رواية انا واختي
بقلم نورعصام
الفصل الثالث والرابع
ساهر. ف نفسه اعجب بيها وبكل كلامها مع وليد قال لازم انتقم منها علي تصرفها معايا واعرفها ازاي ترفضني واخد رجاله ومشي
مروه. استاذ وليد انا عاوزه امشي
وليد. بحده نعم يا روح امك
مروه. ما هي ملك مشيت
وليد. وهو انتي زي ملك يااا مروه فوقي كدا لنفسك وغوري من قدامي شوفي شغلك احسنلك
مروه. مشيت وهي علي اخرها
ملك. وصلت بيتها
مليكه. اول ما شافتها قالت اخيرا جيتي والدموع ف عنيها قالت كدا يا ملك كدا تعملي فيا كدا تعملي ف امك وابوكي كدا يا ملك تعرضي سمعتك ونفسك للخطر وراحت عليها وقالت علشان خاطري بلاش تروحي تاني انا عرفه انو اكيد مش هيأذوكي،من اول يوم بس يجرو رجلك الاول بقلمي نور عصام
ملك. ابتسمت وقالت اهدي انتي عرفه اختك كويس
مليكه. ايوا عرفاها بس الكتره تغلب الشجاعه يا ملك
ملك. ملكيش دعوه وسبيني بس اعمل اللي عوزاه
مليكه. الطريق اللي انتي ماشيه فيه دا اخرته ندم وياريت ليكي لوحدك واوعي تفتكري اني خايفه علي نفسي بس
ملك. قاطعتها وقالت كفايه لو خايفه علي نفسك اتبري مني
مليكه. عمك لو عرف هو وولاده مش هيسكتو
ملك. ههههه عمك عمك دا ايه يا مليكه عمك دا اللي مبصش علينا مره واجده بعد امك ما ماتت من ست شهور وقبلها كان بيحي كل سنتين مره وولاده اللي بتتكلمي عنهم دول بيقبلونا ف الشارع ميبصوش ف وشنا اوعي يا مليكه من وشي خليني انام شويه علشان الكليه الصبح
مليكه. هو انتي فاكره ان رجوعك كل يوم الساعه اتنين دا هيخليكي تروحي الجامعه بعد كدا
ملك. واهو رجعت وبعدين ما انتي صاحيه اهو وغير كدا احنا كنا نسهر اكتر من كدا وبردو نروح ايه يعني اللي اتغير
مليكه. انتي شايفه ان مفيش حاجه اتغيرت شايفه ان سهرنا ف بيتنا باحترامنا زي سهرك برا البيت وف كباريه
ملك. بقولك ايه انا راجعه تعبامه وعاوزه انام
مليكه. زعلت من ردها عليها وقالت اتفضلي بس بعد كدا هتبكي بدل الدموع دم وندمك وقتها مش هيفيد بحاجه
ملك. شوحت بايدها ودخلت تنام
مليكه. يارب اهديها واسترها معانا ودخلت نامت
وحل الصباح علي الجميع باذن الله
مليكه. راحت علشان تصحي اختها ملك ملك يلا قومي اتاخرنا
ملك. شويه بس عندي صداع
مليكه. هو انتي لسه شوفتي صداع قومي يا ختي يلا علشان الجامعه
ملك. اوف بقا
وبعد بعض الوقت جهزو وراحو الجامعه
مليكه. تفتكري لو حد عرف هنا انك بتشتغلي ف كباريه ايه اللي
ملك. قاطعتها وقالت مين اللي هيقول وبعدين اسمه ملهي ليلي
مليكه. لا وانبي ملهي ليلي اه يعني مش كباريه
ملك. ما خلاص بقا يا مليكه الله
مليكه. يلا عالمحاضره
حازم. اهلا ب قمرات الجامعه
ملك. لم نفسك احسنلك
حازم. ليه بس الحق عليا اني بصبح عليكم
ملك. بناقص صباحك يا اا حازم
موسي. صباح الخير يا مليكه
مليكه. صباح النور وقالت يلا يا ملك
