رواية الراقصة الفصل الثامن


 

رواية"الراقصة"

(الحلقة الثامنة) 


الساعة8بالليل كانت نورا رايحة الكبارية نزلت من عربيتها وحست بأيد بتمسكها لفتله





نورا بتنهيدة:هو انت خير ياابن عمي(قالتها بستهزاء)

ابراهيم:وحشتيني يا نونو

افتكرت نورا كريم لان هو الي بيقولها كدة وقالت في عقلها:طالعة منك سم

نورا:ماتشوفش وحش عاوز ايه

ابراهيم:عاوزك

نورا بعصبية:نعم!!(معلومة:كانو في الجراج)

ابراهيم:ترجعي معايا يعني البلد

نورا بصوت واطي:تروح جهنم ماتعرف ترجع منها:اسمع ياابن عمي ابعد عن طريقي احسن ليا وليك ورجوع البلد معاك انا مش راجعة تمام!

ابراهيم:نؤتؤ كدة هتخليني استخدم معاكي اسلوب مش هتحبيه

نورا بستغراب:نعم!

ابراهيم:اهدي مش هتخسي بحاجة كمان دقيقتين(وشاور ل3كانو وراها مسكوها وحطو منديل ع مناخيرها وبوقها وكان في مخدر وفقدت الوعي وشالها ابراهيم وحطها في العربية ومشيو)

ندخل جوة في الكباريه عند صاحب الكباريه بالتحديد

صاحب الكباريه:ازاي يعني عاوزني اخليها تسيب الكباريه

...:الي سمعته وانت هتنفذه

صاحب الكباريه:وايه ااي هيجبرني

...:انا..انت ناسي انا مين واقدر اعمل ايه في الكباريه ده

صاحب الكباريه:بس فيه شرط جزائي انها لو سابت الكباريه قبل السنة لازم تعمل ترقص في حفلة خاصة الاول وتجيب الفلوس للكباريه

...بعصبية:نعم!عيد الي قولته عشان مسمعتش

صاحب الكباريه خاف لا يقفله الكباريه:خ..خ..خلاص خد العقد اهوه

خد العقد ورماله شيك بربع مليون

...:كدة كفاية ولا محتاج تاني

صاحب ااكباريه فرح:لا كفاية حتى الحفلة مكانتش هتجيب كدة

...بعصبية:متجيبش سيرة الحفلة ديه تاني قدامي فااهم

وسابه وخرج

عند مرام بتكلم صحابها في مكالمة جماعية

مرام:بنات انا اتخطبت

البنات بفرحة وصراخ:احلفيي

مرام:هههه كلتوني براحة عليا

اية:مين؟اسمه ايه؟وابن مين؟وفي كلية ايه؟وسيم ولالا؟وغني ولالا؟وطوله كام؟ومقاس جزمته كام؟

البنات وقعو من طولهم من كتر الضحك

ليلى:وربنا مجنونة

روان:يلا يا ميرو جاوبي ع يويو

مرام:ههههههه اسمه رائد ابن الوزير احمد سراج الدين وفي كلية طب زي ما انتو عارفين يا هبل مقاس جزمته وطوله ووزنه مسألتش هههههه

ايه:رائد سراج الدين مش غيره..وقعتي واقفة يا بنت الايه

روان:فعلاا الواد مز لا ودكتور وابن وزير

ليلى،مرام:يا ساتر يا رب

اية:عيوننا باردة ياختي بس فرحااانة اوووي مش متخيلين فرحتي

ليلي:ده ع اساس ان انتي الي اتخطبتي

اية:انا وميرو واحد وكأني انا الي اتخطبت مش هي

مرام:صح

مرام:صح انا وايوشتي واحد

روان:يعني نقول لرائد ياخدكم انتو الاتنين

ليلى:لا كدة هي ولا تعرفها

اية:لا ياختي خليهولها مش ده النوع الي يعجبني

مرام:هو برفان

اية:حاجة شبه كدة

روان:يعجبني تفكيرك يا يويو

ليلى:انتو الاتنين زي بعض اصلا مش رومانسيين كدة

اية،روان:خلنالكم الرومانسية

مرام:مجانين..انا هقفل دلوقتي

الكل:اوكي باي

بعد4ساعات الساعة12منتصف الليل

نورا:ااه انا فين(فتحت عيونها كانت في اوضة اثاثها فخم وكبير وover)

