رواية صعب احبك
الفصل الرابع عشر
ا جاسمين وسلمي نزلو يفطرو في كافتيريا الشركه نسيبهم ينزلو ونروح لجاسر
جاسر قاعد في مكتبه عمال يغني واخر روقان وبيشتغل
لقي رشا دخلت عليه زي القضا المستعجل
جاسر/اعوز بالله من الخبث والخبائث
رشا/ايه شوفت عفريت
جاسر/لا بس محديش يدخل من غير ميخبط كدا
رشا قعدت علي الكرسي وحطتت رجل علي رجل
رشا/من امتي بخبط قبل مدخل علعموم انا جايه اعزمك
جاسر/بجد علي جوازك الف الف الف مبروك
رشا/جواز ايه هو انا اجوز حد غيرك دا عيد ميلادي
جاسر/ييييه امممممممم هو انت بتعملي عيد ميلادك كام مره في السنه
رشا/ههههه بطل هزار بقي ها هتجبلي ايه هديه
{يالهوووووووووي علي الرخامه تلقيح جتت ولزقه مشوفتش اكتر من كدا}
جاسر/ياسلام عنيا هو امتي
رشا/يوم الخميس بعد اربع ايام اه وابقي جيب سلمي معاك
جاسر باستغراب/وانتي عايزه سلمي ليه
رشا/اهو نتصاحب علي بعض
جاسر/تتصاحبو والله لا انا اللي هاجي بس
رشا/ليه انت خايف عليا منها خايف اني اعرف حاجه بينكم
جاسر/انتي قصدك ايه
رشا/انت فاهمني كويس مش ممكن تكون ملمستهاش
جاسر/يادي النيله قولت اخوات والله ملمستها وبعدين ياسيتي عشان تتاكدي هجبها معايا العيد ميلاد استريحتي
رشا/استريحت اوي اسيبك بقي سلام
جاسر/سلام{في داهياتي جتك شكه في حواجبك}
~~~~~~~~~~~~~~~~~
سلمي/يالهوي دانا جعانه اوي
جاسمين/هو جاسر مش بياكلك ولا ايه
سلمي/والله دا طلع لظتشيف وظريف ودمه خفيف
جاسمين/ياسيدي ياسيدي وايه كمان
سلمي/وبس ياظريفه
جاسمين/هو في حاجه ولا ايه حاجه حصلت بينكم
سلمي/مش عارفه لما بنكون كويسين مع بعض بحس اني مبسوطه اوي ولما بنكونو زي الناقر ونقير مكدبش عليكي ببقي مضايقه وعاوزه اقطم رقبته وحاولت انتقم منه اكتر من مره بس كان رد فعله يعني ..
جاسمين/يعني ايه
سلمي/ههحكيلك لما كنت بنتقم منه كان بيعمل ايه
{وحكتلها كان بيعاقبها ازاي وانها ازاي كانت بتنسي نفسها وتتشد ليه وتضعف}
جاسمين/يانهار ابيض ههههههه وانتي مفيش اي رد فعل
سلمي/لما بيكون كدا بحس ااني ضعيفه اوي
جاسمين/انتي بتحبيه ياسلمي متكدبيش علي نفسك
سلمي/والله مانا عارفلي حاجه ازاي بحبه وفي بعص الاحيان مش بطيقه
جاسمين/لما بتعانديه بتعاندي مشاعرك اتجاهه عشان متطلعش علي هيئه حب بس بتطلع علي هيئه عند وغضب الانسان لما مش بيكون بيحب التاني او مش في دماغه بيحسسه بلا مباله مهما يعمل من عمايل مش بيحطه في دماغه بس انتم الاتنين ماسكين لبعض علي الواحده مش معقوله دانتو بتلككو علي حاجه تافهه وتقومو بلاوي سودا علي كلمه مالهاش سبب تفتكري دا ايه طبعا حب صدقني
سلمي/مش عارفه ياجاسمين حاسه بحاجات حلوه اوي من ناحيته وخايفه يكون مش زي اللي نسي يكون عليه
جاسمين/قربي منه وادي نفسك فرصه
سلمي/فعلا انا طلبت منه اننا نكون اصحاب واخوات
جاسمين/يالهووووووي اصحاب واخوات هتجنني يابنتي
سلمي/علشان نكونو كويسين مع بعض واقدر اقرب منه من غير ميحس ولو لقيتته يستحق اني ههحبه يبقي ساعتها مش هنكون اصحاب واخوات فهمتني
جاسمين/ياسلام علحب
سلمي/وانتي حاسه بايه من جهه رامي
