رواية"الراقصة"
(الحلقة التاسعة)
انهار:قومي بسرعة
نورا:في ايه
منال:خدي شوفي هتكلمي مين
نورا:الساعة كام
انهار:8قومي بقاا
نورا:وهتصل دلوقتي ليه لسة بدري
منال:عشان يلحقو يجو انتي متعرفيش ابوي ممكن يجيب المأذون في اي وقت
نورا:طيب ماش
واخدت التليفون وطلعت الكارت وطلبت الرقم
صوت كله نوم:الو
نورا:الو كريم
كريم:ايوة بس مين انتي في حد يعاكس بدري كدة ابقي اتصلي بالليل
نورا كتمت الضحكة:احم سيادة الرائد
كريم نط من ع السرير:نورا!
نورا:ايوة
كريم بعصبية:انتي فين ومرجعتيش البيت ليه ومطمنتيش مرام عليكي ليه انتي مش عارفة انتي قلقتينا ازاي
نورا:ممكن متعليش صوتك عليا
كريم بيتك ع اسنانه:انتي فين
نورا:انا مخطوفة
كريم بستغراب:والعصابة مدينلك دقايق مجانية يعني
انهار ومنال كانو سامعين:هههههههههه
نورا:-_-ابراهيم فاكره هو الي خاطفني وعمي عاوزني اتجوزه وهيجيبو المأدون النهاردة كريم اعمل اي خاجة
كريم عجبه اسمه من صوتها:ايه
نورا:اعمل اي حاجة
كريم:لا الي قبلها
نورا بعصبية:كريم انت فاضي بقولك مهطوفة وهيجوزوني ابراهيم غصب عني
كريم بعصبية وخوف:اياكي توقعي عقبال ما اجي انا هجيب قوات معايا وهاجي
نورا بخوف:اوكي بسرعة متتأخرش...استنى خد هيدولك اسم البلد والمكان
ادت الموبايل لانهار
انهار:البلد....في الصعيد والعنوان بالظبط......
كريم:طيب تمام..بس مقولتليش مين انتي بقا
نورا بتتك ع اسنانها:ياسيادة الرائد يا ريت متنساش نفسك
كريم:ليه بتغيري
نورا بعصبية:بتحلم(وقفلت السكة)
انهار بخبث:اممم مقولتليش مين كريم ده
نورا:ده..ده..ظابط في امن الدولة
منال،انهار:بس!
نورا:قصدكم ايه
انهاربخبث:الي في عيونك بيقول حب اعجاب غيرة
نورا حدفتها بالمخدة:اناا
منال:سيبك منها..مزيون
نورا:جداا..احم اقصد مش اوي انا مالي اصلا بيه
انهار:لا واضح اوي انه مش همك
نورا:انهار بس بدل ما اطردك
منال:قولي بأمانة مش صاحبك مش حبيبك
نورا:لا جوزي
منال،انهار:هاا
نورا:كان
منال:وهو لو كان كان كلمك بالحنية ديه ولا اول مايسمع صوتك يصحصخ ويعرفك من غير ما تقولي
نورا:منااال بررة
انهار:ههههه هموت واشوفه الي خلا قمر زيك كدة تحبه
منال:انتي طلعتي طيبة اوي يا نورا
انهار:فعلا ياريتك كنتي معانا ونعرفك من زمان
نورا بحنية:خلاص انا بقيت معاكم ع طول وهتيجو معايا وتتعرفو ع مرام
دخل ابراهيم
نورا:بيتهيألي ديه اوضة بنت والمفروض تخبط قبل ماتدخل وا ايدك اتكسرت
ابراهيم اتقهر منها:بعد الشر انا كنت جاي اصحيكي
انهار:ليه فجأة كدة بقيت منبه
ابراهيم:بس يابت..عاملة ايه يا نونو
نورا بعصبية:اصغر عيالك انا تقولي نونو
ابراهيم بخبث:مش مراتي المستقبلية
نورابصوت واطي:جوزوك عقربة...ده في احلامك يابابا
راح ابراهيم ومسك دراعها جامد لدرجة انه صوابعة كانت هتدخل جوة دراعها:اسمعي سكتلك كتير وقولت يمكن متعرفكش ومش واخدة عليك لكن هين يا نورا خلاص مش فاضل كتير وهعلمك الادب
وساب ايديها وخرج
نورا بوجع:حيواان حقيير
منال:سيبك منه انتي واثقة في كريم ده
نورا:ايوة تقريبا
الكل:ربنا يستر
نسيبهم ونروح عند مرام
كريم بيكلم مرام في الموبايل
كريم:مرام انتي في الكلية
مرام:لا انا في البيت مقدرتش اروح مش هركز في اي حاجة
كريم:طيب انا عرفت مكانها ورايحلها دلوقتي
مرام:بجد هي فين وعرفت منين مكانها
كريم:مش وقته يا مرام
مرام:طب انت فين هاجي معاك
كريم:لا م..
