ابنه الشيطان الجزء الاول
بقلم رحمه نبيل
الفصل العاشر
في المدرسه كان إيهاب يقف ويشرح التلاميذ بدل من سمر
إيهاب بصراخ / يابني ركز معايا انت وهو بقالى ساعه بتكلم وانتم قافلين مخكم ايه بهايم
نظر له عطوه بشر / انت بتشتمنا ليه كده احنا مش بنشتغل عندك
اقترب إيهاب منه وصرخ بوجه / انت بتعلي صوتك عليا يا حيوان
ثم صفعه بشده مما جعله يسقط أرضا
سقط عطوه علي الارض بسبب شده الصفعه
وجد قدم أمامه رفع عينه وجد سمر تنظر بعيون حمراء لايهاب
فزع إيهاب من وجود سمر أمامه
إيهاب بتوتر / س سمر هو هو كان بيق...
قاطع كلامه صوت صفعه هزت ارجاء الحجره من شدتها
سمر بصوت هادئ ولكن ملئ بالشر / عيالي لا تمد ايدك عليهم اقطعهالك انت فاهم
نظر لها إيهاب بشر / انت قد اللي انتي عملتيه ده
سمر / قده ونص كمان وريني هتعمل ايه ومره تانيه اشوفك بتقرب لواحد فيهم هقتلك
إيهاب بسخريه / باماره ايه انتي استقلتي وملكيش مكان هنا
سمر بضحكه شامته /هو انت ماعرفش ولا ايه مش انا رجعت للشغل
رأت سمر نظره غل في عينه فاكملت / لا وكمان الاستاذ سراج جه لحد عندي واعتذر مني
إيهاب بسخريه / لا والله وده من أمتي ان شاءالله مستر سراج بيعتذر لحد ولمين ليكي انتي
سمر وهي تنظر له بقرف / ليكي انتي!! انت بتتكلم عني بالطريقه دي مش انا اللي فضلت تحفي وراها عشان ترضي تبصلك يامعفن
إيهاب / كنت بسلي وقتي بس انتي طلعتي مش مسليه خالص لا وبتقولي ان مستر سراج راح واعتذرلك بجد انت مضحكه اوي لاقي كذبه تانيه تمشي ونصدقها
/لا هي مش كدبه
.............. ♥️🌏
مازن بصدمه / انتي
هي / انت بتعمل ايه هنا
مازن بحده فهو لم ينسي ما فعلته هذه الفتاه الغبيه / ده مكتبي وانتي اللي دخلت عليا المفروض انا أسألك بتعملي ايه هنا مش العكس
ساره / هو انت دكتور مازن
مازن وهو يعود بظهره للخلف باستمتاع / انتي شايفه ايه
ساره /انا انا اصل انا المتدربه الجديده و
مازن /امممممم انتي اللي هتدربي عندي
هزت رٱسها بخوف وهي تلعن لسانها الطويل
مازن باستمتاع / تمام وانا موافق تكوني المتدربه
ساره بفرحه / بجد والله هتدربني عندك
هز مازن رأسه
ساره وهي تنهض بفرحه / شكرا شكرا شكرا شكرا
مازن / اتفضلي روحي علي مكتب المتدربات لحد ما ابعتلك وتأكدي انه هيكون كتير
ابتلعت ساره ريقها من نبرته / تمام يا دكتور استأذن انا
وركضت للخارج وهي تتنفس الصعداء يالله سوف ينتقم منها عما فعلته غبيه غبيه
اما في الداخل كان يتذكر ماحدث هذا الصباح
Flash 📸 back
كان يقود مازن سيارته وهو متعجل لقد تأخر اليوم في النوم ولأول مره وفي طريقه تفاجأ بشجار توقف الطريق بسببه لعن مازن في سره وهبط بهيئته الساحره وهو يصرخ في الجموع / في ايه ليه الزحمه دي