منال بمرح:انتي في بيت عمك نورتي

نورا بعصبية:مين الي جابني هنا...اكيد الحقير ابراهيم

منال زعلت ع ابراهيم:ووه ليه بتحكي عليه كدة ده مهما كان ولد عمك وبيرجعك لبيت عمك

نورا بعصبية:ومين قاله ان انا عاوزة ارجع لبيت عمي

انهار ببرود وخبث:امال عاوزة ايه تشتغلي رجاضة في الكباريهات والخمارات

نورا:انا عندي الكباريه احسن100مرة من ان انا اقعد مع الحقير ده في مكان واحد

انهار:ههههه امنيح ان في حد رأيه من رأيي في ابراهيم

منال:اخص عليكم مهما كان ولد عمكم

نورا شافت الحب في عيونها:اوعي تكوني بتحبية انا ممكن اقولك حبي الطباخ بتاعكم ولا تحبي واحد زي ده

انهار:متحاوليش ياما جولنالها بس هي مش حابة تفهم

نورا:انتو مين صح

منال:ههههه انا منال وديه انهار بنات عمك سعد

نورا:يعني فعلا عندي اعمام..امال كانو فين دول زمان

منال:تقريبا مكانوش يعرفو بوجودكم

نورا بستهزاء:هه والله..عمتا انا عاوزة امشي من هنا

دخل سعد:وتمشي ليه طيب

نورا:انت مين انت كمان

سعد:انا عمك سعد

نورا:امم طب بعد اذنك انا عاوزة امشي مرام اكيد خايفة دلوقتي عليا

كلهم:مرام مين

نورا:اختي الصغيرة

سعد:عندك اخت

نورا بعصبية:ايوة امال انا بقول ايه من الصبح

دخل ابراهيم:احنا ممكن نجيبهالك بس انتي مش هتمشي من هنا

نورا بعصبية وصوت عالي:حقييير ملكش دعوة انت السبب في كل ده






سعد:اهدي ازاي تكلمي خطيبك كدة

ال3بنات:خطيبك!

ابراهيم بخبث:ايوة خطيبك

نورا:وده مين الي قرر انشاءالله

سعد:انا..اهو كفاية هيخلصك من العار بتاعك

منال خرجت من الاوضة وهي بتعيط

نورا بعصبية:هو العار الحقيقي ان انتو قرايبي

سعد كان رايح يضربها بالقلم بس انهار وقفته

انهار:ايه الي انت بتعمله ده يابا يعني بنت اخوك واول مرة تشوفها وعاوز تمد ايدك عليها

سعد:عشان ترجع لعقلها وتكلم عمها ورجلها حلو

نورا:لا ضحكتني بس متكترش منها

سعد:نوااارة لمي نفسك احسنلك انا خارج واعملي حسابك هيجي بكرة المأذون

وخرج سعد ووراه ابراهيم وهو بيبتسم ابتسامة كلها خبث وخرجو هما الاتنين(يارب ما يرجعو)

انهار:انتي مش عاوزة ابراهيم

نورا:والله لو اخر واحد في الدنيا مستحيل اتقبله ده انا الموت عليا اهون

انهار:والي يخليكي تطلعي من هنا

نورا:اعمله الي هو عاوزه

انهار:انا مش عاوزة غير انك تمشيني انا وانهار من الغابة ديه

نورا اتعاطفت معاها:ليه مش عاوزة تعيشي مع ابوكي

انهار:متقوليش اب ده يعمل اي حاجة عشان الفلوس هو وابراهيم الكلب

نورا:ليه بتقولي كدة

انهار:انتي فاكرة انهم جايبينك هنا عشان انتي بنت اخوه

نورا:امال!

