رواية دار الايتام
الفصل الحادي والعشرون...
بقلم اميره اسامه
مال جاسر بجسمه كله عليها وفقد وعيه
تمارا..جاسر جاسر فضلت تضربه براحه على وشه جاسر فوق طب قولي مالك جاسر فوق والنبي قامت من مكانها وخرجت بسرعه من المكتب جريت على ليل وصلت ادام المكتب حاولت توقفها شاهي
شاهي...بصوت عالي استني هنا
فتحت تمارا الباب بسرعه من غير استأذان ولا حتى ادت شاهي اهميه دخلت وشاهي وراها
ليل..بغضب ايه اللي بيحصل هنا
عشق اتخضت وحست ان في مصيبه هتقع على دماغ تمارا
شاهي والله يامستر ليل حاولت اوقفها دخلت بسرعه
تمارا مستر ليل الحق بسرعه
ليل..حس ان فيها حاجه من خوفها
ليل..في ايه يا تمارا
تمارا..جاسر تعبان واغمَ عليه
ليل..بفزع ايييه خرج بسرعه من مكتبه وتمارا وعشق وراه شافهم ادم اتخض من منظرهم في اي ياليل
جريو بسرعه من غير ما يردو عليه
جري وراهم
دخل ليل بسرعه راح على جاسر اللي كان واقع عالكنبه زي الجثه الهامدة
ليل..جاسر جاسر ادم اتصل بالدكتور يطلع بسرعه
اتصل..ادم بسرعه بالدكتور بتاع الشركه
ثواني..وكان نوح كمان جه اول ما حس ان في حركه مش طبيعيه بره
بعد وقت بسيط جه الدكتور
الدكتور..ايه اللي حصل
ليل..مش عارف كان كويس الصبح
تمارا..صوتها باين عليه الخوف عيونها مليانه دموع هو كان كويس فعلا بس من شويه دخلت كان باين عليه التعب وماسك دماغه وعنيه كانت حمرا أوي حاولت اساعده يغسل وشه مقدرش اعد عالكنبه بسرعه وفضل ماسك راسه جامد وفجأه لقيته بيقع واغمَ عليه
طلع الدكتور جهاز الضغط
بعد ثواني
الدكتور..ضغطه عاللي جدا استحاله يكون كان كويس
ليل..بالعكس الصبح مكنش في اي حاجه
طلع الدكتور من شنطته حقنه وادهاله في الوريد ضغطه عالي بصوره مش طبيعية
ليل..طيب ننقله المستشفى
فى اللحظه دي ابتدا جاسر يحرك جفنه ويفتح عينه بضعف ويقفلها
حاول الدكتور يفوقه مستر جاسر سامعني
جاسر فتح عينه بضعف من غير مايتكلم
ليل..جاسر انت كويس سامعنا
طلع الدكتور حقنه تانيه وادهاله
عدت دقيقه وابتدا جاسر يستعيد وعيه اكتر فتح عينه
الدكتور..مستر جاسر سامعني
جاسر هز دماغه بضعف
الدكتور..الحمد لله هيبقى احسن بس معلش ساعدوني نأعده
مسكه..ادم وليل رفعوه وسندوله دماغه عالكنبه
فتحله ليل زراير قميصه الاولي وشال الكرافته بتاعته خالص
جاسر..بيركز فاللمه اللي جوه مكتبه مش عارف ايه اللي حصل عينه ركزت عاللي واقفه وسطهم باين عليها الخوف وبتمسح اي دموع تنزل بسرعه قبل ما حد يلاحظها
جاسر.بصوت ضعيف في ايه؟
الدكتور..سلامتك يا بطل انت قوللي ايه اللي حصل
جاسر..مفيش صداع بس شديد شويه
الدكتور ركبله جهاز الضغط مره تانيه
في اللحظه دي انتبه الجميع على صوت هايدي اللي وصلت هي وسامر اخوها كانت جايه تاخد فلوس من جاسر
هايدي..بتمثيل مصطنع ايه ده في ايه جاسر حبيبي مالك انت كويس
ادم..مفيش حاجه تعب بس شويه
هايدي..بتمثيل العياط طيب انت كويس نوديه مستشفي
ليل..بحزم ملوش لزوم ياهايدي هو احسن
كل ده وجاسر مش مدي اهتمام لهايدي وعيونه عاللي واقفه بحزن عليه وبخنقه وغيره واضحة من وجود هايدي
الدكتور..الحمد لله الضغط بينزل ضغطك كان عالي جدا انت تعبان من الصبح
جاسر..لا خالص انا كنت جاي كويس وابتديت شغل عادي بس من شويه حسيت بصداع بسيط وابتدا يزيد مع الوقت
الدكتور..عموما الحمدلله الضغط بينزل وشويه وهينتظم بس لازم تاخد حاجه للضغط العالي ده متسبش نفسك كده
جاسر..بس انا ديما ضغطي واطي
الدكتور..عموما انا هكتبلك تحاليل لازم تعملها وفأقرب وقت عشان تطمن على نفسك اكتر
جاسر..مش مستاهله يادكتور انا بس كنت مضغوط فالشغل الفتره اللي فاتت وانهرده كنت مضغوط برده يعني بسيطه
ليل..مش هنخسر حاجه لو اطمنت
جاسر..حاضر
الدكتور..الضغط رجع لطبيعته
ادم..الحمد لله