احد الرجال / في بنت بتتخانق مع سواق وموقفه الطريق
مازن بسخريه / بنت موقفه الطريق وانتم بتتفرجوا عليها ومعطلين نفسكم بسببها
ذهب مازن تجاه الصوت وهو ينظر وجد فتاه تصرخ فى رجل وهو يرد عليها كانت كلما صرخت تعدل في حجابها بتوتر يبدو أنها تخفي خوفها في هذه الحركه
مازن بصوت جهوري / في ايه وليه موقفين الدنيا كده
السواق / يابيه معرفش البت دي باين عليها مخبوله ولا ايه
ساره / انا مخبوله ياعره الرجال
ثم نظرت لمازن /الراجل ده كان بيتحرش بيا
الراجل / انا برضو انتي كدابه ده انتي اللي من ساعه ماركبتي وانتي بتحاولي تغريني عشان تطلعي بمصلحة
ساره بدموع / اه ياكلب ياحيوان انت
مازن / بسسسسسس
نظر للسائق / وانت مدام شفتها انها مش كويسه كده بتركبها ليه
السائق / يبشه اصل هي مكنتش
مازن بضحكه شرسه /متقوليش انك ما اخدتش بالك انها شمال ورغم كده ركبتها
الا لو انت التاني اوسخ منها وشمال
السائق / يبشه انا...
مازن مقاطعا / اولا واضح اوي انك وسخ وبتفتري عليها فخد عربيتك وامشي بدل ماتتهزأ هنا وهسجنك
نظر السائق برعب / لا لا يبشه ابوس ايدك انا همشي من هنا
ذهب السائق نظر مازن لساره وكان سيتحدث ولكن وجد صفعه تسقط علي وجهه
ساره بدموع تسيل على وجهه / انا أشرف منك ومن عشره زيك ياوسخ وانا مش شمال ده انت وامثالك
رجل اخر كبير في السن / في ايه يابنتي انتي غاويه مشاكل مهو برأك قدامنا لازمته ايه اللي عملتيه ده
ساره وهي تنظر لمازن وتلاحظ محاولته للسيطره علي نفسه / احم طب انا لازم امشي من هنا دلوقتي
نظر مازن لها وهي تركض وقبض علي يده بقوه بغضب شديد
Back 🔙
مازن / اما وريتك الويل مبقاش مازن الشريفنظرت نور لادهم بصدمه كبيره / انا انا عملت ايه
ادهم بحزن عليها فكيف لهذه البريئه ان ترتكب هكذا شئ /انتي متهمه في قضيه مخدرات
شهقت مريم / مستحيل ده كدب نور ماتعملش كده
أدهم / انا بس بنفذ الأوامر مش بأيدي اي حاجه
نور بدموع وصوت ضعيف /معملتش حاجه خالص
أدهم / اسف يا نور انتى عارفه دى الأوامر اتفضلي معانا
سماح / هتعملوا ايه فيها
أدهم / هتتسجن لحد ما تتحول للتحقيق
نظرت ميار برضي لما حدث هذا بالتحديد ماتريده الا تستطيع نور رفع وجهها في احد
ذهبت نور مع أدهم بحزن كبير هي لم تفعل شئ لاحد
مريم بدموع / متخافيش ياقلبي كلنا عارفين انك متعمليش كده
سماح ببكاء لادهم / والله نور عمرها ماتعمل كده ابدا
أدهم / اسف مش في ايدى حاجه اعملها
ذهبت نور معه وهي تشعر انها في كابوس وستستيقظ الان
..............،♥️🌍
في شركه حميد الشرقاوي
حميد / ازاي ده حصل يا اغبيه
...........
ازاي انا مش دفعت للزفت اللي بيعدي الحجات دي
...........
