رواية وقعت في جحيم قلبه الفصل الثاني عشر

 


 

وقعت في جحيم قلبه♥️ 

بقلم ايمان هشام

الفصل:الثاني عشر



ف القلعة جريت نورة تدور على غادة فكل مكان وبتنادي 

نورة بقلق:غادة ي غادة اطلعي ونتفاهم والله احنا كنا مش عاوزينك تقلقي *ف ناحية تانية من الجانب المظلم للقلعة مهند كان بيدور ف  أوضة أوضة لحد ما عدا من قدام أوضة سمع




 منها صوت شهيق وعياط  قرب من الاوضة الباب كان موارب فتح الباب براحة ودخل شاف غادة قعدة جنب الدولاب وحاضنه نفسها ودفنه وشها ف حجرها وبتعيط بحرقة قرب منها وقعد علي رجله قدامها ومد ايده علي راسها بلطف 

مهند بحزن:غادة بصيلي هنا 

غادة بنحيب:مش عاوزة اشوف حد امشي دلوقتي 

مهند بحزن:ليه مش احنا صحاب ي خوخه

غادة بعياط:انا مليش أصحاب واخواتي مش بيحبوني وماما وبابا سابوني لوحدي ليييه 

مهند بألم: مين قالك ان اخواتك مش بيحبوكي دول بيخافوا عليكي من النسمة الطايرة هما بس مرضيوش يقولولك عشان خاطر متعيطيش وتعملي ال بتعمليه شوفتي هما كانو خايفين من كده بعدين منا كمان ماما وبابا سابوني بس ابيه حاتم خد باله مننا انا ورحمة وعمرنا ف مرة زعلنا منه لان اي حاجة بيعملها حتي لو كانت غلط فهو بيعملها عشانا *رفعت غاده وشها ال غرقان دموع وحضنت مهند ال بادلها الشعور وطبطب عليها وملس علي شعرها بحنية 

مهند بضحك:زمان نورة قالبة عليكي القلعة دلوقتي بس انتي عرفتي المكان ده ازاي ي عفريته 

غادة بضحك:انا مفيش مكان ف القلعة دي معرفتهوش حتي الأماكن السرية 

مهند بصدمة:اه ي لئيمة ده انتي يتخاف منك بقا *خدها مهند وطلع بيها من المكان المهجور ده وهما خارجين 

غادة بفضول:هو ليه المكان ده محدش بيدخلو وضلمه وقديم وكله تراب وحاجات قديمة كده 

مهند بكدب:ابيه شاف انه ملهوش لازمة ف قفلو ومنع حد يدخله هااا واخدة بالك يعني لو عرف انك جيتي هنا هيسلخك 

غادة بخوف:وانت هتقله ي نودي

مهند بضحك:دلوقتي بقيت نودي طيب يستي مش هجيبله سيرة بس متروحيش هناك تاني للبت مروة الفتانه تفتن عليكي 

غادة بصدمة:هي مروة فتانه 

مهند بضحك:انتي متعرفيش دي مرة فتنت عليا لأبيه حاتم وخلته وداني السودان روحت اتشويت هناك شهر وجيت 

غادة بضحك:ليه عملت ايه لده كله 

مهند بكدب:ابدا خدت حته من الشوكلاته بتاعتها وفضلت تعيط وراحت قالت لأبيه 

غادة بغيظ:وحشة اووي مروة دي*بص عليها وعلي طفولتها وبرائتها باشتياق لحاجة نضيفة ونقيه زيها كده من زمان متكلمش مع حد بالراحة دي وصلو للمطبخ وهو ماسك اديها شافو نورة قعده بتعيط وسعاد بتواسيها

سعاد بحزن:اهدي ي نورة هيلاقوها لو طلعت برة القلعة كانو الحراس شافوها بس هي مخرجتش 