الدكتور..هستأذن انا بقى لو حصل حاجه كلموني فورا وياريت تاكل حاجه
ليل..ماشي يادكتور تقدر تنزل
خرج..الدكتور
ليل..انت كويس
جاسر..الحمد لله
ليل..لو حاسس بحاجه نروح المستشفى
هايدي..اه ياجاسر قوم نروح المستشفى
جاسر..مش مستاهله ياجماعه انا احسن كتير
ليل..متأكد
جاسر..اه والله ياليل صدقني مجهود مش اكتر
سامر..سلامتك يا جاسر
جاسر..الله يسلمك يا سامر
واول ما زهره وعشق سمعو اسم سامر عرفو انه اخو هايدي وهو ده اللي حكتلهم نور عنه وابتدو يبصو لبعض بتوتر
سامر..ليل باشا عامل ايه
ليل..بجمود بخير الحمد لله خير غريبة يا سامر اول مره اشوفك فالشركة
سامر..لا والله بس هايدي كانت جايه تشوف جاسر ورايح معاها اوصلها مشوار عشان عربيتها عطلانه
ليل..عموما منور
سامر..نورك ياباشا ازيك يانوح
نوح..تمام يا سامر
بص سامر عاللي واقفه ورا نوح واتصدم لما شافها
ليل..طيب يا جاسر انا هروح عالمكتب انا وعشق لو في حاجه كلمني
جاسر..ماشي يا ليل
ليل..تمارا
تمارا..ايوه يامستر ليل
ليل..خليكي متبعاه لو في حاجه بلغيني بسرعه
تمارا..حاضر
هايدي..كانت هتولع منها
خرج ليل وعشق
ادم..طيب انا كمان ياجاسر هروح عالمكتب شويه وارجع اطمن عليك
جاسر..ماشي
زهره..سلامتك يامستر جاسر
جاسر..الله يسلمك يازهره
نوح..وهو بيبص بغيظ عاللي باصص على نور بابتسامه سمجه
نوح..تمارا لو في حاجه بلغينا بسرعه
تمارا..حاضر
نوح..شويه وارجعلك يا جاسر
جاسر..هزله دماغه
سامر..انا كمان هنزل استناكي تحت يا هايدي الف سلامه ياجاسر
جاسر..شكرا يا سامر الله يسلمك
خرج نوح ونور اللي ظاهر على ملامحها التوتر والخوف لكن نوح محطش في دماغه وفكر ان هي بتعمل بكلامه لما حذرها من التعامل مع سامر
خرج وراهم سامر بسرعه
سامر.مش محتاج حاجه مني يانوح
نوح..لا تسلم ياسامر نورت الشركه
سامر..الشركه منوره برجالتها وبص على نور اللي ملامحها كانت متجمده وكانت حاسه بقبضه رهيبه في قلبها
سامر..بأبتسامه خبيثه اذيك يا انسه نور
نور..تمام
سامر..مستغرب اني شوفتك تاني بس سعيد اني شوفتك
نور..شكرا
سامر..انتي بتشتغلي هنا ولا ايه
وقبل ما ترد كان نوح هو اللي رد عليه
نوح..اه ياسامر نور بتشتغل معانا
سامر..ربنا يوفقك عموما مش هعطلكم مبسوط اني شوفتك يانور سلام يانوح
نوح..سلام
مشي..سامر وفضل نوح باصص عليه لحد ما اختفي من ادامه بص على نور اللي كانت باصه هي كمان عليه بشرود
نوح..بغضب واضح ايه هنفضل واقفين كده ولا ايه
نور..لاخالص انا داخله
دخلت نور ووراها نوح اللي كان حاسس بنظرات سامر ان وراها حاجه وتوتر نور ونظراتها هي وصحابها كانت بتثبت ده لاكن قرر انه يستنى لحد ما يعرف في ايه
اما عند..جاسر
هايدي..عامله نفسها مش واخده بالها من تمارا قربت منه ومسكت ايده
هايدي..جاسر حبيبي انت بجد كويس
جاسر..بيبص بطرف عينه على تمارا اللي واقفه بغضب بتحاول تخفيه لكن هو كان حاسس بيها
جاسر..وهو بيقوم يتعدل شويه سحب ايده من هايدي
وابتدا يقفل القميص كويس اه احسن ياهايدي الحمد لله
هايدي..طيب انت كلت ياحبيبي
جاسر..مش جعان يا هايدي صدقيني انا كويس
هايدي..بصت على تمارا واقفه كده ليه تقدري تتفضلي
تمارا..باصه على جاسر مستر جاسر مش محتاج مني اي حاجه
هايدي..على فكره انا معاه وبيتهيألي لو احتاج حاجه هقدر اساعده
تمارا..حست ان الدنيا بتسود ادام عنيها من عدم رده ومن احراج هايدي ليها ومن احساسها ان هايدي معاها حق لانه خطيبها ومن حقها تغير عليه
تمارا..اسفه انا بس بنفذ كلام مستر ليل عموما انا بره لوأحتاجتو اي حاجه
هايدي..برخامه شكرا
اتماسكت تمارا لحد ما خرجت من المكتب جاسر فضل عينه عليها لحد ما خرجت لكن مكنش قادر يتكلم او يقول حاجه تبان ادام هايدي انه في حاجه من ناحيته لتمارا خوف على تمارا وبيعمل زي ما ليل قاله انه يحاول يبعد تمارا عن اي حاجه تربطها ب هايدي
