رواية حورية الاسد الفصل الخامس عشر بقلم رحمة هاني رزق


 حوريه الاسد

البارت الخامس عشر

عند اسد وحور

حور بتعب..اسد

اسد بلهفه...ايه في حاجه في حاجه بتوجعك

حور ..انا مش قادره أكمل ومش قادرة اقف على رجلي

اسد..طب لمكان مش امان وبالذات احنا في حته مقطوعه

حور وهي يعني عليها ..لا انا خلاص مش قادره

اسد بخوف..حور حور اوعي تغمضي عينك حور نظر اسد أمامه لعله يجد أي ماوي يسكنون فيه في هذه الليله المشؤومه وجد كوخ صغير قريب حمل حور وذهب إليه بخطوات بطيئة اثر تعبه وصل اسد وانزل حور ووضع يده علي رأسها فوجدها ساخنه جدا أخذ ينظر حوله ليجد اي شيء يضئ به المكان وجد لمبه غاز اضاءها و ثم أخذ يبحث عن أي مياه ولادته لم يجد فذهب للخارج للبحث عن أي وسيلة فوجد بركه مياه فاخذ بعض المياه وذهب الي الكوخ وأخذ يفعل لها كمادات الي أن نزلت حرارتها ونام بجانبها من كثره التعب 

في الصباح استيقظت حور بتعب ووجدت اسد نائم وآثار التعب عليه تركته نائم وذهبت الي الخارج لتتمشي قليلا 

أما اسد فاستيقظ بعد مده قصيره ونظر بجانبه ولم يجدها فجن جنونه

اسد بخوف..حور حورر انتي روحتي فين ولاكن لم يجدها فذهب للخارج وهو ينادي باسمها الي أن رآها تأتي من بعيد

اسد بغضب 😡..انتي ايه خرجك من غير ما تقوليلي ها انطقي

حور برعب ..ا انا بس حسيت بخنقه فخرجت اتمشي

اسد بهدوء...ماشي خلاص حصل خير وبعد كده ابقي صحيتي مش خارجه وتمشي في حته مقطوعه

حور بعصبية.. لا بقولك ايه انا سكتالك من الصبح وبخليك تغني وترد علي نفسك ولسه متكلمناش علي الي حصل امبارح

اسد بغضب 😡..تقصدي ايه بكلامك ده

حور...انت فاهم انا اقصد ايه وانا ايه الي عملته في الراجل امبارح وشدتني زي الجموسه اودام الكل ها

اسد بعصبية.. وانتي مشفتهوش هو كان قريب منك الزاي

حور بصوت عالي..مانت مساالتش وبعدين مش اي حاجه تخليك تتعصب كده وتشخط في الناس بطريقتك دي وبعدين هو كان بيشرحلي الملف الي لازم ادرسه يا استاذ

اسد بغضب..ما تعليش صوتك عليا لسه ماتخلقش الي يرفع صوتو علي اسد الانصاري

حور بصوت عالي ..لا هرفع صوتي إذا كان عاجبك أو مش عاجبك

نظر لها اسد بغضب شديد ولاكن قاطعهم صوت اسر الذي يبحث عنهم

اسر...اسد حور انتو فين

اسد بصوت عالي حتي يوصل صوتوا لاسر ..احنا هنا

اسر ..وهو يقترب ايه يا بني المرمطه الي كل مره اتمرمطها بسببك دي

اسد..جري ايه يا اسر ما تتظبط كده

اسر بخوف..لا خلاص انا تتظبط ثم أكمل بحديه لولا انو الساعه عملت لون احمر مكنتش عرفت انك في مأزق

(اسد وأسر جايين ساعه لكل واحد فيهم لما الساعه تنور بالون احمر مع اي حد فيهم يبقي الشخص التاني في خطر)