ملك. ليه مخلتنيش اعرفهم مقامهم
مليكه. الناس قالو صباح الخير بالذوق لا قلو ادبهم ولا غلطو فينا يبقا يا نرد عليهم بالذوق يا منردش ونمشي ولا هي مشاكل وخلاص
ملك. وهما دول يعرفو الذوق انتي بس اللي طيبه
مليكه. طيب خلينا ف المحاضره
د ربيع. صباح الخير يا شباب
الكل صباح النور يا دكتور
د ربيع. لفت نظره البنتين اللي شبه بعض بالظبط مفيش فرق بينهم
ملك. شكل كدا الدكتور الجديد انبهر بينا
مليكه. ابتسمت. قالت لا هو بس استغرب لاننا شكل بعض قوي ومفيش فرق بينا ف اي حاجه
د ربيع. ابتسم وراح عليهم وقال توأم
مليكه. بصوت رقيق قالت ايوا
د ربيع. ربنا يحفظكم ورجع مكانه يشرح المحاضره
وبعد انتهاء اليوم الدراسي
ملك. انا عاوزه انام علشان اقدر اروح الشغل باليل
مليكه. يا بنتي حرام عليكي ارجعي لعقلك بقا
ملك. فكك مني وركبو
وبعض بعد الوقت وصلو البيت
مليكه. مين الراجل اللي واقف دا اول مره اشوفه
ملك. بصت عليه ورفعت حاجبها وبعدين قالت سيبك منه وطلعو
مليكه. تعالي نعمل اكل انا ميته من الجوع
ملك. وانا كمان بس انا عاوزه انام
مليكه. كلي ونامي وراحو جهزو اكل وبعد ما جهزو قعدو يا كلو مليكه قالت انا هاجي معاكي اليوم
ملك. نعم
مليكه. ايه اشمعنا انتي
ملك. انتي بتكلمي جد ولا ايه
مليكه. طبعا جد الجد كمان
ملك. ليه
مليكه. عاوزه اشوفك وانتي بتشتغلي وكمان اشوف المكان اللي نويتي تضيعي نفسك فيه
ملك. ممكن تخليني علي راحتي ومتدخليش
مليكه. لازم اجي معاكي
ملك. انا فهماكي كويس انتي كل همك تقعديني وبتقولي كدا علشان عرفه اني مش هقبل انك تروحي مكان زي دا
مليكه. ليه انتي اختي وتوأمي وطبيعي اعمل زيك
ملك. مليكه ريحي نفسك انا خلاص
مليكه. خلاص ايه
ملك. خلاص حابه كدا وهكمل
مليكه. طيب انا هروح اقول ل عمك
ملك. قامت وقالت قسما بالله لو عملتي كدا ما هتشوفي وشي تاني وانتي عرفاني واوعي تكوني فكراني خايفه منه هو ملوش حاجه عندنا علشان يتحكم فينا ما هو رمينا ومش بيسال عنا
مليكه. طيب انتي جربتي يوم وشوفتي الوضع والدنيا هناك ازاي كفايه بقا علشان خاطري انا خايفه عليكي
ملك. لو سمحتي يا مليكه متدخليش ف قراراتي
مليكه. زعلت وقامت دخلت اوضتها وبتدعي ربنا يسترها
ملك. دخلت اوضتها ونامت من تعبها ومن قلة النوم
وحل المساء
مليكه. كانت قاعده ف اوضتها بتذاكر
ملك. جهزت نفسها ودخلت عند اختها وقالت انا ماشيه
مليكه. ماردت عليها
ملك. خرجت وركبت تاكسي وراحت الملهي
وليد. قال ل مروه هي ملك مش هتيجي ولا ايه
مروه. مش عرفه انا جيت ومعديت عليها
وليد. طيب هاتي رقم فونها
ملك. مفيش داعي انا بنفسي موجوده اهو
وليد. ببتسامه اهلا بملكة جمال الملهي كله
ملك. الملهي بس
وليد. ههههههههه بصراحه مش الملهي بس الدنيا كلها وبص ل مروه وقال اتفضلي علي شغلك
مروه. بغيظ مشيط
وليد. تعالي عاوزك يا ملك
