رواية احببتك ولن يفرق بيننا احد الفصل الرابع والعشرون

 


 

``احببتها ولن يفرق بيننا احد``


``الفصل الرابع والعشرون




من اول البارتين دول هيبقا الكلام عن ريم ورامي


عند رامي 


فارس اتصل بيه


فارس: ايه خطوبتك انهارده يا ابني


رامي: انا كاتب كتابي علي ريم ي فارس خلي معاذ يعمل خطوبته انا وهي مش فاضين سلام


فارس: استني يا رامي


رامي: سلام يا فارس 


وقفل وقفل تليفونه


ريم كانت في الاوضه بتدور علي المخدرات ومش لقياها

رامي دخلها بغضب


ريم بغضب: ابعد عني انت السبب في الي انا فيه دلوقت سبني في حالي وهات البودره 


رامي بغضب اكبر وعيونه حمر زي الدم:متحلميش يا ريم متحلمييش 


ريم خدت كوباية المايه وحدفتها عليه بس هو اتفداها بسهوله 


وبدأت ريم تكسر كل حاجه في الاوضه وتصرخ 


ريم وجسمها احمر وبيضعف: عايزه المخدرات يا رامي 


رامي ابتسملها بأستفزاز: اعملي الي تعملي مش هتخدي يا ريم 


ريم بصتلوا بحزن ودموعها نزلت وبدأت تعيط كالاطفال الصغيرين 


رامي بقلب من حجر طلع وقفل الباب وراه وقعد ياكل 


ريم فضلت تدور بأمل انها تلاقي 


وبعد وقت رامي فتح الباب وادها اكل 


رامي بقرف: اطفحي


ريم بدموع: لو سمحت محتاجه البودره مش قادره ابوس ايدك 


رامي خرج وقفل الباب وعمل مكالمه


رامي: الڤيلا جاهزه 


الشخص: ايوه يا فندم اتشطبت وكلوا تمام


رامي: تمام خمس دقايق وهكون هناك وانت تعال عشان تاخد فلوسك انت والعمال


الشخص: حاضر يا بيه 


رامي قفل وحضر شنتطوا وشنطت ريم ودخل لقاها قاعده ف ركن وبتعيط


رامي: يلا عشان ماشين


ريم قامت وراحتلوا وهي بتعيط: ونبي وحيات اغلي حاجه عندك مش قادره


رامي ببرود: يلا يا ريم ادخلي اغسلي وشك ويلا


ريم دخلت بضعف وغسلت وشها وعدلت شعرها وخرجت معاه وركبوا العربيه وفضلوا ماشين كتير اوي


وعلي الساعه تلاته الفجر كان رامي بيسوق وريم حاطه دماغها علي كتفول وراحه في النوم بعد تعب وعذاب يوم كامل 


وعلي الساعه ٧ الصبح كانوا وصلوا رامي نزل وهو شايل ريم 

رامي شاف الڤيلا ومحاوطها حراسه للحمايه وجه واحد هو الي مسئول عن الحرس


عم ابراهيم:حمدالله علي السلامه يا بيه 


رامي ببرود:خلي حد يدخل الشنط 


ورامي دخل وهو شايل ريم وقابلتوا ست ساره 


ساره:حمدالله علي السلامه يا رامي بيه 


رامي:الله يسلمك يا ساره هنرتاح وحضروا الاكل 


ساره:حاضر يا بيه 


رامي طلع ودخل ريم علي الجناح بتاعوا وقلع قميصوا وقلعها الكوتش ونيمها واخده في حضنوا وناموا


(خطوبة معاذ هتبقا مع البارت بتاعوا متنسوش الاحداث عشان حكاية ريم ورامي هطول )


وعلي الساعه سته المغرب ريم صحيت ولقت نفسها في حضن رامي وحاولت تبعد عنوا بس هو مشدد ايدوا عليها


رامي وهو مغمض الاعين:اتهدي يا ريم واسكتي


ريم:عايزه اقوم 


رامي:الي في دماغك مش موجود انا مجبتش اي مخدر معايا متخفيش انا مش غبي


ريم بصتلوا بكره


رامي شدد ايدوا علي وسطها بتملك 


ريم:طب اوعي 


رامي سابها وهي قامت واخدت دش ولبست فستان بسيط اسود بحماله وقصير لغايت قبل الركبه وعملت شعرها ديل حصان وطلعت ملقتش رامي 


