رواية صعب احبك الفصل الثالث عشر

 


  

رواية صعب احبك 

الفصل الثالث عشر

 

 حين كنت أجادلك وأماطلك في اللقاء..

لم أكن امرأة عابثة ..

لكن فقدانك كان يُرعبني ..

فكنت أحاول الإحتفاظ بك في حياتي أطول … فترة من العمر

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

طبعا كلنا نفسنا نعرف اتجاه حياتهم مع بعض من بعد مكانو ناقر ونقير لاصحاب واصدقاء

تاني يوم صحيت الموزه سلمي اخدت شور معطر كدا وريحه جسمها تهبل واتظبطتت ولبست لبس جنان بس رسمي للشغل 

والموز جاسر قام من النوم اتظبط ولبس 

وبعدين مشي راح لسلمي وخبطت علباب

تك تك تك تك

سلمي/مييييييييييييين

جاسر ياخراشي علي مين دي/انا الملامين 

سلمي/عايز ايه ياملامين 

جاسر/يالا عشان الشغل يابت 

سلمي فتحت الباب وبصتله كدا

وقعدت تقول في بالها ياخربيت جمال امك ايه دا الواد حلو اوي وريحه البرفان تهبل بتاعته

وهو لما شافها بلم وقال ايه الحلاوه دي 

سلمي/من اولها بت كدا انت اخدت عليا خالص مالص

جاسر/انتي هتروحي معايا الشركه كدا

سلمي/هو ايه اللي كدا وحشه

جاسر/لا بس اللبس مخليكي قمر 

سلمي/اي لبس انا اللي مخلياه حلو

جاسر/ياسلام علي الثقه دا غرور دا ولا ثقه

سلمي/هههههه الاتنين 

جاسر/طيب يالا بينا

اخدت شناطتها وخلعت هي وجاسوره وفي العربيه

فتحلها الباب بايديه

جاسر/اتفضلي يابرنسيس

سلمي/ميرسي ياسواق ههههههههه

جاسر/بقي كدا ماشي ماشي

سلمي/بطل رغي واركب يالا اتاخرنا علشغل

جاسر/ماشي ياسيتي

ركبو العربيه وجاسر شغل اغنيه 

حلوه اوي في العربيه بتقول

وقدرت تبعد كل دا وتغيب عليا واهون عليك تعمل كدا ياحبيبي فيا وانت اللعارف اد ايه انا محتاجاك واني بموت لو عدي يوم من غير قلاك لو ياحبيبي ليه تسيب دموع في عيني لو ناسيني قول ناسيني وروح ليه تقول كلام وليه تنساه واعيش معاك في حيره واه وليه بتفوت في قلبي جروح

~~~~~~~~~~~~~~~~

طبعا سلمي سمعت الاغنيه دي بتغني سرحت كدا وقعدت تغني معاه ولا كان جاسر موجود صوتها كان جميل اوي ودافي دا اللي حسه جاسر كان نفلسه يسمع صوتها وبص عليها والهوا من شدته طير شعرها علي وشها وكانت زي الملايكه 

سلمي/حاسب حاسب يخربيتك

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

كانو هيعملو حادثه لولا جاسر اخد باله علي اخر لحظه وفرمل 

سلمي/يخربيتك كنت هتموتنا طالما مش بتعرف تسوق بتركبو عربيات ليه

جاسر/الحمد لله حصل خير مانتي السبب

سلمي/نعم ياخويا مانت اللي كنت سايق هو انا اللي كنت سايقها 

جاسر/مانا عارف انه كنت سايق بس انتي ...

سلمي/انا ايه

جاسر/اووووف ولا حاجه الحمد لله حصل خير واحنا قربنا نوصل

سلمي/عرفت رامي انه ناوي يخطب جاسمين 

جاسر/اه مانا عارف ربنا يهنيهم 

سلمي/عقبالك

جاسر/هههههههههههههههههههههه

سلمي/بتضحك علي ايه

جاسر /عمرك شوفتي واحده بتقول لجوزها عقبالك

سلمي/فوق ياوالا انت فاكرنا متجوزين بجد ولا ايه

جاسر/انا فايق اوي احنا واصلنا اهو

نزلت سلمي من العربيه هي وجاسر 

والامن حياهم تحيه 

رجل الامن/اد ايه لايقين علي بعض

الرجل التاني/ربنا يهنيهم

واول مدخلو اللي في الشركه كلهم 

صباح الخير جاسر بيه صباح الخير مدام سلمي

جاسر وسلمي /صباح النور

جاسر/شوفتي عنين البنات هتاكلني ازاي 

سلمي/هههههه لا باين باين ههههههه معلش نظارهم ضعيف

جاسر/انتي بتحقدي عليا عشان احلي منك 

سلمي/هههههه فعلا فعلا الظاهر ان مرابتكم اتكسرت ههههه

جاسر بيقلد الستات /اه والنحمه ياختشي دانا جوزي مش بيطلع من البيت

سلمي/ههههههههههههههههه 

جاسر/هههههههههههههههههههه

فطسو علي نفسهم من الضحك في الطريق

وكل الناس عرفو انمهم بيحبو بعض ومبسوطين

سلمي/يالا يام احمد علي مكتبك هههههه

جاسر/هيهيهيهيههيهيه حاضر ياخه 

سلمي/ههههه دانت طلعت مصيبه

دخلت سلمي مكتبها وجاسر دخل مكتبه 

كانت سلمي مبسوطه اوي وسعيده سعاده غريبه 

وعمال تقول والله دمه خفيف ومسلي اوي 

مسلي ايه هو لب

بلاوكسه اما اتصل بجاسمين اشوفها هتيجي امتي

سلمي/ايوه ياارعه انتي فين

جاسمين/في الطر يق اليكي ياوكستي 

سلمي/طيب ابقي تعالي عشان هبعت اجيب فطار ونفطر سوا

جاسمين/اه انا نزلت وجعانه اوي 

سلمي/طيب يالا تعالي 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نروح لهاني صحي الصبح معمص جاتو القرف 

وواحده طبعا مرميه جنبه علسرير{استغفر الله العظيم }

قام واول مقام شارب سيجاره طبعا عرفي يعني واحد زي دا هيشرب سجاره فاضيهبلاوكسه

اتصل علي موبايل سلمي 

لقيت سلمي تيلفونها بيرن رقم غريب

سلمي/السلام عليكم ايوه مين 

هاني/نسيتي صوتي 

سلمي/علي اساس اني كلمتك قبل كدا

هاني/انا هاني ياسلمي

سلمي في بالها يووووووه

سلمي/ايوه ياهاني انت جبت رقمي منين

هاني/انتي اصايقتي عشان اخدته ولا ايه

سلمي/هو باباك ومامتك معملكش انك متاخدتشي حاجه تخص حد غير لما تستازنه وبعدين انت بتتصل ليه اصلا

هاني/انا بحبك ياسلمي ومستعد اعمل اي حاجه عشان اخلصك من جوزك وانا عارف انك مش بتحبيه 

سلمي/وافرض اني مش بحبه ودا مش يديك الحق انك تتصل بيا ولا تهدد انك هتقتل جاسر جاسر مهما كان ابن عمي ولو قربت منه انا هوديك في ستين داهيه 

وبعدين رزعت السكه في وش اهله

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

عند هاني 

كدا ياسلمي انتي حبيتيه ولا ايه ولا لاقهر قلبك وقلبه وهتشوفي هاني اللي مش عاجبك دا هيعمل ايه اما كنت خاليتك تيجي تبوسي رجلي عشان ارحمك وارحمه مبقاش انا هاني وساعتها هاخد منك اللي انا عاوزه واكتر