ملك. ماااشي وراحت علي مكتبه
وليد. ممكن بقا اللي حصل امبارح دا ميتقررش تاني
ملك. ليه اعتقد ان حقك وصلك وزياده ولا ايه
وليد. تمام بس ياريت تهدي شويه واحد زي ساهر بيه دا زبون مهم ومش عاوزين نخسره
ملك. يحترم نفسه اتكلم معاه بالذوق يقل ادبه ملوش عندي غير الجزمه ويغور بفلوسه انا مش هسلم لاي حد انا مش من اياهم
وليد. بصلها وقال مفيش مشكله انك تدلعي الرجل شويه هو جاي هنا علشان يتبسط مش يتعكنن
ملك. خلاص يتبسط بعيد عني
وليد. يا ملك افهميني
ملك. كل اللي ليك عندي اني اجبلك فلوس ودا اكيد حصل وهيحصل لكن بطريقتي غير كدا معطلكش شوف شغلك بعيد عني
وليد. ف نفسه قال دا يوم واحد منك دخلتي مبلغ كبير مستحيل اسيبك تمشي وبعدين قالها خلاص يا ملك بس اهدي شويه
ملك. اتفاقنا
وليد. لوكه عيد ميلادي بكرا ايه رأيك تيجي
ملك. اجي فين
وليد. بتوتر قالها البيت
ملك. ومالو
وليد. بفرحه قالها يعني هتيجي
ملك. طبعا مادام وليد بيه صاحب اكبر ملهي ليلي عيد ميلاده بكرا ومش هيعمله هنا يبقي اكيد الكل لازم يروح يحتفل بيه
وليد. الكل
ملك. طبعا ولا هو انا بس اللي معزومه
وليد. لا اكيد كلكم وبصلها بغيظ
ملك. قامت وقفت وقالت لما تحب تلعب العب مع حد مش بيفهم او تكون كاسر عينه او ضعيف وحطت ايدها علي المكتب وسندت بمرفقيها وقربت منه وقالت رواية انا واختي بقلمي نور عصام مش ملك اللي تفكر تكسر عينها علشان لو حصل صدقني مش هتعيش ساعه واحده ف الدنيا دا غير الفضيحه اللي هتشوفها علي ايدي قبل تودع
وليد. ابتسم علي ذكائها وقالها انتي متأكده انك لسه طالبه ف كليه
ملك. كليه الحياه مش محتاجه سن كبير يا وليد
وليد. ضحك وقال وليد كدا من غير القاب
ملك. مش بحب الالقاب دمها تقيل علي قلبي وبعدين الفرق بينا مش كبير قوي يعني
وليد. مين قالك
ملك. شكلك اخره 30 وانا 21 يعني مش،محتاج القاب ولا ايه يا لولو
وليد. نعم كمان لولو
ملك. ههههه
وليد. قرب منها وقال ملك انا لسه عند كلامي ف طلبي للجواز منك
ملك. وقفت من علي المكتب وقالت مليش مزاج اتجوز دلوقتي
وليد. ماشي يا قمر وانا مستني
ملك. ابتسمت وقالت انا هروح بقا اشوف الدنيا برا فيها ايه
وليد. اومئ بعيونه وبعدين قالها ملك
ملك. ايوا
وليد. ممكن تغيري لبسك دا وتلبسي
ملك. قبل يكمل قالت لأ مش،هغير لبسي ولا هلبس لبس مايع من بتاعك
وليد. ضحك وقال اما اشوف اخرتها معاكي ايه وبعدين قالها اتفضلي
ملك. خرجت من عنده وراحت الصاله وطلعت ترقص
طارق. مساؤؤؤ يا قمر
ملك. بتعالي وغرور بصتله وماردت
طارق. علي فكره انا بكلمك
ملك. علي فكره انا سمعت ومليش مزاج ارد عليك
طارق. علي فكره انتي هنا علشان مزاجي مش مزاجك انتي
ملك. سابته وراحت تقعد
طارق. راح وراها وقالها يلا ببنا نمشي من هنا