خرجت تمارا دخلت عالحمام وانفجرت من العياط وكأنها محوشه العياط ده من سنين بعد فتره بسيطه غسلت وشها وحاولت تظبط نفسها وتهدي شويه ثواني وخرجت اعدت على مكتبها ظبطت باقي شغلها خلصت وجهزت نفسها عشان معاد انصرافها هي والبنات زي ما ليل قالهم
هايدي..متأكد يا حبيبي انك مش محتاجني معاك
جاسر..لا والله ياهايدي انا ادامي وقت بسيط وهمشي عندي مشوار شغل انا وليل وبعدها هروح
هايدي..طب انت مش تعبان
جاسر..بزهق خلاص بقى ياهايدي والله انا كويس
هايدي قربت منه بخبث خلاص خلاص متعصبش نفسك انا بس قلقانه عليك
جاسر..لا يا ستي انا كويس ومش بتعصب انا بس مش عايزك تقلقي
هايدي..ماشي ياحبيبي همشي انا بقى عشان مأخركش مش عايز حاجه
جاسر..لا ياحبيبتي شكرا
قربت هايدي بخبث من خده في بوسه سريعه وطبعت الروچ بتاعها على خده بخبث عشان تمارا تشوفه
باي ياروحي هنزل بقى لسامر احسن ده مجنون ممكن يسبني ويمشي
جاسر..وهو مضايق من قربها ماشي باي ياهايدي
اعد جاسر بعد خروجها على مكتبه
هايدي..انسه تمارا
تمارا..بثبات ايوه يا انسه هايدي
هايدي..ياريت تطلبي عصير لجاسر
تمارا..تمام حاضر
هايدي..باصطناع حبها لتمارا ياريت تخلي بالك منه لو حصله حاجه تاني تبلغي مستر ليل
تمارا..اكيد
هايدي..ومش عيزاكي تزعلي مني على اي حاجه حصلت قبل كده خلينا نفتح صفحه جديده انا حاسه اني كنت سخيفه معاكي
تمارا..لا ابدا محصلش اي حاجه وانا مش زعلانه
هايدي..ميرسي ياتمارا يلا باي
تمارا..سلام
ثواني وجالها تليفون من جاسر..انها تدخله
خبطت تمارا ودخلت
تمارا..افندم يامستر جاسر
جاسر..وهو مركز في ملامحها اللي بتحاول تظهرها انها جامده ادامه على فكره تقدري تقولي جاسر
تمارا..معلش حضرتك عارف اننا في الشركه
جاسر..ماشي يا تمارا اللي تشوفيه..خلصتي شغلك
تمارا..كله تمام
جاسر..شكرا يا تمارا
تمارا..على ايه
جاسر..يعني على قلقك عليا على مساعدتك ليا يعني لولا انك موجوده معايا مكنش حد حس بيا غير لما يفضوا
تمارا..وهي مضايقه انا معملتش حاجه يامستر جاسر واي حد مكان حضرتك كنت بردو هعمل معاه كده
جاسر..مستفز من طريقتها بس عارف انها مضايقه وعاذرها تمارا مالك انتي كويسه
تمارا..الحمد لله
جاسر..امال انا ليه حاسس انك مضايقه
تمارا..زي ما حضرتك بتقول حاسس يعني مش متأكد
جاسر..بس انا متأكد يا تمارا انك مضايقه وعارف انك مضايقه من طريقه هايدي
تمارا حاولت تتماسك وتظهر بطريقه ثابته وانا هضايق منها ليه بيتهيألي مفيش حاجه تزعل
جاسر..بينفخ بغضب وبعد عينه عنها وحرك رقبته الناحيه التانيه لمحت تمارا الروچ اللي مطبوع على خده فضلت باصه بصدمه على خده رجع تاني جاسر بعينه عليها شافها مركزه جامد بطريقه غريبه
جاسر..في ايه بتبصي على ايه
تمارا..وهي صوتها مخنوق من العياط لا ابدا مفيش انا خلصت شغلي والمفروض اننا نمشي عشان نروح قبل ما والدت مستر ليل تيجي حضرتك محتاجني في حاجه
سكت جاسر وفضل باصصلها
سحبت تمارا منديل من على مكتبه ومدتله ايدها بيه
جاسر باستغراب ايه ده
تمارا..شيل اللي على وشك
قرب جاسر المنديل من وشه ومسح خده وبص فيه اتصدم وعرف ان هايدي كانت تقصد كل اللي عملته واتأكد انها ملاحظه علاقته بتمارا
بص جاسر بصدمه لتمارا
تمارا..بعد اذن حضرتك لفت تمارا واتحركت بسرعه ناحيه الباب لكن جاسر كان اسرع منها ومسك ايدها قبل ما تفتح الباب وقفل الباب بالمفتاح وسط زهول تمارا
اما عند ليل وعشق
ليل..كده انا فهمتك كل حاجه ياعشق في اي حاجه مش فهماها
عشق..لا خالص تقريبا فهمت كل حاجه
ليل..متأكده
عشق..ايوه
ليل..بتحدي هنشوف
ومدلها ايده بفايل في ورق
عشق..ايه ده
ليل..ده ورق صفقه حديد جديده العرض بتاعها مناسب جدا والسعر المطلوب مناسب اوي بس عايزك تشوفيها عشان المفروض ان 3ايام وهمضي موافقتي عالصفقه دي
