رواية صعب احبك الفصل الرابع


 

رواية صعب احبك 

الفصل الرابع

 

نرجع للفرح

دوم تك دوم تك تك

والفرح شغال

الدي جيه/ومعانا حد من حبايب العريس 

الاستاز هاني


طبعا من حبايب العروسه مش من العريس كان زميل سلمي في الجامعه وبيموت فيها بس هو عبيط شويتين تلاته يعني فاكر انه هيوصلها عشان خاطر فلوس سلامه

~~~~~~~~~~~~

سلمي/يالهووووووووووووووووي

جاسمين/بتصوتي ليه

سلمي/دا هاني

جاسمين /ودا ايه اللي جابه دا 

سلمي/ولا اعرف انتي قولتله اني هجوز

جاسمين /عليا النعم محصل


~~~~~~~~~~~~~

جيه هاني يبارك لسلمي وحاطط قطره في عنيه عشان يبين انه بيعيط ههههههه

هاني/الف مبروك كان نفسي اكون مكان العريس يابخته 


سلمي/مبروك ايه ياعم انت كمان 

هاني/مبروك علي الجواز 

سلمي/ال جواز ال 

هاني /قصدك ايه وانتي من امتي بطيقي ابن عمك دا عشان تجوزيه انا مستغرب

سلمي/بكره تفهم كل حاجه



جاسر اخد باله من اللي واقف يكلم مع سلمي

جاسر/مين الاستاز

فسلمي حبيت تغيظه جامد

سلمي/اعرفك ياهاني جاسر جوزي هاني خطتشيبي

هههههههههههههههههه

محديش يستغرب دي الموضه دلوقتي هههههههه

جاسر/لا والله اهلا بالحج هاني

وهو متغاظ كدامتنرفزة و على اخري وهيفرقع لقي رامي داخل عليه وهو عرقان ومتوتر



جاسر/يعني مين اللي مفروض يبقي متوتر غيري

رامي/رشا هنا

جاسر/بتقول ايه يانهار اسود

رامي/بتقولك لو مطلعتلهاش دلوقتي هتعملك فضيحه

جاسر/طيب طيب غطني عقبال ماروح افهمها

~~~~~~~~~~~~~~

راح جاسر هناك لقي رشا حاطه ايديها في جنبها ومتزرزره

رشا اول مشافته

رشا/اهلا بالعريس حمدلله بالسلامه

جاسر/بصي يارشا قبل متتنرفزي انتي فاهمه غلط

رشا/ايه بقي الي فاهماه غلط انك لابس البدله وكتبتو الكتاب وقاعد جنبها واتجوزت افهم ايه اكتر من كدا يعني كنت بتصحك عليا وتقولي بحبك دجانا هخرب بيتك

جاسر/ياسيتي مش تتنرفزي كدا دا جواز كدا وكدا

عشان الوريث

رشا /وريث ايه 

جاسر/ياسيتي انت عارفه ان جدي كان غني ....................

وحكالها علي حوار الوصيه والشرط

رشا فرحت اوي انه هيبقي غني اكتر 

رشا/مش تقولي ياحبيبي ان الحكايه كدا من الاول 

يعني انت متاكد ان الجواز دا كدا وكدا 

جاسر/والله احنا متفقين يكون كتب كتاب يعني كدا وكدا وكل واحد هينام في اوضه لوحده ولما يعدي الست شهور هنجوز 

رشا قربت منه بدلع/ياحبيبي ياجاسر

جاسر/انتي هتعملي ايه عشان الناس روحي انتي دلوقتي وانا هكلمك بكره انشالله

رشا/تعرف ياجاسر لو عرفت انه جواز حقيقي هقتلك فاهم ولالا

جاسر/فاهم فاهم روحي انتي

~~~~~~~~~~~~~

مشيت رشا وجاسر عمال يدعي عليها ونفخ وقال الحمد لله

بعد كدا الفرح اشتغل وعملو نفسهم اخر سعاده 

ولما وصلو الفيله بتاعتهم 

ودخلو 

سلمي حست بخوف انها تبقي معاه 

سلمي دخلت الفيلا ورجلها بترتعش 

جاسر/هو انا هاكلك ياختي متطلعي تغيري هدومك

سلمي/انت مالك انا مرتاحه كدا 

جاسر قال انه يرخم عليها شويه /قومي حضرلي الحمام

سلمي/نعم ياخويا كانت الخدامه اللي جبتهالك مامتك 

جاسر/اسمعي بقي انا عصبي وبتنرفز بسرعه

سلمي بقي كدا حاضر

دخلت الحمام وملاليتله البانيو ميه سخنه بتغلي وطلع بتضحك

سلمي/الحمام جاهز يااجاسر بيه

وطلعت تجري علي فوق وقفلت الاوضه عليها وغيرت

دخل جاسر الحمام بيحط رجله في الميه صرخ صرخه وصلت لسلمي وسلمي تضحك ووقعت علي الارض من كتر الضحك 

سلمي/ولسسسسسسه اللي جاي احلي

~~~~~~~~~~~~~

جاسر/الله يخربيتك اما كنت وريتك طيب انا هوريكي الرعب اللي علي اصوله

جاسر عارف ان سلمي بتخاف بسرعه 

طفي الكبس بتاع النور وركب وش مرعب 

سلمي اول مالنور طفي قالت/بسم الله ايه طفي النور دلوقتي وبعدين فين الشمع فين اكيد في المطبخ

فتحت الباب ونزلت للمطبخ ولقت الاولاعه فبتولع عشان تدور علي الشمع ولقيته 

لقيت صوت خروشه في المطبخ

سلمي/وبعدين في بيت الرعب اللي انا عايشه فيه دا

جاسر دخل عليها /وبيقولها ععععععععععععععع

سلمي اول نشافته

سلمي/يامااااااااااااااا عفريت يالهووووووووووووي

وطلعت تجري بسم الله بسم الله

وجاسر ولع النور وعمال يضحك 

سلمي بصتله كدا

مش في المود خالصمش في المود خالص

سلمي/انا كنت ممكن اموت بسببك ايه شغل العيال دا

جاسر/مش انتي اللي ابتديتي

سلمي/الصبر يارب انا قلبي ضعيف ومش بستحمل خالي فيه دم شويه

جاسر/انا عن نفسي عندي دم الرك علي الناس اللي معندهمش وسابها ومشي

طلعت لقيته نايم في الاوضه اللي كانت نايمه فيها

سلمي/انا هنام هنا قوم لم عزالك وامشي

جاسر/ياصبر ايوب انا بقي طالبه معايا انام هنا شوفيلك حته نامي فيها 

سلمي/الاوض كلها مقفوله بالمفتاح ومش عارفه المفاتيح فين ومش هينفع طبعا انا وحضرتك ننام في اوضه واحده 

جاسر/يعني انا انام علي الارض نامي جنبي

سلمي/نعم ياخويا انام جنبك انت

جاسر/خلاص نامي علارض

سلمي/اتفرست منه اوي وراحت قعدت علي الركسي اللي جنب السرير

وجاسر راح في النوم صحي في الفجر لقاها ياعيني نايمه علي الكرسي وشعرها نازل علي وشها ووشها احمر وكانت زي القمر

جاسر في باله ماهي عسل اهيه

راحلها وشالها وهي نايمه وحاطها علسرير وغطاها 

لقاها بتتاوب وبطلع صوت زي الاطفال 

جاسر بصلها وضحك

وراح ينام هو علكنبه


          الفصل الخامس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×