ملك. حد قالك انك جايب بنت اختك معاك وهتقولها يلا هتمشي بدون ما تتكلم ياريت تفوق وتتكلم كويس
طارق. لا انا هنا بفلوسي واللي زيك تعمل اللي عاوزه بدون نقاش
ملك. اها تمام فين فلوسك بقا
طارق. بصلها
ملك. عاوزه اشوف فلوسك اللي جاي تتبسط بيها ولا ايه رأيك
طارق. طيب يلا الاول
ملك. امم ايه دا هو انت جديد ولا ايه يا كابتن
طارق. خلاص اتفضلي
ملك. قالت لا مش ليا وقالت شاور للبنت اللي واقفه هناك دي
طارق. انا عاوزك انتي
ملك. متستعجلش بس نادي عليها
طارق. شاور للبنت وراحت
ملك. اديها 500 دولار
طارق. نعم ليه ان شاء الله
ملك. خلاص لو مش عجبك اتفضل اتبسط بعيد عني
طارق. بصلها وقال ماشي انا مش حابب اضيعك من ايدي وطلع الفلوس وادها للبنت اخدتها ومشيت
ملك. تحب ترقص
طارق. لا انا احب حاجه تانيه يلا نمشي من هنا
ملك. لا انا شغلي هنا بس
طارق. اتعصب وقالها يعني ايه
ملك. يعني اكراما مني انا هرقص معاك
طارق. اكراما منك ايه يا بت دا انا دافع 500 دولار ومفيش واحده هنا اتجرأت وطلبت بس خميسين وبعد دا كله تقولي لا
ملك. ببرود قالت انا اخدت منك حاجه
طارق. بت انتي
ملك. وطي صوتك ودا علشانك مش علشاني
طارق. فين المدير
وليد. ف لحظه كان موجود
طارق. قال البت دي تلزمني
ملك. بت اما تبتك
طارق. قرب عليها وراح يمسك دراعها
ساهر. دخل ومسك ايده وطبعا اتوقع اللي حصل
طارق. لوسمحت يا ساهر باشا البت دي لازم تتربي
ملك. قعدت عالكرسي وقالت والله ما حد ناقص تربيه غيرك
طارق. يا بت الل
ملك. اي شتيمه انت هتقل أدبك وتقولها هردها ليك بس اضعاف
ساهر. تعزفي تقفلي البلاعه دي شويه
ملك. عوجت بوئها وسكتت
طارق. سحب ايده من ساهر وقال انتي فعلا لازم عينك دي تكون ف الارض ولما تشوفي اسيادك تختفي مش بس توطي
ملك. ههههه اسيادي اللي هما مين وبأرف قالت انت مثلا
طارق. طبعا
ملك. انت فاكر ان بفلوسك سيد الناس لا انت فاشل ولا تسوي شئ سواء بيها او من غيرها بقلمي نور عصام
طارق. انتي بتكلميني انا كدا يا بت الكلب
ملك. اه انت اللي ابن ستين كلب ابوك مش احسن من ابويا
طارق. اتعصب ومد ايده علشان يضربها
ساهر. زئه عنها وقال اخرج دلوقتي يا طارق
طارق. مش خارج غير بيها إلا بموتها دلوقتي
ملك. اتكلم علي قدك يا نانوس عين ماما
وليد. بصلها وقال كفايه بقا يا ملك
ملك. ببردو قالت حلوة قوي الاغنيه دي ايه رأيك يا يوسف تيجي ترقص معايا عليها
يوسف. بصلها
ملك. ولا اقولك انا مليش مزاج ارقص مع حد انا هرقص مع نفسي ومشيت سابتهم هيولعو
يوسف. اه يا بنت ال
ساهر. اقعد يا طارق
طارق. عجبك كدا
ساهر. اهدي بس
طا ق. مين البت دي
وليد. انا اسف وشاور للبنات تيجي،عندهم وقالهم دول هديه مني ليكم
يوسف. بص ل ملك وهي بترقص ومش مخليه حد يقرب منها وف نفسه قال كلها كام ساعه واكسر غرورك ومنخيرك دي
طارق البت دي لازم تيجي معنا
ساهر. هتيجي بس ......
