رواية احببتك ولن يفرق بيننا احد الفصل الخامس والعشرون

 


 

🖤🥀 احببتها ولن يفرق بيننا احد🥀🖤


🖤🥀الفصل الخامس والعشرون 🥀🖤



عم ابراهيم: نعم يا بيه


رامي وهو بيفتح باب العربيه: محدش يدخل الڤيلا مهما كان مين غير لما اجي ودخل حرس البيت ويقفوا اتنين علي الجناح بتاعي وقول ل ساره مشوفش ضافر ريم بره الاوضه


عم ابراهيم: حاضر يا بيه 


رامي ركب ومشي بأقصي سرعه في العربيه 


رامي دخل وكل الي في الشركه وقفوا بأحترام

 

دنيا وهي بتركب معاه الاسانسير: عند حضرتك اجتماع بعد نص ساعه بالظبط والوفد الاماني هيجي علي الساعه اتنين ده المعاد الي خدوا


رامي هز دماغوا بماشي


والاسانسير وقف وخروج وهو راح علي مكتبوا


رامي: قولي ل احمد يجيلي علي المكتب


دنيا: حاضر يا فندم 


و دخل وبعد خمس دقايق احمد دخل 


احمد: طلبتني يا فندم 


رامي:الوفد الالماني هيطلب ان المدير يروح معاهم عشان يشوف الشركه والاوراق انت الي هتروح وانا عارف انك فاهم جدآ تروح تشوف الشغل وترجع 

، نسوان يا احمد قسمآ بالله ما اخليك ترجع من هناك سليم بداما رايح حد تبعي يروح عشان الشغل فقط


احمد بخوف: حاضر يا فندم


رامي: اخرج


احمد خرج 


احمد للسكرتيره:احلويتي 


دنيا وهي بتشتغل:احترم نفسك يا احمد وروح شوف شغلك

 

احمد حط ايدوا علي وسطها هي شالتها وضربتوا بالقلم


دنيا: قولتلك احترم نفسك انا اكبر منك يا حيوان 


(يعني او مكنتيش اكبر منوا كان هيبقا عادي ولا ايه 🙂😂الحته ديه مكنتش عايزه اكتبها والله🙂😂😂)


احمد بصلها بغل ومشي 


وبعد نص ساعه بالظبط 


دنيا خبطت ودخلت لقت رامي بيشتغل


دنيا: الاجتماع هيبدأ يا فندم


رامي قام وهي ادتوا الملف 


رامي: تمام يا دنيا 

ودخل غرفة الاجتماعات والكل وقف 


وبدأو في الاجتماع 


رامي:تمام كده شغلكوا هيبقا معانا بس اي غدر انتو اكيد عرفني مش محتاج اقول


الناس هزوا راسهم بماشي 


وهو خرج ووراه دنيا 

دنيا:الوفد الاماني هيوصل بعد ساعتين يا فندم 

رامي هز راسوا بماشي ودخل مكتبوا 


اما في الڤيلا 


ريم كانت قاعده وحاضنه رجليها لجسمها وبتعيط 


راحت فتحت الباب لقت اتنين واقفين علي الباب


الحرس: في حاجه يا فندم عايزه حاجه 


ريم وهي بتمسح دموعها: عايزه اخرج


الحرس: ممنوع يا فندم 


ريم بزعيق: هو ايه الي ممنوع بقولك عايزه اخرج


الحرس: رامي بيه قال منخرجكيش من الاوضه 


ريم وهي بتخرج: وانا بقا هخرج ومحدش ليه انو يديني اوامر


الحرس خايفين يمسكوها عشان رامي قال الي هيلمسها هقطعلوا ايدوا


الحرس: يا فندم انتي كده هتجبلنا مشاكل لو سمحتي ادخلي


ريم وهي بنتزل علي السلم: والله انا مش عبده عندوا عشان يحبسني في الاوضه

 

