رواية وقعت في جحيم قلبه الفصل الثامن عشر

 



رواية وقعت في جحيم قلبه ♥️
الفصل:الثامن عشر
بقلم ايمان هشام   
عند ابو علي دخل ابن اخوه مصطفي 
مصطفي بحماس:مسكنا ابنه صابر اكبر واحد فيهم 
علي بجمود:احبسوه لحد ما نعرف هنعمل ايه بس مش دلوقتي 
ام علي بصراخ:بتك مش قاعدة ي عبدالشافي بيتك اتخطفت البت ضاعت 
عبدالشافي بفزع:كيف يعني مش قاعدة *نروح لبيت ابو رهف دخل صلاح مضروب وكله دم وهدومه متقطعة وبيعرج
صلاح بألم:الحق ي حج أحمد عيلة عبدالشافي اتهجموا علينا عند المحطة وضربونا وخطفوا ولدك صابر 
أحمد بفزع: إيه صابر ...طب اسمع جثة بتهم خليها مترموهاش هنحتاجها *كل ده كان قدام الشغالة ال بتخدم البهايم عندهم وهي بتلطم من ورا الحيطة    جريت لبرة من باب البهايم وراحت ل نجلاء اخت ام رهف......عند منه قاعدة ف أوضة فيها دفاية متكتفة ف كرسي الجو دافي ف الاوضة فيها سرير كلاسيكي ودولاب صغير بنفس لون السرير والتسريحة البنية فتحت منه عنيها بتعب بصت حوليها بسخرية 
منه بهمس:ده ايه الدلع ده اكيد عاوزين حاجة 
صوت مألوف:صح عاوزين حاجه ي منه
منه بشهيق:عم عبدو *كان واقف وراها وقرب قدامها لما رد
عبدو بهدوء: متقلقيش انا     هنا بساعدك حاتم هيجي 
منه بدموع:بلاش انا كده كده ميته لو جه هنا هيقتلوه 
عبدو بسخرية:انتي لحد الان متعرفيش حاتم ي منه لما بيتعلق بحاجة استحالة يسيبها ولو علي جثته
منه باستغراب:وهو هيتعلق بأية هنا فلوس سلاح مخدرات 
عبدو بهدوء:انتي متعلق بيكي بيضحي بنفسه عشانك هو عارف انهم هيخطفوكي بس سبقهم بخطوة
منه بعصبية:عشاني وهو عارف انهم هيخدوني ههههه انت طيب اوي ي عم عبدو حاتم عارف اني هاجي هنا وإلا مكنش خلاني ف السجن وانا بريئة حاتم استخدمني ك طعم ليه هو واعماله القذرة ياريتني مكنت شفته ولا عرفته ياريتني كنت أنانية وقاسية زيه مبفكرش غير ف نفسي وييقول اننا زي بعض لا ي حاتم انت شيطان وظالم ولكل ظالم نهاية *قالتها بنحيب وعياط اشفق عليها عبدو ملس علي راسها وخرج من الاوضة .....عند حاتم قاعد ساكت بيسمع بس صوت نحيبها من السماعة شارد حزين مقهور 
شهاب بحزن:انت كويس ي حاتم 
حاتم بصوت مبحوح:انا فعلا     بحبها ي شهاب لو حصلها حاجة انا عمري ما هسامح نفسي وديتها لناري بأيدي ي شهاب 
شهاب بدموع:كان لازم ي حاتم كده كده كانت هتتخطف علي الاقل نبقي عارفين هي فين وحالتها ازاي *رن موبايل حاتم 
حاتم بهدوء:الو 
جيمي بمكر:لقد اشتقت اليك 
حاتم بجمود:أين هي
جيمي بضحك:لا تقلق انا شخصيا اهتم بها
حاتم بتماسك:احتفظ بها ان اعجبتك 
جيمي بمكر:اذا كنت لا تريدها أتيت الي هنا لماذا 
حاتم بصدمة: ماذا تريد 
جيمي بخبث:الان تعالي اليّ لوحدك 
حاتم بهدوء:حسنا *قفل التليفون وبص لشهاب 
شهاب:انسي مش هسيبك تروح لوحدك *دخل جيمي علي منه بصتله بقلق وخوف كبير ف السن يعني من ٦٠ ل ٧٠ 
جيمي بمكر: حاتم قادم لوحده
منه بهدوء عكس ال جواها: ماذا تريد 
جيمي بهدوء:اريد حرقه حيا كما حصل لوالديه 