الفصل الرابع
ساهر. هتيجي بس مش دلوقتي
طارق. ليه دي لازم تتكسر الليله علشان تعرف مقامها كويس
ساهر. علي فكره دي مش من اياهم
طارق. ولما هي مش منهم ايه اللي جابها هنا ولا هتعمل علينا شريفه
ساهر. هي فعلا شريفه بس مجنونه شويه
يوسف. غبيه حابه تجرب الدنيا هنا ماشيه ازاي
طارق. ياعم انت بتصدق الكلام دا هي ف واحده هنا مش
يوسف. قاطعه وقال لا هي فعلا كويسه
طارق. بغرور شيطان قال يعني هي لسه
يوسف. اعتقد كدا ودا اللي واضح من تصرفاتها ومش مخليا حد يلمسها لا يقرب منها وبتتعامل بغرور
ساهر. لا وايه عليها طريقه ف سحب فلوسك منك بمنتهي الحرفيه والهدوء ولا كانها عملت حاجه بقلمي نور عصام
طارق. بنت اللي اخدت
يوسف. طلبت كام منك
طارق. 500 دولار
يوسف. بنت اللاعيبه
ساهر. ههههههه
طارق. لا وكمان تقولي هو انا اخدت حاجه
ساهر. ههههههههه
طارق. مالك يا عم
يوسف. اصل نفس اللي حصل معاه
طارق. هههههههه هههههههه
يوسف. بصلها كدا
طارق. موزه جامده والواد هيموت عليها ازاي وهي ولا هنا
طارق. انا اللي مستغربله ازاي وليد ساكت عليها كدا
ساهر. وميسكتش ليه فلوس وبتدخله وهو دا اللي يهمه
يوسف. لا وكمان عرض عليها الجواز رسمي وهي رفضت
طارق. معقول وليد يعمل كدا دا مش سهل ابدا ازاي بت زي دي تعمل فيه كدا وبصلها تاني
يوسف. اهو اللي فكرت فيه دا هو بردو نفس اللي فكر فيه وليد
ساهر. فكك منها دلوقتي عملت ايه ف الشغل
طارق. خلاص الشحنه قربت توصل
ساهر. تمام
طارق. البت دي عاوزها عندي ف اقرب وقت
يوسف. استني بقا
ساهر. هههههههه
طاوق. وحياتك لخليها تبكي دم وتقول حقي برقبتي
ساهر. بصله وسكت
ملك. نزلت وقعدت
احد السكرانين راح عليها وقال مالك يا موزه قاعده لوحدك ليه
ملك. أرفانه من ريحته
...... لدرجه دي حبيب القلب هجرك خلاص تعالي معايا وانا ابسطك وانسيكي الدنيا مش هو بس
يوسف. اوبا بقا
ساهر وطارق. مع بعض في ايه
يوسف. القطه الشرسه
طارق وساهر. التفتو عليها
يوسف. ياتري هتعمل ايه معاه
ملك. ممكن تقعد
..... لسه هنقعد
ملك. طبعا وفتحت ازازة وسكي وحطت ف الكاسه وقالت اتقضل
.... تسلميلي يا قمر ورايح يقرب منها
ملك. زئته عنها وقالت اهدي
..... انا بصراحه مستعجل وانتي حلوه قوي
ملك. 500 دولار
..... نعم ليه
ملك. قامت وقالت خلاص علي راحتك يا باشا
..... مد ايده علشان يمسكها
ملك. بعدت عنه وقالت موافق ولا
...... موافق وقام وقف
ملك. لا اهدي كدا انا لسه عندي شغل اخلصه ونمشي وشاورت ل مروه
مروه. راحت لعندها
ملك. ممكن يا باشا تديها الفلوس
..... الفلوس لعيونك انتي يا قلبي
ملك. وجع ف قلبك وبعدين قالت بس ادهملها هي علشان نمشي ومش نتأخر وبصتله بأغراء رواية انا واختي بقلمي نور عصام
...... ماشي كلامك يا قمر وطلع الفلوس وبعد شويه قالها يلا بينا