تمام كده لعبوا في عداد عمرهم
أغلق حميد الهاتف وسمح للطارق بالدخول وجد عمر هذا للموظف الشغوف الذي يذكوة ببدايته
حميد بهدوء / نعم ياعمر فيه حاجه
عمر / لا يا فندم بس دي اخر تصاميم نفذتها
حميد / تمام اتفضل انت هراجعها وابغلك لو في ملاحظات
عمر / تمام شكرا يافندم
.............. ♥️🌍
سراج / ممكن تتفضل تشرحلي ازاي تكلمها بالطريقه دى
إيهاب بتوتر / اصل هي ياباشا كانت بتز...
سراج بنبره مرعبه / أخرس
نظر له ايهاب برعب حتي سمر أيضا خشيت من نظرته
سراج / انا مش عارف ازاي يشغلوا الأشكال دي هنا
جاء المدير عندما علم بوجود سراج
المدير وهو يدخل للفصل / سراج باشا حضرتك جيت هنا
سراج وهو ينظر بحده لايهاب / جيت عشان اعتذر للاستاذه سمر بس لقيت الاستاذ ده بيتكلم بطريقه قذرة معاها ازاي ده هيعلم أطفال ده نموذج سئ
المدير / اسف يافندم علي اللي حصل واكيد الموضوع هيتحل
سراج / مفيش مواضيع هتتحل يترفد حالا
المدير / يافندم بس
سراج بحده غير قابله للجدال / حالا
المدير / تنام يافندم اعتبر عقده معانا انتهي
نظر له سراج بغرور شديد ثم نظر لسمر التي تضحك باستمتاع ابتسم عليها
سراج / دلوقتي حابب اعتذر من الاستاذه سمر علي سوء الفهم اللي حصل امبارح وكتعويض عن أي حاجه انا هطلع الاطفال رحله علي حسابي
نظرت له سمر بفرحه وصفقت / يحيا العدل
ارتدي سراج نظارته وهو يضحك عليها ويغادر
ركض الأطفال لسمر بسرعه كبيره وعانقوها بشده مما جعلها تسقط في الأرض وهي تبادلهم الاحتضان وتضحك بسعاده
نظر إيهاب لهم بغيظ شديد وتوعد لسمر ثم اخذ اشياءه وغادر المكان
............... ♥️🌍
كان مالك يتدرب في منزله حينما وصله طرد بالمهمه الجديده اخذ الطرد ونظر اليه وجدها مهمه في إيطاليا وهي الاندساس بين عصابات المافيا بسبب الاجتماع الذي سيقام في إيطاليا بعد ثلاث اسابيع حرق مالك الطرد ونظر امامه وهو شبه متأكد ان هذا الاجتماع يتعلق بالميكروفيلم الذي معه عادت سمر للمنزل وتلقت رساله من نور انها ستتأخر اليوم
نظرت سمر في هاتفها /ياتري محضرة بلوه ايه المرة دى يانور
أعطت نور الهاتف لادهم / شكرا انك خلتنى اطمنهم
أدهم / ولا يهمك ياريت لو كنت اعرف اساعدك اكتر بس اسف مش بايدى
نور / عارفه شكرا لحضرتك
ثم نظرت له بعيون زرقاء مليئه بالدموع كامواج البحر /ممكن اعرف هفضل هنا لامتى
أدهم / هتضطري تستنى لحد ماتتحولي للتحقيق واللجنه اللي هتحقق معاكى هتوصل بكره
نور / بس اظن المخدرات اللي لقتوها مش دليل كافي ممكن يكون حد حطها ليا اكيد لو أخذت مخدرات مش هكون غبيه لدرجه انى احطهم في المكتب
أدهم / للأسف مش ده الدليل الوحيد