جاسمين/كل ماشوفه بتبرجل وقلبي بيدق
سلمي/كنا جبنا سيره ربع جنيه مخروم مكنش جيه
جاسمين/قصدك ايه
سلمي/هههه بصي وراكي
{لقو رامي داخل من باب الشركه واخد باله من الموزتين اللي قاعدين علي طربيزه واحده ودخل عليهم}
جاسمين/يالخراشي لا انا هقوم امشي
سلمي/اهمدي يابت يحرقك
جاسمين/لالا مش هينفع اوريله وشي دلوقتي غير لما افكر
رامي/السلام عليكم
جاسمين وسلمي/عليكم السلام
رامي/ايه النور دا اول مره اشوف قمرين قاعدين علي طربيزه واحده
سلمي/ههههه طيب اسيبك انا مع القمر دا واطلع اشوف شغلي
جاسمي في بالهامتنرفزة و على اخريهربت وسبتني في المعركه لوحدي ماشي ياسلمي ربنا يهدك
رامي/ازيك ياجاسمين وحشتني اوي
جاسمين/مش ح اتكلم خالص
رامي/ساكته ليه
جاسمين/هقول ايه
رامي/اي حاجه انتي فكرتي في الموضوع اللي فتحتك فيه
جاسمين/لسه شويه انشالله خير انا لازم امشي اتاخرت
رامي/تحبي اوصلك
جاسمين/لا جبت عربيتي عن ازنك
وهربت من قدامه ووشها احمريكا زي الطماطم
رامي/بحبك يامكسوف انت
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جاسر عمال يفكر في مكتبه هو ليه مبسوط اوي انهم كويسين مع بعض تكونش بتحبيها ياواد ياجاسر ايه يكونش دي دانا بقيت بيئه
دخل رامي عليه سرحان وساكت
جاسر/اهلا بسبع البرومبه اتاخرت ليه
رامي/سيبني سيبني
جاسر/شايفني ماسك فيك مالك
رامي/هي دي هي دي
جاسر/انت هتغني هي مين
رامي/انا بحبهاااا او ي
جاسر/اه قصدك علي جاسمين
رامي/اه كانت بتفطر هنا مع سلمي شوفتهم تحت
جاسر/وبعدين احكيلي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
رشا لما طلعت من عند جاسر دخلت مكتب سلمي وانتظرتها في المكتب سلمي طالعه
مريم/في واحده مستنياكي جوه
سلمي/مين دي
دلخت سلمي المكتب قبل مريم مترد عليها
سلمي في بالها يوووووووووووووه هو انتي عود برسيم ياناس
رشا بغل بصتلها وفصلتها من تحت لفوق
كانت سلمي زي القمر بوشها الناري وخدودها الحمرا دايما وشفايفها الحمرا اللي مش بتحطلها روج وبعنيه المرسومه ورقتها في الكلام وصوتها اللي بيحس بالدفئ
رشا/اهلا اهلا مدام سلمي
سلمي/اهلا بيكي
راحت سلمي قعدت علي كرسي المكتب وحطتت رجل علي رجلي وسندت دهرها ومسكت القلم في ايديها
سلمي/اؤمري في حاجه
رشا/اه طبعا عايزه اعزمك علي عيد ميلادي موضبالك مفاجاه تجنن ليكي انتي وجاسر جوزك
سلمي/اه جاسر جوزك اه وجاسر جوزي عارف انك هتعزمني
رشا/اكيد طبعا هو يوم الخميس وجاسوره قصدي جاسر عارف العنوان كويس اوي وحفظه صم
سلمي/ياشيخه بجد كويس
رشا/اكيد يالا اسيبك انا بقي اوعي تنسي تيجي
سلمي/ياسلام دانتي الغاليه اكيد جايه
رشا/باي
سلمي كانت هتفرقع بقي كدا ياجاسر ال حافظ البيت ياسلام ماشي ماشي اما كنت وريتك
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
خلص اليوم عادي
وجاسر عدي علي سلمي عشان يروحو وفي العربيه
سلمي/مش رشا جاتلي
جاسر باستغراب/رشا مين
سلمي/حبيبتك
جاسر/والله حبيبتي هي اللي قالتلك كدا
سلمي/لا باين عليكم يعني المهم عزمتني علي عيد ميلادها وقالتلي انها قالتلك
جاسر/لو مش حابه تروحي متروحيش وانا مش هروح انا كمان
