رواية صعب احبك
الفصل التاسع
لما نزلت بالعبايه دي كانت كانها مالكه جمال صحيح العبايه مش خليعه ولكن ظهرت سلمي بانها انثي جميله و رقيقه
نزلت سلمي واول مشافها جاسر
بالعبايه افتكر لما كنت لابسه الانجري وسرح بقي
سلمي/هااااااااي بتبصلي كدا ليه انت اول مره تشوفني
جاسر/هه لا ابدا البيتزا في
الطريق تعالي اقعدي
سلمي/اعملك حاجه تشربها معايا ولا اقولك قوم اعمل لنفسك
جاسر/بقي كدا لو عملت لنفسي مش هتاكلي من البيتزا قولتي ايه
سلمي/خلاص الطيب احسن
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في الشركه بتاعت جاسر
سليم/ انا ارتحت اوي لما الاولاد اتجوزو مش مصدق لحد دلوقتي
سليمان/ومين مصدق المهم خالينا في الشغل
سليم/فهمي بيه عاوز يشاركنا في المشروع بتاع البواخر والمراكب انتي ايه رايك
سليمان/الراجل سمعته زي البرلنت محديش شاف منه حاجه وحشه والمشروع هيكون فيه خير لينا كلنا
سليم/طيب لما جاسر يرجع من شهر العسل بقي
سليمان/ماهو مش مسافرين ال ايه سلمي تعبانه
سليم/هههههه عرسان بقي وعاوزين يدلعو
سليمان/ربنا يخليهم لبعض ويهديلهم الحال
راح رامي مسك تيلفونه وعمال يقول ارن ولا مرنش ارن ولا مرنش ارن ولا مرنش ارن ولا مرنش
{ياراجل خيلتني رن وخلصني البت زمانها ماتت}
عند جاسمين كانت قاعده بتكتب شعر في الاجنده بتاعتها
والشعر بيقول
أنـاَ الـفُـتاة الــتيے وَضَعـَت للغُرور قـَانونے ... فَـلا تُحاَولـ حَـلہ مسألتي ليصيــبكہ مِن كِبريائي.--الجُنونے. أنْـاا آُنْثَىْ لآ تْشْبَہ نِسْآءَ آلـڪْوْنْ .. اليُوم ينتَقدوننِي ..و غَدآ يقلِدوننِي. قــانــوني فـــي الـحــياة ؛ مَـن حـبني حـبيتـﮧ وبعِـت الدنِيـا وشَرِيـتـﮧ ومـن بَآعـنِي بـعتـﮧ و تحت رجلي رمــــــيته
يااااااااااااااجامد ياجاسمين
التيلفون بيرن
جاسمين/السلام عليكم
رامي/عليكم السلام جاسمين معايا
جاسمين/ايوه مين حضرتك
رامي/انا انا انا انا
جاسمين/انت مش فاكر انت مين متقول انت مين
رامي/بس براحه عليا انا رامي
جاسمينمخضوضةمخضوضةمخضوضة/رامي
رامي/انا اسف اني اتصلت في وقت غير مناسب بس كنت عاوز اقابلك ضروري بكره
جاسمين/بكره في حاجه
رامي/اه في حاجه مهم ها قولتي ايه
جاسمين/بس بس انت جبت رقمي منين
رامي/هقولك بكره انشالله بكره نتقابل في النادي الساعه خمسه اوك
جاسمين /ماشي
رامي/اوك تصبحي علي خير ارجوكي تيجي لازم اقابلك
جاسمين /ان شاء الله سلام
رامي/سلام ياحببتي
جاسمينمخضوضة
جاسمين الموضوع فيه حاجه حببتي وعاوز اقابلك استر ياستار
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نروح لجاسر وسلمي
الباب خبطت وراحت بتشوف مين
لقت الشاب بتاع البيتزا وبتفتح الباب
واخدت سلمي منه البيتزا وحاسبته
والشاب عملها كدا مخضوضة
سلمي/برقه ميرسي ليك خود دول عشانك
