رواية مطاردي المجنون الفصل السابع الثامن والتاسع والعاشر


 رواية مطاردي المجنون 

الفصل السابع والسامن والتاسع والعاشر 

بقلم منه محمود 


*********************

في السادسة صباحا البنات     صحيت وكل واحدة دخلت من الباب بتعها وقفلو باب الاوضة بلمفتاح وراحو على الاوضة كانت اسيل هناك كان فية في     الغرفة الرئيسية طربيزة كبيرة وحوليها كراسي قعدت والباقي قعد جنبها

اسيل بهدوء:نتكلم الاول في     كل حاجة بقا اول حاجة ساندي احنا اشترينا مناكير كتير امبارح وهما عندك في المعمل عايزة تعملي مادة تنور في الضلمة     بألوان مختلفة هتلاقي الألوان زي بعض يعني لو اسود هيبقي بنت واحدة إلى بتحط اللون دة والباقي الألوان مختلفة علشان      في الضلمة نعرف نميز كل واحدة فين و هتعملي قنابل دخان ومواد كتيرة جداا هتلاقي كل حاجه جوا وكل حاجة مطلوبة    منك هتلاقيها في ورقة وانتي يا ملك في اوضة كبيرة خاصة بالأسلحة بس وهتلاقي كل حاجه ممكن تستخدميها في صناعة الأسلحة وعايزاكي تصنعي لكل واحدة مسدس وتحفري على مكان معين من المسدس دة اول حرفين من اسم كل واحدة والمسدس دة هيبقي معاكو في كل مكان وانتي يا ملكية انتي بقا حاجة خاصة احنا مش هنحتاج الرسم غير في حالة الخطر فا هعلمك كل حاجه كارون اسمعي إلى هقولو دلوقتي

كارون:أمرك اسيل

اسيل بهدوء:دلوقتي الكاميرات     إلى جبناها دي حتى لو النور قطع هتفضل شغالة انا وصلتها على كارون وهوريكو دلوقتي وقامت ضغطت على زر في الحيطة وظهرت شاشة كبيرة وقعدت تاني الشاشة دي     موصولة بكارون وعلطول الشاشة دي هتبقي مفتوحة وظاهر عليها كل كاميرات المراقبة بس هتضغطو على الزر دة على     الحيطة تتفتح وحاجة تاني وقامت جابت اربع سلاسل حلوين جدا وأدت كل واحدة سلسلة السلسلة دي متتقلعش ابدا دي فيها جهاز تتبع وكمان كاميرا صغيرة جداا ومش هنستخدمها غير في اختفاء اي واحدة فا بردو متتقلعش كدة انا خلصت كل حاجه يلة على التدريب وراحو ادربو على الأجهزة علشان اساسي اللياقة البدنية قبل اي حاجة وبعد كدة كل واحدة راحت تدرب على حاجة ساندي في المعمل وملك في اوضة الأسلحة وملكية مع اسيل ومر حوالي ساعتين وكل واحدة طلعت اوضتها تاني واخدت شور ونزلو يفطرو


****************

في الأسفل كلهم كانو قاعدين ونزلو البنات وابتدو كلهم ياكلو جاسر بص على البنات لقى كل بنت لابسة نفس السلسلة قرب من أحمد

جاسر بهمس:أحمد بص البنات لابسة نفس السلسلة مفيش فرق غريبة يعني أحمد بص للبنات وبعدين لسة هيرد لمح على ايدهم نفس الخاتم حتى نفس اللون المميز اللون الاسود

أحمد بإستغراب:بص دة كمان لابسين نفس الخاتم حتى نفس اللون الاسود

جاسر بإستغراب:انتو لي لابسين نفس السلسلة وكمان نفس الخاتم البنات بصولو بس ملكية دارت توترها ببراعة

ملكية بهدوء:واحنا امبارح بنلف     عجبتنا السلسلة دي والخاتم فا جبنا احنا الأربعة زي بعض

عمر:غريبة يعني دة انتو حتى جايبين نفس الالوان

اسيل ببرود:والله عجبنا وبصت على     البنات وقامت من علي الاكل وطلعت الجنينة وشوية شوية كل بنت بتطلع وراها لحد ما طلعو كلهم

