رواية صعب احبك
الفصل التاسع عشر
تاني يوم الصبح كانت سلمي حاسه براحه غريبه اوي اوي لانها صلت قيام الليل وصلت الفجر وسجدت وبكيت واستغفرت حست ان هموم الدنيا كلها انشالت من علي رقبتها يااااااااه اد ايه قلبي مطمن لكن لما افتكرت اللي حصل في الحفله امبارح حست بحزن رهيب
وقعدت تقول في نفسها معقول جاسر يطلع بالاخلاق دي معقول اللي حبيته وسلملته قلبي يعمل كدا انا مش قادره اسامحه لكن دعتله بالهدايه وقالت لازم اقف جنبه كاخته وصديقته ومش هتخلي عنه بس كحبيبته او مراته دا مش هيحصل
قلبي اتقفل علي حبك ومش هيتفتح تاني
لازم مبينلوش حبي لكن في نفس الوقت اعمله كويس
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جاسر مكنش نام وهري نفسه سجاير ودمعته علي خده حاسس انه جرحها من غير مايكون ليه زنب خايف انها تضيع منه ودا مش هيسمح بيه ابدا
وكان خايف وعمال يقول
ان اي صدمه في حياته علمته انا اي شئ يحبه يضيع منه ودا اللي مش هيسمح بيه يارب خاليك معايا يارب
~~~~~~~~~~~~~~~~~
لبست سلمي لبس جميل اوي تبع الشغل لكن المره دي فستان طويل بس مكنتش لسه فكرت في الحجاب
وكان باين علي وشها علامات الدموع لكن الغريبه ان وشها كان صافي وكان جميل معنها مكنتش عايزه تحط مكياج ومحطيتوش بس بشرتها كانت نضره
جاسر اول مشافها نازله من علسلم
سلمي/صباح الخير
جاسر/صباح النور وشك مشالله منور
سلمي/تسلم ميرسي
جاسر/سلمي انا كنت عاوز افهمك علي حاجه
سلمي/شششششش ارجوك ياجاسر والله مش عايزه اسمع حاجه انت حر في حياتك اعمل اللي يعجبك هانت المده قربت تعدي وكل واحد هيروح لحاله ويشوف حياته
جاسر/انتي فاهمه غلطت والله
سلمي/غلطت او صح في جميع الاحوال انت حر في حياتك وريح ضميرك وانا فوضت الامر فيك ياخساره يالا علشان نروح الشغل النهرضه شحنه البضاعه هتخش المراكب ولازم نكون موجودين هناك
جاسر/انتي ليه مش عايزه تسمعني اوك انا اللي فوضت الامر فيكي براحتك ياسلمي وانا هنفز اللي قولتي عليه و..
جاسر سكتت مكنش عارف يرد عليها كان باين عليها الحزن بس كانت هاديه علي غير العدا
المهم مشي جاسر وفي العربيه
كانت شغاله اغنيه حلوه اوي
تعالو نسمعها مع بعض
لورده
ضميرك مستريح خلاص ارتاح وريح مش انت بعدت عني اعملك ايه وكمان بتقول عليا فوضت الامر فيا ياخساره اللي قلبي كان هيموت عليك
مين يعني قول كدا اصل مشوفتش كدا انا يحصلي كدا وياك ضميرك مستريح خلاص ارتاح وريح مش انت بعدت عني هعملك ايه
مش قولت ارتحت بعدين طب ليه هتموت في بعدي خاليك في اللي انت عايزه واللي انت فيه سيبتك تعيش براحتك ولا عمري في يوم جرحتك تتكلم ليه عليا كان بينا ايه
مين يعني قول كدا اصل مشوفتش كدا انا يحصلي كدا وياك مين يعني قول كدا اصل مشوفتش كدا انا يحصلي كدا وياك ضميرك مستريح خلاص ارتاح وريح مش انت بعدت عني اعملك ايه وكمان بتقول عليا فوضت الامر فيا يخساره اللي قلبي كان هيموت عليه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فعلا سلمي قعدت تفكر حتي محولش او اتحايل عليها عشان تسمعه
لكن جاسر كرامته فوق قلبه وهو حاول وهي مسمعتوش وعشان عارف سلمي كويس هي كمان عناديه
والاتنين عناديين والعند دا هيفضل لحد امتي مش عارفه
~~~~~~~~~~~~~~~
راحو الشغل وشافو شغلهم والشحنات وكل واحد بيبص لتاني من تحت لتحت من غير مياخدو بالهم علي راي المثل عيني فيه واقول اخيه ياوكستي انت وهي
~~
والموضوع عادي ومضو علي الورق
وروحو عادي
وكانو بيتكلمو الكلمه علي اد الكلمه
~~~~~~~~~~~~~~~~
جيه يوم الجمعه ميعاد ان رامي يتقدم لجاسمين وجيه وقابل اهلها واهله راحبو واتفقو ان الخطوبه بعد اسبوع وجهزو عادي جدا
جاسمين كلمت سلمي في التيلفون
جاسمين/الواطيه اللي مش بتسال
سلمي/ازيك ياجاسمين اخبارك ايه
جاسمين/لالا ايه الهدوء دا مالك انتي زعلانه من حاجه
سلمي/لا عادي ياقلبي
جاسمين/لا دا الموضوع كيبير المهم دلوقتي انا بابا وافق علي رامي تحسي انهم مصدقو ياختشي
سلمي/ههههه حقهم يخلصو منك
جاسمين/ليه كل مصيبه تحصل في البيت بيبقو متاكدين اني السبب
سلمي/هههههههه هيكون مين غيرك المهم الف مبروك ياقمري هتلبسو الدبل والشبكه امتي
جاسمين/الخميس الجاي ياختشي
انا عايزاكي معايا بقي الفستان ولوزامه ماليش حد امرمته غيرك ههههههه
سلمي/ماشي ياسيتي كل يوم هبقي معاكي هقول لجاسر واستازن منه واجيلك
جاسمين/مش معقول سلمي سليمان تستازن لالا في حاجه غلطت
سلمي/انتي ناسيه انه المفروض جوزي وعيب اخرج من غير ميعرف دي الاصول حتي لو مفيش بينا حاجه
جاسمين /ياعاقله ياعاقله عقبال معقل انا كمان يارب ياختشي
سلمي/ابقي قابلني ههههه
جاسمين/فين فين فين
سلمي/هههه علي المحور
جاسمين/مش زحمه ههههههه عثل عثل
سلمي/اسود ومنيل
بعد مخلصو شتيمه هههههه
نزلت سلمي تحت لقيت جاسر حاطتت ايده علي خده وسرحان
سلمي في نفسها وحشني اوي اني ابصله وحشتني كلمه حلوه منه صبرني يارب
جاسر/سلمي انتي هنا من امتي
سلمي/من شويه عايزه اطلب منك حاجه
جاسر/اتفضلي اومري
سلمي/انت عرفت ان رامي جوز خالتو وافق عليه وحدد ميعاد الخطوبه
جاسر/ايوه رامي لسه قافل معايا
سلمي/طيب لو سمحت انا هبقي معاه الايام الجايه
جاسر/مش محتاجه استازان ياسلمي اللي انتي عاوزها اعمليه
سلمي/ميرسي
جاسر/سلمي بقولك
سلمي/نحم
جاسر/بلاش نحم دي والنبي
سلمي/ههههه قصدي نعم طلعت مني كدا
كنت عاوز تقول ايه
طبعا بعد مضحكتها ضحكتها اللي تشيب دي
نسي الكلام
جاسر/لا ولا حاجه
عدت الايام عادي جدا وجه يوم خطوبه جاسمين