول ما تشوف نظراته الحا'رقه بلهي'ب الغض'ب والش'ر
فيتجري تستخبي وري رحيل الا مش قادره تتحرك....
يجري ورها رؤوف ولسه ه'يشدها من شعرها تصرخ رحيل بتوسل
وبعياط
رحيل:ارجوك بلاش تضر'بها انا مسمحها ارجوك.... سبيها في حالها عشان خاطري....
يضعف رؤوف قدام نظراتها البريئه الا كلها رحمه وحب وحزن ....
يسكت رؤوف والتعجب مرسوم علي وشه وبيقول في نفسه
رؤوف:بقي معقول في حد ملاك كده رغم انها بتأذ'يها وبتعذ'ب فيها
هي الا تحميها وتتشفع لها... عجيبه
يفيق رؤوف من سرحانه علي صوت .... وجع رحيل
رؤوف:احنا لازم نروح المستشفي
يلا بينا ولسه هيشيل رحيل تنكسف منه وتسند علي سمر...
رحيل بخجل :لا ميصحش حضرتك ممكن تبعد شويه وانا مش هروح المستشفي...
يتعص'ب رؤوف ويضيق عينه...
رؤوف بتصمم: لا هتروحي وهتسمعي الكلام انا محدش يعرضني او يعصي ليه امر انت سامعه ويلا علي المستشفي بلاش شغل عيال.... يلا اقدامي....
فايزه وفاتن الحق'د بياك'ل فيهم....
وعيونهم هتاك'ل رحيل.....
تعناد رحيل وتصمم متروحش المستشفي
رحيل بعند: لا مش ريحه والا انت عوزه اعمله....
رؤوف بضي'ق:لا بقي انتي زويتيها
وراحل عشان يشيلها.... فتتوجع رحيل اي نزلني... رؤوف لا مش هنزلك وانتي هتبقي مراتي ولسه هيتحرك تنده رحيل لي صابر
رحيل:بابا متزعلش انا هريجع تاني... وانتي يا سمر تعالي معاي
سمر:من عيوني... وراحت معها
ورؤوف شايل رحيل وخرج من الباب يلقي في وشه اخته كارمن نزل من العربيه ومضيق'ه
كارمن:ايه يا رؤوف بقي كل ده تأخير ده انا مليت من القعده في العربيه بس تاخد بالها من رحيل....
و تتخض يانهار اسود ايه ده يا رؤوف انت ضر'بتها عشان توافق عليك.... حرام عليك يا قلبي ....
يبصلها رؤوف بغض'ب. ويجز علي سنانه.... :ايه الكلام ده هو انا من امتي بضر'ب ستات...
كارمن بخوف:طيب خلص ايه الاحصل....؟
تصرخ رحيل من الوجع اه فيجروا كلهم علي العربيه وينطلقوا بسرعه علي المستشفي .....
واول ما يوصلوا يشيل رؤوف رحيل الا بت'نزاع وفقدت وعيها....
القلق بيعتصر قلب رؤوف والقلق...
وبعد شويه يخرج الدكتور ويطمنهم انها بخير بس هتفضل في المستشفي كم يوم عشان الجروح الا في جسمها...
رؤوف يطمن بس الغض'ب مسيطر عليه عشان الا حصل لي رحيل
وانه مش قادر ياخد حقها من فايزه عشان هو وعدها انه مش هيمسها باي اذ'ي..
سمر:رحيل انتي كويسه يا قلبي
تبتسم رحيل با'لم: اه كويسه متخفيش يا قلبي.... وبطلي عياط
تمسح سمر دموعها :طيب مش هعيط بس تصدقي ان رؤوف ده كويس اوي وطيب شوفتي هو دافع عنك ازاي....
رحيل:ايواه طيب بس قل'يل الاد'ب اوي شوفتي ازاي صمم انه يشليني ده عيب.... وتنكسف رحيل اول ما تفتكر كده....
تضحك سمر وبخب'ث:بس عيونك كانت بتقول انك كنتي مبسوطه...