عشق..تمام
ليل..تقدري يلا تقومي تجهزي عشان تروحي انتي والبنات
عشق..حاضر
قامت عشق ومشيت خطوتين لحد مكتبها عشان تاخد شنطتها بس وقفت فجأه وكل ده ليل كان عينه عليها اول مالفت بعد عينه عنها
عشق مستر ليل
ليل..ايوه
عشق..كنت يعني عايزه اسال حضرتك سؤال
ليل..في حاجه مش فهماها
عشق..لا خالص مش كنت هسأل على مهره وعشق كويسين
ابتسم ليل ووقف وفضل يتحرك باتجاها
ليل..مهره بخير الحمد لله بقت احسن كتير وبقت تأكل عشق ووقف ادامها بس عشق
عشق..مالها
ليل..وهو مبتسم بطريقه جذابه شقيه وجميله ومجنناني وليها شخصيه عجباني اوي
عشق..ارتبكت من نظراته
ليل..ايه موحشتكيش
عشق..لا وحشتني
ليل..خلاص تقدري تيجي تشوفيها اي وقت تحبيه
عشق..ياريت بس مش هقدر يعني مفيش سبب يخليني اروح
ليل..وانك تشوفي اللي اتولدت على ايدك ده مش سبب
عشق..معلش بس مش هقدر ابقى سلملي عليها ولو يعني نفع ان حضرتك تصورهالي اشوفها يبقى كويس
ليل..بابتسامه جميله ماشي ياستي بس حاولي عشان تفضل فكراكي
عشق..ان شاء الله بعد اذن حضرتك
راحت خدت شنطتها وموبايلها ورجعت عشان تخرج
ليل..عشق هتلاقو السواق واقف تحت مستنيكم
عشق..ماشي شكرا
ليل..العفو
خرجت عشق راحت تشوف تمارا ونور
اما عند جاسر وتمارا بعد ما قفل جاسر بالمفتاح
تمارا..بصدمه حضرتك بتقفل ليه
جاسر..انتي بتعملي معايا كده ليه
تمارا..انا مش بعمل حاجه
جاسر..وطريقتك معايا دي
تمارا..كل ده عشان قولت لحضرتك تمسح الروچ عموما انا اسفه مش هتتكرر تاني بس خوفت على شكلك ادام الموظفين مش اكتر
جاسر..وهو محاوطها في الباب بايده
قرب كف ايده من وشها وفضل يخبطها براحه على خدها وعلى اد عصبيته لكن كان بيحاول يتمالك نفسه خفتي على شكلي ولا اضايقتي من شكلي هه
بتعملي معايا ليه كده ياتمارا ليه بتحاولي تستفزيني هه ليه بتحاولي تعصبيني ليه بتحاولي تلغبطي دماغي اكتر ماهي متلغبطه كل ده وهو بيخبط باطراف صوابعه بنرفزه
اما تمارا كانت بتحاول تبعد وشها اللي وجعها عنه وتغمض عينها
تمارا..من فضلك سبني اخرج
جاسر..ليه تعباني معاكي؟
تمارا..ابعد عني وسبني اخرج
جاسر..قوليلي بقى خفتي على شكلي ليه ها
تمارا..بعصبيه ممزوجة بخوف جاسر من فضلك ابعد عني
جاسر..ايه خايفه مني ولا ايه
تمارا..بثقه انا مبخفش من حد انا بس خايفه على منظري لا حد يدخل يشوفنا بالشكل ده واضح ان حضرتك نسيت نفسك معايا والمرتين اللي قربت فيهم مني هيفكروك اني سهله تبقى غلطان انت عملت ده غصب عني مش بمزاجي وشكلك كده استغليت وضعي يا جاسر باشا فكرت ان دي واحده جايه من الشارع تقدر تقرب منها وقت ماتحب وتعمل اللي انت عايزه مش هتخسر حاجه فالاول والاخر مفيش حد هيقفلك ماهي ملهاش اهل وتربيت ملاجئ بس احب اقولك انك يوم ما تفكر تعمل كده تاني انا اللي هقفلك ولو حكمت اني اقتلك هعملها
جاسر..بزهول انتي شيفاني وحش اوي كده ياتمارا
تمارا..انا مش من حقي اني اشوفك ولا حلو ولا وحش ياجاسر مش من حقي اني اقيمك عارف ليه عشان انا بالنسبالك حتت سكرتيره وانت بالنسبالي مديري اللي المفروض يقيمك خطيبتك واقولك حاجه واضح انك اتضايقت اوي عشان اديتك تمسح وشك بالمنديل عموما متضايقش لسه اثره علينى وشك تقدر تمشي بيه وتخرج بيه ادام الموظفين كمان لو حبيت ولا تزعل نفسك وكملت بطريقة واضح عليها الغيره من غير ماتحس تقدر تعمل اللي يريحك تخرج بروچ على وشك تقرب منها في مكتبك تلمسها تكلمها تقولها كلام حلو تخرج معاها انت حر
جاسر..بابتسامه جميله وهدوء بعد اللي بتقوليه ده كله ياتمارا انتي مش شايفه انك تقدري تقيميني
تمارا..انا مش بقيمك
جاسر..بس صحيح انتي مضايقه منها اوي كده ليه
تمارا..بغضب مين دي اللي اضايق منها وعشان ايه اصلا
جاسر بدون مقدمات عشان بتحبيني ياتمارا
