رواية تضحية حب الفصل الثالث عشر

رواية تضحية حب 

الفصل الثالث عشر 

بقلم اسلام محمد 

((احمد طلع البلكونة ورد ))

احمد : الو سلام عليكم 

مجهول : عليكم السلام 

احمد : مين 

مجهول : انا فاعل خير 

احمد : اهلا وسهلا وعايز اي يا فاعل خير 

مجهول : فرح سلمي هي وماجد بكرة ياريت تبقا تيجي 

احمد : انت مين الو الو 

((لاكن هنا السكة اتقفلت ))

((احمد قفل هنا وكان مضايق اووي هو مين الي رن عليه طب وهو قاله كدا ليه مكنش فاهم حاجة خالص فضل واقف في البلكونة شوية لحد ما إمه دخلت عليه ))

امي : احمد احمد 

احمد : ((مش بيرد وسرحان ))

امي : يا بني 

احمد : نعم يا امي 

امي : اي يابني سرحان في اي بقالي ساعة بنادي عليك 

احمد : لا لا مفيش 

امي : ازاي مفيش ومين الي كان بيكلمك 

احمد : حد معرفهوش 

امي : والي متعرفوش دا كان عايز منك اي وكان بيرن ليه اصلا 

احمد : مفيش مفيش يا امي 

امي : في اي يا بني هتخبي عليا ؟

احمد : لا طبعا يا امي تصوري الي كان بيرن دا كان بيقولي فرح سلمي وماجد بكرة وبيعزمني 

امي : اي دا ومين دا اصلا 

احمد : معرفش والله سالته قالي انا فاعل خير 

امي : سيبك منه دا تلاقيه واحد عايز يضايقك وبعدين مش احنا قولنا خلاص ملناش دعوة بي الناس دي 

احمد : خلاص يا امي انا وعدتك 

امي : ماشي ياحبيبي يلا بقا اطلع اقعد معانا شوية 

احمد : لا يا اني انا هنام علشان جسمي مدغدغ من الشغل اليومين دول كان الشغل كتير اوي 

امي : ماشي يا بني ربنا معاك 

احمد : يارب يا امي 

امي : يلا نام ومتفكرش 

احمد : حاضر يا امي 

امي : تصبح علي خير يا بني 

احمد وانتي من اهل الخير يارب 

((وهنا طلعت امه وهو دخل غير هدومه وقعد علي السرير شوية كان عمال دماغه بتودي وتجيب  لحد غايت ما نام  وهو التفكير هيقتلع يتراء يروح ولا ميرحش ))

((احمد لبس هدومه ومشي راح علي الفيلا بتاعت سلمي كان متوقع إن الفرح هيكون هناك وفعلا راح ولفا الفرح بيبص لقاء سلمي قاعدة في الكوشة ومعاها ماجد وعاملين يضحكوا ))

احمد : مبروك يا سلمي 

سلمي : الله يسلمك اعرفك يا ماجد دا احمد ودي اخويا بالظبط 

ماجد : اهلا وسهلا 

احمد : مبروك وعلفكرة انا مش اخوها انا حبيبها حبيبها وكنت هبقا جوزها لولا الهانم بصت لي الفلوس 

ماجد : اخرس سلمي هتبص  لي واحد زيك ((وهنا نادي ماجد علي البودي جارد وشاور علي احمد وهنا البودي جارد خد احمد وقعد يضرب فيه لحد ما وقع علي الارض وهنا سلمي قالت ))

سلمي : خليهم يسيرا  يا ماجد دا زي اخويا 

احمد : انا مش اخوها انا مش اخوها 

سلمي : لا اخويا 

احمد : مش اخوها مش اخوها مش اخوها انتي حبيبتي لا انا مش اخوها 

((وهنا احمد صحي وامه بتصحيه فيه ))

امي : ماللك يا احمد ماللك قوم احمد احمد 

احمد : انا مش اخوها مش اخوها 

امي : احمد احمد 

((وهنا احمد صحي ))