منه بصدمة:ماذا لكن والديه توفيا أثر حادث سير وهو كان حاضرا ذلك لكن لحسن الحظ نجا 
جيمي بضحك:من قال لكي تلك   القصة المضحكة ساروي لكي ما حدث صغيرتي*فلاش باك من ٢٨سنه/باب أوضة الأطفال بيخبط جامد حاتم ومهند كانو بيلعبوا سوا 
مامت حاتم بصراخ:افتح ي حاتم بسرررعة*جري للباب بخوف وفتح لقي مامته معيطه دخلت جري للاوضة وشالت رحمه ال عمرها سنتين ومسكت مهند وبصت لحاتم برعب
مامته بصراخ:حاتم ورايا يلا *طلع حاتم بخوف ورا مامته بص لتحت من درابزين السلم ف القلعة لقي الخدم مصابين وأغلبهم ميت وسايح ف دمه راحت بيهم لاوضتها دخلت وردت الباب جري حاتم لبباه وحضنه بعياط
حاتم:بابا ايه بيحصل 
بباه بقلق:مفيش حاجة ي حاتم دي مسرحية وكله بيمثل احنا لازم نتقن الدور ماشي 
حاتم هز راسه بشك:حاضر احنا دلوقتي هنعمل ايه 
مامته بعياط:ولعوا ف القلعة هنموت هنا *قام بباه وفتح الباب النار قامت ف كل مكان وبرة محاصرين القلعه قفل الباب وحضن مراته بدموع مسك     رحمه وباسها ف راسها وكذلك مهند حضنه وعيط قرب حاتم وهو بيعيط زيه 
بباه بتماسك:حاتم اخواتك مسؤليتك خلي بالك منهم اوعي تفرط فيهم دول امانه ف رقبتك احفظ كلامي وافهمه انت الكبير *بصله حاتم ودموعه نازلة حضنه بباه ومامته قعدت علي الارض تعيط بحرقة ونحيب وهي بتبوس ف عيالها 
مامته:سامحنا ي حاتم غصب عننا 
حاتم بعياط:هو إيه فيه احنا هنموت
بباه بنفي:لاء مش هسمح بكده *طلع شال كبير من الدولاب وخد رحمه من حضن مامتها ال منهارة وربطها علي ضهر حاتم ال عمره  ٨ سنين وطلع علي كرسي وراح لفتحة التهوية وشال الغطا رفع مهند حضنه وباسه 
بباه بتماسك:عاوز راجل متزعلش اخوك الكبير وخد بالك من اختك الصغيرة اتفقنا 
مهند بعياط:مش هزعل حاتم خالث و يحمة بحبها وهفضل احبها زيك انت ومامي وحاتم *حضنه بدموع ودخله بعدين شال حاتم ودخله
بباه بتذكير:الطريق ال احنا عارفينه لوحدنا أبلة سعاد مستنياكم ماشي 
حاتم بعياط:حاضر
 بصله حاتم بوداع لمامته وبباه ال    حاضنين بعض ومبتسمين وسط دموعهم وخرج مع مهند ال عمره ٤ سنين/نرجع بقا من الفلاش 
 جيمي بلؤم:واختفي حاتم وأخواته ولم يسمع عنهم احد ظهر مرة اخري لكن شخص انتقامي لا يرحم ولا يعرف للحياه سوي لونان الأبيض والأسود وتسأليني لماذا لم اقتله وقتها عندما ظهر من جديد حسنا صدقا لقد كان قويا لا أجد له نقاط ضعف حاولت مرارا وتكرارا لكن محاولاتي باتت بالفشل لكن هذه المرة ستكون الاخيره *بصلها بسخرية عليها وعلي هدوئها بس هي بتبصله بجمود رغم دموعها ال نازلة قرب عليها ووطي شوية 
جيمي بسخرية:اوه صغيرتي ماذا الان هل ستنتقمي لحبيبك *منه تفت علي وشه وقف وطلع منديل مسح وشه وبصلها بغضب وضربها بوكس وقعها بالكرسي علي شمالها تأوهت منه بألم بعد ما نزفت الدم من بقها وضحكت بسخرية اتصدم من قوتها مش دي البنت ال من     وقت ما جات كانت بتعيط سابها وخرج اتحولت ضحكتها لعياط ونحيب وهي بتتمنى ان حاتم ميجيش نرجع مصر القاهرة الساعة بقت ١٢ الضهر مامت صابر بترن عليه مش بيرد رهف قاعدة جنبها وساكته 