قعدت علي السرير ودموعها نزلت 


لقت رامي داخل وهو بينشف شعروا ولافف فوطه علي وسطوا 


رامي دخل اوضة الملابس ولبس قميص اسود وبنطلون جينز اسود وطلع 


رامي: يلا عشان ناكل


ريم بكره: مش جعانه


رامي: قولت يلا وشدها من اديها وطلعوا 


ريم بصت للڤيلا بأنبهار وبصت للخدم بحزن 


رامي قعد علي رأس السفره وريم جنبوا وبدأ رامي ياكل وريم بتاكل ببطء


ريم بدموع بعد ما خلصوا: رامي لو سمحت والله ما قادره مش قادره استحمل اكتر من كده هاخد انهارده وبس والله

 

رامي طلع حبوب من جيبوا: دول هيريحوكي شويه 


ريم: ايه ده 


رامي: ده بيخليكي ترتاحي ومتحسيش انك عايزه المخدرات ده لمصلحتك 


ريم ببكاء: لا انا عايزه المخدرات خلصني بقا


رامي حدف الحبوب في الارض وداس عليهم برجلوا 


رامي بغضب: وريني بقا هتستحملي ازاي وسابها ودخل اوضة المكتب بتاعه 


رامي(ظابط امن دوله وعندوا شريكات بتاعت ابوه وهو ماسكهم وماسك شغلوا حياتوا عباره عن شغل وبس وبيفكر يستقيل من امن الدوله) 


رامي دخل مكتبوا بغضب وقعد وهدي شويه وبدأ يشتغل 

اما في الخارج


ساره وهي امراه كبيره في السن مسئوله عن الخدم 

ساره: اهدي يا بنتي مش كده 


ريم قعدت تعيط كتير اوي 


ريم راحت قعدت علي الكنبه وساره جبتلها مايه وقعدت معاها


ريم بعد ما هديت: بس اول مره اعرف ان رامي عندوا ڤيلا وحرس وخدم اول مره اعرف


ساره: البيه عندو اكتر من ڤيلا هو امن دوله وعندوا شريكات في دائرة شريكات رجال الاعمال الكبار هو معروف جدآ هو وصحابوا 


ريم: مش المفروض يبقا بيطلع مهمات وكده


ساره: ايوه بيطلع بس من ساعت ما انتي ظهرتي واتجوزك وهو هيقدم استقالته بس لو قدر يساعد بس من بعيد هيساعد 


ريم: اها


ساره: وانتي يا بنتي عندك كام سنه


ريم: ٢١فاضل شهر ونص واتم ال٢٢


ساره: العمر كلوا ليكي يا بنتي


ريم: قوليلي يا طنط هو فين عيالك وجوزك


ساره: جوزي الي ماسك قسم الحرس وبنتي بتشتغل معايا في المطبخ


ريم: ربنا يقويكوا


ساره: ربنا يخليكي يا بنتي يلا انا هقوم بقا


ريم: تمام


وساره قامت مشيت


ريم قامت وفضلت تستكشف الڤيلا ولقت باب في مطبخ وخرجت منوا 

طلعت علي جنينه فيها ورد احمر و زرع كتير وفيها قطط بيضه كيوته اوي وريحت الورد جميله اوي 


