رواية"الراقصة"
(الحلقة الحادية عشر )
نورا لفتله بعصبية:انت مش مضطر توضح اي حاجة
كريم:بس انتي فهمتي غلط
نورا بصتله بستحقار:هههه..طلقني يا سيادة الرائد
كريم بصدمة:ايه!!
نورا:الي سمعته اظن اخدت الي انت عاوزه مني وتقريبا حضرتك مش محتاج مني في حاجة تاني عندك الي يكفوك وزيادة
كريم بعصبية:ايه الي انتي بتقوليه ده
نورا بعصبية اكتر:بقول الي اتفقنا عليه..انت اخدت مني الي انت عاوزه عاوز ايه تاني..انت كان المفروض تطلقني تاني يوم..مطلقتنيش ليه
كريم بخيبة امل:بتسأليني ليه!...انتي عاوزة ايه دلوقتي
نورا:تطلقني
كريم قرب منها وخرج ورقة من جيبه وحطها في ايديها
نورا بستغراب:ورقة طلاقي
كريم ابتسم بحزن:للدرجة ديه مش طيقاني..بس لا ديه ابقي افتحيها وانتي..انتي..طالق(وباس راسها ومشي)
نورا فتحت الورقة وشاقوفت العقد بتاع الكباريه وكريم ماتبلها ابقي قطعيه نزلت دمعة منها:معقول كان بيحبني ومش عاوز يطلقني لالالا طبعا ايه الغباء ده ده انسان حقير وبيعرف بنات بعدد شعر راسه..انا مالي ما يعرف ولا ميعرفش انا مالي..واضح انك حبتيه يا نورا..لالا حبيت مين ايه الهبل ده..اطلع من دماغي بقا
قطعت العقد ورجعت الحفلة وشافت كريم قاعد مع اصحابه بس كان سرحان بعدت عيونها عنه بالعافية وراخت عند البنات
منال:كل ده بتظبطي الفستان
انهار:واضح ان الفستان اخدك مننا(بتبص ع كريم)
نورا بعصبية:انهااار..انا همشي من وسطكم احسن
راحو اابنات وقفو جمب مرام
مرام:هي مالها نونو متعصبة ليه
منال:علشان انهار الرخمة قعدت تستظرف عليها
رائد:ههههه ليه كدة يا انهار
انهار:انا متكلمتش هي الي فهمت صح
كلهم:هههههه
عند كريم واصحابه
ماجد(صاحب كريم):جاامدة اخت العروسة
مصري:فعلا عليها جسم ينت الايه
ماجد:هو كفاية عيونها تدوخ اي حد
ماهر:ايه يا شباب اكلتو البنت بعيونكم
مصري:هي لسة بنت
ماهر:نعم!
مصري:اقصد يعني مش متجوزة
ماهر بص لكريم الي كان سرحان في وادي تاني:لا الموضوع ده تسألو فيه كريم هو ادرى
ماجد:ها يا كيموو
كريم:في ايه؟!
ماجد:بنت
كريم:هي مين ديه
مصري:المزة اخت العروسة الي مدوخة كل الي في الحفلة
كريم:نعم!مالها يعني
مصري:بنت..مش متجوزة يعني
كريم بعصبية:لا متجوزة
ماجد:يا بخته..عنده الخوخة ديه وسايبها كدة ديه لو عندي كنت قفلت عليها من عيون كل الناس
كريم بعصبية جامدة:ماجد لم لسانك ومتتكلمش عليها تاني ومحدش يجيب سيرتها بس بكلمة خارجة سامعين
كلهم هزو راسهم بالايجاب
وقام كريم وسابهم
عند مرام
مرام:انا عاوزة نورا هي فين
ليلى:قاعدة مع هدى هانم وشيماء
مرام:وسيباني!