مامتها بندب:يارب خدني انا مش حمل كل ده مش هقدر اخسر حد تاني من عيالي 
رهف بحزن:ي ماما اهدي محصلش حاجة لو حصله حاجة لقدر الله كنا عرفنا *فضلت تعيط بحرقة اتحركت رهف بكرسيها للبلكونه ودخلت دموعها نازله حاسة الكون حوليها هادي رغم الدوشة بتاعت القاهرة وزحمة المواصلات طلعت بنوته قمر من البلكونه ال جنبها وركبت عليها بصتلها رهف بفزع وقامت رغم ألمها 
رهف بخوف:حبيبتي انزلي هتوقعي 
البنوته:لاء مش هوقع انا هطير زي فتيات القوة تعرفيهم 
رهف بفزع:لاء استني انا مقولتلكيش حكايتهم مش دول طلعوا اصحابي 
البنوته ببرائة:صح عرفتيهم ازاي
رهف بهدوء:هقولك بس علي شرط انزلي *البنت صاحبة ٥ سنوات نزلت بهدوء وقعدت علي الكرسي وبصتلها بتركيز اتنهدت رهف ورجعت للكرسي بتاعها 
رهف بهدوء:زمان وانا صغيرة قدك كده ركبت فوق صطح البيت بتاعنا*فلاش باك/رهف صاحبة ه سنوات بفستانها الاحمر لحد الركبه كانت رايحة مناسبة مامتها اتلهت ف اللبس مع اخواتها الولاد طلعت لفوق      بصندلها الفضي وشعرها الأسود السايح قربت للحافة وباصة لتحت من الدور التالت كان سيد بيلعب فوق بيت خالهم مع عيال خاله كان هو اكبرهم ٩ سنوات
الاطفال بصراخ:بصوا دي رهف شكلها هتنط *بصلها سيد برعب وراح لحافة بيت خاله ال بينه وبين بيتها متر ونص 
سيد بخوف:ي عسولة بتعملي ايه 
رهف ببرائة:هطير من هنا زي البت ال بتطير ف التلفزيون 
سيد بفزع:طب اجي اطير معاكي ونطير سوا 
رهف بفرح:ماشي يلا
سيد بتفكير:طب ارجعي لورا شوية لااا ورا مش قدام *سمعت رهف 
كلامه وتراجعت بص سيد حواليه شاف خشبة كبيرة حطها بينه وبين بيت رهف عدا عليها وراحلها شالها ف حضنه بخوف وباسها ف خدها 
سيد بحنان:متعمليش كده تاني انتي عارفة البنات ال بتطير دول يبقوا صحابي قالولي ايه 
رهف ببرائة:ايه */نرجع بقا من الفلاش 
رهف بدموع:جم البنات بعد ما كنت هنط زيك وقالولي اني معملش كده عشان هقع لتحت واتعور واجيب دم 
البنوته بخوف:وليه مش هتطير زيهم 
رهف بهدوء:عشان هما من كوكب تاني 
البنت بدهشة:صح مش من هنا يعني 
رهف بابتسامة:لاء مش من هنا اسمك إيه صح 
البنت ببرائة:اسمي حنان عمر واختي حنين قدي في السن ومعايا عامر وعمر قد بعض بس أكبر منينا بكتير اووي 
رهف بدموع:ماشاءالله روحي بقا شوفي ماما لو محتاجة حاجة ساعديها 
حنان بحزن:ماما ديما نايمة عشان تعبانة 
رهف بحزن:خلاص ادخلي شوفيها لو محتاجة حاجة عشان خاطري 
حنان بتسائل:اسمك إيه 
عمر وهو داخل:رهف أبلة رهف 
حنان بفرحة:انت جيت ي بابي
عمر وهو شايلها:ايوة ي قلب بابي فين البت حنين مش شايفها 
حنان بهمس:تلاقيها استخبت عشان تخضك يلا بينا ندور عليها 
عمر وهو بينزلها:طب اسبقيني وانا هحصلك *نزلت من حضنه وجريت لجوه بص عمر لرهف ال محرجة
عمر:انا متشكر جدا علي ال عملتيه كنت جاي من تحت وشوفتها وهي راكبه على البلكونه بس انتي لحقتي الموقف شكرا لحضرتك 