ريم طلعت من جيبها البودره وشمتها وحست براحه كبيره


و راحت مسكت قطه قعدت تلعب معاها راحت القطه مكربشاها


ريم بدموع:حتي انتي كربشتيني وسابت القطه وطلعت من الباب وراحت ل ساره واديها بتنزف 


ساره: مالك يا حبيبتي


ريم ببكاء: القطه كربشتني 


ساره بضحك: كل ده عشان القطه كربشتك


وجابتلها علبة الاسعافات وطهرتلها اديها وحطتلها لزقه علي اديها


ساره: خلاص بقا متعيطيش


ريم مسحت دموعها: حاضر


رامي بزعيق هز جدران المنزل: ررريم 


ريم اتنفضت بخضه 


ساره: متخفيش 


رامي:تعالي


ريم هزت راسها ب لا بخوف 


رامي بزعيق وغضب: قولت تعالي


ساره: قومي يا بنتي متخفيش


ريم قامت بخوف 


ريم بخوف: ن نعم


رامي مسكها من اديها جامد ودخل اوضة المكتب ورزع الباب وراه


ساره: استر يارب


ريم وجسمها بيترعش:ن نعم


رامي بغضب:خدتي المخدرات يا ريم صح 


ريم بخوف وبكاء:  ل لا م محصلش 


رامي مسكها من شعرها جامد 


رامي بغضب جحيمي: انا بعمل كده لمصلحتك يا غبيه عايزه تموتي بالقرف ده يا ريم عايزه تموتيييي انتي بتستهبلي


ريم ببكاء: انت مالك ابعد عني بقااااا سبني في حالي وملكش دعوه بيا 


رامي شد شعرها اكتر:لا ليا دعوه بيكي بداما لسه مراتي يا ريم مش هخليكي تخدي القرف ده تاني 


ريم ببكاء وجسمها بيترعش من الخوف: طب طلقني يا رااااامي 


رامي سابها من شعرها ورزعها بالقلم وقعت في الارض 


رامي رحلها وقومها من شعرها وفضل يضرب فيها وصرخها مالي البيت 


ساره خبطت بخوف 


ودخلت 


ساره خدتها من ايدوا بصعوبه


ساره: مش كده يا ابني صلي علي النبي 


رامي وهو بيبص ل ريم بغضب: اطلعي بره يا ساره 


ساره بخوف: مش هقدر اسيبها 


رامي وهو بيبص ل ريم بغضب كسر كل الي علي المكتب: غبيه مبتفهمش خالص غبببيه ولسه هيقرب منها


ساره: حقك عليا انا يا ابني البنت وشها بينزف مش كده يا بيه 


رامي وهو بيحاول يسيطر علي غضبوا: خليها تغور من وشي يا ساره هرتكب جريمه بسببها اقسم باالله ممكن اقتلها في ايدي


ساره اخدتها وطلعت اوضة رامي ونضفتلها الجروح الي في وشها وهي راحت في النوم من كتر التعب


ساره باستها من دماغها وطلعت 


ساره قبلت رامي 


ساره: مش كده يا ابني البنت باين عليها غلبانه 


رامي: مش بتفهم خالص ومش خايفه علي نفسها الي بتخدوا اخروا موت انا خايف عليها وهي مش بتفهم 


ساره: براحه معاها يا ابني متضربهاش عشاني انا 


رامي مسح علي شعروا بغضب 


رامي: ماشي انا عندي شغل في القسم وهاجي بليل لو طلعت من  الاوضه يا ساره قسمآ بالله ممكن اموتها في ايدي من الي هعملوا 


ساره بخوف: حاضر يا بيه


رامي خد الجاكت بتاعه وطلع والكل عيونه في الارض ومعاه حراسه وراح القسم 


ودخل للواء محسن 


اللواء: ازيك يا رامي بيه 


رامي: استقلتي ايه ولو اقدر اقدم اي مساعده من بعيد تمام

 

اللواء: يا حضرة الظابط المهمه الجايه خطيره جدآ ومفيش غيرك يقدر يطلعها 


رامي: مش هقدر اسافر يا محسن مينفعش خالص عندك الرائد خليفه والرائد احمد متخفش هما قدها لكن انا مش هقدر اسافر واسيب ر........ مش هقدر اسافر


اللواء: تمام يا رامي استقالتك مقبوله 


رامي: تمام 


وطلع وراح الشركه 


السكرتيره دنيا


دنيا:كان عند حضرتك اجتماع مهم  مع شركهWDS وحضرتك مجتش واديناهم معاد بكره الصبح واجتماع مع الوفد الاماني بكره 


رامي: تمام 


رامي دخل المكتب وقال ل دنيا تيجي وراه


دنيا: نعم يا فندم


رامي: روحي دلوقت عشان الوقت اتأخر عليكي


دنيا: حاضر 


و رامي قعد يشتغل علي الشغل الي سابوا الصبح وقعد لغايت الساعه ٢بليل وبعد وقت خد الجاكت وخرج ركب العربيه ومشي 


رامي وصل البيت ودخل ملقاش حد كلهم نايمين طلع اوضة لقا النور مفتوح وهي نايمه زي الملايكه 


