وقعت في جحيم قلبه♥️
الفصل:الحادي عشر
ف الاقصر
سيد بتعب:ألوو ي محمد بقلك اية
محمد بلؤم:قول ي صحبي
سيد بنهت:انا محتاج من الحباية ال اخدتها الدور ال فات هاتلي شريط منها وهدفعلك ال عاوزه
محمد بلؤم:بس كده بسيطة عنيا الشريط عامل ٣٠٠جنية
سيد بتعب:مش مشكلة هاتهولي وهحاسبك
محمد بخبث:عنيا يسطي ربع ساعة واكون عندك سلام
سيد بيكلم نفسه:هي بتخفف عني شوية بس مش بتخليني انسي لما يجي بقا هشوف عنده حاجة اقوي ولا لاء*قالها وهو نايم ف اوضته ومضلم كل حاجة حوليه ....عند رهف
نادية صحبتها بلؤم:يبت ده انتي مشوفتيش حالته بقت تصعب علي الكلب
رهف بدموع:ماله ي نادية جراله حاجة
نادية بخبث:يحبيبتي سيد ده بقي لامؤاخذه بيشرب مخدرات وحشيش بعد ما اتجوزتي
رهف بعياط:سيد ده كان من البيت للجامع ليه بس كده ي سيد
نادية بغيظ:منتي يختي ال وصلتيه لكده يعني منتيش عارفه
رهف بدموع:بابا جوزني غصب اعمل ايه اموت نفسي يعني *وفضلت تعيط حضنتها نادية بلؤم
نادية:خلاص بس اهدي زمانه جوزك جاي علينا انا هقوم اروح بس محتاجة اروح الحمام ي رهف
رهف بتماسك: قومي الحمام جنب المطبخ خشيه *قامت نادية وخدت شنطتها معاها ودخلت الحمام قفلت الباب وجريت علي سبت الغسيل وقلبت فيه طلعت هدوم خاصة ب رهف وحطتها ف شنطتها ورجعت كل حاجة مكانها وفتحت الباب وخرجت وراحت ل رهف
نادية:محتاجة حاجة ي حبيبتي
رهف بابتسامة:الله يخليكي ادعيلي بس ربنا يصلح حالي
نادية بلؤم:هيصلحه يختي انتي بس خليكي واثقة ف ربنا سلام عليكم
رهف:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته *وصلتها للباب وخرجت وقفلت وراها وفضلت تعيط نرجع بقا لروسيا بعد ٣ ساعات طلع جيك وخبط علي منه ٣ مرات مفيش رد بعدين خبط تاني نفس الكلام اتنهد وفتح الباب ونور النور
قرب منها مفيش غير وشها باين من اللحاف أبتسم عليها مد ايده وهزها
جيك بهدوء:منه ي منه منه ايه ده نوم ميتيين ي منه اووف
منه بنعس:همممم
جيك بغيظ:قومي يختي عشان تصحي الباشا ال ٣ ساعات عدو منه يبت يووه طيب انتي اختارتي ده *اتعدل وبصلها بلؤم وراح لنهاية السرير ومسك اللحاف وشده للارض وقرب للشباك وفتحه استني دقيقه منه قامت ناطة من مكانها تتنفض
منه :ايه ده اقفل الشباك ونبي الجو تلج ها ها هاتشي
حاتم بغيظ:ايه ال بيحصل هنا *بصت منه لجيك ال قصادها وبرقت بعنيها بلع جيك ريقه وبص ف الارض بصت منه وراها لقت حاتم واقف علي الباب واديه ف جيبه
منه بتوتر:ابدا ده جيك كان بيصحيني عشان اصحي حضرتك بس الظاهر انك صحيت خلاص
حاتم بعصبية:جيك ممنوع تتدخل الاوضة دي تاني فاهم
جيك بندم:تحت امرك ي باشا انا اسف
حاتم بعصبية:غور استناني تحت يلا
جيك بقلق:حاضر*وسابهم وطلع لبرة ونزل لتحت دخل حاتم الاوضة وقفل الشباك وبص ل منه بغيظ