احمد : اي اي 

امي : ماللك يا احمد في اي 

احمد :  دا كابوس كابوس يا امي 

امي : واضح دا انت صوت عالي وصحتني 

احمد : معلش يا امي انا اسف 

امي : كنت بتحلم بي 

احمد : ناس بيضربوني يا امي علشان واحدة بتقول عليا آخوها 

امي : مين دي 

احمد : معرفهاش

امي : طب كمل نوم يابني ربنا يهديك 

احمد : يارب 

((احمد كمل نوم وصحي لقا نادية موجودة ))

احمد : سلام عليكم 

نادية : عليكم السلام 

امي : عليكم السلام 

احمد : انا نازل يا امي عايزة حاجة 

امي : لا ياحبيبي تسلم

احمد : سلام 

امي : سلام 

((هنا نادية كانت مستغربة علشان احمد متكلمش معاها زي كل مرة ولا قالها عايز حاجة ولا عاملة اي ولا اي حاجة ))

((المهم احمد راح فتح الورشة كانت الصنايعية مستنين عن الورشة فتحه ودخله واحمد شغال وكان طول ما هو شغال فتح  مش مركز ولما حد يجي يكلمه ميردش ويلاقي سرحان ويرد بعديها كان دماغي كلها مشغولة بي سلمي والمكالمة الي جتله ويتراء هو مين واي مصلحته إن هو يعمل كدا بس قال ممكن فعلا يكون حد بيهزر وخلص اليوم واحمد دماغه مش فيه وراح عن بيت نبيلة ))

احمد : سلام عليكم 

نبيلة : عليكم السلام اتفضل يا احمد 

احمد : لا معلش انا لازم امشي علشان تعبان 

نبيلة يا بني ادخل بدل ما انت واقف كدا 

احمد : لا عادي اتفضلي فلوس الورشة اهي 

نبيلة : ماشي ا احمد شكرا

احمد : ما تعديهم 

نبيلة : عيب يا احمد دا انت مينفعش حد يبص وراك كفاية إن انت شايف حالنا من ساعة ما الله يرحمه جوزي مات 

احمد : ربنا يخليكي انا همشي انا 

نبيلة : يابني ادخل اشرب حاجة 

احمد : لا شكرا سلام عليكم 

نبيلة : عليكم السلام 

((واحمد نازل من علي السلم التلفون رن ))

احمد : الو مين 

مجهول : الو 

احمد : هو انت انتي مين ياعم انت 

مجهول : كنت متوقع إنك مش هتيجي  علي العموم خلاص اتجوزه وزمانه بيقضه ليله الدخلة ههههههههه

احمد : ياعم انت مين 

مجهول : ما قولتللك فاعل خير 

احمد : وعايز مني اي واي مصلحتك الي انت تعمل كدا 

مجهول : علشان بحبك ومرتحللك من اول يوم شوفتك فيه 

احمد : وانت شوفتني فين وإمتا 

مجهول : لا مش مهم المهم شوف نفسك بقا وبث لي مستقبلك كل حاجة راحة 

احمد : انت مين الو 

((قفل السكة احمد كان زعلان اووي وهنا طلع ودخل لقاء نادية وام نادية قاعدين ))

احمد : سلام عليكم 

امي : عليكم السلام يابني 

ام نادية عليكم السلام 

نادية : عليكم السلام 

((احمد جيه دخل الاوضة))

امي : اي يا احمد مش هتقعد معانا 

احمد : لا هنام علشان تعبان

امي : ماشي يا بني 

احمد : عن اذنكم 

((احمد دخل ونام وصحي وبعد كام يوم من التفكير العميق ودمار فكري واحمد كان بينزل يروح الشغل ويروح يؤدي الفلوس لي نبيلة ويمشي وقضاء اسبوع واتنين علي الحال دا وكل يوم بيرجع مش بيتكلم لحد ما فيوم صحي وراح الشغل ورجع كان امه وإخوانه قاعدين بس ومكنش ام نادية ولا نادية قاعدين فا دخل ))