اسد بهدوء ..كويس انك جيت لاما كنت زماني قاعد بسمع كلام يسم البدن

حور ..تقصد ايه بكلامك ده 

اسد...اقصد الي اقصدو ملكيش دعوة

حور بعصبية..لا ليا دعوه

اسر ...باسسسس ايه انتو علي طول كده مبتبطلوش خناق

اسد وحور في صوت واحد

اسد..هيا الي مبتفصلش

حور ..هو الي مبيسكتش

اسر .. خلاص يالا علشان نلحق نجهز علشان الميعاد الي اديتو للراجل

اسد باستغراب ...ميعاد ايه

اسر ..مانا اتقدمت لنور وقالي جيب اهلك وتعالي اتقدم

اسد بصدمه...من ورايا

اسر بخوف..لا انا كنت باخد ميعاد بس

اسد ..ماشي يا اسر الكلب حسابك معايا

اسر .. خلاص بقا يا اسد فكك

حور ..طبعا هاجي معاك

اسر ..دا انتي تنوري

حور ..طيب يلا عشان نلحق نجهز

اسر ..يلا 

وذهب كل واحد منهم الي بيته عشان يجهزو

أما حور عندما وصلت البيت 

الشرقاوي كنتي فين يابنتي قلقتينا عليكي وايه الي في راسك ده

حور ..عملنا حادثه بسيطه

احمد..ايه وبقا ياحج ماتتصلش عليا وتقولي

الشرقاوي مكنتش عايز اقلقك يابني 

سلوي حضنه حور بخوف..انتي كويسه يا حبيبتي

حور كويسه ياست الكل وطبعا قالتلهم علي اسر الي رايح يخطب واصرو كلهم يروحو معا

...........أما عند حلمي وحمزه

حلمي بغضب 😡..ازاي ده يحصل ازاي  

حمزه بخوف.. واللهي  ما اعرف هو الي عامل زي القطط بسبع ارواح

حلمي بغضب..انا اعتبرتك دراعي اليمين لي انت مكنتش قد الثقه وحمل المسدس ووحو ناحيه حمزه

حمزه بخوف شديد..خلاص اخر مره متقتلنيش ارجوك يا باشا

لم يستمع له حلمي وضربه رصاصه بقلبه ومات

حلمي بحده ..ياحارس

الحارس ..امرك يا بيه

حلمي..شيلو الراجل ده وادفنو في اي حته

الحارس باحترام..امرك يابيه 

وذهب لأداء مهمته

حلمي بغضب 😡...نهايتك هتكون علي ايدي يا اسد ومش هخليك تكتشف السر الي بقالي سنين مخبيه

........أما عند أسر وأسد الجرس رن

اسر ..افتحي يا داده دي اكيد حور فتحت الداده 

ولاكن كان حور وسلوي والشرقاوي وأحمد وعشق

اسر بصدمه...ايه ده هو انتو كمان رايحين معايا 

الشرقاوي..هو في ابن بيروح يتقدم من غير اهلو

اسر بدموع  ..بجد انا مش مصدق انا كان نفسي اهلي يبقو معايا في اليوم ده

الشرقاوي بحزن..هما دلوقتي في مكان احسن من هنا وده مايمنعشي انو احنا زعلانين منك بقي كنت عايز اروح من غير أمك وابوك 

سلوي .. قلو بقا ياحج

الشرقاوي بحب..قلب الحاج من جوا

احمد..هو انت ايه ياحج المحن ما بتجيش غير اودامنا

الشرقاوى..مش ملاحظه انت احنا اتسرعنا في الخلفه ياحبيبتي

سلوي ..عندك حق يا حبيبي ♥️

حور ..لا بقا لا بقا

الكل ايه في ايه

حور ..بقا انت ياحج مكنتش عايز تخلف ياحج بقا اهون عليك

احمد..باس كده هنشتغل فقرة الاب وبنته

الشرقاوي بحب..هو أنا أقدر أعيش من غيرك ياحبيبتي دا انتي الي في الحته الشمال

حور ..تسلم ياحجوجي وبتحضنه

سلوي بغيره...يعني ايه الحته الشمال ياحج وانتي ابعدي عن جوزي ياختي 

حور ..برضو يا ست الكل مش مقدره انو هو بابايا يعني مش هعرف اخدو منك

سلوي..ولو برضو ماتحضنهوش

اخذ الجميع يضحك عليهم وذهبوا الي بيت نور

.........أما عند نور الجرس رن

فتح اخو نور ويدعي حسام

حسام ..ايه القمر الي نزل من السما قدام بيتي دا وكان ينظر لحور

اسد بغيره..ايه يا استاذ اجبلك رقمها بالمره

حسام بهيام ... ياريت

اسد..ماتتظبط ياجدع انت

اسر ..يالهويي الجوازه باظت مش هتجوز يالهويب

عشق.ههههه منظرك يفطس يا اسر

اسر ..يا اختي اتنيلي الجوازه راحت اه ياقلب امك يا اسر  يا صغير علي البهدله يا اسر

ضحك الكل عليه

اسد..يالا  يا خويا خلينا نخلص جوازه منيله

اسر ..ايه ده هو انت مقتلتش الراجل

اسد ..لا بس شويه وممكن اقتلو لو مخلصا

اسر .. واني وانكون خلصنا

دخل الجميع ومسك اسد حور قبل ما تدخل

اسد ..عما نخش تقعدي جنبي ما تقوميش فهمتي

حور..لا مش هقعد جمبك

اسد...اتقي شري واسمعي الكلام

ذهب اسد الي الداخل  وجلس داخلت حور بعده وجلست بجانبه

نظر لها اسد بابتسامه نصر

حور  كانت قاعدة متغاظه منه أما حسام فمشلش عينه عنها ومفكر اسد اخوها

محمد..انا يا اسر قولتيلي انو اهلك ميتين

الشرقاوي..احنا يعتبر اهلو

محمد..اه انا بس استغربت

الشرقاوي..اومال فين عروستنا 

محمد ..هروح اناديلها

محمد..يلا يانور الناس مستنيك بر

خرجت نور بايديها الصينيه ووزعت علي كل الي قاعد وجلست بجانب ابوها

الشرقاوي ..ايه نسيب العرسان سوا 

محمد اه طبعا وخرجوا جميعا الي الخارج

                       الفصل السادس عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×