العمليه اللي انتى قومتى بيها في حاره الفتوه وقبضتى علي الرجاله فيها بعد ضغط اعترفوا انك كنتى بتساعديهم دايما وبتتفقي معاهم وبتقابليهم وفي تسجيلات ليكم مع بعض وانتم بتتفقوا لا وكمان احيانا بتاخدي منهم بضاعه ولقينا امضتك موجوده علي ورق 📄 بيسمحلهم انهم يتاجروا فيها تحت حمايتك وقالوا انك اختلفتي معاهم اخر مره فقبضتي عليهم وكمان اخذتي منهم الكميه اللي اختلفتم عليها وواحد منهم هو اللي اعترف عليكي وقالنا علي أماكن التسجيلات والورق وأنهم كانوا محتفظين بيه عشان يضمنوا نفسهم
نور وهي تنظر بصدمه / ايه المسلسل ده انا مش بأذي نمله اخطط لده كله ازاي بعدين هما العصابه مصلحتهم ايه انهم يتهموني كده
أدهم / حقيقه انا معرفش اكتر من اللي بلغتك بيه بعد اذنك
هزت نور رأسها بحزن شديد من الظلم الواقع عليها
نور / يارب انت العالم اني مظلومه
........... ♥️🌍
نظر مالك في ساعته لقد تأخرت كثيرا حسنا فلتاتي فقط وسيعاقبها علي ذلك انتظر مالك للمزيد من الوقت
مالك / لا اكيد فيه حاجه
حمل مالك هاتفه وحدث سمر حيث انه اخذ رقمها من نور في حاله اذا حدث شئ
مالك / الو
سمر / الو
مالك / نور موجوده
سمر بتعجب / لا نور مش موجوده مين معايا
مالك ماذا يقول لها اكيد لن يخبرها انه الشيطان /احم انا مالك اللي بدرب نور والمفروض هي عندها تدريب بس اتأخرت
سمر / اه فعلا هي بعتت رساله ليا انها مش هتيجي دلوقتي وهتتٱخر شويه عشان عندها شغل مهم
مالك بتفهم / تمام شكرا ليكي
سمر /العفو
مالك / سلام عليكم
سمر / وعليكم السلام
أغلق مالك الهاتف ونظر بشرود لما يشعر ان قلبه يؤلمه هكذا
مالك / ياتري أنتي كويسه يانور ولا لا
............ ♥️🌍
في سوهاج
كان عثمان يتحدث مع جده ووالده الذي مازال يعامله بفتور منذ زواجه
عثمان / أكده ياجدي نحنا بنملك الأرض الغربيه كلياتها اخر شخص بيملك فيها باع لينا نصيبه
حسين / تومام شوف انت اللي هتعمله فيها وهيئها للزراعه عايز بحلول الموسم الجديد تكون جاهزه للزراعه
عثمان / تمام ياجدي صحيح ولاد الجبالي ما عيعدوهاش علي خير هما كانوا بيريدوها واحنا أخذنا منهم الأرض
ابراهيم بحده / واحنا هنخاف منيهم ولا ايه ما يتحرجوا بجاز
حسين / اهدي يا ابراهيم دايما أكده لسانك سابج عجلك
عثمان / متجلجش يا ابوي انا مظبط كل حاجه والاوراق كليتها عندي
حسين / خلي بالك يابني منيهم دول مستجبل كامل احنا حطينا فيهم كل اللي معانا
عثمان / متخافش ياجدي موجودين في الحفظ والصون
كل هذا ولم ينتبه لمن يستمع لهم
ابتعدت فاطمه بسرعه عن الباب حينما سمعت صوت أقدام قادم
فاطمه / لازم الورق يبجي معايا في اجرب وجتالمعلم / انجر ياض ناديلي ست الحسن والجمال من جوه