حاتم:اسمعي ي بت انتي هنا فيه قوانين ونظام وشغل الهبل ده ميمشيش معايا مهما حصل مينفعش شاب يخش اوضتك وتبقو لوحدكم فاهمة
منه بديق:م انا وانت اهو ف نفس الاوضة وحضرتك شاب واعزب ومسلم وتجوزلي رغم ان جيك ده ملحد لا يجوز ولا ايه ي حاتم باشا
حاتم بغيظ:انا ابص لواحدة زيك انتي روحي ي شاطرة العبي بعيد من هنا
منه بغيظ:ولا دي حاجة تشرفني علي فكرة اخد واحد كد ابويا *قالتها وهي مربعه اديها ومدياه ضهرها
حاتم بعصبيه:انا مش قد ابوكي علي فكرة بعدين انتي متطوليش اني ابصلك ي طفلة *وسابها وخرج لبرة ونزل لتحت
حاتم بزعيق:جيك انت ي زفت
جيك جه يجري:تحت امرك ي باشا
حاتم:جهز عشا انهاردة فيه ضيوف جايين واعمل حسابك شدد الحراسة فاهم
جيك بطاعة:تحت امرك ي باشا *سابه وطلع لبرة قدام الباب الجو بيشتي السما بتمطر تلج مش حاسس ك العادة نزلت منه بعد ما جهزت نفسها وظبطت لبسها ولمت شعرها للمطبخ لقت جيك لابس مريلة المطبخ وجونتي وبيجهز اكل
منه باستغراب:انت بتعرف تعمل اكل
جيك بضحك:ده انا واخد كورس إيطالي وفرنسي ومصري كمان ف الاكل
مي بزهول:لا بقا ده انت تعملني ايها العالم انا قادمه
جيك بضحك:هتخترعي الذره تعالي يختي *قربت منه ولبست مريلة ووقفت جنبه وابتدت تتعلم منه ف نص تجهيزهم للغدا
منه باستغراب:بس اتعملت تتكلم مصري حلو كده منين ي جيك رغم ان حاتم باشا علي ما اعتقد مبيجيش علي طول
جيك بيقطع بصل:ابدا كان فيه واحدة اسمها رباب كانت شغالة هنا ماسكه المكان بس للاسف اتوفت من سنه وانا مسكت مكانها
منه باستغراب:هي كبيره ف السن
جيك: لاء مش اووي كان عندها ٤٧ سنه بس صحتها كانت كويسة
منه باستغراب:اومال اتوفت من ايه
جيك بجمود: خرجت برة البيت بالليل والذئاب هجمت عليها
منه بخوف:ايه هو في ذئاب هنا
جيك بكدب:طبعا عشان كده مينفعش تخرجي لوحدك ابدا
منه بقلق: حاتم باشا فين اوضته فاضية
جيك بلا مبالاه خرج برة يشم هوا *سكتت منه وخلصت ال ف اديها ف خلال خمس دقايق وقلعت المريله وغسلت اديها بماية دافية وخرجت بص جيك مطرح ما مشت وابتسم خرجت منه لبرة ولقت الباب بتاع البيت موارب فتحته الهوا التلج ضرب وشها اتنفضت منه وخطت برا الباب بصت لقت حاتم واقف وساند نفسه علي عمود خشب قربت منه بقلق
منه:حاتم باشا محتاج حاجة
حاتم ببرود:غوري جوه الجو صاقع
منه بغيظ:منا عارفه انه صاقع حضرتك ممكن تاخد برد
حاتم بغيظ وهو بيلفلها بصلها بعصبيه
حاتم بزعيق:انتي مال اهلك أعيا ولا اتزفت حاجة متخصكيش ودي تاني مرة أحذرك متتدخليش ف الملكيش فيه سامعة
منه بدموع:تحت امرك * وسابته ودخلت جوة
منه بحزن:انا مالي ليه حاشرة نفسي ف المليش فيه بطلي هبل بقا واعقلي شوية ده شغل *مسحت دموعها ودخلت المطبخ شافها جيك واستغرب بس حب ميدخلش ف الموضوع