رهف بإحراج:ده واجبي لا شكر على واجب ربنا يخلوهملك *سابته ودخلت بكرسيها دخل     عمر وهو بيتنهد وقفل البلكونه ......عند جيمي قاعد علي كرسيه وحاطت رجل فوق التانيه وبيدخن دخل الحارس 
الحارس:لقد وصل بمفرده لقد فتشناه جيدا جردناه من كل الاسلحه
جيمي بلؤم:جيد جدا ادخلوه *دخل حاتم ووراه اتنين مسلحين 
جيمي بسخرية:لقد أتيت كنت أتوقع العكس ي هاتم 
حاتم بجمود:أين هي 
جيمي بمكر:لا تقلق ستراها وستكون اخر من تراها *زقه واحد من المسلحين بسلاحه للطريق ال فيه اوضتها فتح التاني الباب وزقوه لجوة وقفلوه تاني 
منه بصراخ:حاتممم *جري عليها وعدلها 
حاتم بخوف:انتي كويسة انا اسف هخرجك اوعدك اني هخرجك من هنا
منه بعياط:ايه جابك ي حاتم جاي عشان تنتقم ولا عشاني *ابتدي يفك ف الحبل 
منه بصراخ:رد ي حاتم
حاتم بتوتر: سامحيني
منه بفزع:متقولش الكلمة دي 
حاتم وهو باصصلها:بحبك 
منه بخوف:عشان كل مرة بتقولها بيحصل حا هه 
حاتم بهيام: بحبك .......

"ايا قلبي أهدأ قليلا دعنى آخذ انفاسي برفق دعني اعيد وعي انا مغيبة عن عالمي لا اسمع سواك ولا اري سواه انه من اريد وانت تريد وهو يريد لكن هل القدر يريد آهٍ منك ومن حالي أتحب قاتلا ستموت  علي يده يوماً ما لكن الموت واحد ولو تعددت الأسباب 
*نظرت له بهيام تري صورتها المنعكسة في عينه تري هدوء أنفاسه وابتسامة الحنان وشعور الأمان 
منه بدموع:وانا كمان بحبك من بدري بس انت مش دريان 
حاتم بحب:انا مكنتش دريان بأي حاجة ف حياتي لا مشاعر ولا احاسييس 
منه بأحراج:انا الأولي 
حاتم بهيام:والاخيرة 
منه بدموع:ف يوم هكبر 
حاتم بضحك:مش قبلي انت طفلتي بنت قلبي صغيرتي
منه بغضب:متقولش طفلة انا كبيرة
حاتم بضحك:تحت امرك يست الكل 
منه باحراج:حاتم 
حاتم بحنان:قلب حاتم
منه بدموع:احنا هنخرج من هنا     *مد ايده شال شعرها ال علي وشها بهدوء
حاتم بعصبية:ضربك 
منه بخوف:طلعنا الأول ي حاتم انا شامة ريحة نار هيولع فينا *قام حاتم من علي ركبه وزق السرير ال ف الاوضة وشال السجادة وطي علي الارض وفضل يحسس بايده علي الخشب ال فيها لحد ما مسك حاجة زي سلسلة حديد رفيعة شدها اترفع باب ف الارض فتحه حاتم وراح لمنه مسكها من اديها بقلق ونزل لتحت بصت منه حوليها المكان ضلمه طلع حاتم موبايله ونور بيه المكان زي نفق صغير تحت الارض يدوبك فردين جنب بعض بس يعدو فضلوا ماشيين حوالي ٤٠ متر لحد ما وصلو لباب النفق 
منه برعب:ده مقفول 
حاتم بيطمنها:متقلقيش *    رجع بيها لورا ورن علي واحد 
حاتم بجمود:نفذ*خلال لحظات حصل انفجار بسيط اتفزعت منه واستخبت ورا حاتم 
حاتم بضحك:جبانة
منه بغيظ:كنت قولتلي مكنتش اتخضيت كده *مسكها من اديها وعدو من فوق الحجارة براحة وخرجوا 
منه باستغراب:دي الجنينه *بصت وراها لقت القصر ال كانوا خاطفينها فيه بيولع شدها حاتم من اديها لحد ما وصلو لسور الجنينه جنبه شجرة مايله عليه لف حاتم بضهرة ووطي ومسك اديها الاتنين لفهم علي رقبته وشالها 
منه بشهيق:انت بتعمل ايه ي حاتم نزلني 
حاتم وهو بيطلع الشجرة :هنطلع من هنا ده المخرج الوحيد 