انهار:عشان عرفو انك رجاصة ومعك فلوس كتير لا وكمان زينة وابراهيم بيقدر البنات المزيونين





نورا:ده احقر بني ادم شوفته في حياتي..بس متخافيش هطلعكم من هنا

حطت ايديها في جيبها تدور ع الموبايل ملقتهوش بس لقيت كارت

نورا:عاوزة موبايل اعمل منه مكالمة

انهار:طيب استنيني ثواني وجاية

خرجت انهار وراحت ل منال

انهار:منال..منولة ليه زعلانة والله انه حقير صح زي ما بتقول بنت عمنا وميستاهلش دمعة من عيونك

منال:عاوزة امش من هنا يا انهار

انهار:وده الي هنعمله

منال:ازاي

انهار:هاتي الموبايل وتعالي ورايا

منال:يلا





وراحو عند نورا

نورا:ها

انهار:الموبايل اهوه

سعد دخل:بتعملو ايه

خبو الموبايل بسرعة

منال؛مبنعملش

سعد:انا جيت عشان اقولكم ان انتي كمان يا انهار كتب كتابك بكرة

انهار بقهر:بس انا لسة صغيرة

سعد:صغيرة في عينك الي قدك متجوزين وعندهم عيال وانا كلمتي مبقولهاش مرتين ويلا كل واحدة ع اوضتها احسنلكم

وخرج سعد

انهار:هخيلك الصبح بدري

وخرجو البنات الا نورا في الاوضة

عند مرام

مرام بعصبية:يعني ايه يا اشجان هي مبتتأخرش كدة في الكباريه اكيد حصل معاها حاجة

اشجان:ان شاءالله تطلع بخير

مرام بتعيط:موبايلها مقفول

موبايلها رن ردت من غير ماتشوف:الو نورا

رائد:مرام انا رائد مال صوتك ونورا مالها انتو كويسين

مرام بتعيط اكتر:نورااا يارائد نورا مرجعتش لحد دلوقتي وموبايلها مقفول

رائد:طب اهدي انشاءالله خير..اكيد اتأخرت شوية وموبايلها فصل شحن

مرام:لاا نورا مبتستعملش موبايلها كتير ومبيفصلش شحن انا حاسة ان حصلها حاجة

رائد:اهدي بس اكيد كويسة وهتتصل بيكي متخافيش

مرام:ياااارب يا رائد

دخل كريم ع رائد

كريم:ياعم الرومانسي

رائد:ناقصك انا

كريم:ليه في ايه

مرام:ده كريم

رائد:ايوة

مرام:طب مش هو ظابط قوله

رائد:كريم

كريم:هو في ايه





رائد:نورا

كريم بلهفة:مالها...انطق

رائد:مرجعتش البيت من الساعة8وهي برة

كريم بعصبية:ازاي يعني هي مراحتش الكباريه

مرام عيطت اكتر:يعني ايه اختي حصلها حاجة

رائد:لا انشاءالله كويسة..كرييم

كريم بخنقة:قولها متقلقش انا هحاول اعرف هي فين

بعد كام اتصال عملهم كريم

رائد:ها

كريم:عربيتها في جراج الكباريه بس هي مدخلتش الكباريه شكلها مخطوفة

مرام:لالالا رائد اعمل حاجة

رائد:اهدي احنا هنستنى لغاية بمرة يمكن عند صاحباتها وعربيتها عطلت ولا حاجة وهنتصرف بكرة ان شاءالله اهدي

مرام:طيب..اوكي

رائد:يلا روحي نامي

مرام:مش عاوزة انام

رائد:روحي ع السرير وانا هفضل معاكي لغاية اما تنامي

مرام:اوكي

عدى اليوم ده ع كل ابطالنا بهمومه ونكده

تاني يوم الساعة8الصبح

انهار ومنال كانو بيصحو نورا

انهار،منال:نووورا نووورا قومي

نورا:هممم

انهار:قومي بسرعة

نورا:في ايه

منال:خدي شوفي هتكلمي مين

نورا:الساعة كام





انهار:8قومي بقاا

نورا:وهتصل دلوقتي ليه لسة بدري

منال:عشان يلحقو يجو انتي متعرفيش ابوي ممكن يجيب المأذون في اي وقت

نورا:طيب ماش

واخدت التليفون وطلعت الكارت وطلبت الرقم

صوت نايم:الو

نورا:الو..........

يا ترى نورا كلمت مين؟

وهتتجوز ابراهيم ولا لا؟

وانهار ومنال ماصيرهم ايه؟

وكريم طلق نورا ولا لا؟


                 الفصل التاسع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×