ملك. علي فين
..... علي بيتي
ملك. طيب ومراتك
..... عند امها
ملك. وافرض رجعت
..... ملكيش دعوه وراح عليها وقالها يلا
ملك. للاسف انا شغلي هنا بس ومش بخرج برا المحل
...... يعني لو عاوزك هيكون ف المحل
ملك. اتصنعت عدم الفهم وقالت طبعا ويلا بينا نرقص
..... نرقص دا ايه انااا
ملك. قاطعته وقالت انا رايحه ارقص عاوز تيجي تعالي ورايا مش عاوز انت حر ومشيت قبل تسمع رده
..... بنت ال وقام وراها
ملك. بتبعد عنه وهو سكران ومش قادر يوقف
.... كفايه بقا انا مش قادر
ملك. ولا انا والله وزئته بعنف ونزلت وراحت عند ساهر وقالت قول للتور اللي واقف قدام بيتي لو شوفته تاني هبيته ف القسم وبصت لفوق وشاورت ف الكاميرا ل وليد انها ماشيه والتفتت ل طارق وبصتله بتحدي ومشيت
يوسف. مش سهله خالص بنت الذين دي
ساهر. ازاي التور علي رأيها خلاها تشوفه
طارق. ايه دا هو انت مراقبها ولا ايه
ساهر. يعني
طارق. دي شكلها هتحلو قوي
...... فاق شويه وبيدور عليها ومسك بنت تانيه وقالها هو القمر راح فين انا عاوزها
يوسف وساهر وطارق ههههههه هههههههههه خلع ياحلو انت
ساهر. فهمت بقا وليد مش بيفتح بوئه معها ليه
وتاني يوم
ملك. بعد الساعه اتنين البنات راحو عندها وقالو يلا علشان نروح مع وليد باشا عيد ميلاده ملك اممم ماشي واتجمع شوية بنات وخرجو
ساهر. هما رايحين فين
يوسف. اكيد عندهم سهره برا
ساهر. بس ملك معاهم
يوسف. خلاص بقا
ساهر. فهمه وقال لا البت دي فعلا غيرهم
يوسف. هنشوف
ساهر. ايه رأيك نقوم
يوسف. اوعي تكون عاوز تراقبهم
ساهر. بصله
وبعد بعض الوقت وصلو بيت وليد
وليد. قدم لهم مشروب
ملك. طبعا رفضت
وايد. ايه رأيك تدخلي انتي المطبخ تعملي لنفسك حاجه انا عارف انك خايفه تشربي اي حاجه من ايد حد
ملك. ملوش لزوم انا مش عاوزه
وليد. لا لازم تشربي مش معقول كلنا بنشرب وانتي قاعده كدا
ملك. يا سيدي مش عاوزه
وليد. اصر عليها وشاورلها عالمطبخ
ملك. دخلت المطبخ وبس ثواني ما سمعت صوت حد خرجت جري
وليد. ابتسم
ملك. اها هي دي خطتك انك تدخلني وتمشيهم
وليد. ملك انا بحبك وعاوزك باي طريقه سواء جواز او غيرو
البناات نزلو
يوسف وساهر. كانو واقفين شافو البنات لوحدهم من غير ملك
يوسف. مش قولتلك
ساهر. لا انا نظرتي مستحيل تخيب البت دي اتخدعت
يوسف. يا عم كلهم زي بعضهم واهو شوفت بعينك
ساهر. مستحيل
ملك. قربت علي وليد وقالت جواز مش هتجوزك وساخه مستحيل اوسخ نفسي معاك ولا مع غيرك ولو ما بعدت عني وخلتني امشي بالذوق صدقني هموتك ومش هتردد ثانيه واحده
وليد. لو موتي علي ايدك اعمليها يا ملك
ملك. من عيوني وف لحظه طلعت من جيب بنطالونها مخدر ورشته عليه قبل ياخد باله هي عملت ايه وطلعت من جيلها شيك ومضته علي بياض وورق تاني بيع المحل ونزلت جري