ركض الطفل الصغير للداخل وذهب تجاه جنه وهزها/ جنه جنه اصحي المعلم عايزك بره اصحي بدل مايدخل ويضربك
استيقظت هذه الملاك التي حكم عليها بالذل / قمت اهو يا حموكشه بس هغسل وشي وهاجي
حموكشه/ متتأخريش طيب
هزت جنه رأسها
ونهضت من مكانها حتي تتجهز لهذا الرجل السمج
خرجت جنه للمعلم ووقفت أمامه
جنه /اوامرك يامعلم
المعلم شوقي / انتي هتفضلي نيمالي كده يا روح امك ولا ايه ماتنزلي تشوفي رزقك كده وتقلبي اي حد
جنه بحده / قلتلك سرقه لا انسي مش بسرق انا
شوقي / يابت يا عبيطه انا عايز مصلحتك دي مكسبها اكتر من بيع المناديل والورد في الإشارات
جنه / برضو اللقمه الحلال احسنلي من الحرام حتي لو كانت قليله
المعلم بنظره قرف./ طب ياختي منتي فقر غوري شوفي شغلك
نظرت اليه جنه بكره شديد وأخذت اشيائها وذهبت لاحد إشارات المرور وعند توقف السيارات انطلقت لتبيع بضاعتها اخذت تمر علي السيارات
وصلت لسياره
جنه / بالله عليك يا بيه اشتري مني اي حاجه
كان عمر يحدث سمر علي الهاتف حتي سمع صوت نظر النافذه وجدها هي الاميره التي قابلها البارحه
عمر / طب ياسمر اكلمك بعدين
نظر عمر لها
عمر / مساء الخير انتي مش فاكراني
نظرت جنه له بتعجب
حنه وقد تذكرته / ازاي بس حضرتك اللي انقذتني امبارح ربنا يخليك لأحبابك يارب
عمر ببسمه / انتي طيبه اوي باين عليكي
نظرت جنه له بخجل
عمر بدون تفكير /تحبي اعزمك علي الاكل
نظرت له حنه بخوف / لا مش هينفع اكل معاك
عمر / ليه بس صدقني هنروح مطعم في مكان عام ومليان ناس يعني مش فاضي
جنه وهي تري الاشاره قد فتحت / معلش مره تاني سلام
عمر / طب استني ن
وجدها رحلت نظر إليها قليلا ثم انطلق
............ ♥️🌍
نور وهي تجلس وحدها في مكتب أدهم فقد جعلها تبيت ليلتها في مكتبه افضل من السجن نظرت نور للهاتف الموضوع وتذكرت الشيطان
نور / ياربي نسيت اقوله زمانه افتكر اني انسحبت ومش هروح
أمسكت نور الهاتف وحاولت تذكر رقمه فلم تستطع تذكرت رقم سمر فقط
اتصلت نور بسمر
نور / الو ياسمر
سمر / نور انتي بتتصلي من هنا ليه
نور / اصل تلفوني فصل شحن المهم بقولك ادخلي اوضتي هتلاقي فيها كشكول صغنون جنب السرير بتاعي هتلاقي فيه أرقام وفيه رقم باسم شيطان هاتيه
سمر / ياستير يارب ايه شيطان ده
نور / ده الل..
توقفت نور عن الكلام لعلمها انها لا يجب عليها كشف شخصيه الشيطان
نور / ده رقم اللي بيدربني بس انا مسمياه شيطان وكده انتي عارفه مطلع عيني
سمر / قصدك مالك
نور / انتي تعرفيه
سمر / اه اصله كلمني عشان يعرف مروحتيش ليه قلتله انك هتتأخري
نور / طب معليش ياسمر هاتي رقمه
سمر / تمام رقمه 01........