احمد : سلام عليكم 

امي : عليكم السلام 

اخواتي : عليكم السلام 

احمد : عملين اي 

امي واخواتي : الحمد لله 

احمد : اومال نادية وامها فين 

امي : مجوش تاني النهاردة

احمد : ليه 

امي : لا عادي اصل الباشا مش مديهم وش خالص 

احمد : باشا مين 

امي : انت 

احمد : لا والله بس انتي عارفة الضغط الي انا كنت فيه مكنش مخلي نفسي لي اي حاجة 

امي  : ماشي 

احمد : انا كنت عايزك في حاجة 

امي : خير قول يارب يكون خبر حلو 

احمد : لا حاجة هتفرحك اووي 

امي : بجد طب قول في اي اي الخبر 

احمد : انا عايز اتجوز نادية 

امي : اي دا بجد ؟

احمد : اها بجد يا امي 

امي : لولولولولولوي

احمد : ههههه

بسملة : مبروك ياحمادة 

نهي : مبروك يا قلبي 

احمد : الله يبارك فيكم يارب 

امي : انا من هلبس وارحلهم  

احمد : بس انا عايز افاتح نادية في الموضوع الاول 

امي : ازاي 

احمد : حد معاه رقمها 

نهي : انا 

بسملة : وانا وانا 

احمد : طب هات الرقم 

نهي : اكتب ((واديته الرقم ))

احمد : ماشي انا هدخل جواء 

بسملة : ايوا ياعم ادعيله 

احمد : هههه 

امي : طب انا هقوم ارحلوهم 

احمد : ماشي 

((نزلت امه راحت لي ام نادية علشان تقولها واحمد  دهب البلكونة علشان يرن علي نادية ))

احمد : الو

نادية : الو مين 

احمد : انا احمد 

نادية : احمد ؟! ازيك يا احمد عامل اي 

احمد : الحمد لله انتي عاملة اي 

نادية : الحمد لله انت جبت رقمي منين 

احمد : من نهي 

نادية : اها ماشي طب انت عايز حاجة 

احمد : في اي هو انا ضايقتك ولا اي 

نادية: لا ابدا 

احمد : طب انا كنت عايز اقوللك حاجة 

نادية : نعم يا احمد 

احمد : انا بحبك 

نادية : نعم احمد انت بتقول اي 

احمد : بقول بحبك 

نادية : سكتت 

احمد : اي سكتي ليه 

نادية : لا لا عادي 

احمد : في هو انا قولت حاجة غلط 

نادية : لامقولتش 

احمد : اومال في اي هو انتي مبتحبنيش 

نادية : سكت 

احمد : طب انا اسف وحقك عليا إن اتصلت 

نادية : لا لا اسف علي اي انا مزعلتش انت فاهم غلط 

احمد : اومال اي 

نادية : مش عارفة بقا يا احمد 

احمد : طب هقولك علي حاجة 

نادية : نعم 

احمد : تتجوزيني ؟

نادية : احمد انت بتكلم جد 

احمد  : ههههه اه والله بتكلم جد 

نادية : سكتت 

احمد : خلاص انا عرفت انك مش موافقة سلام 

نادية : لا لا حد 

احمد : اي 

نادية : موافقة يا احمد 

احمد : قولتي اي 

نادية: موافقة 

احمد : طب اطلعي قولي لي امك 

نادية : انت بتقول اي 

احمد : امي قاعدة برة ويتطلب ايدك من امك 

نادية : احمد انت بتكلم جد يا احمد احلف كدا 

احمد : هههه والله اطلعي هتلاقي امي قاعدة مع امك وبتكلمها إن احنا نيجي نطلب ايدك 

                      الفصل الرابع عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×