مرام:لا هاجي يعني هاجي
كريم بقلة حيلة:طيب هعدي عليكي انا ورائد بس بسرعة اجهزي
مرام:اوكي باي
نسيبهم يجهزو بعد مرور 4ساعات الساعة12 الظهر
سعد دخل ع البنات بعد ما خبط
سعد:يلا اجهزو المأذون جاي بعد اقل من ربع ساعة
نورا:ومين..
مسكت ايدها انهار:خلاص يابا هنجهز
سعد:اما نشوف
منال:ايه الي هيحصل دلوقتي
نورا:ان شاءالله خير
انهار:طيب مش هتلبسي
نورا:هو انا كدة عاجبهم ولالا
منال:هههه طيب خلاص
الخدامة دخلت:ستي سيدي بيجول ان المأذون جه اطلعو عشان توقعو وياخد رأيكم المأذون
انهار:خلاص روحي احنا جايين
وخرجو البنات بس كان فيه ستارة فاصلة بينهم وبين الرجالة
المأذون:اين هي نورا محمود سويلم
نورا:انا
المأذون:هل انتي موافقة ع الزواج من ابراهيم سويلم بدون اي ضغط عليكي وبكامل ارادتك
نورا بتردد:لا
وشالت الستارة ودخلت عندهم
استغربو الرجالة جرائتها
المأذون:لماذا لا يا بنيتي هل انتي مغصوبة
نورا:لا..بس انا مش بنت وانا مرضهاش ع ابن عمي
كل الرجالة بصولها بصدمة
سعد قام عندها وضربها بالقلم:يا حقييرة..مين الحقير الي انتي عملتي معاه كدة
راح عنحهم ابراهيم ومسك دراعها بكل قوته:اسمعي انتي دلوقتي هتقولي موافقة ع الجواز الا واقسم بالله
...:متقدرش تعمل معاها حاجة..ونزل ايدك من عليها احسنلك
ابراهيم:هههه واضح ياسيادة الرائد انك اشتغلت حارس شخصي ليها بس عاوز اقولك خلاص استغنينا عن خدماتك هي هتتجوز
مرام:والله!ومين انت عشان تتكلم بالنيابة عنها
نورا:مرام!
ابراهيم:انا جوزها
كريم بستهزاء:جوزها..طب ازاي وهي متجوزة
كلهم:متجوزة!
رائد:كريم انت بتقول ايه..نورا متجوزة مين
كريم:نورا مراتي انا والقسيمة دبه تشهد
نورا في بالها:مطلقنيش لسة
رائد،مرام:مراتك!