ساره: يا بنتي انتي كده هتجبلنا مشاكل واحنا هنتأذي


ريم: عايزه اخرج


ساره: هتروحي فين يا حبيبتي


ريم: هطلع اقعد في الجنينه


الحرس بصولها بغضب


ساره بخوف: يا بنتي احنا كده الي هنتأذي وانتي هيضربك

ريم دمعت 


ريم: خلي يطلقني طب انا مش عايزه ابقا معاه كل ما اعمل حاجه يضربني 


ساره اخدتها في حضنها: حقك عليا انا يا بنتي 


ريم طلعت من حضنها وهي بتعيط:طب هخرج ينفع


ساره: هيضربك يا بنتي والله


ريم مسحت دموعها وطلعت علي الاوضه وفضلت تعيط 


دنيا: الوفد الاماني وصل يا فندم 


رامي وهو بيبص علي الشاشه بغضب

 

رامي: تمام 


وقام وخد الجاكت وراح اوضة الاجتماع وبدأ الاجتماع

وبعد وقت كبير خلصوا


رامي: خلي سمير يتفق معاهم يا دنيا وخليكي معاهم 


دنيا: تمام يا فندم


رامي اخد الجاكت بتاعه وخرج وعيونوا بطلع شرار من الغضب 


ركب العربيه وساق علي اقصي سرعه وراح الڤيلا

رامي دخل بغضب 


رامي بغضب:هو انا مش قولت متطلعش من اوضتها


ساره: يا بيه هي بس بس


رامي سابها وطلع علي السلم دخل الاوضه وقفل وراه لقاها نايمه وبقلب من حجر شدها من شعرها 


ريم صحيت وهي بتصرخ وجسمها بيترعش من الخضه

ريم بتحاول تفلت شعرها من ايدوا 


رامي بغضب وهو بيشد علي شعرها:هو انا مش قولت متخرجيش من الاوضه 


ريم ببكاء: ابعد عني بقا انا بكرهك بكرهك ابعد عني 


رامي رزعها في الحيطه بغضب وقعد علي الكنبه غمض عيونوا وبدأ يهدي نفسوا 


ريم قامت من الارض وجسمها بتترعش ومش عارفه تقف من البكاء


رامي بصلها جامد ورحلها شالها وحطها علي السرير 

ريم ببكاء: اب ابعد عني 


رامي سابها وقعد علي الكنبه 


ريم بدأت شهقتها ترتفع


رامي: اتخرسي


ريم مقدرتش تمسك نفسها وانفجرت من البكاء 


رامي رحلها وقعد علي السرير وهو بيحاول ميفقدش اعصابوا 


رامي: ريم انتي مش قدي يا ريم متعنديش معايا انا عصبي بطريقه وحشه ووممكن اقتلك في ايدي وانا متعصب مش بشوف قدامي ومش بشوف انا بضرب مين اتجنبي عصبيتي يا ريم ومتعصنيش 


ريم:طلقني يا رامي وابعد عني 


رامي وهو بيمسح علي وشوا بغضب:بقولك اتجني غضبي


ريم بصتلوا بكره 


رامي خرج ورزع الباب وراه  وراح اوضة ودخل قعد  

يشرب سجاير 


ريم قامت ودخلت الحمام غسلت وشها ودموعها نازله بقهره 


ريم:انا عايزه امشي من هنا بس ازاي وهو مش بيخليني اطلع من باب الڤيلا 


ريم قعدت تفكر شويه وبعدين افتكرت الباب الي في المطبخ جابت لبس وفتحت البانيوا علي مايه سخنه واخدت دش ولبست وطلعت 


لبست بنطلون جينز احمر وعليه تيشيرت بكت احمر ولبست كوتش احمر احمر في احمر وقصت شعرها قصير وعملتوا بالمكوه وبقا شكها جميل اوي ونزلت


ساره: ايه القمر ده


ريم لبتسمتلها وجسمها بيتألم: شكرآ


ريم قعدت تبص 


ريم: هجيب حاجه من المطبخ


ساره: قوليلي يا بنتي وانا اجبهالك


ريم: لا متتعبيش نفسك


وقامت راحت المطبخ واتأكدت ان مفيش حد بيبص عليها


 وخرجت من الباب وفضلت تتسحب لغايت ما لقت باب كمان فتحتوا لقت المكتب بتاع رامي وهو قاعد فيه جت تقفلوا براحه