منه بخوف:هقع ي حاتم 
حاتم بتماسك:مش هسيبك تقعي متخافيش *خلال دقيقتين كانو علي السور بصت منه لتحت لقت عربية سودة جنبها مرتبه صغيرة هوا مسك حاتم وشها بوداع 
حاتم:لما نرجع هتعملي ايه 
منه بضحك:هعمل كتير اول حاجة هغير لون اوضتك ال يسد النفس وهجيب ورد كتير ف البلكونه ونلغي البار ال ف اوضتك ونحط مكتبه صغيرة مكانه ونلغي الشرب والسجاير و
حاتم بضحك:كفاية بلاش نرجع خلينا هنا احسن 
منه بقلق:يلا بينا قبل ما نتمسك هو ده وقته
حاتم بهدوء:سامحيني
منه بحب:مس*ضربها علي رقبتها فقدت الوعي علي اديه بصلها بحزن وشالها براحة وطي 
حاتم بهدوء:اتمني اني مرجعش عشان انا مش هقدر اخسرك*سابها براحة وقعت لتحت علي المرتبه خدوها الحرس ف العربية ومشيوا وقف حاتم بجمود وانتقام وبص وراه للقصر ال بيولع ورجع تاني .....نروح للقاهرة دخل عمر لاوضتة مراته 
عمر بقلق:كل ده نوم ي نوجه ايه قتيل ..نجوي *جري عليها اول ما شافها واقعة جنب السرير عدلها وهو قاعد علي الارض مسك اديها بهدوء بيحس نبضها لحظات من الخوف اتنهد براحة فيه نبض شالها ف حضنه ووقف بيها جري لبرة 
البنات بخوف:بابي واخد مامي ورايح لفين 
عمر بتذكر:تعبانه شوية هوديها للدكتور وجاي تعالو معايا *طلعو البنات ورا بباهم قفل      بباهم الباب وهو شايل مامتهم راح للباب ال قصادهم وخبط برجله بعد دقايق فتحت مامت رهف بصتله باستغراب وخوف علي ال ف اديه 
مامتها بقلق:خير ي استاذ عاوز حاجة
عمر بتوتر:لو سمحتي مش دي شقة الآنسة رهف 
مامتها بخوف:ايوة
عمر بترجي:طب ممكن تناديها 
رهف جات بكرسيها وهي متابعة الكلام:نعم ي هه مين دي خير الف سلامة عليها اتفضل 
عمر بنفي:دي مراتي تعبانة شوية ممكن تخلي البنات عند حضرتك لحد ما اجي من المستشفى 
مامت رهف بحزن:وده كلام بردوا دول ف عنيا روح ي ولدي ربنا يستر طريقكم ويشفيها ويقومها بالسلامة روح
عمر بسرعة:بنات خليكو مع ابلة رهف متعملوش دوشة 
البنات بخوف:حاضر ي بابي هنسمع الكلام *جري عمر بمراته لتحت لان الاسانسير كان بايظ دخلت مامت رهف البنات وردت الباب 
مامتها:يلا ي بنات خشوا البيت بيتكم روحوا أوضة رهف ال ف الوش عبال ما احصلكم 
البنات بأدب:حاضر *دخلوا أوضة رهف بصت رهف لمامتها ال بتبصلها باستفسار 
اتنهدت رهف:ده جارنا ال ساكن قصادنا شفته مرتين بالصدفة ف البلكونه 
مامتها بحزن:ربنا يشفي مراته ده باين عليه بيحبها جامد الظاهر مريضة سرطان خاسة    خالص وراسها مفيهاش شعر 
رهف بحزن:ربنا يشفيها *بعد عشر دقايق دخل عمر ب نجوي ال بين اديه لقسم الأورام مكانها المعهود حطها على سريرها جه الدكتور المشرف عليها 
عمر بخوف:دخلت لقيتها مغمي عليها 
الدكتور بيطمنه:تمم متقلقش ان شاء الله خير *قاسلها الضغط لقاه عالي طلب من الممرضات تحاليل دم منها ده قبل ما يديها محاليل وأدوية عمر قاعد مستني برة وعنيه مدمعه بيدعي ربنا انها تقوم بالسلامة  وبيسترجع زكرياته فلاش باك من ٩ سنين/قاعد ف مكتبه دخلت عليه بنت ٢٥ سنة بالعافية رغم محاولة العسكري انه يمنعها