جيك بهزار:كنت فاكرك هربتي ي شقيه يلا روحي اعملي السلطة ي خايبة
منه بضحك:حاضر *فتحت التلاجة طلعت الخضار وغسلته وابتدت تقطع ف السلطة
منه وهي بتقطع:جيك انت عندك كام سنة
جيك بلؤم:عجبتك ولا ايه
منه بغيظ وهي بتحدف عليه الطماطم:غور يلا تصدق غلطانه اني بتكلم معاك
جيك بضحك:عندي٢٢ سنه
منه بفضول:ايه دينك
جيك بلا مبالاه:ولا حاجة عادي مش مؤمن باي خرافات وكده
منه بهدوء:طب ماحاولتش تدور بنفسك
جيك باستغراب:وادور ليه انا سعيد جدا ف حياتي مفيش حاجه نقصاني
منه يتفهم:لما بتبقي مزنوق ومحدش جنبك بتعمل ايه
جيك بمبرر:بدور على طريقة اخرج بيها نفسي بنفسي
منه بتفهم:طب لو مخنوق ومش مرتاح بتعمل ايه
جيك:بخرج مع صحابي بنسهر سوا وبرجع
منه بشك:وبعد ما ترجع بتكون ارتحت حسيت انك مطمن او اتحسنت
جيك بشرود:هممم مش عارف يعني مش اغلب الاوقات
منه بابتسامة:طب ممكن طلب صغير
جيك بضحك:مش هدخل الإسلام انسي
منه بضحك:مش قصدي يعني لما تكون تعبان ومخنوق تكلمني ممكن
جيك بحنية:حاضر بما اننا أصدقاء والاصدقاء وقت الشده موجودين
منه بضحك:مش ديما هاا متتعودتش *وفضلو يضحكو ويتكلمو وحاتم واقف برة المطبخ مراقبهم او مراقبها بصمت وهما مش حاسيين
نرجع للقلعة نورة طبعا بعد ما رجعت من الامتحانات اتغدت مع غادة ونامت بعد ٥ ساعات بحالهم خبط الباب غادة كانت صحيت من بدري وبتسمع كرتون وموطية التليفزيون الساعة كانت ٦ المغرب أذن طبعا قامت بكسل وفتحت الباب بصت لفوق باستغراب
غادة:نعم حضرتك محتاج حاجة
مهند بلؤم:خدي دول *أداها ٤ شكولاتات زي ال أداها لمنه
غادة بفرحة:عشاني
مهند بلؤم:طبعا عشانك انتي بتحبي الشكولاته اوي كده
غادة بسعادة:طبعا انا بموووت فيها مووت
مهند بتمثيل:طب بصي انا حبيتك اووي اول ما شوفتك عشان كده هديكي هدية
غادة باستغراب:هدية؟! اي هي
مهند بلؤم:باقي علبة الشكولاته فوق تقدري تخديها كلها ايه رايك
غادة ببرائة:موافقة امتي هتجيبها
مهند بخبث:لااا منتي هتجبيها دلوقتي روحي انا مشغول شوية هتلاقيها ف الدولاب
غادة بقلق:بس نورة لو صحيت وملقتنيش ممكن تقلق
مهند بتمثيل:يووه تصدقي صح طب نعمل ايه نعمل ايه همممم عندي فكرة
غادة بفرحة:قوول
مهند بلؤم:انتي اطلعي هتيها وانا هستناكي هنا ولو نورة صحيت سألت عليكي هقلها انك طلعتي تجيبي حاجة وجاية بعدين انتي مش هتكملي خمس دقايق اجري يلا عشان ورايا شغل
غادة بفرح:تمم شكرا ي كابتن انت طيب اوي*سابته وطلعت لفوق شافت مروة خارجة من أوضة رحمة سألتها علي أوضة مهند وشاورتلها عليها باستغراب وسابتها ونزلت دخل مهند الاوضة ورد الباب وقعد علي السرير جنب نورة وملس علي شعرها كذا مرة فتحت نورة عنيها بكسل وشافته غمضتها تاني بعد دقيقة نطت من مكانها بفزع ووقفت عند الباب