أحمد بإستغراب:مالهم البنات حاسس انو في حاجة

أسر بإستغراب:من ساعت ما اسيل جت وانا حاسس انو في حاجة

عامر بهدوء:عادي يا ولاد بنات بقا وكدة كلهم بصولو واستأذنو وطلعو على الشركة


*****************************

في الحديقة البنات كانو قاعدين وحسو بحركة في القصر إلى في وشهم

ملك بإستغراب:غريبة القصر في حركة يمكن اصحابو جم من برا

ساندي بحيرة:بس دول عمرهم ما جم هنا والقصر طول عمرو مقفول

ملكية بشك:الموضوع مش مطمني حاسة انو في حاجة وبصت على اسيل اسيل تفتكري أوليفر ممكن يجي وراكي مصر

اسيل بهدوء:افتكر اي انا متأكدة انو جة مصر اصلا

الكل بصدمة:نعم

اسيل بهدوء:أوليفر مش هيسك   ت     بسهولة دي دة زعيم مافيا اكيد هيعمل حاجة بس انا عايزة اتأكد انو هو الي في القصر ول لا

ساندي بفرحة:عندي فكرة بوصي هنعمل............... وبس كدة يا ستي

اسيل بتفكير:عجبتني الفكرة خلاص هنتقابل بكرا الصبح الساعة ٦ هنا

البنات:تمام وقعدو يتكلمو مع بعض


*******************

عند أوليفر كان في القصر بيخطط انو يكسب قلب اسيل ورن علية واحد


الشخص:أوليفر أين أنت ولماذا سافرت إلى مصر

أوليفر ببرود:وما شأنك انت

الشخص بخبث:اووووة أوليفر اتطارد تلك العاهرة

أوليفر بغضب:اصمت والا قطعت لسانك أيها العاهر وقفل في وشة السكة

أوليفر بتفكير:لابد أن اوقعك في    حبي يا أيتها المشاكسة وقعد يفكر


**************

في القصر الشباب رجعو واليوم    مر عادي جداا والبنات بتتجاهل الشباب تماما وبليل كل واحد راح على اوضتة ونام


*******

في صباح يوم جديد صحيت البنات ونزلو كلهم الحديقة وكانو لابسين لبس رياضة بلون الاسود      وكل واحدة معاها مسدس ولابسين السلسلة والخاتم واتأكدو انو الحارس بتاع قصر أوليفر شافهم وطلعو يجرو وووووو


******************

البارت الثامن💜


*******************************

الحارس جرى على أوليفر

الحارس بسرعة:سيدي أوليفر سيدي

أوليفر بهدوء:ماذا هناك

الحارس:سيدي السيدة اسيل خرجت من القصر أوليفر قام بسرعة

أوليفر بفرحة:كمل

الحارس:خرجت هي وثلاث بنات وباين انهم رايحين يعملو رياضة أوليفر بعد خلص كلامو لبس قناع على وضو بحيث يكون مغطى كل وشو ماعدا عينو وكان لابس لبسة رياضة وطلع لأول مرة من غير حرس ول حتي سلاح وراح وراهم


******************************

عند البنات اول ما بعدو شوية عن القصر كل واحدة لبست وشاح مغطى نص وشها وكان     و بيجرو وبعد شوية من الجري وقفو يستريحو ويشربو بس قرب عليهم أوليفر والبنات فضلت واقفة بهدوء

أوليفر بسعادة:ايتهي الشقية لقد     عثرت عليكي وقرب منها وفي ثواني كانت البنات مخرجة السلاح وكل واحدة حطاة على دماغو

البنات ببرود:ابعد

أوليفر بصدمة:انتو متعرفوش انا مين انا لو عايز اقتلكو في ثواني وهتبقو جثث

ملك ببرود:قلنا ليك ابعد وبعد أوليفر وكلهم شافو شكل عيونة

ساندي بغزل:ينهاري بوصي عيونة

ملك بأرف:يا بت اتلمي شوية

اسيل ببرود:ماذا تريد أوليفر

أوليفر بهدوء:أريدك

ملك بحدة:هو اي الي عايزها انت اكيد عبيط بقا وقربت منو وضربتة بلقلم القلم دة علشان     تفوق من الي انت فية وبصت على البنات ومشيو كلهم واوليفر واقف مكانو مصدوم وبعد شوية فاق من صدمتو وحط ايدة على خدو