البنت بقوة:يعني حضرتك مجود اهو 
العسكري بخوف:ي حضر*شاورله عمر بالانصراف خرج العسكري ورد الباب وراه وقف عمر بشموخ وغروره المعتاد 
عمر :عاوزة ايه 
نجوي بزعيق:انت عارف عا
عمر بهدوء:شششش صوتك ميعلاش ف مكتبي فاهمة 
نجوي بضيق: سبتوه يهرب ليه 
عمر بسخرية:ده شئ ميخصكيش 
نجوي بتصميم:لاء ي حضرة ا     لضابط يخصني ويخص كل مواطن مصري ده نهب فلوس الغلابة ال مش لاقين ياكلوا ولا حتي يعالجوا عيالهم 
عمر بهدوء:خلصتي
نجوي بسخرية:لآخر نفس فيا مش هقف غير لما افضحكم 
عمر بضحك:انتي عارفة انا ممكن ارميكي دلوقتي ف الحجز لما تعفني محدش يعرف مكانك بس انا ساكت عشان مقدر شعورك ودي وظيفتك بما انك صحفية مشهورة
نجوي بقهر:اديك قولت وظيفتي بحاول فوق طاقتي اني التزم بيها ياريت تفوق انت وتلتزم بوظيفتك وباليمين ال أديته عن إذنك *سابته وخرجت بص عمر لمكان ما خرجت بضحك 
عمر بهمس:هبلة فاكرة ان كل حاجة بالساهل عكسها تماما قال سبناه يهرب اه لو تعرف هو فين دلوقتي *وفضل يضحك عليها وعلي نقاها وشجاعتها وتمسكها بالحق حتي ولو علي جثتها /نرجع بقا من الفلاش*رن موبايل عمر فوقه من الماضي السعيد بص ف موبايله بضيق
عمر بجمود:ألوو ازي حضرتك ي فندم 
مجهول:ازيك انت ي عمر اخبارك واخبار العيله 
عمر بجمود:بخير الله يخلي حضرتك 
مجهول:ان شاء الله ديما اسمع يبني     انا كنت طالب منك حاجة عارف انها صعبة عليك بس مفيش غيرك يقدر يعملها 
عمر بجمود:انا سبت الشغل من بدري ي فندم استقريت وسط عيلتي ومش عاوز اكتر من كده 
مجهول:فيه قرية ف الاقصر بتولع حرب بين عيلتين بيقتلوا بعض ولو موقفنهاش ناس كتير هتموت ومحدش هيحل الموضوع ده غيرك 
عمر بعصبية:يعني مفيش غيري ي فندم ف الشرطة كلها مستكترين عليا الراحة ووقت عيلتي 
مجهول:وانت هتبقا مرتاح لما تفتح التلفزيون وتلاقي كل يوم خبر جديد عن ضحايا جداد اسمع ي عمر هترجع الشغل هديك يومين تظبط امورك وتكون ف الاقصر فاهم 
عمر بحزم:تحت امرك ي فندم *قفل الطرف الثاني السكه بص عمر للتليفون للحظة رماه علي الارض بغضب وفضل يضرب ف الحيط بايده وهو بيزمجر بغيظ وقلة حيلة .....عند جيمي
جيمي بعصبية:تحركوا ايها الأوغاد اريد ان اخرج هيااا 
حاتم بضحك:لا ي جيمي احدانا فقط سيخرج*ال ٣ حراس ال مع جيمي صوبوا المسدسات علي حاتم ال يبعد عنهم أمتار قليلة 
حاتم بسخرية وهو بيبص ف     ساعته:المكان ف الخارج محاصر الان كلياً من أراد منكم الخروج حيا فلينسحب بإستثناءك جيمي لنا حسابات علينا أن نساويها *بصوا الحراس لبعض بقلق 
جيمي بعصبية:ايها الحثالة أطلقوا عليه وإلا هاااي الي اين  تذهبوا 
حاتم وهو بيقرب منه بانتقام:حان وقت قفل الماضي جيمي 
جيمي بضحك:لا حاتم لن تستطيع قفله ابدا *ضربه حاتم بالبوكس خلاه نزف جامد اختل توازنه 