نورة بخوف:انت إيه دخلك اوضتي
مهند بلؤم:دي مش اوضتك دي قلعتي انا وحاتم واحنا عطفنا عليكم وخلناكم هنا
نورة بردح:نعم نعم مين دول ال عطفت عليهم ياراجل ي عررة يالي متسواش ريالة ف سوق الرجالة حاتم بيه هو ال مقعدنا وهو ال يقدر يمشينا *قالتها وهي حاطة اديها ف وسطها
مهند بتقزز:انتي جابوكي مينين بالضبط تصدقي واحدة مقرفة وبيئة*فضل يقرب منها وهو بيحاول يلهيها لحد ما وصل للباب علي انه هيطلع بس حصل العكس مسكها من شعرها بقوة
مهند بزعيق:انا راجل غصب عنك ي شوارعية انا بس مستغرب انتي اخت البنات العسل دول ازاي * فضلت تشوح باديها شوية تيجي ف وشه واخيرا مسكت ايده التانية بقوة وعضتها لحد ما نزف الدم سابها ومسك ايده بألم
مهند بالم:انتي صعرانة مجوعينك
نورة بتشفي:ولو قربت تاني هقطعها ده تحذير *بصلها بغيظ وكان لسه هيرد فتحت غادة الباب ودخلت لقتهم واقفين قصاد بعض وكأنهم خارجين من معركة
غادة باستغراب:هو حصل ايه
مهند بلؤم:لما تكبري هقلك سلام ي عسلية
غادة بفرح:سلام ي كابتن
مهند بلؤم: قوليلي ي نودي بحب الاسم ده
غادة بايماء:حاضر ي نودي *خرج ورد الباب وهو كان بيبص لنورة بتوعد
نورة بغيظ:روحتي فين ي مصيبه وإيه ال ف ايدك ده
غادة بقلق:ده نودي بعتني اجيب شكولاته من فوق ف دولابه وقالي خديها كلها
نورة بغيظ وهي ماسكة شعر غادة:بتبيعي اختك عشان شكولاته ي واطية ي معفنة
غادة بضحك:ولو مصاصة انا كنت بعتك هو انا مستفادة ايه من وراكي غير شد شعري اااه كفاية بقا هو إيه حصل ده نودي قالي هيفضل هنا عشان لو صحيتي يطمنك عليا
نورة بغيظ:تصدقي طيب اووي نادية ده
غادة بضحك:اسمه نودي مش نادية هقله علي فكرة
نورة بغيظ:بيت انتي ف صف مين ي مقصوفة الرقبه
غادة بضحك:لليدفع اكتر اكيد*بصتلها نورة للحظة بعدين فضلو يضحكو نروح روسيا بقا العشا جهز طلعت منه من المطبخ لحاتم فوق خبطت ودخلت بعد ما سمحلها بكده كان قاعد علي كرسيه وف اديه ورق بيقلب فيه
منه بتوتر:حاتم باشا محتاجة طلب من حضرتك *قفل الورق وبصلها باستغراب
حاتم ببرود:قولي مش فاضيلك
منه بإحراج:محتاجة اكلم اخواتي واطمنهم عليا وكده
حاتم بجمود:طيب هكلملك سعاد *فتح موبايله رن علي سعاد
سعاد :الو ي باشا
حاتم:ودي الموبايل لاخوات منه عاوزة تكلمهم
سعاد بفرحة:تحت امرك ي باشا *خلال نص دقيقة كانت عندهم سلمت التليفون ل نورة
نورة بسعادة:الوو*لفاها حاتم الفون خدته منه
منه:الو ايوة ي نورة وحشتيني
نورة بدموع:انا لسة شيفاكي الصبح ي بقاشة
منه بدموع:بردو وحشتيني عملتي ايه ف الامتحان
نورة بفرحة:كان بسيط الحمد لله المهم انتي كويسة وصلتوا امتي ومكلمتنيش ليه من بدري
منه بضحك:علي مهلك انا الحمد لله كويسة وبعدين ي ستي ده موبايل الباشا هو معاه خط دولي انا خطي مينفعش اكلمك بيه اديني غادة بقا