رامي وهو سكران: وانتي مفكره اني مش هعرف انك عايزه تهربي هو انا اهبل


ريم بصتلوا بخضه وخوف 


رامي قام ورحلها وقفل الباب


رامي وهو بيغرز ايدوا في شعرها: بس احلويتي اوي


ريم بعدت شويه


راح هو قربها ليه تاني 


وحطها علي الكنبه وباسها 


 وهي بتحاول تفلت منوا ومش عارفه و رامي حاوطها بأيدوا 


وعلي الساعه عشره بليل كده الباب خبط 


ريم صحيت لقت نفسها  في حضن رامي


ريم زقتوا بخضه 


رامي صحي بغضب: انتي هبله


ريم قعدت تبص علي الكنبه وتعيط بحرقه 


ريم ببكاء: انت انت 

رامي: انا جوزك وديه حاجه عاديه انها تحصل بين المتجوزين 


ريم بصراخ: انا بكرهك بكرهك عارف بعني ايه بكرهك


رامي ادها القميص بتاعوا


رامي بغضب: هفتح الباب وهقول ل ساره تجبلك لبس ونشوف موضوع بكرهك ده بعدين 


وفتح الباب


ساره: كنان بيه بره يا بيه 


رامي: هاخد دش وجاي


ساره: تمام


رامي: روحي هاتي لبس ل ريم وتعالي خديها 


ساره: حاضر


رامي رحلها وقرب منها وباسها من رقبتها


ريم وهي بتبعدوا عنها وبتعيط: ابعد عنييي


رامي بعد وقت سابها وطلع اخد دش ونزل وهو لابس قميص ابيض بنص كم وبنطلون جينز ابيض وكوتش ابيض 


ساره جابت ل ريم لبس ونزلت لقتها عماله تعيط


ساره بخضه:مالك يا بنتي


ريم ببكاء: انا بكرهوا انا عايزه امشي من هنا شوفتي عمل فيا ايه 


ساره: يا بنتي انتي مراتوا واكيد هياخد حقوقوا منك


ريم وهي بتحدف المايه وبتصرخ: متقوليش مراتوا


ساره: طب امسكي يا هانم ادخلي خدي دش ولا اجي اساعدك


ريم خدت الهدوم ودخلت الحمام الي في المكتب واخدت دش وطلعت لبست الكوتش ومكنتش عارف تمشي


ساره: تعالي يا حبيبتي 


وسندتها وطلعوا 


كنان:سيب ريم يا رامي 


رامي: ده في احلمكوا ومتجبش سيرتها علي السانك تاني


كنان: انت عارف احنا هنخدها ليه ومتخفش يعني مش هنأذيها انا هتجوزها اه ما هي الصراحه عجبا....... قطع كلامهم ريم وهي خارجه من المكتب مع ساره 


رامي قام ورحلها 


رامي: كويسه


ساره هزتلوا راسها ب لا


رامي جه يمسك اديها


ريم بخفوت: ابعد عني 


رامي شالها وطلع 


كنان بخبث: مش بقولك عجباني 


رامي وهو طالع علي السلم:استناني يا كنان نازل تاني 

رامي طلع ريم 


رامي بغضب:اتجنبي غضبي يا ريم انتي مش قدي 


ريم: طب طب ينفع تديني المخدرات ونبي 


رامي خرج وقفل الباب 


ريم ببكاء:لا لا انا مش هقعد هنا وقامت وسندت نفسها كويس وحاولت تنزل من البلكونه


(اه يا بنت المجنونه) 


ريم نزلت من البلكونه بس معرفتش تنزل للارض. هي متعوده وكان في حراس 


ابراهيم بخضه: بتعملي ايه يا ست هانم 


ريم: محدش ليه دعوه بيا 


وريم بصت وراها واتخضت مشفتش غير حمام السباحه وعم ابراهيم والحراس واقفين 


ريم نطت في المسبح 


الحرس دخلوا ل رامي الي موت كنان في ايدوا وضرب الحراس بتوعوا


الحرس: يا بيه ست ريم نطت في حمام السباح من البلكونه

رامي بغضب:خدوا الحيوان ده علي القبو 


الحراس خدوا كنان وراحوا علي القبو ورامي طلع وهو غضب الدنيا كلها فيه والحرس حطوا عيونهم في الارض بخوف