اوي.....
تغض'ب رحيل غض'ب مصطنع:لا طبع انتي بتقولي ايه...
في اللحظه دي يدخل رؤوف وهو مبتسم... ويقعد جنبها علي السرير
ويمسك ايدها.....
تتنر'فز رحيل وتحاول تسحب ايدها منه... بس هو كان مسكها جامد... وهي اصلا ضعفانه....
رحيل:اي سيب ايدي ايه الجراءه دي ازاي تمسك ايدي وتقعد جنبي قوم....
رؤوف بمك'ر:طبع ما انتي وخده مسكن ومش حسه بحاجه..... بس طيب وقرب منها وهمس لها علي فكره انا مش ق'ليل الا'دب ولعلمك انتي مش النوع الا بحبه وغمز لها....
ترفع رحيل حجيبها وبضي'ق: ولا انت كمان ... وطلعت لسانها.....
تتنح😮 سمر:وايه قالك ايه.....؟
تدخل الممرضه وكانت حلوه اوي... ولبسه قصير.....
يبتسم رؤوف بمك'ر ويحاول ين'رفز رحيل....
فيقرب من الممرضه ويبصلها باعجاب :هو القمر بيطلع امتي...
تضحك الممرضه...
تبصله رحيل بقله اهتام😒....
الممرضه: لوسمحتي ممكن اقيس الضغط....
رحيل بغ'يظ:اتفضلي...
وبعد ما قاست الضغط خرجت الممرضه....
رؤوف مبسوط ان رحيل متغا'ظه
تدخل كارمن بعد ما خرجت الممرضه وتبصلها من فوق لي تحت وتعيب عليها....
فتضحك رحيل وسمر...
فيسرح في ضحكتها رؤوف....
فتروح عنده كارمن وتهمس ليه بخب'ث بما احنا قولنا بنحب قولت لا انا هجوزها عشان انتق'م من هاجر.... اول ما قالت اسم هاجر تختفي بسمه رؤوف والغض'ب والوجع يظهر في عيونه... وعلي وشه.....
تتعجب رحيل وسمر.....
رؤوف يستأذن عشان يمشي وماشي......
رحيل بفضول: يا كارمن حصل ايه غيره كده....
كارمن بضي'ق:كله من تحت راسها المايعه دي الا اسمها هاجر بنت عمه....
تنزعج رحيل:يعني بيحب....
تاخد بالها كارمن من الا قالته وتحاول تلصح الموقف: لا متاخديش في بالك المهم انك تبقي كويسه وتخفي بسرعه رؤوف محتاج لي حنيتك وطيبتك هي الا هتشفي جروحه رؤوف انسان طيب اوي.... بس هي الا خليته زي ما انتي شايفه كده ... .
اسيبك انا واروح اشوف هو راح فين.....؟
رحيل بفضول:يا تري ايه الحكايه ...؟ وايه الا مستنيني معاك يا رؤوف... .؟
وتمر ايام تواجد رحيل في المستشفي.... ويجي يوم خروجها.....
رحيل بضي'ق: بقي كده انا يلطعني كل ده ومايجيش ياخدني طيب ولا يهمني انا هخرج لي وحدي.....
واخدت شنطه هدومها وخرجت....
وهي علي باب المستشفي....
وواقفه مستنيه تاكسي...
تلقي شاب واقف ورها وبيبتسم بش'ر
هو الجميل خارج بدري ليه....
تترتجف رحيل اول ما تسمع الصوت ده وتقع منها الشنطه...
رحيل :مستحيل شاهر..... لا لا
يضحك شاهر لا هو بشحمه ولحمه ويش'دها من ايدها هو انتي فاكره نفسك خلصتي مني.... ها بتحلمي...
تصرخ رحيل وتحاول تفلت ايدها منه:سبني.. بقولك...
شاهر:انا مستحيل اسيبك انتي بتاعتي انا. .... ولسه هيدخلها العربيه....
يلقي الا مسكه من ايده.... و