نورة:حاضر خديها اهي معاكي
غادة:ازيك ي منه
منه بدموع:كويسة ي قلب منه
غادة ببراءة:حلوة شرم انتو بتتفسحو هناك شوفتوا البحر الاحمر والشعب المرجانية
منه بتماسك:اه شفتهم وشفت سمك ملون وسلاحف كمان المكان هنا حلو اووي
غادة بترجي:خديني معاكي الدور ال جاي
منه بحزن:حاضر ي قلبي انتي بس خلي بالك من نورة ماشي
غادة :حاضر
منه:يلا سلام *سلمت عليها وقفلت ادت الموبايل لحات
منه بفرحة:شكرا
حاتم بجمود:قولي ل جيك يجهز السفرة الضيوف قربو يوصلو
منه بهدوء:تحت امرك*وخرجت وردت الباب وراها ونزلت تجهز السفرة مع جيك عدت نص ساعة الضيوف وصلو استقبلهم جيك للرسبشن وضايفهم طلعت منه لحاتم وخبطت الباب
حاتم بجمود:ادخل *فتحت الباب ودخلت كان متشيك اووي لابس كانزة صوف بيضه وبنطلون جينز اسود وحاطط برفان وبيسرح شعره قدام المراية
منه باستغراب:الضيوف وصلو
حاتم بابتسامة وهو بيبصلها :عارف اديني نازل يلا بينا*كشرت منه باستغراب وحطت اديها علي راسها بعدين قرصت نفسها حاتم كان أتقدم ونزل نزلت وراه وهي لسة مصدومه نزلو لتحت راح للرسبشن وهي وراه سلم على الضيوف كانو راجلين وواحدة منه حست ان فيه حاجة غريبة ف نظرات البنت وحاتم ال اسلوبه متغير رحب بيهم بالانجليزي
حاتم:انا سعيد جدا بقدومك الي هنا
البنت بمياعة:وانا أيضا سعيدة لأجل هذا الاستقبال الحار لم أكن أعلم أن سيد حاتم رجلا جذاب هكذا
حاتم بلؤم: اسمحيلي في تناول العشاء معي
البنت:هذا من دواع سروري *قامت ووقف حاتم مسك اديها برومانسية وخدها لمكان السفرة الراجلين ال كانو معاها فضلو مكانهم بمشاورة منها شاور حاتم لمنه تيجي وراهم راحت منه وراهم وهي متغاظة
منه ف نفسها:انا مالي ومالهم الواضح انهم هيحبو ف بعض هو فاكرني اني مبعرفش افهم انجليزي غبي *قعدها علي السفرة جنبها وابتدو ياكلو
البنت:سيد جيمي سعيد جدا بتوقيع هذا التحالف معك اخيرا ستصبحون أصدقاء تربطكم أهداف واحده
حاتم بجمود:دعينا ننهي طعامنا اولا ثم نتحدث *حست البنت ان حاتم مش مطمن وقفت وسابت الشوكه والسكينة وقربت من حاتم بطريقة مايعة حطت اديها علي كتفه منه وشها حمر كانت هتمشي حاتم مسكها من اديها ووقفها جنبه
البنت باستغراب:هذه طفله لما عساها تنتظر هنا دعنا نتسلي قليلا *ووقفت وراه وحطت اديها علي قفاه مسك حاتم اديها وبحركه منه كان وشها علي السفرة وحاتم ايد مكتفها وايده التانية ماسك بيها راسها وحاطتها علي السفرة
منه بفزع:بتعمل ايه*بصلها بصة هزت جسمها من كتر الخوف
حاتم:اعلم ماتخططون له ايها الحثالة لست طفلا صغيرا لتلعبو عليه لعبة قذرة من الاعيبكم
البنت بكره:دعني وشأني ايها المسخ
حاتم بهدوء:ارسلي سلامي لوالدي
البنت:جيمي لن يغفر لك ذلك