نورة بعياط:انا السبب *سابت غادة ايد مهند وجريت علي نورة من وراها وحضنتها 

غادة بفرحة:انا هنا *لفت نورة بصدمه وحضنتها جامد 

نورة بعياط:اوعي ف حياتك تاني مرة تسيبيني فاهمة 

غادة بدموع:حاضر *مهند كان واقف علي باب المطبخ ومربع ايده اتنهد بحزن وبعدين طلع يشوف رحمه بصراحة بعد الموقف ده اشتاق لحكاوي ومناقفات زمان مع رحمه فطلع ينكد عليها شوية نروح بقا لمنطقة جديدة ف الصعيد الشرقية ف قري من قراها عند عم منه 

جبريل:يولدي احنا عاوزين من وشهم ايه فلوسهم وبناخدها كل شهر وهما بيصرفوا علي نفسهم لو جم هنا احنا ال هنصرف عليهم حط عقلك ف راسك واهدي شوية

خيري بعصبية:لاء ي بابا انت عارف اني عاوزها ومش هتجوز غيرها 

اتنهد جبريل*خلاص السبوع ال جاي هنروح نشوفهم ف اي داهية انا سمعت انهم ف قلعة ابليس نبقا نفوت هناك ونجيبهم 

رجبية ام خيري:انا معرفاش البت دي رافعة مناخيرها علي اية وانت عاجبك فيها ايه يولدي لين دماغك واسمع كلامي بت خالتك المتعلمة ال معاها كليه ريداك 

خيري بزعيق:وانا مش عاوزها قفلي علي السيرة دي ي ماما  وقومي شوفي الاكل *قامت امه بقلت حيله ولوت بقها وراحت للمطبخ نرجع بقا لروسيا منه جهزت لبست دريس شتوي لونه جملي ساده بحزام ف الوسط ديق من فوق وواسع لتحت عليه شال وطاقية من نفس اللون ونفس البوت بتاعها الأسود ولبست الجوينتي وخرجت نزلت تحت قدام الباب جنب جيك 

جيك بحزن:اخبارك دلوقتي 

منه بجمود:لو سمحت متكلمنيش عشان بعد كده مش هرد عليك 

جيك بحزن:انا ظروفي زي ظروفك اتجبرت زيك على كده 

بصتله منه باهتمام:وانا اصدقك ليه 

جيك بحزن:انا مطلبتش انك تصدقي ولا تظلميني بس في حاجة لازم تعرفيها ان حاتم باشا مش وحش زي ما انتي شايفة كده 

منه بعصبية:يعني بيبيع سلاح ومخدرات وبيقتل ناس وتقولي طيب وغلبان انت متخلف ولا بتستعبط بعدين انا شيفاه بعيني وهو بيدبح انسانه بنت بني ادمه زيينا اكدب عيني وأصدق كلامك 

جيك بتفهم:حاتم باشا بيقتل ال بيخون لان شغله ده خطر ممكن ف لحظة يروح هو وكل ال حوليه سواء مشاركين ف شغله او أبرياء زي الخدم وأخواته ف داهية ثانيا ال قتلها دي اوسخ صنف ممكن تقابليه ف حياتك دي قاتله مشهورة ومنضمة لأكبر أعداء حاتم باشا وهي مكانتش جاية عشان معاهد هي كانت جاية عشان تخلص عليه *بصتله منه بصدمة مش عارفة تصدقه ولا لاء اتنهدت وبصت قدامها بجمود عدو خمس دقايق نزل حاتم وخرج جيك فتحله العربية ركب حاتم وركبت منه جنبه بصت من الشباك بقرف شاور حاتم للسواق انه يتحرك مشت العربية تحت نظرات جيك الحزينه وبرود حاتم المريب بعد نص ساعة وصلت العربية قدام مكان مهجور باين مفهوش حد ولا حتي بيوت محاوط بسلك وسياج فتح واحد البوابه الحديد دخلت العربية بيهم لجوة فضلت ماشية بسرعة لمده خمس دقايق ووقفت قدام مصنع قديم متهالك نزل الشوفير فتح الباب لحاتم وبعدين راح يفتح لمنه كانت هي نزلت وقفلت الباب بصت حوليها بخوف مكان مقطوع  والجو ساقعة والتلج ف كل حته اتنفضت من البرد وبصت لحاتم ال بيقفل زراير جاكت البدلة ببرود *منه ف نفسها بتدعي ربنا ان اليوم يعدي بدون اي شئ يضرها وبتشتم حاتم بردو ف سرها/ده انسان حلوف مبيحسش بارد زي التلج ال حولينا رغم ان التلج بيدوب مع أشعة الشمس الهادية لكن هو هيفضل زي ما هو 