الشاب /كتر خيرك ياهانم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دخلت سلمي والبيتزا في ايديها
ودي شكل البيتزا وهي بتتقطع واووووو
انا جعانه
واوووووووووو وسلمي حاطط البيبسي
تعالو كلو يافتوكات
سلمي كانت جعانه اوي
وكانت عماله تاكل زي الاطفال وجاسر سايب الاكل وبيبص عليها وهي بتاكل
سلمي والاكل في بوقها//انت هتفضل تبص عليا كتير
جاسر/انا اسف
سلمي/علي ايه
جاسر/يعني عشان قربت منك وبوستك انا اسف
مقدرتش اتحكم في نفسي
سلمي في بالها يخربيت عنين ابوك انا اول مره اخد بالي من عنيك ولا طريقه كلامك لما بتكلم بحس ان صوتك دافي اوي
عيب سلمي انها لما بتفكر في حاجه وتسرج بيبان عليها فهو لاحظ انها بتسبله
فضحك
جاسر/انتي معجبه ولا ايه هههههههه
سلمي/هه لا مش معجبه قصدي يعني خالينا ناكل احسن
سلمي افتكرت المقوله اللي جاسمين كانت بتقوللها لان سلمي بيبان عليها لما حد بيبص في عنيها
أكــــرَه نفسى .... حِيــنَ أصمُـــتْ فَتخــــرُج الكَلِمـــاتْ.... مِــنْ عَينَــــي []~
فعلا سلمي كدا لما بتسكت كل حاجه بتبان في عنيها ايه البنات الحونينه دي
بعد مخلصو اكل طلعت سلمي تنام
وعدي الليل عادي والغريبع ان جاسر منمش معاها في الاوضه ونام في الكنبه تحت عقبال ميلاقي مفاتيح الاوض
ونايم ياعيني من غير غطا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
صحيت سلمي من الونم ملقتش انه طلع
ونزلت علي طراطيف صوباعها عشان تشوفه لقيته
نايم علي الكنبه
ضحكت اوي لانه شكله حلو اوي وهو نايم
طلع اوضتها اخدت بطانيه ونزلت بيها وغطته وحطط ايديها علي شعره وحست ومش
حست بنفسها وهخي بتمشي ايديها علي خده لكن فاقت من اللي هي فيه وقالت في نفسها
ايه اللي انا بهبه دا قومي اتخمدي
طلعت فوق اوضتها
ولكن الغريبه ان جاسر حس بيها اوي ومكنش نايم ولا حاجه حاسس ان دقات قلبه بيتزيد من لمسه ايديها وخايف يقع في اللي خايف منه وتكون نجحت سلمي في انها تقدر تخليه يحبها وبترجاها
لكن جاسر لالا فوق لازم ترجع جاسر بتاع زمان
لازم تقدر انك تتحكم فغي مشاعرك ونام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
تاني يوم صحيت سلمي من النوم وكانت مبسوطه اوي انها حلمت حلم جميل واخدت دش واستشورت شعرها ولبست فستان قصير
لونها بمبي بورد صغير علي الكتف
وحطيت ميكب هادي اوي وحاطط ورده ع في شعرها و كانت زي القمر زي الاطفال وبراءتهم
~~~~~~~~~~~~~~~~~
لكن الغريهب انها ملقتش جاسر نايم مكانه كان محطوط ورقه ومكتوب فيها
انا نزلت الشغل لو عوزتي اي حاجه اتصلي بيا
~~~~~~~~~~~~~~
سلمي افتكرت انها كانت مالت لجاسر ولما مالالته تقل عليها
سلمي والله لاخرب بيتك بقي كدا وانا اللي كنت خلاص ماشي طالما مش عايز تقعد انا كمان مش عايزه اقعد
وقررت سلمي حاجه في دماغها ياتري قررت ايه