صدمه لجمت لسانها
جاسر..اه زي ما سمعتي كده
تمارا..بارتباك انت ايه اللي بتقوله ده انا مش بحبك
جاسر..لا بتحبيني زي ما انا كمان بحبك
تمارا..اتصدمت
جاسر..سكتي ليه مش مصدقه ولا عايزه تقنعيني انك مش عارفه اني بحبك يا تمارا
تمارا..بتحبني
جاسر..بحزن باين على صوته ايوه ياتمارا بحبك من اول ما شوفتك بحبك وعلى اد حبي ليكي على اد ما انا مضايق انك وصلتيني اني اضعف واقولها في اكتر وقت محتاج انك تبعدي عني فيه
تمارا..دموع بتتجمع في عنيها من كلامه مش فاهمه
جاسر..مكنش ينفع اقولهالك الوقت يا تمارا..بس مقدرتش مقولهاش
تمارا..وايه اللي مخليه مينفعش
جاسر..عشان حاجات كتير ياتمارا اولهم اني خايف عليكي خايف حاجه تحصلك خايف تتأذي بسبب كلمه قولتها هتخليكي تتعلقي بيا اكتر وممكن بسبب تعلقك ده تتأذي
تمارا..لا ياجاسر انت بس مش قادر تتخيل او تقنع نفسك انك تحب واحده زيي وتسيب خطيبتك هايدي بعيلتها واصلها مش قادر تتخيل انك تسيب هايدي مش حابب تبعدني عشان انا بالنسبالك حاجه جت في طريقك سهله عايز تكون مع اتنين وفرحان بالعلاقه دي
تمارا..اقولك حاجه ياجاسر انت اناني اوي
جاسر..لوحبتيني زي ما حبيتك عمرك ما هتشوفيني كده يا تمارا بس انتي مش فاهمه حاجه
تمارا..طب فهمني
جاسر..طيب ممكن الاول تديني وقت وصدقيني هفهمك كل حاجه قريب كل اللي محتاجه منك تثقي فيا شويه
تمارا..نزلت دموعها وهي بتسمعه
رفع جاسر ايده مسح دموعها مش عايز اشوف دموعك دي خالص من فضلك ممكن
تمارا..هزت دماغها حاضر
قرب جاسر ايده الاتنين حاوط بيهم وشها وقرب من راسها طبع على جبينها قبله عميقه تحسسها بالامان وتطمنها
نور..نوح محتاج اي حاجه تاني احنا لازم نمشي عشان والدتك جايه لازم نوصل قبل ما تيجي
نوح..لا يانور خلاص تقريبا كده خلصتو شغلكم
نور..نوح هو انت في حاجه مضيقاك
نوح..لا مفيش حاجه يانور انا تمام
نور..اوك يانوح انا همشي
خرجت زهره وعشق يلا يانور
نور..تمام انا جاهزه
عشق..طب يلا نشوف تمارا
نوح..السواق هتلاقوه واقف تحت
عشق..ماشي يانوح يلا سلام
نوح..سلام
خرجو البنات من الشركه بعد ما خدو تمارا مشيوا مع السواق
وصلو الشقه وابتدو يجهزو لحد ما ولدت ليل تيجي
مر الوقت وخرج ليل من الشركه ومعاه الشباب راحو عالمخزن عشان يشوفوا الشباب اللي اتهجمو على البنات
وصل ليل ادام باب المخزن بهيبته اللي ترعب هو والشباب نزلو من عربياتهم ووراهم رجالتهم واستقبلوهم باقي الرجاله اللي موقفهم حراسه عالمخزن
احد الحراس نورت ليل باشا
ليل..هما فين
الحارس اتفضل حضرتك جوه
فتح باب المخزن ودخلو
كان ال3 شباب مربوطين وباين على ملامحهم التعب من كتر الضرب وخصوصا الشاب اللي زهره ضربته بالسكينه
سحب ليل كرسي واعد ادامهم
ووقف كل واحد من الشباب في مكان مولعين سجايرهم وباصين عليهم بغموض
ليل..طلع سيجاره ولعها حط رجل على رجل فضل يبص للسيجاره بأهمال ويرجع يشرب وياخد نفس ببرود قتلهم وبرعب كان واضح على وشوشهم
ليل..ها قولتولي بقى مين اللي وراكم
اسرع واحد من الشباب في الرد بيحاول يستنجد
شاب 1 ابوس ايدك يا باشا سيبنا احنا تعبنا من كتر الضرب والله غلطه ومش هتتكرر تاني
ليل..هي اكيد مش هتتكرر وإلا تبقى غبي انت وهما
لكن انا سألت سؤال ومحدش جاوبني مين اللي وراكم مين دفعلكم تعملو كده
شاب 2 والله ياباشا مانعرف حضرتك تقصد مين احنا منعرفش حد كل الحكايه اننا كنا شاربين والبنات دي بنشوفهم من فتره رايحين جايين ومفيش معاهم حد الشيطان اللي وزنا والله هي دي كل الحكايه
ليل..عموما انتو شكلكم هتتعبوني بس انا هديكم فرصه تفكرو لو حابين تطلعو من هنا على رجليكم
السيجاره اللي في ايدي دي تخلص لو محدش فيكم نطق وقال مين اللي بعتكم تعملو كده يبقى اتشاهدو علي روحكم من اللي هعملو فيكم
الشباب