روان:ليه عايزاها تيجي تقرالك حدوتة قبل النوم
البنات،رائد:ههههه
مرام:ايه السخافة بتاعتكم ديه
رائد:روان كله الا قلبي
البنات:اوووه
انهار:هتتحسدو يا جماعة ابقو ارئو نفسكم
رائد:ارئيها دلوقتي لو عاوزة
مرام:والله المفروض اني اضحك
اية:لا بيني اسنانك
مرام:حتى انتي يا يويو..روحي يا منال اندهيلي نورا
منال:من عيوني
وراحت منال لنورا
منال:اسفة يا شيماء هانم هناخد نورا منك شوية
شيماء:هتاخديها فين
منال:عند مرام
نورا:هي عاوزاني
منال؛ههههه ديه شوية وهتعيط
نورا:ههههههه طب يلا بينا..تعالي معانا يا شيمو
شيماء:يلا بينا
وراحو وهما ماشين
شيماء:كرييم..كرييم
نورا بصت ناحيته:شيماء بتعملي ايه؟
شيماء:هو مبيردش ليه..كرييييم
كريم اخد باله من شيماء وراحلها ونزل لمستواها:نعم يا ام لسانين(اخد باله من نورا بس مبصلهاش)
شيماء:تعالى معانا
كريم:ع فين
شيماء:عند رائد ومرام
كريم:يلا بينا يا سنيوريتا
شيماء:لف امشي من عند نورا
كريم بستغراب:اشمعنا
شيماء:عشان نورا هتمشي جمبي من هنا ومنال من هنا
كريم؛بتطرديني يعني
نورا ومنال ابتسمو
كريم لف ومشيو وهو كان جمب نورا
نورا:احم..شكرا يا سيادة الرائد
كريم:ع ايه
نورا:ع عقد الكباريه
كريم ببرود:انا عملت الي عليا اصل مينفعش خطيبة ابن الوزير اختها تبقا رقاصة
نورا اتضايقت من كلامه وطريقته:عمتا شكرا
وراحو عند مرام ورائد
مرام:واخيرا جيتي..هو انا مش اختك سايباني كدة
نورا:معلش يا قلبي انا اهوه جمبك(وباست راسها)مبرووك يا دكتور
رائد:الله يبارك فيكي يا نورا عقبالك(بيهزر)
نورا ابتسمت:ميرسي
كريم:مبروك يا مرام
مرام:الله يبارك فيك يا كريم
كريم:مبروك يا دكتور
رائد:الله يبارك فيك يا سيادة الرائد
كريم:هههههه
والكل سلم عليهم
نورا:ها ناويين تخرجو ولا هتيجو عندنا البيت
رائد:ايه رأيك يا مرام
كريم:انا بقولا لا ده ولا ده اخرجو بكرة من اول اليوم لاخره احسن
مرام:فكرة حلوة والله
رائد:ماشي نخرج بكرة
نورا:تمام ماشي..هوصل البنات للعربية وجاية
مرام:اوكي متتأخريش
نورا:حاضر
ومشيت نورا
شيماء:ايه مش ناويين ترقصو سلو ولا حاجة
رائد:يلا
مرام:احم..اوكي
شيماء:روح يا كريم خليهم يشغلو سونج اسلو
كريم:طيب
وراح كريم واشتغلت اغنية تايتنك ونزلو عشان يرقصو
وكانو شكلهم حلو اوي نورا وهي جاية وقفت بعيد شوية شافتهم ونزلت دمعة من عيونها من فرحتها لاختها وجات تمشي لعندهم حد مسك ايديها
...:بتعيطي!هههه لسة مش دلوقتي الدموع ديه هتنزل كتير
نورا بخوف:ابراهيم!..انت ..ازاي..مش انت في السجن
ابراهيم:ههههه انا هربت من السجن مخصوص عليان اردلك جميلك
سابها وطلع من جيبه مسدس
نورا جريت وهي بتبص لورا عليه وضرب نار ووقعت في الارض وهو جري
كل الي في الحفلة سمعو صوت ضرب النار وبصو في ناحية الصوت وشافو نورا بتقع
كريم بصدمة:نوراااا
كلهم جريو ع عندها
مرام بدموع مغرقة وشها نزلت ع ركبها عند اختها:نوراا..نورا ابوس ايدك ردي عليا
كريم:نورا ردي طمنينا عليكي
نورا بوجع:م..ر..مرا..م
منال:انتي كويسة ..نورا مين الي عمل كدة
كريم بعصبية:مش وقته الكلام ده(وقام وشالها وراح بيها ع عربية وقعدها في الكرسي الي قدام جمبه والكل وراه بالعرببات)
كريم:نورا..نورا ردي هقولك خبر هيفرحك انا ملمستكيش والله ما لمستك انتي لسة بنت زي ما انتي..نوراا لا مش هتروحي مني ياا نورا ده انتي الوحيدة الي دخلت قلبي ردي عليا يا نورا(نزلت دمعة من عيونه)
وكان ماشي بأقصىى سرعة ووصلو للمستشفى وشالها ودخل بسرعة
ودخات اوضة العمليات
وقعد اكتر من 3ساعات
وكل الي برة ع اعصابهم
وخرج الدكتور
كلهم جريو عليه:ها؟؟
الدكتور بأسف وحزن:للاسف........
يا ترا الدكتور هيقول ايه؟
ونورا عايشة ولا ماتت؟؟
وكريم ومرام هيعملو ايه؟؟
وهيمسكو ابراهيم ولا لا؟؟
ده كله هنعرفه الحلقة الجاية بعد توقعاتكم وارائكم
الفصل الثاني عشر من هنا