حاتم بجمود:هتفضلي واقفة كده كتير تعالي ورايا 

منه بخوف:ح حاضر*دخلت وراه من باب المصنع المتهالك فضلو ماشيين لجوة كل حاجة عليها تراب و هلوس  وفيه فران قربت منه منه بخوف المكان يكاد تكون الرؤية فيه معدومه مسكت منه ف طرف جاكت البدلة بتاعته من ورا عشان متوهش أبتسم حاتم بسخرية لحد ما وقف قدام باب فيه نور طالع من حوليه فتح الباب  دخل دخلت هي ورد هو الباب بصت حوليها بذهول أوضة واسعة جدا حجمها حجم شقة صغيرة وفيها بار صغير وعفش كلاسيكي ومكان نضيف جدا والدفاية والعة وفيه خمس أشخاص قاعدين و فاديهم مشروب وسجاير منهم واحدة ف الثلاثين من عمرها باقي الأشخاص كبار ف السن من الستين وطالع بصو لمنه بدهشة سلم حاتم عليهم وقعد علي كرسي جنبهم منه فضلت واقفه ورا حاتم بقلق من نظراتهم المريبه اتكلمت البت بالانجليزي بتناكه  

الفتاه: يبدو ان السيد الصغير يميل للاطفال 

حاتم بجمود:انها خادمتي دعونا نتحدث ف المفيد *لف حاتم لمنه 

حاتم ببرود: غوري اقعدي هناك *وشاور عند الدفاية بعنيه اتنهدت منه بقلق 

منه:تحت امرك ي باشا *وراحت عند الدفاية وقعدت ف الارض وقلعت الجونتي وقربت اديها علي النار تدفيها عند حاتم واحد من ال قاعدين اتكلم عربي بس مكسر 

الشخص باستغراب:انت بتاعمل ليه الصغيرة كده  يظهر عليها الطيبة والبراءة 

حاتم ببرود:هذا شئ يخصني دعنا ننهي صفقتنا الان 

واحد تاني:حسنا ايها السيد الصغير نحن نثق فيك وننتظر قرارك النهائي 

حاتم بجدية:هذه المرة الشحنه ستسلم عن طريق ليبيا وليس سينا هذا حل مؤقت الي ان اتخلص من جيمي هل يوجد اخبار جديده عنه ديانا

ديانا بلؤم:لقد جن جنونه هاتم ساحكي لكم ما حدث/فلاش باك(دخل الشخص ال كان جاي مع البنت ال قتلها حاتم لجيمي وهو شايل بوكس هدايا مغلف وشكله متبهدل كانت ديانا قعده ف حضن جيمي 

جيمي باستغراب:أين لوليتا ماذا حدث 

الحارس:لا أظن أنها نجحت لقد قتلو كريس وتعرضت انا لضرب مبرح ثم اتي هاتم وقال لي أن ابلغك تحياته واعطاني هذا الصندوق المغلف وطلب مني تسليمها لك 

جيمي بقلق: افتحه انت بعيدا قليلا واحضره الي *بص الشخص ده للبوكس ال ف ايده بقلق وخوف بعد لورا مسافه معقوله وبايد مرتعشة بيفتحه بعد ما شال الغطا تراجع لورا ووقع الصندوق جيمي شاف المنظر وقف من الصدمه ووشه اسود 