كريم راح وخدها من وسط عمها وابراهيم وحضنها وبص لبراهيم بسخرية
كريم:انتو خطفتو مراتي وانا مش هسكت..دخلو العساكر..انتو مقبوض عليكم في قضية خطف نورا محمود سويلم..انما لو هي اتنازلت براحتها
بصو لنورا
نورا:لا مش هتنازل فعلا خطفوني
كريم:اقبضو عليهم..ويلا احنا
كريم:اقبضو عليهم...ويلا احنا يا نورا(كان لسة حاضنها)
نورا بتتك ع اسنانها:ابعد عني طيب(بصوت واطي)
كريم:حتى وانت مخطوفة قوية
مرام راحت وحضنتها
نورا:خلاص يا روحي انا معاكي
رائد:حمدلله ع السلامة خوفتينا عليكي
نورا:ههههه الله يسلمك
كريم:مش يلا بقا
نورا:ثواني..منااال..انهاار
منال،انهار:ايوة
نورا:يلا عشان نمشي
مرام:مين دول
نورا:بنات عمك
مرام:اها اهلا وسهلا انا مرام
كريم بنفاد صبر:ابقو اتعرفو في العربية
مرام:هههه اوكي يلا
وطلعو برة البيت
منال:بس اخنا مجبناش هدومنا
نورا:امشو ولو عاوزين اشتريلكم اتيليه هشتري
كريم بصوت واطي لنورا:الله ع الحنية طب انا مليش جرعة من الحنية ديه
نورا ابتسمت:لا الجرعات بتخلص عندك
كريم:هههههههههه طيب ماشي
مرام:انا هركب مع رائد وهاخد معايا بنات عمي
نورا:طب خدوني معاكم
انهار،مرام:لا اركبي مع جوزك
كريم،رائد:هههههه
نورا بعصبية:مرااام انهاار
منال:هاجي انا معاكي
كريم:تنوري..ع فكرة هنعدي ع القسم الاول نعمل المحضر
كلهم:تمام
ركبو العربيات عند رائد ومرام
مرام:انا مش مصدقة نورا وكريم
رائد:ههههه مش اقل صدمة منك
انهار:معلش ع التدخل بس شكلهم لايق ع بعض
مرام:بس هما هما
رائد:مش بيطيقو بعض
مرام:بالظبط
انهار:هههههه يمكن
رائد،مرام:متجوزين!
انهار ضحكت جامد عليهم هما الاتنين
عند نورا وكريم
كريم:مقولتليش اسم بنت عمك ايه
نورا بسخرية:ليه هطلعلها بطاقة
كريم:هههه ليه لا يمكن(غمز لمنال من المراية)
نورا بعصبية:ممكن تبطل الي بتعمله ده هي ملهاش في الخرابيط بتاعتك
كريم ابتسم عرف انها غيرانة:وديه غيرة عليا ولا من بنت عمك
نورا:لا ده خوف عليها
كريم:خايفة عليها من جوزك
نورا بعصبية:متقولش جوزي
منال مقدرتش تمسك الضحكة عليهم:هههههه
كريم ابتسم ع نورا:والله ليكي حق تضحكي
واخيرا كلهم وصلو عند القسم
كريم:يلا انزلو
نورا:طب هي هتنزل ليه
كريم:علشان تشهد هي واختها
ودخلو كلهم جوة القسم عند الظابط
الظابط محمود:اهلااا بسيادة الرائد القسم نور
كريم:بنورك
محمود:نخدمك بأيه
كريم:هنعمل محضر خطف
محمود:اهاا صح ماانت قولتلي واكيد خبتها هي فين
راح كريم ودخل نورا
محمود متنحلها:هي ديه
نورا بكل انوثة قعدت واتكلمت؛ايوة انا
محمود:ليهم حق
كريم،نورا:نعم!
محمود:احم اقصد انهم هيتعاقبو وده وعد مني..ولو عاوزة تضيفي اي تهمة تحت امرك اجيبلك منيو التهم
نورا رمشت بعيونها مستغربة:هما عملو منيو للتهم
كريم بعصبية وغيرة:محمووود
محمود:اسف خيبتو شهود صح
كريم:ايوة
محمود:طيب دخلهم
راح كريم ودخلهم وحانو خايفين ومترددين
نورا وقفت جمبهم:متخافوش انا معاكم
محمود:هناخد اقوالكم كشهود ع ان سعد سويل وابراهيم ابن اخوه خطفو نورا
منال:......
انهار:......
يا ترا انهار ومنال هيشهدو ضد ابوهم ولا العكس؟؟
وكريم هيطلق نورا ولا لا؟
وخطوبة مرام ورائد امتى؟؟