رواية مطاردي المجنون الفصل ال عشرون والواحد والعشرون











رواية مطاردي المجنون 
الفصل العشرون والواحد والعشرون 
بقلم منه محمود 
*************************
في المستشفى

أوليفر صحي لقى ملك     صاحية بتبصلو بحب
أوليفر بخوف:حبيبتي انتي كويسة اصبري انادي الدكتورة ولسة هيقوم ملك مسكت ايدو وبصتلو بحب
ملك بحب:انا كويسة يا حبيبي
أوليفر بخبث:اي قلتي اي
ملك بكسوف:انا انا كويسة
أوليفر بخبث :لا الى بعدها
ملك بحب:حبيبي
أوليفر بحب:وانتي روحي    وحياتي يا ملك هروح انادي الدكتورة تطمني عليكي مش هتاخر وراح جاب  الدكتورة وكشفت على ملك
الدكتورة بنظرت حب وإعجاب لؤليفر:هي كويسة دلوقتي كام يوم بس حالتها تستقر وبعدين تخرج ولو لزم الأمر ممكن نبعت معاها ممرضة طبعا هي     بتتكلم وباصة لؤليفر بحب وملك هتفرقع وبعد ثواني ابتسمت بخبث
ملك بتمثيل:اةةة 
أوليفر بخوف:ملك انتي كويسة ارتاحي يا حبيبتي ملك اول ما قرب عليها اتشعلقت في حضنو زي العيلة 
ملك بتمثيل:أوليفر انا تعبانة جدا مش عايزة اقعد هنا انا عايزة اروح ومع كل كلمة بتقرب    اكتر لية وطبعا باصة للدكتورة بنظرة كلها غيرة طبعا أوليفر فهم وقرر يستغل الموقف وقرب عليها وحضنها بس براح     ة علشان هي لسة تعبانة بردو 
أوليفر ببرود:أظن سمعتي اي قالت اي هي هتخرج من هنا ومش لازم ممرضة وبص على ملك بحب انا ههتم بيها طلعت الدكتورة واوليفر راح يخلص كل الورق وخدها وخرجو على القصر 

*****************
في القصر 

كلهم على الفطار 
أحمد بهدوء:أظن اني ساكت     من امبارح وانا مش عارف انت ازاي بالهدوء دة يعني واحد غريب قاعد مع بنت اخوك واختي في اوضة واحدة طول الليل ومحدش فينا عارف يشوفها وانت بتتصرف بهدوء مشفتش زيو ووجة كلامو للبنات وانتو انتو الي اتربت معاكو في بيت واحد زي الأخوات بظبط ازاي موافقين على المهزلة دي يعني اسيل وقلت ماشي هي مش عايشة معانا من زمان لاكن انتو كمان موافقينها والأغرب بقا انو أسر كمان    معاكو لا ما شاء الله يعني 
اسيل ببرود:والله انا مش مطرة اني ابررلك كل حاجه بعملها يا احمد ومتقلقش ملك مش صغيرة وخليك فاكر انو اختك كبيرة كفاية انها تتصرف وتعرف دة صح ول غلط واختك دلوقتي مش محتاجة حد جنبها غير     أوليفر بس للأسف العصبية مش مخلياك تشوف اي حاجة طبعا أحمد كان هيكلم بس أسر ضغط على ايدو فا سكت وشوية وخلصو في دخول أوليفر وهو شايل ملك وكانت نايمة وبصلهم ببرود أحمد لسة هيزعق
أوليفر بتحذير:ملك نايمة       وتعبانة لو اكلمت نص كلمة وملك صحيت من الصوت هسكتك للأبد وبص على اسيل اسيل لو سمحتي ممكن تيجو تساعدي ملك انها تغير هدومها البنات هزو رأسهم بهدوء وطلعو كلهم فوق واوليفر راح يغير هدومو واخد شاور عقبال ما البنات خلصت و    طلعو وكان أوليفر واقف قدام الاوضة وأول ما طلعو دخل أوليفر واطمن على ملك وطلع من الاوضة بهدوء ونزل كان الكل تحت بصلهم ببرود وراح ناحيت المطبخ والبنات ضحكت
آدم بإستغراب:بتضحكو على اي
اسيل بإبتسامة:انتو شفتو أ   وليفر الشيطان ودلوقتي هتشوف العاشق محدش فهم حاجة بس بعد شوية شافو أوليفر طالع من المطبخ وشايل     اكل وشوربة وطالع لملك
ساندي بإبتسامة:شفت يا احمد انك انت الي غبي ومش شايف حاجة حتى انك مفتكرتش     تقوم تعمل ل ملك اكل صدقني يا احمد أوليفر هيحافظ عليها اكتر من نفسو والبنات وعامر ابتسمو بهدوء 