جيمي بصراخ:ستدفع الثمن ايها اللعين أعدك/رجعنا بقا 

ديانا بهدوء:وهذا ما حدث لكن اعتقد ان حربك الحقيقية معه بدأت هاتم لا تستهين به جيمي مخادع وذكي 

حاتم ببرود: لا تقلقي ساهتم انا بهذا الموضوع هذا ورق الصفقة والأموال ستصلكم مع جيك إلي إلقاء *قام حاتم ووقفوا وودعهم قامت منه بخوف ومشت ورا حاتم اول ما طلعو من المصنع اتنفضت الجو جوه كان دافي جدا جريت للعربية وقعدت وردت الباب وفضلت تحك اديها ف بعضها وتنفخ فيها لعلها تدفي ركب حاتم جنبها من الناحية التانية بعد ما الشوفير فتح الباب اتحركت العربية بيهم للبيت الطريق كله ومنه بتتنفض وتعطس اول ما وصلو للبيت نزلت من العربية وجريت للدفايه وقعدت ف الارض جنب النار وهي بتحاول تدفي نفسها بعد لحظات قرب حاتم منها وقد علي الكرسي ال جنب الدفاية وحاطت رجل فوق التانيه 

حاتم ببرود:متقلتيش ليه لما انتي بردانه

منه بدموع وهي بصاله بالم:شحنه اي دي ال هتيجي من طريق ليبيا 

حاتم بدهشة:انتي بتعرفي انجليزي 

منه بجمود:مش دي الإجابة 

حاتم ببرود:حاجة متخصكيش ولو الموضوع ده طلع برة قولي ي رحمان ي رحيم علي روحك انتي واخواتك 



منه بدموع:من غير ما تقول انا عارفة *بصت للدفاية ودموعها نازلة قام حاتم وطلع لاوضته فوق نروح بقا للاقصر عند رهف مامتها جات تزورها 



مامتها:عامل ايه علي معاكي مزعلك ولا حاجة قولي متخافيش 

رهف بهدوء:لاء ي ماما ده مش مقصر ف حاجة بالعكس ده شايلني فوق راسه وبيحاول يراضيني علي قد ما يقدر



مامتها بفرح:ربنا يديم هدوان سركم شوفتي يبتي ابوكي عارف مصلحتك فين علي ده زي العسل وبيحبك وضابط شرطة وعايش ف شقة لوحده بعيد عن ناسه وناسه زي السكر ومش مقصر ف حاجة وهيسعدك ارضي ياغالية بقسمتك 



رهف برضا:الحمد لله ي ماما بحمد ربنا علي كل شيء انا هبتدي حياه جديده صفحة بيضة مع جوزي ربنا يعيني وانسي الماضي واقدر اسعده




مامتها بسعاده:يارب ي بقلبي انتي بنتي الوحيده انا وابوكي واخواتك الولاد عمرنا ما هنعمل حاجة تضرك ي غالية ربنا يكرمك ي حبيبتي*ودعتها مامتها ومشت قفلت رهف وراها الباب وراحت تسخن الاكل زمان جوزها جاي ف الطريق بعد نص ساعة الباب خبط حطت رهف حجابها وراحت للباب 

رهف:مين بيخبط 

علي بزعيق:افتحي يبت يعني هيكون مين غيري 

رهف بقلق:حاضر ي حبيبي *فتحت الباب وشه احمر وعينه بتطلع شرار دخل ورزع الباب 

علي بزعيق:جهزتي الطفح 



رهف بخوف واستغراب:اه جاهز هغرفلك حالا*جريت للمطبخ وكبت الاكل وحطته علي الطربيزه كان هو اخد دوش وخرج قعد علي الطربيزه وابتدا ياكل

علي بقرف:الاكل ده زفت انتي مبتعرفيش تطبخي 

رهف بحنية:ليه ي حبيبي ده ماما ال عملاه 



علي بزعيق:وامك كل يوم هتعملك الاكل ايه صغيرة انتي 

رهف بدموع:مالك ي علي حاجة مديقاك بعدين انهارده تاني اسبوع لينا طبيعي ماما تعملي الاكل وتجيبه 