اما عند البنات فا بعد ما جهزو لاستقبال والدة ليل اخيرا الباب خبط
راحت زهره تفتح الباب بصت من العين لقت ست باين عليها الوقار فاعرفت انها سهام
فتحت الباب
سهام..بابتسامه مساء الخير انا والدة ليل
زهره..اهلا بحضرتك يا افندم اتفضلي
دخلت سهام وكان في استقبالها البنات
نور..اهلا بحضرتك ياطنط
قربت منها سهام وحضنتها ازيك يانور البقاء لله ياحبيبي
نور..شكرا لحضرتك ونعم بالله
مدت سهام ايدها لتمارا اهلا ياحبيبتي
تمارا..اهلا بحضرتك
نور...طنط. اعرفك بقرايبي واخواتي دي تمارا واللي فتحت لحضرتك زهره ودي عشق
مدت سهام ايديها لعشق اهلا ياحبيبتي
عشق..اهلا بحضرتك نورتي اتفضلي
اعدت سهام
زهره..حضرتك تشربي ايه
سهام..لا ياحبيبتي ولا حاجه
زهره..لا طبعا مش هينفع
سهام..مش عايزه اتعبك
زهره..متقوليش كده تعبك راحه
سهام..ممكن طيب قهوه مظبوط
زهره..طبعا
مشيت زهره تعمل القهوه
سهام..البقاء لله يانور ربنا يرحمه ياحبيبتي
نور..ربنا يخليكي ياطنط تعبتك معايا وبجد ان حضرتك تيجي لحد هنا عشان تعزيني دي حاجه كبيره والله
سهام..متقوليش كده يانور حاج محمد ده عشرة عمر انا حزنت عليه من قلبي لما عرفت كان راجل محترم وطيب من الناس اللي بجد متتعوضش
تمارا..ربنا يرحمه
نور..الحمد لله على كل حال
سهام..انا مقدرتش اكون معاكي وقتها لاني كنت بره مصر ولسه يادوب واصله امبارح
نور..عارفه والله ياطنط تسلميلي يارب
سهام..والقمرات دول بقى قرايب بابا ولا ماما
نور..وهي بتبصلهم لا بابا
سهام..انا كنت مستغربه لان طول عمرنا عارفين ان حاج محمد بعيد عن اهله
نور..لا هما من قريب جم عاشو معانا
سهام..وانتي بتدرسي ايه ياتمارا
جت زهره اتفضلي حضرتك
سهام..ميرسي ياحبيبتي تسلم ايدك
زهره..تسلمي
رجعت سهام بصت لتمارا
تمارا..انا بدرس تجارة القاهرة
سهام..في سنه كام
تمارا..انا في سنه تالته انا وزهره
سهام..انتي بتدرسي تجارة بردو يازهره
زهره..ايوه
سهام..وانتي ياعشق
عشق..انا بدرس طب بيطري في القاهره بردو
سهام..ماشاء الله طيب واشمعني طب بيطري
عشق..انا كان نفسي ادرس طب اطفال لاني بحبهم بجد بس للاسف التنسيق كان اعلى بدرجات بسيطه فا قررت ادخل طب بيطري لاني بردو بحب الحيوانات جدا فحسيت اني ممكن اقدر امشي فيها والحمد لله هي كا دراسه بالنسبالي حلوه وسهله
سهام..ده ليل على كده ممكن يحتاجك اصل عنده فرسه غاليه عنده اوي والدكتور بتاعها تاعبه جدا
عشق..ابتسمت على فكره انا اللي ولدت مهره
سهام..باستغراب انتي تعرفي مهره بجد انتي اللي ولدتيها
عشق..اه والله الموضوع جه صدفه كنا مع بعض كلنا فالمستشفي لما بابا كان تعبان قبل ما يتوفى واتصل عليه البواب قاله انها تعبانه حاول يكلم الدكتور بس مكنش بيرد فا عرضت عليه اساعدها والحمد لله انا ولدتها
سهام..ليل مقاليش والله انا بتكلم معاكي عادي وبعدين ياريت كل الدكاتره تبقى قمر زيك كده
عشق..ميرسي لذوق حضرتك عيونك هي اللي حلوه
نور..بابتسامه دي كمان الفرسه الصغنونه اتسمت عشق على اسمها
سهام..باستغراب عشق ده بجد
نور..اه والله مستر ليل سماها عشق
سهام..صراحه اسمك جميل اوي ياعشق بس غريبه ان ليل يسميها على اسمك
حست عشق باحراج نزلت عنيها
سهام..هو كان عايز يسميها حياه
عشق..جميل حياه بردو
سهام..بس عشق أحلى
عشق..ميرسي بجد لحضرتك
سهام..نوح قاللي انكم اشتغلتو معاهم فالشركه
تمارا..ايوه انا بشتغل معاهم من قبل ما بابا يتوفي لكن نور وزهره وعشق لسه من يومين هما كانو بيشتغلو في اماكن تانيه بس بعد اللي حصل مستر ليل صمم انهم يشتغلو فالشركه ونسيب الشقه
سهام..صراحه انا كنت بحب المكان عندكم اوي روحه حلوه بيفكرني بالايام الجميله المكان ده ليه طابع خاص كده في قلبي بس بصراحه بعد اللي حصل لباباكي مكنش ينفع تفضلو لوحدكم