أوليفر بحب:انا لية موقفتهاش ولون عيونها واةةة من عيونها الرمادية المائلة للأخضر وبعدين     وعي لنفسو أوليفر فوق انت جيت علشان قطتك الشقية ورجع القصر والبنات جريو شوية ورجعو القصر


*********************

في القصر وصلو البنات وكانو     الشباب واقفين وقلقانين عليهم اول ما دخلو جريو عليهم

جاسر بخوف:انتو كنتو فين الصبح كدة

ملكية بهدوء:كنا بنجري

أحمد بإستغراب:بتجرو يعني اول مرة تحصل علطول لما تحبو تعملو رياضة بتعملوها في الجنينة وبص على اسيل اةةة كدة انا فهمت

ملك ببرود:طب الحمد لله انك فهمت يلة يا بنات وطلعو كل واحدة اوضتها

عمر بإستغراب:مالهم دول ولي متغيرين كدة

عامر بهدوء:يلة علشان تفطرو وراحو على السفرة


**********

البنات طلعت وعملت روتينها ونزلو تحت وقعدو يفطرو

أسر ببرود:مفيش حد هيطلع من البيت الايام دي ول حتي احنا

عامر بإستغراب:لي

عمر بهدوء:امبارح جتلنا معلومات بكدة في خطر على حياتنا واحنا زودنا الحراسة

عامر بهدوء:ماشي تمام وخلصو     فطار واليوم مر عادي جدا مفيش جديد وبليل كل واحد راح ينام بس البنات نزلت الاوضة


******************

في الاوضة البنات دخلت وقعدت

ملك بهدوء:ملحظتوش حاجة غريبة النهاردة

ملكية:فعلا الحرس متغيرين حسيت انو في ناس ناقصة يعني بشوف ناس بس بعد شوية مش بشوفها تاني واشوف ناس تانية بدلها

ساندي:في حاجة بتحصل من ورانا واحنا لزم نعرف في اي

اسيل بهدوء:شكلهم بيخططو يهجمو على القصر علشان كدة لزم نستعد كويسة ساندي انتي عملتي المناكير إلى قلتلك علية

ساندي:لا يا اسيل انا خلصت لون واحد بس وهو الأسود ولسة معملتش الباقي

اسيل بهدوء:خلاص تمام روحي هاتيهم ساندي راحت وجت بعد شوية وهي ماسكة اربع علب مناكير

اسيل بهدوء:المناكير دة بيقعد أطول فترة ممكنة كل واحدة تأخد علبة وتحط منو وفعلا البنات كلهم حطو من المناكير

اسيل بهدوء:خليكو مركزين كويس    في حاجة غلط بتحصل كل واحدة تخلي بالها احنا لزم نحمي الكل وبأقل الخساير مفهووم

البنات:مفهوم وطلعو ينامو ينامو     اي نوم دة الساعة الثانية عشر منتصف الليل البنات حست بحركة غريبة في الفيلا لبسو قفذات في أيديهم ومسكو 

البارت التاسع💜


**********



******************

عند البنات حست بحركة في القصر لبسو قفزات في أيديهم ومسكو المسدس ولبسو أقنعة على     وشهم وطبعا كانو بيلبسو البدلة السودة تحت الهدوم وبقو كلهم لابسين اسود

اسيل في السماعة:اتحركو بهدوء    وكل واحدة فيهم بدأت تطلع واي حد بيقابلهم كانو البنات بيضربوهم في أماكن معينة ويغمي عليهم ويخبوهم بس    بعد حوالي خمس دقايق الكل سمع صوت ضرب نار والنور قطع اسيل في السماعة

اسيل:كلو على الاوضة حالا وكل واحدة دخلت أقرب اوضة ليها ونزلو الاوضة بتاعتهم       ودخلو وبعد ما اتجمعو شغلو الكاميرا وشافو الشباب مربوطين في صالة القصر وباين عليهم التعب