علي بزعيق:لاء مش طبيعي قومي اطبخيلي بنفسك وكبي الاكل ده كله 



رهف بدموع:حاضر *قامت ولمت الاكل وراحت للمطبخ وفضلت تعيط وهي مستغربة ايه ال غيره كده بس هتعمل ايه لازم تستحمل يمكن فيه حاجة مديقاه ف شغله وجه فضاهم فيها دي بداية مش مبشرة خالص ربنا يستر ف ال جاي...... ف روسيا



طلع حاتم غير هدومه وطلب من جيك يطلعله الاكل فوق اتغدي ونام نزل جيك باقي الاكل وهدوم حاتم ال غيرها ونضف المطبخ وشال اغلب الاكل وغسل هدوم حاتم وبعدين


 خد صينيه عليها اكل وعصير وطلع لاوضة منه خبط مرتين بعد دقيقه فتحت منه الباب بوشها الأحمر وعنيها الدبلانه 

منه بصوت مبحوح:عاوز ايه 

جيك بحزن:اتفضلي كلي انتي مكلتيش حاجة من امبارح بالليل 

منه بقرف:مش عاوزه اكل سيبني ف حالي 

اتنهد جيك:منه لو مكلتيش هتتعبي ولما تتعبي حاتم بيه هيستغني عنك لانه مش عاوز واحده تعبانه تخدمه 

منه بأمل:يعني هيطردني 

جيك بحزن:الشغلانه ال انتي فيها مفيهاش استقاله او طرد انتي فهماني عشان كده لازم تاكلي وتاخدي بالك من نفسك كويس 



منه بدموع:مش عاوزة اكل سيبوني بقا*ورزعت الباب ف وشه وقعدت علي الارض تعيط بحرقة كله ده وحاتم كان سامعهم من ورا باب اوضته اتنهد بألم وهو مش عارف سببه رجع لسريره وحط راسه علي المخده علي امل انه ينام بس مقدرش



 بعد عشر دقايق منه خلصت عياط ونحيب قامت لسريرها بتعب واتغطت ونامت نوم عميق جدا نرجع بقا للقلعة غاده قاعدة مع نورة ال بتواسيها وفوسط كلامها 



غادة بحزن: تعرفي ي نورة نودي بباه ومامته اتوفو من زمان يعني هو زينا كده مهندهوش اهل 



نورة باستغراب:وعرفتي منين الكلام ده 

غادة ببراءة:هو قالي اصل احنا خلاص بقينا صحاب 

نورة بغيظ:طيب يختي خليه ينفعك*قالتها وقامت عشان تذاكر خلاص اخر مادة هانت عدا اليوم هوا بين عصبية علي علي رهف ال مش مفهومة واستمرار سيد علي المخدرات بس



 زود حاجة بسيطة حقن ولف مهند ف المول علي حاجة معينه... الساعة بقت ٩ بالليل قاعد حاتم علي كرسيه وماسك كتاب بيقرا فيه وهو بيدخن فجأه الباب فتح بص بعصبيه



 للفتح الباب من غير استئذان لقاها منه بنفس لبسها ال خرجت بيه كشر باستغراب هي ماشيه ف الاوضة ومش حاسة بيه 



حاتم باستغراب:انتي ي زفته بتعملي ايه *مبتردش عرف انها نايمة قام وقف فضل يمشي وراها وهي بتلف ف الاوضة عرف



 حاتم انها عشان لسه مخدتش علي المكان مش لاقية حاجة تاخدها لفت للباب وخرجت خرج وراها وقفت علي السلم وهي




 باصه قدامها قلق حاتم وحط ايده قدامها وهو واقف جنبها فضلت تنزل زي الإنسان الآلي وبعدين دخلت المطبخ شافهم جيك ووقف بصلهم باستغراب شاورله حاتم انه يسكت وفعلا