نور..انا مكنتش عايزه اسيب المكان لان انا كمان بحبه جدا في كل ذكرياتي مع بابا وماما الله يرحمهم بس بعد اللي حصل مقدرتش اعترض بصراحه
سهام..لا طبعا مينفعش تعترضي كده بقى في خطر عليكم واعدتكم لوحدكم هتخلي في ميت عين عليكم ومش كل الناس في قلوبهم رحمه الف واحد هيستغل اعدتكم لوحدكم
زهره..فعلا محدش بيرحم خالص
سهام..في ناس كويسه والله بس قليليين اوي
وفضلو يتكلمو ويرغو شويه
اما عند ليل
وقف ليل يعدل نفسه وينزل كم القميص لبس چاكت بدلته بعد ما وقعو والشباب في الارض من الضرب
ليل..للحرس بتوعه اول ما يقدرو يقفو على رجليهم ارموهم في اي مكان
الحارس..تمام ياليل باشا
ليل بص للشباب اسمع عنكم او اشوف وشكم في اي مكان ساعتها بس تقدرو تترحمو على روحكم بجد
خرج ليل والشباب
جاسر..ايه ياليل صدقتهم
ليل.متقلقش دي عيال شمامه وفعلا ملهمش علاقه بحد
ادم..بيتهيألي اللي ياكل الضرب ده كله يشهد على ابوه انا كمان شايف ان مفيش حد وراهم
جاسر..تمام المهم هتعمل ايه الوقت
ليل..هروح أجيب سهام
ادم..ليل صحيح هتعمل ايه بكره
ليل..في ايه بكره اجازه
ادم..عارف اقصد البنات
ليل..هبعت معاهم اتنين من الحراسه وهبعت معاهم السواق
جاسر..لا بلاش حراسه انا هروح معاهم
ليل.نعم يا اخويا وده من امته
جاسر عادي يعني ياليل انت مش عايز حد يكون معاهم وخلاص انا هروح
ليل..ماشي ياسيدي متزعلش اوي كده روح كده كده احنا بكره اجازه
نوح..بقولك ايه ياجاسر انا كمان هاجي معاك
ليل..كملت وانت رايح ليه يا حيلتها
نوح..انت مش لسه قايل اننا اجازه وانا معنديش اي حاجه ايه اللي مضايقك
ليل..ياسيدي ولا مضايق ولاحاجه روح مش عايز تروح انت كمان يا عم ادم
ادم..هي جات عليا هروح
ليل..على رأيك روح يا اخويا
جاسر..طب ماتيجي انت كمان
ليل..لا والنبي اجي الف على لبس بنات دي اللي ناقصه
جاسر..ياعم احنا لا هنلف ولا نيله احنا هنروح معاهم نأعد في اي مكان هما يلفو ويرجعولنا
ليل..لا والله انتو رايحين عشان تأعدو امال مين اللي هيخلي باله منهم
جاسر..ياسيدي هنخلي بالنا احنا بس بردو مش هنبقى معاهم جوه المحل دول بنات يعني وليهم خصوصيه
تعالي بقى متبقاش رخم
ليل..هشوف لسه مش عارف
نوح..سيبها عليا ياجاسر انا هجيبه
ليل..ايه ساحب اخوك الصغير
نوح..ياعم انت مش اجازه خلينا نروح مع بعض
ليل..بقول ايه اطلع من دماغي انت وهو قولت هشوف اتكلو على الله بقى عشان متأخرش على سهام هانم بدل ما تعلقني
ادم..طب احنا هنخلع عالبيت هنستناكو
ليل..تمام يلا سلام
جاسر..سلام اشوفكو بكره
مشيو الشباب روح جاسر عالبيت
وروح ادم ونوح ومشي ليل عشان يجيب والدته
عند البنات
سهام..انا اتبسطت بجد يابنات بالاعده معاكم انتو مش متخيلين يعني ايه اعده مع رجاله طول الوقت مفيش غير منى مامت جاسر بس هي اللي مصبراني بس بسبب تعبها للاسف مش بتجيلي زي الاول وغير كده اصلا انا مش بشوفهم خالص شغل طول اليوم ويرجعو ياكلو ويخرجو او يرجعو يغيرو ويخرجو وكملت بضحك البيت بالنسبالهم فندق ينامو فيه
نور..خلاص يبقي حضرتك كل ما تكوني زهقانه تجيلنا لو معندكيش مانع
سهام..طبعا انا حبيتكم اوي بس انتو كمان تعالو اعدو معايا انا اصلا مبحبش اخرج من البيت بحب اعدت البيت اكتر وبعدين انتو اخف مني انتو لسه شباب
تمارا..ده حضرتك قمر ولسه صغنونه
سهام..لا صغنونه ايه بقى خلاص كان زمان
عشق..لاوالله تمارا معاها حق حضرتك لسه صغيره وجميله جدا
سهام.حبايبي ربنا يخليكو يارب بس بردو هتيجو عشان تأعدو معايا السواق يجيبكم لحد الڤيلا واطمنو هنا بيجو من الشركه يغيرو ويخرجو يعني مش هيضايقونا
نور..نوعد حضرتك بجد وقت ما تكوني فاضيه واحنا فاضيين هنيجي لحضرتك مخصوص
سهام..لا لوعليا انا فاضيه على طول أنتو بس متتحججوش وتعالو
عشق..هنجيلك صدقينا
رن تليفون سهام ده ليل اكيد عايزني انزل.
