رواية احببتك ولن يفرق بيننا احد الفصل الخامس


 

•♡•احببتها ولن يفرق بيننا احد•♡•


•♡•البارت الخامس•♡•


رودي: هو احنا لينا غيرك يا قمر


سجي زعلت جدآ هيعملوا ايه بعد موتها يارب معجزه عايزه معجزه يارب انت العالم بحالي


كلهم قعدو يهزروا وسجي حاطه دماغها علي كتف رهف وبصالهم بحزن ايام


ايام فقد يا رفاقي وسوف اغادر هذه الحياه 


ايام او اسابيع او شهور او سنين ولكن في الاخر سوف اغادر


(بغض النظر عن انهم لسه متعرفين علي الشباب انهارده مش اكتر ولكنهم حبوهم جدآ كان اجمل يوم النهارده بس المستشفي وانس خربوا الدنيا) 


سجي:انا عايزه امشي من هنا

ندي:يلا


وقاموا كلهم وخرجوا


فارس:هو ينفع سجي تركب معايا


اسر وكلهم بأبتسامه هو فهمها:اه طبعآ


ايهاب:انا خليت ناس يجيبوا العربيات بتاعتنا كلنا يلا


وكلهم طلعوا وركبوا العربيات ومشيوا


عند سجي وفارس 


سجي  قاعده سرحانه


سجي:شكرآ


فارس:علي ايه


سجي بصتلوا


فارس:مفيش بنا شكرآ وبعدين اي حد مكاني كان هيعمل كده


سجي بصتلوا:تعرف اننا لسه عارفينكوا النهارده بس حبيناكوا جدآ


فارس:والله انتو الي تتحبوا كفايه طفولتهكم عاملين زي الملايكه 


سجي بخجل: شكرآ


فاىس بصلها بنظره: بتخطفي قلبي علي فكره😹😹


سجي: لا يا عم اخطف قلبك ايه عيب عليك😹😹


بعد دقايق وصلوا كلهم بيت البنات 


والبنات نزلوا وطلعوا


رهف اتصلت بخالتها وقالتلها علي الي حصل وانس رجع امريكا


مع مرور الايام والاسابيع الشباب والبنات اتعلقوا ببعض جدآ


 خصوصا ايهاب ورهف 


وسجي وفارس


 وسجي بدأ يبان عليها المرض يعني بتقع من غير ما تستعمل ايديها 


 والشباب منقلوش شرطه عشان البنات 


وهما قاعدين في الكليه وبيضحكوا ويهزروا 


ايهاب: احم انا عايز اقول حاجه


محمد:+١


اسر: قول انت الاول


محمد: لا عيب عليك انت الكبير اتفضل


اسر: والله ما يحصل قول انت صاحبي


محمد: وانت كمان صاحبي لازم احترمك يلا قول


اسر: لا والله ما يحصل لازم احترمك انت عشرت عمري ولازم احبك واخليك تقول الاول


محمد:عيب عليك يا اسر انت الكبير قول


اسر:لا والله ما.....


ايهاب: بااااااااااااااااس


كلهم سكتوا


ايهاب: قول يا محمد


محمد: انا بحبك يا رودي


رودي بصتلوا بكسوف:وانا كمان


محمد: وانتي كمان ايه


رودي: بحبك


محمد: يا روحي


رهف: يا موحني😹😹😹


محمد: فصيله😒😹😹


اسر: ندي انا بحبك وعايز نتجوز انا وانتي ومحمد ورودي


ندي بصتلوا: بس انا مش بحبك


فؤاد: نعم يا روح طنط


ندي بضحك: انا بموت فيك😹😹😹


رهف: البت انحرفت🙂🤟


اسر: فصيله قسما بالله🙂😹😹


ايهاي: يلا بالمره بقا اعملوا حسابي في الفرح انا ورهف عشان نتجوز معاكوا


رهف بصتلوا بكسوف


فارس بص ل سجي وكان متردد يقولها انو بيحبها 


سجي في نفسها: يارب لو بيحبني ما يقول يارب هيتجرح بسببي انا بحبوا وكل حاجه بس مينفعش انا مش هعيش يارب يارب


فارس في نفسه: ابقا اقولها لما نكون لوحدينا


اسر: كده اشطا الفرح يوم الخميس

 

ندي: حضرتك المفروض في خطوبه بتقعد اقل حاجه ست شهور


اسر: تعرفي ام ترتر🙂


فارس قام: ينفع تيجي ثواني


سجي بصتلوا وقامت


فارس: عن ازنكوا


وخدها ومشي وقعدوا في العربيه بتعتوا


رهف: خدها ليه

ايهاب: هيعترفلها انو بيحبها


اسر: قصدك بيعشقها انتو غيرتولنا حياتنا 


محمد: عدي مرحلة العشق


(عمر الحب  ما كان بالوقت ولا بالشهور ولا بالسنين) 