حاتم بسخرية:لا احب تضيع الوقت ف الكلام *اتهجم عليه وقعه علي الارض وفضل يضرب فيه بكل غيظ وغل ودموع وهو بيفتكر الماضي فلاش باك من ٢٢سنة / حاتم قاعد بيرسم ف كراسة الرسم ومهند بيلعب بالمكعبات ف اوضتهم الباب مفتوح شاف حاتم مامته بتجري ورا بباه من قدام الباب لاوضتهم سمع حاتم صوت مامته بتزعق ساب ال ف ايده وقام جري لبرة بص من باب اوضة بباه الموارب مامته بتزعق وتشوح 
مامته بعصبية:يعني ايه هترجع تاني للشغل ده انت عارف اتفاقنا كويس مش هخلي عيالي يتربوا ف الحرام ولو هنموت من الجوع 
بباه بتعب:مين قالك اني هخليكم تاكلوا حرام فلوس الشغلانه دي مش هدخلها حياتي اقسملك 
مامته بعياط:اومال هترجع تاني ليه 
بباه بضعف:عشانكم غصب عني والله بس اوعدك اني هحاول أفلت من الشغل ده*حضنها بكل قهر ودموع وسط عياطها رجع حاتم اوضته وهو زعلان دخل اوضته ورد الباب /نرجع بقا من الفلاش 
حاتم بصراخ:ليييه لييه كنت سبتهم ف حالهم حرام الواحد يعيش بعرق جبينه*ملقاش منه غير الضحك الهستيري من وشه ال كله دم قام حاتم من عليه المكان حوليهم كله نار مسكه من دراعه وجره لحد عمود حديدي ف سلم القصر وطلع الكلبشات من جيبه وحطها ف ايده وف العمود وجر حوليه شوية عفش
حاتم بنهت:عشان تتشوي كويس 
جيمي بضحك:انا لا افهمك لكن اعتقد انك تسخر مني اسمع حاتم  انا كنت مجرد اداه لتنفيذ مهمة قتل والديك لكن لم أكن انا من أردت قتلهم 
حاتم بصدمة:ماذا تعني من *ف لحظة قرب جيمي خاتم اديه لبقه وبلع السم ال جواه مسكه حاتم 
حاتم بصراخ:من من الذي فعلها قل وستحظي بجنازة مشرفه أعدك 
جيمي بضحك:لا أعتقد ساتركك     هكذا تركض وراء ذلك السراب طوال عمرك لكنه شخص قريب منك وتعرفه جيدا حاتم *لفظ اخر أنفاسه وحاتم ماسك ف بدلته بانصات 
حاتم بصراخ:لاااا متموتش دلوقتي مييين ال عمل كده *استمر ف الصراخ لكن لا حياة لمن تنادي النار اشتدت حوليه طلع حاتم وساب جثة جيمي مكانها ....    .. ف الاقصر عند ابو رهف قاعد ف بيته (الدوّار) وماسك عكازه بحزم وحوليه عيلته قدامه خمس رجالة من عيلة ابو علي 
الرجالة بحزم:سلمنا البت ي احمد دي مش رجولية ولا تقاليدنا ال تدخل الحريم وسط مشاكلنا 
ابو رهف بكدب:معنديش بنات شوف بتكم يمكن هربت مع حد 
الرجالة بعصبية:احترم نفسك     يا احمد احنا بناتنا اشرف بنات الاقصر كلها ميعملوش حاجة زي كده بس احب اقلك ان ال بيته من كزاز ميحدفش الناس بالطوب ي ابو رهف*وقف بباها بعصبية ووقفوا معاه كل ال حوالية
بباها:فين صابر
الرجالة بسخرية:شوفه يمكن هرب من الخوف علي روحه  *وسابوه ومشيوا بعد ربع ساعة كانوا ف بيت ابو علي 
ابو علي بقلق:اتفقتوا علي ايه 
قرايبه بحزن:محصلش اتفاق مفيش غير اننا نقايض بيها صابر 
ابو علي :موافق بس رجعوا البت 
الرجالة بحزم:تمم بكرة الصبح يبقا لينا قعدة تاني وال فيه الخير ربنا يقدمه *مشيوا     الرجالة وسط نحيب امها وحسرة بباها ....ف القاهرة عند رهف مامتها قعدة من غير اكل ولا شرب ورهف جنبها بتحايلها 
رهف بحزن: يماما كلي حاجة انتي علي لحم بطنك من وقت ما مشي صابر 
مامتها بنحيب:مليش نفس لما اطمن علي اخوكي ابقا اكل *البنات الصغيرين كانوا واقفين ع    لي الباب بتاع الاوضة 