ريم كانت طلعت من المسبح وجابت سكينه 


ريم ببكاء:لو قربت مني والله هقتل نفسي 


رامي بغضب:شيلي السكينه من رقبتك يا ريم


ريم: ملكش دعوه بيا سبني في حالي بقا انا بكرهك والله بكرهك 


رامي خاف عليها عشان غرزت السكينه في رقيتها وطلعت دم


رامي بخوف عليها:ريم سيبي السكينه خلي بالك  هتقتلي نفسك. 


ريم ببكاء: انت قتلتني اسآسآ هات المخدرات يا رامي


رامي طلع كيس من جيبوا وادهولها 


ريم اخدتوا بس السكينه وقعت منها ورامي لوالها دراعها وقربها منوا


رامي بغضب: انتي مفكره الي اخدتيه ده مخدرات لا ده بس هيهديك مش اكتر ومسكها من شعرها وجرها وراه وطلع الاوضه وهو بيجرها وراه ورماها علي السرير وقلع الحزام وفضل يضرب فيها 


وصراخ ريم مالي الڤيلا


رامي قومها من شعرها بغضب وضربها بالقلم بس موقعتش عشان ماسكها من شعرها 


ريم ببكاء:ا س ف ه... مش هعمل كده تاني والله اسفه 


رامي من كتر الضرب كسرلها دراعها


 وبعد وقت بعد عنها


 بغضب:ده حاجه بسيطه خالص خالص ليكي ورزعها علي السرير وطلب الدكتور وقعد علي الكنبه 


بعد وقت الدكتور جه وعملها دراعها وحطلها جبس 

الدكتور بخوف: جسمها مليان كدمات ودراعها اتكسر 


رامي بغضب: تمام امشي


الدكتور مشي بخوف وريم دموعها نازله من غير صوت وبتتألم من جسمها ودراعها 


رامي مسح علي وشوا بغضب


رحلها وهدي نفسوا 


رامي: قولتلك اتجنبي غضبي وانتي 


ريم ودموعها نازلين: انت مريض 


ولا كأنها قالت حاجه 


رامي حط راسها علي رجليه وبدأ يمسح علي شعرها


رامي: متعصبنبش يا ريم متخلنيش اعمل فيكي كده انا مش حابب اضربك بس انتي الي بتعصبيني وانتي لغايت دلوقت مجربتيش ضرب النمر  وهو متعصب بجد انا كده بحسس عليكي مش اكتر 


ريم بغضب وبكاء: مش بقولك مريض


رامي سابها وطلع 


وهي انفجرت من البكاء ومش قادره تحرك جسمها


عدا يوم واتنين وتلاته واسبوع ورامي مش بيدخلها 


ولا شافت وشوا حتي وهي بقت كويسه وفكت االجبس ومبقتش تاخد المخدرات وكنان ربنا يعينوا ونزلت 


كانت قاعده مع ساره وحاطه دماغها علي رجليها ودموعها نازله بصمت 


ساره بحزن: قولتلك متعصبهوش يا ريم انتي مش قد رامي بيه ولا حد قدوا ممكن يقتلك في ايدوا و


قطع كلامهم رامي وهو داخل وواحده معاه


ريم قامت من علي رجل ساره ومسحت دموعها


رامي بصلها وبان علي ملامح وشوا الحزن 


شرين بأبتسامه سخريه:ديه ريم 


ريم بقرف: اه انا ريم 


شرين بغرور: انا مرات رامي الجديده

 