*********************
فوق في اوضة ملك دخل أوليفر وحط الاكل وصحي ملك بهدوء واكلها واداها العلاج     وخدها في حضنو ونامو ونام كل أبطالنا بعد يوم كلو تعب 

***************
في صباح يوم جديد     صحيو أبطالنا ونزلو تحت ادربو  وطلعو غيرو ونزلو يفطرو وراحو للشغل وفضل الحال كدة اسبوعين ومحدش كان بيدخل خالص     ما بين ملك واوليفر واوليفر كان بيهتم بملك جداا ورفض يجيب ممرضة وبيساعدها في كل حاجة وعمرو ما زهق بعد     اسبوعين كانو قاعدين كلهم تحت نزلت ملك وهي ساندة على أوليفر براحة وقعدو معاهم تحت 
عامر بإبتسام      ة:حمدل على السلامة يا ملك 
ملك بحب:الله يسلمك يا عمي وبعد كلام كتير اطمنو على ملك
عامر بإبتسامة:أوليفر انا موافق     أوليفر بصلو بعدم تصديق وقام جرى وحضنو وقعد يضحك والكل بصصلو بإستغراب
الكل بإستغراب :في اي
عامر بإبتسامة:فرح ملك بعد عشر ايام 
الكل بصدمة:ايية!!!!!!! 
وملك ضحكت بكسوف والكل قام بركلها 
البنات بصدمة:يلهوي مش هنلحق نعمل حاجة 
ملكية بصدمة:لسة فية الفستان      والبيوتي سنتر يلهوي يلة يا ملك اطلعي البسي وانتو يا بنات هنعمل شوبينج بسرررعة وطلعو جرى بلسو والشباب راحو معاهم المول 

*************************
وجة بليل بسرعة والشباب     رجعت ودخلو نامو من التعب واوليفر قعد في البلكونة وافتكر إلى حصل من اسبوع

فلاش باك
كانو قاعدين على الغدا وملك        صممت يتغدو مع بعض 
آدم بتذكير:صحيح يا جماعة احنا نسينا الراجل دة لسة محبوس من ساعتها في المخزن 
ملك بهدوء:خلصو     اكل وهنرحلو
أوليفر بإعتراض:لا يا ملك انتي لسة تعبانة مش هتروحي في حتة
ملك بنفس الهدوء:قلت خلصو اكل وهنروح وفعلا خلصو اكل وراحو المخزن كلهم حتى عامر 

*************
وصلو كلهم المخزن ودخلو لقو    ماكس مربوط في الكرسي دخلو وقعدو مدامهم والبنات وقفت قدام ماكس
ملك بهدوء:لي
ماكس بإستغراب:هو اي الي لي 
ملكية بهدوء:انت مين ولي      عملت كدة بس ماكس مردش 
اسيل بهدوء:رد علينا احنا بنسئلك بس للأسف مردش أحمد مستحملش وضربو في وشو
أحمد بعصبية:ما تنطق يا روح امك انت مين بس ماكس مكلمش وباصص لؤليفر وبيضحك      والكل بصصلو بإستغراب
ماكس بضحك:اي يا أوليفر مقولتلهمش انا مين ول اي ول اقولك يا اخويا 
الكل بصدمة:اييية !!!!!!!!!!! 
الفصل الثالث والعشر ون 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×