نور / تمام ياسمر وصحيح انا هبات هنا لأن المهمه محتاجه شغل كبير فيها
سمر بتعجب / تباتي ازاي عمرك ماعملتيها
نور ودموعها تنزل/ اصل المهمه دي خطيره اوي وكمان انا اترقيت يعني مهماتي زادت وكده يلا باي بقي عشان بينادوا عليا
اغلقت نور الهاتف ودموعها تسقط بشده علي وجهها
نور وهي تهدأ نفسها / خلاص يانور انتي نسيتي كلام سيد ولا ايه عمر الظلم ماهيدوم مسيره يجيله يوم وينتهي
كتبت نور رقم مالك وعندما كان يرن كان قلبها يضرب بشده لا تعرف لماذا ثواني وسمعت صوته ذو البحه المميزه وبرودة المعتاد
مالك / الو
نور وهي تبتلع ريقها / الو مالك
صمت مالك يستمع لاسمه الذي بات يعشقه منها ولكن لاحظ أثر حزن وبكاء في نبرتها
مالك / نور
لم تعرف لماذا ولكن تساقطت دموعها
توقف قلبه وهو يسمع صوت تنفسها العالي الذي تحول لشهقات تخرج منها
اما هي بكت لم تستطع التحمل اكثر
مالك وقلبه يقرع بخوف لايعرف سببه /نور انتي فين مالك يا نور بتعيطي ليه
نور ببكاء / معملتش حاجه
مالك وهو لايفهم شئ / في ايه طب اهدي وقوليلي حصل ايه
نور / انا مش مجرمه يا مالك انا معملتش حاجه والله
مالك وهو يكاد يفقد اعصابه / اهدي وقوليلي ايه اللي حصل
نور بشهقات شديده / اصل وانا
صمتت نور وهي تسمع صوت الباب يفتح
تعجب مالك من صمتها ولكن صمت هو أيضا
اخفت نور الهاتف خلفها بسرعه وجدت ميار تدخل للمكتب وهي تبتسم بتشفي / تؤ تؤ تؤ
ياحرام يانور شوفي وصلتي لفين بعد ما كنتي حديث الكل
نظرت لها نور بغيظ / انتي جايه تشمتي فيا ولا ايه
ميار بضحكه مختله / اشمت لا ياقلبي انا جايه اشوف نتيجه خطتي
نظرت لها نور باعين مفتوحه
تحدثت ميار بكل فخر عن خطتها ونست ان المكتب مراقب بالكاميرات / ايوه زي ماجه في بالك كده كل اللي حصل ده كان من تخطيطي انا
نور بصدمه من مقدار الغل والحقد في قلبها / ليه انا عملتلك ايه عشان ده كله
ميار بغل مرضي / عملتي ايه انتى نسيتي اهانتك ليا في المكتب ولا تكوني نسيتي كلامك اني شخص مش كويس
ولا المديريه اللي مورهاش غير نور العظيمه وميار الفاشله الجبانه اللواء بعد المهمه بعتلي وكلمني كلام سم
نور بدموع مصدومه مما تسمعه / وانا ذنبي ايه في ده
ميار / ذنبك انك دايما عايزه تبقي التوب والباقي يولع
نور / انتي مجنونه
ميار بضحكه مجنونه / لا بس اعترفي اني ذكيه قدرت بكل سهوله البسك قضيه محبوكه بزمتك اتوقعتي اني ورا ده كله
ميار بجنون / طب خليني احكيلك
اول حاجه سجلت ليكي كلامك مع سماح ومريم ووديت التسجيل لواحد شاطر اوي عرف يركب الصوت علي موقف تاني وهى انك بتتفقي مع العصابه علي بضاعه وجبت امضتك من ورق قديم وقلدته بالظبط بعدين بقي تيجي للجزء الصعب وصلت لواحد من العصابه اللي قبضتي عليهم ووصلت معاه لاتفاق انه يقول انك مشتركه معاهم الصراحه كلفني كتير لاني اضطريت اوعده اني هساعده يخرج بس انتي تستاهلي
نظرت لها نور ببكاء شديد وقالت بصوت مبحوح / حرام عليكي هتضيعي عمري ومستقبلي عشان اوهام وحنون منك انتي ايه اتقي الله
ميار بجنون /ده أقل حاجه ممكن تتعمل معاكي يانور