 منطقش راحت للادراج وفتحتها طلعت سكينه ولفت لحاتم ال تراجع بحذر كملت لفوق تاني وحاتم وراها دخلت اوضتها ورفعت المرتبه وحطت السكينه وراحت للباب وقفلته ورجعت



 للسرير واتغطت ونامت ولا كان فيه حاجة حصلت كل ده وحاتم واقف مصدوم هنا عرف ايه ال كسر نضارته فتح الباب براحة وطلع ورده وراه وضحك للحظة وهو مبسوط




حاتم لنفسه:هو فيه كده *دخل لاوضته ورد الباب وراح لسريره ونام نرجع لمصر ف القلعه رجع مهند ومعاه بوكس كبير ماشي بيه ف طريق الخدم شافته سعاد بصتله باستغراب

سعاد:محتاج حاجة ي بيه 

مهند بنفي:لاء ي سعاد شوفي شغلك 

سعاد بطاعة:تحت امرك ي بيه *سابته ومشت حط مهند البوكس قدام أوضة منه وخبط بعد لحظة فتحت غاده 

غادة بفرح:نودي انت جيت أمتي 



مهند بضحك:ليه الجميل بيسأل عليا 

غاده بنفي:لاء بس انا سمعت نورة كانت بتسأل مروة عليك من شوية وعرفت انك مش قاعد *نورة وشها بقا طماطم قامت من السرير بغيظ 



نورة:بطلي كدب وخشي جوة 

غادة بغيظ:انا مش بكدب علي فكرة *سابتها ودخلت بصت نورة لمهند ال مبتسم بلؤم وباصصلها

مهند:العسل محتاجني ف حاجة 

نورة بعصبيه:ربنا ما يحوجني ليك ابدا 




مهند بضحك:طب خلاص متزعليش نفسك انا جبت ده هدية ل خوختي *بصت نورة باستغراب للبوكس ال وراه وبصتله تاني 

نورة:مين خوخة وايه فيه البوكس ده *جات تجري غادة بعد ما سمعت كلامهم وراحت للبوكس 

غادة بفرح:ده ليا ي نودي 




مهند بضحك:ايوا ي قلب نودي *فتحت غاده البوكس وطلعت عروسة لعبة كبيرة ودبدوب وكوتشي جديد وقطر لعبة  وشوكولاتات كتير اووي بصت غاده بفرح وحضنته 

غادة:شكرا ي نودي*شدتها نوره بغيظ وحطتها وراها 




نورة بعصبية:اتفضل خد حاجتك احنا مش بنقبل هدايا من حد 

مهند بضيق:انا مش جايبه ليكي انا جايبه لغاده هي حرة تقبل ولا متقبلش ملكيش دعوة *بصت نورة بتحذير لغاده مسكت غاده ف هدومها وبصت للارض بعدين بصت ل مهند بدموع وهي ورا نورة

غاده بدموع:معلش ي نودي خليها مرة تاني 

*مسك مهند ايد نورة بعصبية وشدها لبرة وبايده التانيه رد الباب علي غاده جوه وشد نورة ال بتقاوم لحد ما طلع للجنينه بره وسابها 



نورة بعصبيه:انت غبي ازاي تمسكني كده 

مهند بزعيق:انتي جاحده قلبك حجر ايه ي شيخة ارحمي الصغيرة ايه ذنبها تحرميها من كل حاجة حلوه طلعي عقدك دي علي اي حد تاني غيرها 




نورة بعصبيه:انت مالك تتدخل ليه ف حاجة متخصكش دي اختي وانا حرة فيها وانا عارفة مصلحتها اكتر منك مش ال ذيك هيجي يقولي اعمل ايه ومعملش ايه



مهند بعصبيه:وانك تمنعيها تاخد ال هدايا ال جبتها ده من مصلحتها يعني 

نورة بزعيق:انا مش بمنعها من الهدايا انا بمنعها منك انا خايفة عليها منك 

مهند بصدمه:مني انا ليه عملت ايه 

نورة بدون وعي:انت انسان ملهوش امان ومش محترم واحنا ولايا ملناش*مكملتش كلامها بسبب صفعه مهند المدوية وقعت علي النجيله وهي حاطة اديها علي وشها مكان الصفعة وبصاله برعب عضلاته اتنفخت ووشه حمر وعروقه بانت وعينه بتطلع شرار 