حاتم بسخرية:لا تقلقي سيلتحق بك قريبا*مسك سكينه السفرة وقربها منها
منه بصراخ وفزع:لااااااا متعملش كده ارجوك *بصلها ببرود ونفذ ال كان هيعمله الدم طرتش ف كل مكان البلوفر الأبيض بقي كله دم ووشه وايده منه مستحملتش ووقع مغمي عليها مسح حاتم السكينه بفوطة علي الطربيزة
حاتم بهدوء:جيك
جيك دخل:تحت امرك
حاتم ببرود:اقتل واحد من ال برة والتاني ابعت معاه راس دي هدية*شاور علي البنت بص جيك وانتهد
جيك:تحت امرك *راح حاتم ناحية منه وشالها وطلع بيها لفوق ف اوضتها فتح الباب بتاع اوضتها ودخل بيها نومها علي السرير وبصلها ببرود ومشي دخل اوضته طلع غيار ودخل اخد دوش وغير طلع ظبط نفسه وراح لاوضة منه لقاها لسة مفاقتش اتنهد وقرب منها وقعد جنبها وبص لملامحها
حاتم بشرود:كان لازم تشوفي المنظر ده عشان تعرفي حقيقتي بما انك شغاله عندي شخصيا انا عارف انه منظر صعب ف البداية بس هتتعودي متقلقيش*وقف من جنبها وراح اوضته جاب ازازة البرفان ورجعلها تاني قعد جنبها رش برفان علي ايده وقربها من مناخيرها بعد دقيقة ابتدت تفوق وتغمر تاني وهو يرش برفان ويحاول تاني لحد ما فاقت خالص وفتحت عنيها وبصت باستغراب حوليها وبعدين لحاتم كشرت شوية وبعدين اتعدلت وقف حاتم بجمود وهي بردو بصاله باستغراب بعد لحظات برقت بعنيها والدموع سبقت لسانها وفضلت تصرخ بصوت عالي جدا خرج حاتم ورد الباب منه بتصرخ وتعيط وهي حاضنه نفسها علي السرير الليل عدا بألم وخوف وحكايات جديدة وعالم تاني مكنش ليه وجود ف حياة أشخاص عاديين...... الصبح طلع الساعة بقت ٨ ف الاقصر صحيت ام سيد علي خبيط الباب وراحت تفتح
ام سيد بعصبية:ايوة ياللي بتخبط جاية اهو ايه هي الدنيا هتطير يعني*فتحت الباب لقت نادية صاحبة رهف
ام سيد بلؤم:ازيك ي نادية ي حبيبتي تعالي خشي انتي غريبة
نادية بدلع:تسلميلي ي خالتو ام يوسف *دخلتها ام سيد وردت الباب وبعدين دخلتها لاوضتها وردت الباب قعدت نادية علي السرير
ام سيد:هاا عملتي ايه
نادية بلؤم:عيب عليكي ده انا نادية جبت هدومها بس بالله متقليش الموضوع خليه طلاق وبس تمام
ام سيد بخبث:اكيد ي حبيبتي هو انا ارضالها الاذية انا بس عاوزة اقهر ناسها عليها وبعدين هي راح ترتاح لانها مش موافقة علي الجوازة دي من الاول وانتي يبت ي نادية متقلقيش نصيبك قاعد بس يفوق الواد سيد من الغمة دي وانا انيملك دماغه
نادية بتمثيل:طب انا هروح عشان ماما نبهت عليا مطولش فوتك بعافية
ام سيد بخبث:الله يعافيكي ي بنتي *وطلعتها ووصلتها للباب وودعتها وقفلت الباب وهي بتفكر بانتقام نروح با للقلعة صحيت نورة علي صوت خبيط غريب غادة كمان صحيت بصو لبعض باستغراب
غادة باستغراب:مين هيطبل كده علي الباب*بصتلها نورة للحظة بعدين قامت بغيظ وفتحت الباب
نورة بعصبية:نعم عاوز ايه