نظرت في ساعتها / اووبس لازم ارجع انا قلت اسلم عليكي قبل ما تتحولي للتحقيق يلا سلام
خرجت ميار وقعت نور علي الارض ببكاء شديد كان كل هذا تحت مسامع الشيطان الذي احمرت عيناه كأنها احتضن الجحيم
اخذ يتنفس بسرعه بسبب ما سمعه هو سمع كل شئ وايضا سجله وبالتأكيد المكتب به كاميرات هم ليسوا أغبياء لدرجه ترك اي مكتب بلا كاميرات نظر الشيطان بيسمه مجنونه هو سوف يستمتع بعذابها كثيرا
............. ♥️🌍
عاد عمر للمنزل / سمر يانور
سمر وهي اخرج من المطبخ / ايوه ياعمر نور مش هنا
عمر بتعجب / ليه هي فين
سمر / اتصلت الأول قالت إنها هتتأخر عشان عندها مأمورية مهمه ومن شويه قالت إنها هتبات عشان تشتغل عليها
عمر بتعجب / ومن امتي وهي بتبات في الشغل
سمر / نفس اللي قلته ليها والله بس قالت المنصب جديد وليه مسئوليات غير أن المهمه خطيره وهي هتسهر عليها
عمر / تمام لما ترجع ليا كلام علي بياتها بره ده
سمر/ طيب روح غير لحد ما احط الاكل
........... ♥️🌍
الممرضه / كده خلاص، يادكتور
مازن بارهاق / تمام همشي انا بقي
خرج مازن الجراج وركب سيارته وعندما خرج بها وجد ساره تقف وحدها يبدو أنها تنتظر سياره
اقترب منها وتوقف بسيارته أمامها
مازن / اتفضلي اوصلك
نظرت له ساره بحرج شكرا يا دكتور انا هعرف امشي لوحدي
مازن ببرود / الوقت اتأخر مش هتلاقي عربيات وكمان مش عايزين الموقف اللي حصل قبل كده يتكرر
نظرت له ساره بحرج على تذكرها لهذا الموقف وصعدت بجانبه لأنها حقل لن تجد سياره في هذا الوقت فهي تنتظر منذ فتره طويله
كان الصمت هو السائد في السياره
كسرت ساره الصمت وهي تقول / احم بعتذر علي اخر مره
نظر هو لها ببرود ولم يجيب ثواني وشعرت بالسياره تتوقف
مازن ببرود/ اتفضلي وصلنا
نظرت له ساره بحرج /شكرا لحضرتك
بعد ذهابها انطلق مازن بسيارته وهو يفكر باعتذارها الهذه الدرجه الموضوع سهل عندها ولكن صبرا سوف يريها الويل
.............. ♥️🌍
عاد سراج للمنزل بعد انتهاء عمله وجد المنزل كالعاده يسبح في الظلام دخل واضاء النور وتفاجأه من منظر مالك فكان ينظر أمامه بشرود وشعره غير مرتب وعيناه حمراء
سراج بقلق من هيئته / مالك انت كويس في ايه وقاعد في الضلمه ليه كده
لم يجب مالك فهو ليس معه بكل الاحوال
سراج / انت يابني فيه ايه ماتنطق كده
مالك وهو ينظر أمامه بتركيز / عايز منك خدمه
سراج بتعجب /خدمه ايه
مالك/ عايزه تروح القسم بكره الصبح
سراح بتعجب/ اروح القسم ليه في ايه
مالك / هتروح تسلم تسجيل
سراج وهو يجلس / لا انتي تفهمني كويس عشان مش فاهمك تسجيل ايه وليه اسلمه اساسا
مالك حكي له ما حدث باختصار دون التطرق لأي حديث اخر
سراج بصدمه / يابنت الكلب دي نور عامله زي العيال الصغيره ازاي يصدقوا عليها كده
مالك بسخريه/ جرا ايه ياسيادة العقيد انت نسيت القوانين ولا ايه الشرطه بتاخد بس بالأدلة الملموسه ملهمش دعوه بموضوع شكلها كويس وشكلها وحش
سراج / تمام هروح بكره بس انت فهمني ناوي علي ايه
مالك وقد خرج الشيطان من داخله نظر نظره مرعبه وبسمه مختله / ناوي علي كل خير......