احنا قعدنا الاسبوعين تلاته دول كأنهم مية سنه حبيناكوا اوي


عند فارس


فارس: سجي


سجي بخوف: ن نعم


فارس: انا بحبك


سجي وقع قلبها وغمضت عيونها


عم الصمت لدقائق


فارس: ساكته ليه


سجي بدموع: عشان مينفعش يا فارس


فارس: مينفعش ايه


سجي: انا مش هنفعك بحاجه ربنا يبعتلك بنت الحلال يا فارس 


فارس ومقدرش يتملك من دموعه الي نزلت: ليه بتقولي كده مع انك باين عليكي انك بتحبيني


سجي ببكاء: اه بحبك بس مش هينفع والله مش هينفع


 وحطت ايديها علي وشها وقعدت تعيط


فارس خاف يعني ايه بتحبني بس مش هينفع: ليه يا سجي في حاجه حد عملك حاجه طب احكيلي 


سجي ببكاء: مفيش حاجه يا فارس بس انا اسفه مش هينفع


 وفتحت العربيه وخرجت


 وجت ماشيه راحت واقعت 


ومسندتش باديها عشان التوازن يعتبر باظ عندها


 ودقنها اتعور فارس طلع بسرعه وراح قومها وقعدها في العربيه 


وكان في في العربيه علبت الاسعافات


طهرلها دقنها وحطلها لزقه وهو عيون مليانه دموع


سجي ببكاء: انا اسفه


فارس حضنها: مش هسيبك وهعرف انتي رافضه ليه


وقاموا راحوا للبنات والشباب وعيونهم حمره دم. 


اسر: ايه مالكوا


سجي فونها رن ولقت الدكتور الي متابع حالتها بصتلهم وخدت الفون وراحت بعيد


رهف: قولتلها


فارس: رفضت


كلهم: ازاي ديه بتحبك


فارس: هي قالتلي انها بتحبني بس بتقول مش هينفع وانا معرفش ليه


ايهاب: يمكن 


فارس: لا مش الي في دماغك نهائي اكيد في سبب تاني


عند سجي


الدكتور: حالتك بتسوء كل يوم اكتر من اليوم الي قبله


نزلت دمعه من سجي


الدكتور: لازم نعمل تحاليل ونبعت التحاليل للدكتور الي جاي من فرنسا 


سجي: اجي امته


الدكتور: لو ينفع دلوقت


سجي: حاضر خمس دقايق وهكون عند حضرتك


الدكتور: مستنيكي


وقفل


سجي راحتلهم ومسحت دموعها 


سجي بدأ كلامها يضعف: ا انا را حه مشوار وجايه


رودي: هتروحي فين


سجي: لما اجي هقولك وخدت شنطتها ومشيت


 فارس قام من غير ولا كلمه وراح وراها


محمد: تفتكروا سجي رافضه ليه


ندي: اكيد ف حاجه


اسر: هنعرف قريب


سجي راحت للدكتور ودخلت عملت التحاليل وركبولها محلول في ايديها


الدكتور: هنودي التحاليل للدكتور وهتصل بيكي اقولك قالي ايه


سجي: شكرآ عن اذنك


الدكتور: اتفضلي


وخرجت لقت فارس في وشها


سجي بتوتر: انا انا بس كنت


فارس بقلق: جايه لدكتور مخ واعصاب ليه يا سجي وليه التحاليل الي في ايدك ده


بصتلوا سجي بدموعو وملقتش مفر


فارس بصلها بخوف وقلق: سجي


سجي انفجرت في البكاء فارس خدها وطلعوا ركبوا العربيه


فارس وفي حضنه سجي: طب اهدي طب وفهميني


سجي مسحت دموعها 


سجي: بص يا فارس انا انا عندي دمور في المخيخ


فارس بصلها بصدمه: سجي مفيش هزار في الحاجات ديه


سجي بلعت ريقها وخرجت شهقه هزت  قلب فارس ودموعه نزلت


سجي: مفيش علاج للمرض ده و و ممكن يأدي لشلل كلي او الموت بس الدكتور قال ٩٠في الميه موت


فارس بص قدامه ودموعه نزله بصمت


سجي قعدت وغمضت عينيها بألم 


سجي بصوت مألم: اسفه


فارس: علي ايه


سجي: علي كل حاجه 


فارس: متخفي متخفيش ربنا معاكي وانا واصحابنا كلنا معاكي متخفيش


سجي نزلت دموعها: بس الدكتور قال ان ان ملوش علاج


فارس مسك وشها: سجي ربنا منزلش مرض غير ومعاه علاج ده اختبار من ربنا لازم تقومي وكلنا في ضهرك واولهم انا مش هسيبك متقلقيش 


                    الفصل السادس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×