مهند برومانسية:عاوز افطر
نورة بردح:هو انا ماسكة بوقك يعني
مهند بضحك:لاء مش مسكاه بس قولت هيبقي الفطار احلي معاكي
نورة بغيظ*مش عاوزة اطفح*ورزعت الباب ف وشه فضلت غادة تضحك عليها ونورة بصالها بغيظ
مهند برة:جبتيه لنفسك *طلع علبة بارود من جيبه وولاعة وولع واحدة ورماها من تحت الباب وسد ودانه عند نورة ايه الريحة دي
غادة بصراخ:حاسبي تحتيكي *نطت نورة من هنا والبارودة فرقعت من هنا القصر كله سمع الصوت اما نورة وغادة كانو لسه مفاقوش من صدمتهم ودخل واحدة تاني الاتنين بعدو وسدو ودنهم بغيظ
نورة بغيظ:ي زفت كفاية بقااااا
مهند بلؤم:اطلعي افطري معايا
نورة بعند :لاء انسي
مهند بتفكير:خلاص هاتي غادة معاكي ونفطر سوا كلنا
نورة بتردد:بردو لاء
مهند بلؤم:طب ايه رايك لو مفطرتيش معايا ههريكي بارود ف نص الليل*دبت نورة رجليها ف الارض وفكرت شوية
نورة بلؤم:انا هشتكي لحاتم باشا
مهند بضحك:وهتكلميه ازاي ي شاطرة وهو برة مصر
غادة بقلق:لاء هو ف شرم الشيخ
مهند بلؤم:مين الكداب ال قالك كده طب لما هو ف شرم انتي مش قادرة ترني علي اختك ليه ي شاطرة*بصت غادة ل نورة برعب
غادة بفزع:كلامه صح ي نورة....ردي انتي كدبتي عليا ومنه كمان
نوره بدموع:هي ال أصرت ان انتي متعرفيش
غادة بصراخ:ليييه مش انا اختكم ديما بتحبوا نفسكم وبتحكوا مع بعض بعيد عني عشان مسمعش وبعدين انتي ازاي تخليها تسافر برا ولوحدها مع حد غريب منعرفهوش افترضي مرجعتش هنعمل ايه وهنروح لمين احنا ملناش حد غيرها ليييه عملتو كده*قالتها بصراخ وعياط قربت نورة عليها وحاولت تحضنها
نورة بعياط:اهدي بس هترجعلنا بالسلامة
غادة زقتها:متقربليش انا مش بحبك ولا هي كمان انا مش اختكم*وسابتها وجرت للباب وفتحته وطلعت ...طلعت نورة وراه لقت مهند ال واقف مصدوم ان الامور وصلت لكده
نورة بزعيق:ارتحت كده مبسوط بوجع غيرك افتريت وضميرك عاجبه
مهند بصدمة:انا مكنتش اقصد مع
نورة بصراخ:ياخي سبنا ف حالنا منك لله*وسابته وطلعت تلحق غادة نروح بقا لروسيا الساعة هناك ١٠ الصبح حاتم كان واقف قدام باب منه خبط وبعدين دخل لقاها علي نفس هيئة امبارح قعده وحاضنه نفسها وشعرها منكوش ووشها باهت وسرحانه وقف قدامها يصتله باهتمام
منه بهدوء:انا عاوزة ارجع مصر
حاتم بجمود:لما ارجع هترجعي معايا
منه بهدوء:انا هسيب الشغل وترجعني مصر
حاتم بسخرية:انتي لزقتي خلاص ف الشغلانه دي اومال انا عملت كده ليه قدامك دي طبيعة شغلي
منه بضعف:قتل ودم
حاتم بجمود:وسلاح ومخدرات تقدري تقولي مافيا يعني
منه بذهول:ارجوك سيبني ف حالي واقسملك مش هجيب سيرة لحد ولا هتشوفني تاني ابدا