رهف بابتسامة:تعالوا ي قمرات مالكم زعلانين كده ليه 
حنين بحزن:هو بابا مجاش ليه لحد دلوقتي ي أبلة رهف 
حنان ببرائة:هو هيسيبنا هنا علي طول 
رهف بحنان:مش بابا خد ماما للدكتور عشان تخف وأول ما هتروق هيرجعوا سوا علي طول 
حنين بحزن:بس انا سمعت الدكتور بيقول ل عمو فؤاد صاحب بابي ان ماما مش هتخف 
رهف بدموع:بس انا انهاردة    سمعت من الأخبار ان فيه دوا طالع للعيانين ال زي مامتك هيخليهم تخف علي طول 
حنان بأمل:يعني ماما هتخف صح طب احلفي  كده 
حنين ببرائة:اه اوعدينا ي أبلة رهف    *بصتلهم بتوتر هتعلقهم بأمل كدب هتعمل ايه الباب خبط
رهف بفرحة:تلاقيه بباكم أجروا وانا هحصلكم *البنات هيصوا جامد وجريوا للباب بصت رهف لمامتها بحزن
مامتها بعتاب:مكنش ينفع تعملي كده 
رهف بقلة حيلة:صعبانين عليا اووي ي ماما انا هطلع اشوفهم *اتحركت رهف بكرسيها لحد الباب لقت عمر شايل حنان وحنين واقفة جنبه بفرح 
عمر بامتنان:شكرا انسة رهف تعبت حضرتك اووي معايا 
رهف بهدوء:لا تعب ولا حاجة ي استاذ عمر بناتك زي القمر وهاديين جدا ماشاءالله عليهم ياريت يجوا عندي علي طول 
حنان بفرحة:اكيد ي أبلة احنا بقينا اصحاب خلاص مش كده 
رهف بابتسامة:طبعا ي قلب ابلتك اخبار المدام ي استاذ عمر
عمر بأدب:الحمد لله بخير بتسلم عليكي وبتشكرك وبعتذر نيابة عنها مقدرتش 
تيجي تشكرك بنفسها 
رهف بتفهم:انا بنفسي هبقي ازورها بس أشد حيلي شوية 
عمر بامتنان:تشرفي ف اي وقت هسيبك دلوقتي عشان تقدري تنامي سلام عليكم 
رهف بهدوء:وعليكم السلام اتفضل *قفلت الباب وهو دخل ييته ورد بابه .......عدا الليل      تقيل منهم متلهف ومنهم حزين طلع الصبح بقصص جديدة فتحت منه عنيها بالراحة اتمطعت بكسل 
حاتم بضحك:قومي ي بت كفاية نوم 
منه بفزع:انت ايه جابك هنا انا ف *ايوة ف اوضتها وسط أخواتها ال حضنوها قبل ما تكمل كلامها 
منه باشتياق:رجعتلكم ي جزم 
نورة بدموع:ربنا يديمك لينا 
غادة بحب:وحشتيني 
منه بضحك:من يومين لحقت اوحشكم ي بقاشة اوعي يبت منك ليها اتخنقت 
مهند بضحك:عندك حق    الشاويش ال معاكي ده يخنق بجد 
نورة بغيظ:انت إيه ال مقعدك معانا اصلا
حاتم بهدوء:منه من انهاردة ليكي أوضة خاصة بيكي 
منه بصدمة:بس انا كده مرتاحة مع اخواتي 
سعاد بفرحة:هو حد لاقي انا خلاص روقت الاوضة ورصيت هدومك فيها 
منه اتنهدت:خلاص ال تشوفوه *بصت لحاتم من تحت لتحت تحت نظراته الجريئة ال خلي وشها قلب طماطم 
مهند بملاحظة: احم احم طب كفاية كده ي ابية وبينا نشوف رحمة أصلها وحشتني اوووي
منه بذهول:رحمة رجعت كمان 
حاتم بهدوء:اه ساعة وتروحيلها 
منه بهدوء:تمم *طلع حاتم     وهو عينه عليها وهي باصة ف الأرض رد الباب وراه فضلت منه مع نورة وغادة 
نورة بخبث:شامة ريحة غريبة هنا 
منه بمبرر:عشان البهوات كانو هنا 
غادة بلؤم:هو بقا فيها بهوات 
نورة بقلق:ي منه انا قولتلك قبل
منه بتسرع:قالي انه بيحبني 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×