رامي بصلها جامد وبعد كده دخل اخد دش ولبس شورت وطلع قفل النور


رامي فضل يبصلها جامد ويتأمل ملامحه الهاديه وبعد كده قرب منها وباسها


في صباح يوم جديد 


ريم فضلت تتاوب في حضنوا رامي وتزقوا بأديه الصغيره


 رامي فتح عيونوا لقاها حاطه راسها علي بطنوا وحاطه رجل علي رجل ونايمه 


رامي بضحك:يا بنت الهبله😂😂


قام وحط مخده تحت راسها ودخل اخد دش وطلع وطلع التاب وحاجتوا وقعد يشتغل قدامها 


بعد وقت ريم صحيت 


ريم وهي بتمسح عيونها بطفوله: اتأخرت امبارح اوي كنت خايفه انام لوحدي 


رامي وهو مركز في التاب: لا متخفيش انا جيت اساعه اتنين 

ريم: ماشي 


ودخلت اخدت دش وطلعت وهي بتنشف شعرها ولابسه شورت رمادي وفنيله بكت زرقه


رامي بصلها وسرح فيها


ريم كانت بتسرح شعرها في المرايا وعملت قطتين 😂😂وحطت روچ


رامي قرب منها وحضنها من ضهرها جامد


ريم بخوف: في ايه يا رامي 


رامي لفها ليه وحاوطها بأيدوا وباسها من خدها ووفضل حاضنها 


ريم: ال ال الباب بيخبط 


رامي نزلها 


وراح فتح الباب


رامي:في حاجه يا ساره


ساره:في واحد عايزك تحت 


رامي: مين


ساره: منعرفش والله يا بيه ومعاه بودي جارد 


رامي: طب ادخلي اقعدي مع ريم ومطلعهاش من الاوضه غير لما اجي


ساره: حاضر


ورامي نزل وهو عاري الصدر 


وساره دخلت لقت ريم وشها احمر 


ساره: مالك ي حبيبتي 


ريم بكسوف: ولا حاجه


ساره ابتسمتلها: طب تعالي نقعد انا وانتي 


ريم: اشطا 


وراحت قعدت جنبها وبدء رغي الستات 😂😂🙂


اما تحت رامي نزل 


رامي:هو انت 


الشخص:رامي بيه كنان بيقولك الي بتعملوا مش في مصلحتك


رامي:والله محد خد رايوا وانا عارف مصلحتي فين بالظبط


الشخص:انا عندي اوامر اني ممشيش من هنا من غير الانسه ريم 


رامي وهو بيطلع مسدسوا: يبقا مش هتمشي خالص 


الشخص:انت هتستفاد ايه يعني بتعالجها من المخدرات الي بتخادها بس ده الي هيفيدك احنا عايزينها عشان هي بنت اللواء محمد ونقدر نهددو بيها مش هي بنتوا بردوا


رامي:لا ذكي خالص والله بس يا قمر الي متعرفوش ان ريم مراتي


الشخص:انا همشي والكلام هيوصل ل كنان بيه وهو يبقا يتصرف


رامي:ايوه كده انا عاوز كنان 


الشخص لف بس رامي ضربوا رصاصه في رجلوا


رامي بغضب:قول ل كنان اي حد يفكر يقرب من حاجه تخصني هجيب راسوا مكانها واكيد انت معندكش شك في كده 


البودي جارد سندوا الشخص ده وطلعوا ركبوا العربيات ومشيوا 


رامي طلع ل ريم لقاها بتضحك مع ساره 


ريم:طب وانتي عملتي كده ليه 


ساره:انا كنت خايفه ولسه مخدناش علي بعض يقرب مني ازاي


ريم: ملمستهوش حتي


رامي من بره عقد حواجبوا:هو مين ده الي هتلمسوا


سار: ابدآ يا اختي والله فضلنا شهرين ومخلتهوش يلمسني والي احط ايدي علي حتي 


ريم:ده كلب يا ساره تلاقي حلو وكيوت 


ساره:لا كنت بخاف منهم بس لما جيت هنا مبقتش اخاف 

(صفوا النيه😂😂😂🙂)