~~~~~~~~~

حد يجيبلي ساطور عشان اخلص علي امه

ايه الواد الواطتشي دا

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

رشا صحيت الصبح ولبست طقم اخضر في اخضر وحطيت فوق عنيها خضار كتير اوي واتنين كيلو روج ومكيب اب بقيت شبه البلياتشو

المهم واخدت عربيتها وطلعت علي شركه جاسر

~~~~~~~~~~~~~~~~~

دخلت جاسمين الشركه وطلبت من السكرتيره انها تقول لسلمي اني عاوزه ودخلت

سلمي/وحششششششششششششششتني

جاسمين/ياما بوراحه عليا انا مش ادك انتي اكتر ياقلبي

سلمي /اقعدي اقعدي احكيلي اللي حصل

جاسمين /حصل في ايه

سلمي/يادي الزهايمر مع رامي يابت قولتليله ايه وقالك ايه

رغي رغي رغي طبعا حكت جاسمين للسلمي كل حاجه

سلمي/ها وانت ايه رايك 

جاسمين/مش عارفه انا محتاره 

سلمي/بصي انا راي انك توافقي هو كويس وابن حلال والله خاليه يتقدم وبابكي يشوف هيوافق ولالا

جاسمين /انتي شايفه كدا

سلمي/وابو كدا

جاسمين /ماشي انا جعانه بقي

سلمي/تعالي تفطر تحت في كافتيريه الشركه 

سلمي طالعه من المكتب لقيت عود كربس داخل مكتب جاسر

رشا بصتلها كدا من تحت لتحت بقرف ودخلت مكتب جاسر

جاسمين/مين الوليه دي

سلمي/تقريبا موزه جاسر

جاسمين/وفرحانه يختي

سلمي/وانا اعمل ايه 

جاسمين وسلمي في صوت واحد

/هي عامله في روحها كدا ليه 

جاسمين/هههههه

سلمي/هههههه

جاسمين/انا شوفت اخضر كتير وقليل عمري مشوفت خضار كدا ههههههه

سلمي/زراعها كرنب اخضر 

جاسمين/دي لسه جايه رسمي من عند النقاش هههههههههههههههههههه

سلمي/هههههه انا ممكن اروح احصد الكرنب دا

جاسمين/هههههههه حرام عليكي دانتي تموتيها

سلمي/والله لو موتها اهلها تاني يوم هيبعتلو جواب شكر بازن واحد احد

جاسمين/هههههه يخربيتك تعالي يالا ننزل ناكل في ليلتك دي

سلمي/طيب يالا


               الفصل الرابع عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×