ملكية بقلق:لزم نتصرف حالا بس مين دول

اسيل ببرود:اكيد دول من المافيا وجايين علشان يخلصو عليهم علشان هما اكيد  عرفو انهم     المسئولين عن حمايتي وانو إلى قالهم يحميني البرنامج ال هو بتاعي اصلا هما عايزين يوصلو لصاحب البرنامج وميعرفوش انو صاحبو بنت اصلا مش ولد

ملك بقلق:طب هنعمل اي دلوقتي

ساندي بهدوء:اهدو يا جماعة لزم نفكر كويس دلوقتي محدش يقلع القناع ابدا والقزات       متتقلعش علشان المادة إلى في ايدكو هتنور في الضالمة هنستخدمها في وقت واحد بس والي هو لو النور قطع وكذالك الخواتم والسلاسل يلة اتحركو بهدوء ولزم نتصرف بهدوء وعقل

اسيل بهدوء:ساندي عندها حق     يلة بسرعة كارون انا وصلتك بسماعة وقت ما احتاجك أو أي واحدة من البنات تتصرفي

كارون:أمرك اسيل وراحو البنات وطلعو من الاوضة بهدوء وبدأو ينزلو للصالة واي حد يقابلهم كانو بيخلصو علية


**************

في الصالة الشباب متربطة جنب بعض ومش قادرين حتى يتحركو ومحدش عارف لي

أسر بتعب:في اي انا مش قادر حتى احرك جسمي

أحمد بتعب:فعلا انا كمان مش قادر اتحرك ومش عارف لي احنا كنا كويسين

جاسر بتعب:انتو مش ملاحظين انو من ساعت ما اتعشينا واحنا كدة

عمر بتأيد:فعلا انا كلت وطلعت     الاوضة محستش بأي حاجة غير وانا مربوط هنا

أسر:اكيد حد حطلنا حاجة في     الأكل والله لما نخلص من كل دة لعقبهم كلهم واخليهم يتمنو الموت وميلقهوش بس اعرف مين بس وبعدين فين الحرس

الشخص بضحك:اتصدق     فرحان فيكو حرس اي يا أسر كلهم ميتين برا ياحراام مأخدوش مننا نص ساعة حتى اما بنسبي بقا لحكاية الاكل فا في خدامة     معانا وهي إلى حططلكو حاجة في الأكل بس متقلقوش شوية ومش هتبقو هنا اساسا انا هريحكو من الدنيا كلها

اسيل من وراهم:دة بعدك وبدأت    بنات العمري تضرب بنار بحرفية عالية جداا طبعا كل دة والقناع على وشهم لحد ما موتو كل الرجالة ومفضلش غير الراجل الي كان بيكلمهم وبيضحك وبيكون قائدهم وواقف جنب الولاد ومصوب السلاح عليهم

الشخص بتهديد:ارمو الأسلحة في الأرض احسلكو والا هموتهم كلهم

ملكية بتهديد:ابعد عنهم احسلك ساندي بصتلو وصوبت السلاح علية وضربت طلقة وجت في منتصف الرأس وجريو على الشباب وفكوهم كلهم وسمعو صوت عربيات برا

البنات بسرعة:يلة بسرعة تعالو معانا

الشباب برفض:لا احنا منعرفش انتو مين مش يمكن معاهم

البنات بسرعة:احنا بنات العمري يا غبي بسرعة واخدوهم وجريو طلعو الاوضة ودخلو     من الباب السري اخت صدمة الشباب ونزلو تحت وكل واحدة حطت بصمت ها وعيونها ودخلو الاوضة

الشباب بصدمة:انتو مين واي المكان دة ومين الناس دي؟! وووووو


****'*************

البارت العاشر💜


************


***********


البنات بصو للشباب المصدومين

اسيل ببرود:مش قلنا اننا بنات العمري

أسر بصدمة:يعني اي بنات العمري وبخوف فين البنات

أحمد بقلق:يلهووي احنا نسيناهم وكان طالع من الاوضة بس وقفو صوت البنات

البنات بقلق:استنى متطلعش أحمد بصلهم ووقف مكانو والبنات شالت الأقنعة من علي وشهم

عامر بصدمة:ملك ساندي ملكية واسيل مقعول انتو طب اسيل ومتعلمة انتو امتي اتعلمتو تمسكو السلام اصلا