رامي ضرب علي جبينوا:نيتي سافرت 😂😂 


وخبط ودخل 


ساره: هنزل نحضر الفطار يا بيه 


رامي هزلها دماغوا بأه


وساره نزلت 


رامي بخبث:كنا بنقول ايه بقا 


ريم بلعت ريقها بصعوبه 


ريم بصوت عالي:يا ساره استني قوليلي اتعاملتي مع الكلبوبي ازاي ولسه هتقوم 


رامي مسكها من اديها وقفل الباب 


رامي قربها منوا:انا اقولك كنا بنقول ايه 


ولسه هيقرب منها الباب خبط 


رامي وهو مغمض عيونوا:انا شكلي مش هبوس انهارده 

وراح فتح الباب


ساره: الاكل جاهز يا بيه


رامي: خمس دقايق ونزلين 


ساره: حاضر يا بيه 


ودخل ريم فكت القطتين وسابت شعرها مفرود وقعدت علي التسريحه وهو بيلبس 


رامي بحده: مفيش طلوع من البيت غير وانتي معايا 


ريم: وده ليه بقا ان شاء الله 


رامي: ملكيش دعوه 


ريم: هو ايه الي مليش دعوه 


رامي: بقولك ايه متعنديش معايا انا بحاول ابعد غضبي عنك بذات انتي متعرفنيش يا ريم ف اكتمي بقا عشان مش ناقص


ريم نزلت من علي التسريحه وخرجت من الاوضه 


رامي لبس تيشيرت بنص كم اسود اظهر عضلاته ولبسوا

 بنطلون جينز اسود وكوتش رياضي اسود وسرح شعروا ونزل


ساره: يا بنتي استني لما يجي وكلوا سوا بدل ما يزعق


ريم بعند: مش بستني حد انا


ساره: هيزعق


ريم: يزعق


وفضلت تاكل


رامي نزل وقعد علي رأس السفره وفضل يبصلها وملامح وشوا اتغيرت 


ريم: ايه 


رامي: هنا لما اخواتي كانوا هنا مكنش حد بيمد ايدوا علي الاكل غير لما انزل احفظي كويس لو انا منزلتش مفيش اكل غير لما انزل


ريم: ليه يا عم الاناني 


رامي مسكها من اديها جامد: كلامي يتسمع احسنلك يا ريم 


ريم بألم: طب اوعي ايدك


رامي زق اديها جامد واديه علمت في اديها 


ريم جت تقوم وهي بتعيط


رامي بزعيق وغضب: اترزعي 


ريم قعدت وهي بتعيط


رامي: كلي 


ريم هزت راسها ب لا


رامي بغضب: قولت كلي


هزت راسها ب لا


رامي عيونوا حمر دم من الغضب وسنانوا قربت تتكسر من كتر ما هو دايس عليهم: قولت اطفحي


ريم ببكاء قامت: انت ايه هو الاكل بالعافيه كمان مش عايزه اطفح هو بالعافيه يا اخي 


وطلعت علي اوضتها 


ساره بخوف: اهدي يا بيه هي مش قصدها والله اه....... 


ورامي سبها وطلع ورا ريم وهو غضب الدنيا كلوا في وشوا 


ريم دخلت اوضه بعشوائيه وقفلت الباب وقعدت تعيط علي السرير ومتعرفش بركان الغضب الي طلعلها 


رامي كسر الباب برجلوا ودخلها 


ريم اتنفضت بخضه 


رامي لف وشوا تاني وفضل يهدي في نفسوا اكتر ما يمكن وفضل يهدي في نفسوا 


رامي لف


رامي: مش هو الاكل بالعافيه يا ريم احسن بردوا مفيش اكل ولا انهارده ولا بكره عشان تتعلمي من غلطتك يا ريم ولسانك ميعلاش عليا تاني احسن وقسمآ بربي اقطعلك لسانك الي فرحانه بيه اوي ده 


ومسكها من شعرها وهي بتعيط وتصرخ 


ودخلها الاوضه وقفل عليها 


رامي نزل بغضب


رامي: قسمآ بالله يا ساره اكل او مايه يدخلها حسابي هيبقا معاكي انتي


ساره هزت دماغها بماشي بخوف

 

رامي طلع 


رامي: ابراهيم


عم ابراهيم: نعم يا بيه 


                       الفصل الخامس والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×