نور..خليكي شويه
سهام..هو ده هيرضى يستني ده ليل خلقه في مناخيره وبيكرهه الانتظار
نور.والنبي اتحايلي عليه او خليه يطلع
تمارا..شويه بس انهرده احنا سهرانين معندناش بكره شغل
ردت سهام ايوه ياليل
ليل..ايوه يا امي انا تحت البيت يلا مستنيكي
سهام..بخباثه امهات مصدقت لقت ادامها اربع بنات حابه تعلقه باي واحده فيهم عشان تطمن عليه
طيب مش هتطلع
ليل..وانا ايه بس اللي هيطلعني يا امي
سهام..اصل البنات مش عايزني انزل
ليل..طيب الف لفه وارجعلك
سهام..لا تلف لفه ايه على بال ما تلف هكلمك انت اطلع شويه صغيره وننزل
ليل.عايزه ايه ياسهام مش مطمن لاصرارك ده
ضحكت سهام لا والله ابدا اطلع بس الاول شويه وننزل
ليل..ماشي لما نشوف اخرتها
قفل معاها ركن عربيته وطلع
دخلو البنات لبسو حجابهم بسرعه..ورجعو
سهام..ماشاء الله انتو محجبين
عشق..الحمد لله
سهام..انتو فالحالتين قمرات
تمارا..تسلمي ياطنط
رن باب الشقه
راحت تمارا فتحت
تمارا.مستر ليل اتفضل
ليل..ازيك ياتمارا
تمارا..بخير الحمد لله اتفضل
دخل ليل كانو اعدين عشق منزله عنيها فالارض خايفه عنيها تفضحها بفرحه طلوعه
ليل..مساء الخير
الجميع مساء النور
نور..اتفضل يا مستر ليل
اعد ليل جمب سهام
ليل لسهام براحه مش كنتي نزلتي
سهام بصوت عالي ما البنات عايزني اعد شويه وبعدين انت تعبان في حاجه مانت راكب الاسانسير
ليل..لا والله انتي ليكي مزاج بقي ومصدقتي تلاقي بنات
سهام..بضحك صراحه اه
ليل بيبص سرقه لعشق شايفها منزله راسها وباين عليها التوتر كان شكلها يجنن خصوصا بلفه حجابها العشوائيه وخصله شعرها اللي خارجه من تحت حجابها بطريقه جذابه
ليل..نازلين بكره اكيد يابنات
تمارا..ان شاء الله
ليل..طيب انا كنت هبعت معاكم حراسه وبص لتمارا بخبث بس جاسر طلب انه ينزل بنفسه معاكم عندكم مانع خصوصا ان نوح وادم قالو انهم كمان هينزلو مع جاسر
نور..بسرعه لا خالص مفيش مشكله بصولها البنات بسخريه بعدت عينها عنهم باحراج عشان فهموها وكملت بس يعني عشان ميبقاش في تعب عليهم
ليل..لا خالص هما اجازه وبعدين هما اللي اقترحو
تمارا..تمام يا مستر ليل مفيش مشكله
سهام..هو في ايه هما نازلين فين
تمارا..لا ابدا يا طنط كنا نازلين نشتري حاجات نقصانا ولبس كده يعني
سهام..طب وانت مش رايح
ليل..انا اعد معاكي
سهام..وده من امته لا روح ياسيدي
ليل..الوقت لاروح ماشي ياستي بس بردو اعد معاكي
سهام..لا انا مبحبش اعدت الرجاله روح متسبهمش لوحدهم
ليل..الوقت اعدت الرجاله بقت وحشه وبس نخرج ونسيبك تفتحيلنا تحقيق
سهام..ياسيدي خلاص مش هفتحلكم تحقيق تاني
ليل..انتبه انهم نسيو البنات اللي كانو اعدين مبتسمين على مناقشتهم طب بقول نكمل فالبيت الخناقه دي
عشق..صحيح تشرب ايه يامستر ليل
سهام..هو ايه اللي مستر ليل هو انتو فالشركه
ليل..لا انا فقدت الامل سبتهم براحتهم بقى
عشق..والله بحاول وبنسى ومش بعرف
سهام..لا تعرفي عشان كده بتكبريه ومعني انه يكبر يبقى انا كمان كبرت يرضيكي
عشق بضحكه جميله لا ميرضنيش وبصت لليل تشرب ايه ياليل
ابتسم ليل ابتسامه جميله قهوه
بعد وقت بسيط شرب ليل قهوته
وخلصت اخيرا سهام الرغي
ليل..بهدوء عكس طبيعته اللي تخوف ايه ياامي مش يلا بقى
سهام..اه يلا كفايه كده عشان البنات يرتاحو
زهره..خليكو شويه بجد حضرتك الاعده معاكي جميله
سهام..عشان ترتاحو بقى وبعدين احنا اتفقنا انكم هتجولي ولارجعتو في كلامكم ولا ايه
نور..لا خالص والله هنجيلك ان شاء الله
سهام.وانا هستناكم هطرد ليل ونوح وادم وانتو تيجو تقضو معايا اليوم
ليل..بسخريه الوقت هنطرد الله يرحم..بس هقول ايه يلا يا امي يلا
سهام..بضحك الله وانت زعلان ليه
ليل..ياستي انا ولا زعلان ولا حاجه يجولك اي وقت يحبو واحنا حاضر هنطرد بس ابقي دوري علينا
ضحكو البنات على طريقة ليل الجديدة عليهم لاول مره يشوفوه بيضحك وفاكك
سهام..يلا يابنات تصبحو على الف خير
سلمت عليهم وخرجت سلم ليل عليهم..بكره ان شاء الله الشباب هيكونو مستنينكم تحت
تمارا..بخبث وهي بتبص لعشق طيب وحضرتك مش هتبجي معانا
ليل..وهو مبتسم مش عارف والله ياتمارا هشوف لسه وبعدين يعني تخرجو براحتكم يوم الاجازه بلاش خنقه من المدير هتفضلو طول الوقت مستر مستر وبص لعشق يعني اخليكو براحتكم
عشق..بعدت عينها بسرعه عشان ميتفضحش امرها ولا صحابها يحسو لكن هي كان واضح عليها اللغبطه
تمارا..بضحك لا حضرتك تعالى ونوعد حضرتك مش هنقول مستر
ليل..ان شاء الله مش محتاجيين حاجه
تمارا..شكرا يامستر ليل
ليل هز دماغه بقلة حيلة مستر مفيش فايدة
ضحكت تمارا والبنات
ليل..يلا تصبحو على خير
البنات وحضرتكم من اهل الخير
خلص اليوم من غير اي جديد
وجه اليوم المنتظر عند ابطالنا ولكن مش كل منتظر جميل