ريم ابتسمت ابتسامه جانبيه بسخريه 


رامي: اطلعي الجناح بتاعك يا شرين وانا جيلك


شرين طبعت بوسه علي شفايفوا: حاضر يا بيبي

وطلعت 


ريم بصتلوا بقرف وعيونها مليانه دموع


رامي راح وقعد جنبها وساره دخلت المطبخ


رامي وهو بيولع سجاره: اخبارك ايه


ريم وهي بتبص قدامها: وده يهمك 


رامي: اه 


ريم بصتلوا 


رامي سابها وطلع ل شرين وبدأ ضحك شرين يرتفع


ريم دموعها نزلت بحسره 


وطلعت اوضتها ونامت 


وعلي الساعه اربعه 


كلهم نزلوا عشان الفطار 


ورامي لسه 


شرين: ازاي واحده زيك تبسط رامي انتي صغيره عليه 

 

ريم بصتلها بقرف: يا روحي مش بنام في حضن رجاله كل يوم زيك ومسميش عاهره 


شرين بصتلها بغضب


رامي نزل وراح ل شرين وباسها من دماغها 


شرين بأبتسامه مستفزه: صباح الخير يا روحي


رامي: صباح النور 


وقعد 


ريم بصتلوا جامد وهو بيبوسها وحطت وشها في طبقها

 وسكتت


 شرين ل ريم:وانتي متجوزه رامي من امته 


ريم بقرف وهي بتقع الاكل: وانتي مالك


شرين: سمعت انك مدمنه


ريم: ايوه يا روحي مدمنه


شرين: ومالك مبسوطه كده ليه 


ريم: مدمنه مش عاهره وبصتلها بأبتسامه جانبيه 


رامي قاعد وسامع الحوار وهو بياكل وابتسم ابتسامه جانبيه 

شرين بقرف:وبطلتي بقا ولا لسه مدمنه


ريم: بطلت بس راجعلها تاني لما اغور من هنا وبصت ل رامي 

رامي بياكل ومش مديها اعتبار 


شرين بضحك: انتش شكلك مش حابه القاعده هنا


ريم: ايوه بالظبط كده


ريم قامت وراحت المطبخ وقعدت علي الرخامه وضمت رجليها ل جسمها ودموعها نزلت 


ساره: اخرجي يا بنتي ده للخدم بس 


ريم: لا انا قاعده معاكي 


ساره: رامي بيه هيزعق 

ريم نزلت وخرجت لقتوا بيبوسها من خدها بحنيه ورقه 

بصتلهم بقرف وجت تخرج من الڤيلا


رامي: راحه فين يا ريم 


ريم: هقعد في الجنينه 


رامي: لا اطلعي اوضتك 


ريم بصتلهم بغضب وطلعت اوضتها 


رامي: يلا نطلع اوضتنا 


شرين: انا تعبانه انهارده ومش قادره 


رامي: تمام 


وطلع اوضة ريم 


لقاها واقفه في البلكونه ودموعها نازلين 


رامي حضنها من ضهرها


ريم نفخت بضيق 


رامي اخدها علي السرير 

 

في مكان مظلم يجلس رجل في اواخر الخمسينات 


منصور:لازم نجيب ريم عشان عايزين الي مع ابوها


الشخص١:ديه مع النمر يا بيه عارف مين النمر 


منصور:عارف بس لازم نجبها 


الشخص٢:ديه حاجه صعبه وكنان راح مرجعش من ساعتها 


منصور: لازم نكلم حد من المافيا وهما يتصرفوا 


في الليل 


رامي بيقوم من علي السرير وريم جسمها متكسر 


ريم ببكاء: عايز مني ايه اخدت مني كل حاجه عايز ايه تاني سبني في حالي


رامي: انتي بتاعتي يا ريم 


ريم مسحت علي وشها بتعب ونفخت بضيق 


رامي قام اخد دش وهي قامت خدت دش ونامت وهو راح اوضته ونام 


*رامي بيجي كل يوم بليل وهي نايمه ينام في حضنها كل يوم وبيمشي قبل ما هي تصحي


في صباح يوم جديد ريم صحيت قبليهم وجابت السكينه وحطتها قدامها وفضلت تبصلها ودموعها نازلين