ملكية بسرعة:مفيش وقت وبصت على الشاشة الناس بتيجي واحنا لزم نحمي نفسينا و    القصر وبصت على الشباب وراحت عند مكان الأسلحة وداست على مكان واتفتح مكان مليان أسلحة وقربت من الشباب يلة     بسرعة دي فيها جميع الأسلحة خدو إلى تحتاجوة وانتو يا بنات يلة بسرعة مفيش وقت

أحمد بصدمة:مين دي

جاسر بصدمة اكبر:ملكية وملك وساندي الهاديين بيمسكو سلاح

عمر بصدمة:لا وبيدونا أوامر كمان

ملك بزعيق:قلنا بسررعةة والشباب جريت على الأسلحة وساندي جابت ليهم السماعات وقعدو علي الطربيزة وشافو رجالة داخلة وبعديها النور قطع بس مقطعش في الاوضة وعلى الشاشة بقت جايبة لون أحمر على الشخص اسيل جابت سماعة وادتها ل عامر

اسيل ببرود:عامر انت هتقعد هنا علشان تعرفنا أماكنهم احنا هنبقي بلون الأخضر وهما الأحمر وكارون هتساعدك كاااارون

كارون بطاعة:أمرك اسيل

جاسر بهبل:هو الي اكلم دة الكمبيوتر صح

عمر بهبل:بس يا متخلف اكيد بيكلمو واحدة فيديو ول حاجة بص هثبتلك وقام ناحيت الاب توب وملقاش حاجة وبصلها بصدمة

ساندي بزعيق:يلة مش وقتو الناس دخلت القصر كلهم طلعو من الاوضة وعامر إلى فضل بس


******************

عند الشباب والبنات طلعو من الاوضة والشباب لسة مصدومة لحد دلوقتي وسؤال إلى في بالهم هو مين الي عمل الاوض دي والبنات عرفتها منين؟!

وطلعو براحة وكانت البنات في    المقدمة وكلهم حاطين كاتم للصوت وبدئو يطلعو براحة وكل الي يقابلهم يقتلوة الشباب مذهولين


***********

في قصر أوليفر وتحديدا في الاوضة أوليفر كان نايم وبيعرق جامد وعمال يتحرك في السرير بيحلم بحلم غريب اوي أوليفر كان في مكان ضلمة خاالص وفجأه النور جة وكان في نص البحر والغريب انو معرفش يعوم حاول وحاول وحاول ومفيش فايدة وفجأة النور جة جامد وفي ايد ممدودة لية حاول مرة واتنين يعوم وكل مرة بيفشل بس جة صوت بنت جميل وهادي من النور

البنت:هات ايدك يا أوليفر انا الوحيدة الي اقدر اخرجك امسك ايدي بس أوليفر حاول يعوم وكان كل مرة بيفشل وفي الاخر مسك ايديها والبت شدتو وطلع في مكان اشبة بلجنة كلو سحاب ونور وكل حاجة حلوة وبص على البنت واتصدم انها نفس البنت الي ضربتو بلقم نعم يا سادة انها ملك

أوليفر بصدمة:انتي بتعملي هنا اي

ملك بهدوء وبإبتسامة:هخرجك من الضلمة يا أوليفر وفجأة كل حاجه اتحولت المكان بقا اسود وكلو دم وظهر التعب على ملك وبدأت تختفي

أوليفر بقلق:انتي رايحة فين تعالى وجرى وراها

ملك بتعب:ساعدي يا أوليفر انا محتاجاك واختفت واوليفر صحي مخضوض

أوليفر بقلق:اهدي يا أوليفر هي    مفيهاش حاجة دة بس حلم علشان انت بتفكر فيها وحاول يهدي نفسو وقام غسل وشو ومعرفش ينام فا وقف في الشباب وفضل باصص على قصر العمري وحس بحركة غريبة في    القصر من غير تردد سحب سلاحو وكام سلاح واتصل على واحد ونزل ووووو


                   الفصل الحادي عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×