مهند بزعيق:انتي ازبل واحده شفتها ف حياتي بتحكمي علي الناس من غير ما تعرفيهم غاده دي اختي الصغيرة انتي ايه شيطان مبتحسيش يارب القلم ده يكون فوقك*قلها بكل حرقة




 وسابها ومشي حست هي بألم بس مش من القلم لاء من قلبها متعرفش سببه قامت بحزن ومشيت لاوضتها دخلت وردت الباب لقت غاده بتعيط قعدت جنبها وحضنتها وباست راسها بألم 

نورة بدموع:متزعليش 

غاده وهي باصة ف الأرض:انا عارفة انك مقبلتيش الهدايا عشان مش هنعرف نردها تاني دي باين عليها غاليه بس كنت اخترت حاجة علي الاقل *رفعت غاده راسها وبصت لنورة 



غاده بفزع:نورة انتي بتنزفي*حطت نورة اديها علي مناخيرها لقت دم قامت للحمام وغسلت وشها لحد ما النزيف وقف وغاده واقفة جنبها 

غادة بخوف:هو مهند ضربك 

نورة بابتسامه وقهر:هو يقدر ده انا اقطعله ايده 

غاده بحزن:وشك محمر كده ليه في أثر صوابع عليه 



نورة بكدب:ده انا ضربت نفسي عشانك عشان انا مينفعش أرفض فعلا ملقتش ال يعاقبني فقولت اعاقب نفسي *حضنتها غاده وفضلت تعيط 

غاده بعياط:ليه كده ي نورة انا مش زعلانه منك خالص نورة يلا بينا نمشي من هنا احنا من وقت ما جينا هنا واحنا زعلانين المكان هنا وحش اوي




نورة بدموع:نستحمل شوية لحد ما منه تيجي ونشوف نعمل ايه ماشي *هزت غاده راسها بطاعة 

غاده:هو ليه منه مكلمتناش انهاردة 

نورة بخوف:تلاقيها مشغوله بكرة احنا نطمن عليها يلا روحي نامي عشان ورايا مذاكرة كتير 




غادة بهدوء:بكرة اخر ماده صح

نورة بتأييد:ايوه صح*راحت غاده للدولاب وفتشت فيه بعدين طلعت فلوس فكه وادتهم لنورة 

غاده بهدوء:خدي دول ٨٠ جنيه كنت محوشاهم عشان لو احتجناهم مش بكرة هتطلعي مع صحابك وتحتفلو خديهم 



نورة بفرحة:مش محتجاهم ي خوخة خليهم معاكي منه ادتلي فلوس كتير بعدين انا مش هروح معاهم هاجي على طول مينفعش اروح ماما اتوفت من فترة قريبه بعدين مقدرش ابعد



 عنك كتير كده*حضنتها بألم وهي بتفتكر مامتها ال كانت ديما كل آخر مادة تديها فلوس عشان تنبسط مع صحابها عند مهند فوق قاعد والاوضة كلها متبهدله وكل حاجة متكسرة

مهند بألم:هي ازاي تفكر فيا بالطريقة دي انا ال جبته لنفسي من هزاري التقيل مع البنات بس ده مش من حقها كمان مش من حقك تمد ايدك عليها انت بتستقوي عليها عشان ضعيفة



 وملهاش حد مين قالك انها ضعيفة انت مش شايف نظراتها دي باين عليها مجرمة ولو مش من حقك تضربها ياخي انت مالك بيهم سيبهم ف حالهم *كلام متناقض وكان شخصين بيخاطبو بعض 

وعدي الليل علي اغلبهم حزين ومهموم بيقولو للصبح متطلعش عشان نموت ومنصحاش تاني


                         الفصل الثالث عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×