حاتم بشرود:مينفعش انتي خلاص بقيتي ضمن نطاق دايرتي لو طلعتي منها ي اما هتموتي علي ايدي او علي ايد غيري اكيد جيك حكالك علي رباب ال اتوفت وسنها لسه يدوب بس السبب انها خانتني وتمن الخيانه حياة وكذلك ال كانت شغالة قبلك بردو رغم ان معاها أطفال بس خانتني وتمن خيانتها حياتها
منه بعياط:منك لله حسبي الله ونعم الوكيل فيك ربنا ينتقم منك انت وال زيك انت أقذر شخصية عرفتها ف حياتي
حاتم بسخرية:طب كفاية عياط وقومي اعمليلي قهوة
منه بصراخ:لاء مش هشتغل عندك ولو هتموتني
حاتم ببرود:اظن ان عندك اخوات بتحبيهم ف متزعلنيش لمصلحتهم *بصتله بصدمه ال قدامها ده مش انسان ولا شيطان لأن الشيطان مش بيإذي بني جنسه
حاتم بزعيق:هتفضلي تبصيلي كده كتير غوري نفذي ال بقلك عليه *قامت منه مفزوعه وهي بتعيط وبتشهق وباصه ف الارض طلعت لبرة
حاتم بزعيق:تعالي هنا
جات منه بخوف:نعم
حاتم بعصبية:متنسيش نفسك لما اكلمك تقولي تحت امرك وحاضر سامعة
منه بعياط:ح حا حاضر تحتتت امرك حاجة تاني
حاتم ببرود:غوري من وشي
منه بشهيق:ح حاضر *ونزلت حافية لتحت وراحت المطبخ لقت جيك قاعد اول ما شافها قرب منها بفزع
جيك بحزن:اهدي ي منه متعيطيش
منه بعياط:ابعد عني انا بكرهك وبكرهه وبكره أبلة سعاد وبكره الظروف ال حطتني هنا وبكره ال دنيا ال ديما بتيجي علينا ومش مديانا نفسنا نرتاح شوية ابعددد متحكيش تاني معايا*فضلت تعيط وتتنفض وهي بتعمل القهوة كذا مره تدلق منها او الحاجات بتقع الوضع كان فوضوي جيك واقف بعيد وهو حزين جدا عليها ومش عارف يعمل حاجة خلصت القهوة وطلعت لفوق ووقفت قدام الباب خبطت
حاتم ببرود:ادخل *دخلت وحطت القهوة علي الكوميدينو
منه بشهيق:محتاااج حاجة تانيي ي باشا
حاتم ببرود:جهزي نفسك ساعة وهنخرج معايا شغل
منه بعياط:طب انا تعبانه ممكن مطلعش انهاردة
حاتم بعصبية:بيت انتي بلاش شغل العيال ده وانا مبعيدش كلامي مرتين غوري من وشي
منه بعياط:حاضر*وطلعت وردت الباب وراها ودخلت اوضتها واترمت علي السرير وفضلت تعيط يتري هيعمل ايه ف الشغل ال هيروحه ده هيقتل ناس تاني دم تاني ولا سلاح ولا مخدرات ال بتودي زهور شبابنا ف داهية وتخلينا نفقد اعز الاشخاص لينا نرجع بقا مصر ف الاقصر عند ام سيد قاعدة مع شيخ او بالأصح دجال ساحر
الدجال:عنيا ليكي ي مدام اؤمريني
ام سيد بخبث:اسمع انا عندي بنت مطلعة عين ابني واتجوزت وسابته والواد ي حبه عيني لسة مفاقش من الصدمة ف حابة اردلها الضربة اتنين
الدجال بلؤم:هاتي من الاخر ي ستي
ام سيد بانتقام:عوزاها تحبل ف أقرب وقت وبعدين تصقت ومتشوفش ضفر عيل تاني واصل
الدجال:بسيطة
ام سيد:ومشاكل مع جوزها علي طول
الدجال بخبث:عندي كل ال محتجاه انا بقا محتاج حاجتين حاجة فيها ريحتها وفلوس كتيرة حبة
ام سيد بفرح:الاتنين ي خويا موجودين معايا أنجز بس انت ومتخلنيش اندم اني جيت هنا
الدجال بفخر:ده انا هخليكي تواظبي علي هنا كل ضيقة هفكها ي ستي