سلمي /توء توء توء لالا ميصحش دي حبيبتك بر ضه
جاسر/مش حبيبتي ياسيتي ايه حبيبتي حبيتي دي
سلمي/امال هتكون ايه يعني وهي كل يوم تنطلك وتدخل من غير استئزان وجاسورتي جاسورتي هتكون واحد صحبك يعني
جاسر حس انها بتغير
جاسر/وانتي غيرانه ليه
سلمي /انا غيرانه من دي هههههه يبقي متعرفنيش انا بس يعني
جاسر وقف العربيه وبصلها بعنيه الدوبلي دي
جاسر/بس ايه يعني
سلمي انها هتضعف من نظراته وقالت بصوت واثق بس عالي شويه
جاسر/الحكايه ان انا مراتك قدام الناس يعني والمفروض تحافظ علي مظهري وكرامتي يعني
جاسر بخبث /بس كدا يعني
سلمي/اه بس كدا يعني ويالا نظلع علي البيت بقي
جاسر /طيب معني مش مقتنع
سلمي/مش مقتنع دي حاجه تخصك
جاسر/قوليلي ياسلمي انتي بتعرفي تطبخي ولا شكلك مالكيش في الاكل
سلمي/ههههههه لا ليا هي اي واحده مهتميه بشغلها ومظهرها تبقي فاشله
جاسر/طيب ايه رايك تعمللنا اكل من ايديكي الحلوين دول ولا هتخافي توريني اكلك
سلمي/طيب ازا كان كدا ماشي بس مش عشان اثبتلك لاني واثقه في نفسي
جاسر/امال عشان ايه
سلمي/عشان وحشني اكل البيت
جاسر/ماشي ياسيتي وانا كمان وحشني اكل البيت انا هروحك وظبطي المسائل واعملي الاكل وانا اساعدك
سلمي /ههههههه هتعرف تساعدني
جاسر/يعني انولك بصاله امسكلك حله اجبلك ميه سخنه ههههه
سلمي/احنا بنحضر لولاده ولا ايه
جاسر /هههههههههههه
سلمي/طب استني نروح نشتري حاجات تبع الاكل من السوبر ماركت
راحو السوبر ماركت واشترو حاجات كتشير اوي
كانت سلمي بتنقي الاكل باتقان وبمهاره وجاسر كان مستغرباها اوي كان فاكر ان سلمي دي دلوعه ومدلعه مش بتعمل حاجه ولا ست بيت لكن الظاهر انها طلعت عكس مكان متخيلها خالص
~~~~~~~~~~~~~~
روحو عصافيرنا للبيت
غيرت سلمي لبسها ولبست بنطلون جينز ولمت شعرها علي ديل حصان ونزلت قوصه علي عنيها ولبست بادي موف ونزلت تحت في المطبخ
ولبست مريله المطبخ وحاطط الهند فري في ودنها
~~~~~~~~~~~~~ئ
لبس جاسر ولبست بنطلون قصير وبادي كت مبين عضلاته ونزل لقي صوت طلبع من المطبخ وسلمي عماله تغني
وكانت زي القمر وهي بتقشر البصل كدا وعنيا بدمع ياعيني اهئ اهئ
اد ايه جميله
جاسر حاسس اتجاهها باحساسيس حلوه اوي نفسه تكون قدامه وهو صاحي وهو نايم في كل وقت
دخل جاسر المطبخ وحط ايديه علي كتفها وكان قريب منها اوي وهي اتخضت ولفت وقربت منه اكتر
سلمي/خضتني مش تقول انك هنا
جاسر شد الهند فري من ودنها
جاسر /مانا كلمتك مش رديتي لانك حاطه الهند فري
وكانو قريبين من بعض خالص
وجاسر كان عاوز ياكلها بعينيه
سلمي/ احم احم طيب روح بقي اتفرج علي التيلفزيون عقبال مخلص
جاسر قرب منها اكتر
جاسر/مش عايزه اي مساعده يعني
سلمي حاططت ايديها علي صدره وزقته شويه
سلمي/لا ياخفيف مش عايزه طرقنا بقي
خرج جاسر وعمال يفكر في سلمي واد ايه هي انثي بجد
وسلمي طبعا بتضبخ وخلصت الاكل وناديتله
سلمي/ممكن بقي تحضر انت السفرا
جاسر/ياسلام انت تومر ياجميل
حضر السفرا
جاسر
وسلمي حطتت الاكل
وجهزته
جاسر/واو الاكل ريحته تجنن وشكله يخبل
قعدو ياكلو وفجاءه
تيلفون سلمي رن ياتري من مين