ريم: سامحني يارب وجابت السكينه وقطعت شراينها 


اما في الاسفل كانوا صحيوا ونزلوا قعدوا علي السفره 

رامي: هي فين


ساره: لسه مصحيتش


شرين:احسن خليها نايمه


رامي بصلها بصه كتمتها


رامي: روحي هاتيها يا ساره


ساره: حاضر يا بيه


وطلعت وبعد وقت مسمعوش غير صويت ساره 


رامي قام بخضه وطلع جري 


رامي شافها ولقي الدم مغرق الدنيا شالها بسرعه وراحوا المستشفي


شرين ابتسمت بشماته


في المستشفي


الدكتور خيطلها اديها 


الدكتور ل رامي: بقت كويسه الحمدلله 


رامي بغضب وحزن مكتوم: فاقت


الدكتور: اه يا فندم 


رامي دخلها


ريم بصتلوا بملامح هاديه 


رامي رحلها واخدها في حضنوا 


رامي:ليكي عقاب يا ريم علي الي عملتي 


ريم هاديه وملامحها زي ما هي 


رامي:قولتلك مية مره اتجنبي غضبي وانتي بتعملي حاجات تخليني اتعصب عليكي 


ريم: طلقني لو سمحت 


رامي شالها وهو بيحاول يكتم غضبوا وطلعوا من المستشفي وروحوا ووراهم اكتر من عربية حراسه 


شرين بصت ل ريم بشماته 


رامي قعدها وقعد وشرين قاعده


قدامهم


شرين وهي بتتكلم بمياعه: اسفه يا حبيبي علي امبارح بس كنت تعبانه قديت ليلتك ازاي


رامي:ليله زي اي ليله


ريم بصتلوا بكره 


شرين: عارفه اني كنت تعبانه ومعرفتش اديك الي عايزوا معلش يا بيبي


رامي بصلها وسكت 


ريم بتعب: ساره 


ساره جت: نعم يا ست هانم


ريم بتعب ظاهر:تعالي وديني اوضتي 


رامي قام وشالها وهي بصتلوا بفقدان امل انها مش هتطلع من هنا طول حياتها 


رامي طلعها اوضتها ومسكها من شعرها بغضب:حسابك كبر اوي يا ريم 


ريم دموعها نازلين وبتصرخ


ريم:انا اسفه والله اسفه سيب شعري 


رامي:عندنا حفله انهارده قومي اتزفتي البسي


ريم بتعب وبكاء:مش هقدر اجي


رامي بزعيق: خلصي يا رريم


ريم: طب هاتلي ساره عشان اخد دش 

رامي شالها 

ريم بخضه:رايخ فين 

ودخل حطها في البانيوا وهو طلع وهي اخدت دش وبعد وقت دخلها وشالها وطلعها


رامي: شوفي هتلبسي ايه ويلا 


وخرج وسابها 


شرين: شكرآ علي الفرح الي هتعملهولي انهارده وتعلن اني مراتك


رامي هزلها راسوا بماشي وراح اوضته وهي راحت الكوافير

ساره دخلت ل ريم 


ساره بكره ل شرين


ريم بتعب: حفلة ايه ديه


ساره: هيعلن انها مراتوا


ريم بصتلها بحزن ودموعها نزلت غصب عنها 


ساره:عارفه انك بتحبيه بس هو عصبي جدآ 


ريم بحزن وتعب: عمروا ما عاملني بحنيه زي ما بيعاملها ولا فكر يعلن جوازنا حتي هو انا وحشه طب


ساره: لا والله انتي زي القمر 


ريم ببكاء: طب ليه كل ما يشوفني يضربني 


ساره:انتي بتعصبيه يا ريم 


ريم مسحت دموعها 


ساره: هو بيحبك بس عصبيتوا وحشه 


ريم بصتلها وسكتت


ساره: انا هقولك تعملي ايه 


ريم بصتلها بتركيز


ساره: هو بيغير عليكي وقالك متلبسيش لبس يظهر لحمك صح


ريم هزت راسها بأه 


ساره: انا بقا هقولك تعملي ايه 


      الفصل السادس والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×