ساهر. ملك اهي وبفرحه قاله مش قولتلك
يوسف. بس ليه اتأخرت
ساهر. معتقدش لحقت تعمل حاجه معاه دول كلهم كام دقيقه يعني اكيد علي ما قاومته وعرفت تنزل
يوسف. عندك ثقه جامده قوي فيها
ساهر. لانها غيرهم فعلا
ملك. لمحتهم ف العربيه راحت عليهم وبكل هدوء قالت مادام انتو مراقبيني يبقي توصلوني وخصوصا ان الوقت اتأخر
يوسف وساهر. احرجو
ساهر. واحنا نراقبك ليه احنا كنا معدين من هنا شوفناكي قولنا
ملك. قاطعته وقالت من غير متكمل انا مش مصدقه المهم روحني واعتقد انك عارف العنوان
يوسف. منين ان شاء الله
ملك. من التور اللي حطينه قدام بيتي
ساهر. بصلها وابتسم وطلع بالعربيه
يوسف. ممكن سؤال يا آنسه ملك
ملك. اتفضل
يوسف. انتي ليه جيتي هنا دا بيت وليد واحنا نعرفه كويس
ملك. غبي كان فاكر انو ممكن يستفرض بيا
ساهر. حصل حاجه
ملك. بكل هدوء قالت مبقاش،بنت امي وابويا لو كان لمس شعره مني
ساهر. فرح جواه لأنو مصدقها
يوسف. طيب ليه مانزلتي مع البنات
ملك. قالت مش بقولكم مراقبيني
يوسف. احنا خوفنا عليكي وعلي رأي ساهر انتي غيرهم
ملك. عموما انا مش المفروض اريحكم لانكم متخصونيش ولا تلزموني وزيكم زي غيركم بالنسبه ليا وانا اصلا معنديش ثقه ف اي حد بس انا لحركة الجدعنه اللي عملتوها دي ووصلتوني هقولكم
ساهر. قولي يا ام العريف
ملك. من غباءه افتكر انو ممكن لما يجبني بيته هيقدر يعمل الي عاوزه قالي انو عيد ميلاده اليوم وعازمني وانا قولتله تمام والبنات اكيد هتيجي هو نيته انو نكون لوحدنا بس لما فهم اني فهماه قال للبنات وبعد وصولنا اصر عليا اني اشرب حاجه رواية انا واختي بقلمي نور عصام وانا مش بشرب فصمم اني اعمل حاجه لنفسي من المطبخ بايدي علشان اكون متطمنه وانا طبعا كنت شاكه ان اكيد حاجه هتحصل دخلت المطبخ وهو خرج البنات وبعد ثواني صوتهم اختفي خرجت بسرعه لقيته لوحده قالي انو عاوزني بأي طريقه سواء جواز او اي شئ وطبعا هو نيته وقتها اي شئ وانا فهماه قربت منه وف لحظه رشيت عليه مخدر بس بعدها عملت حاجه هخليه يندم عليها العمر كله واعرفه انو يوم ما حب يلعب اختار غلط
ساهر. عملتي ايه يا اخرة صبري
يوسف. استغرب كلامه ليها
ملك. مش مهم
ساهر. معلش يا ملك انا عاوز اعرف لان وليد مش سهل واكيد هينتقم منك صدقيني انا خايف عليكي وممكن اساعدك
ملك. وانا مش خايفه لا منه ولا من غيرو وهخليك تشوف بنفسك اللي هعمله فيه ورد فعله عليا
ساهر. ايه دا انتي ناويه تروحي تاني الشغل
ملك. دا انا لازم اروح ومضيعش الفرصه دي من ايدي
ساهر. معلش قوليلي عملتي ايه فيه
ملك. كل اللي اقدر اقولهولك ان اللي يقرب مني لازم يندم ومش اي ندم انا بنت اه بس مش ضعيفه وروحت مكان زي دا بس بارداتي ومش معني اني ادخله ابقي مش كويسه لا دا انا غاليه قوي
ساهر. طيب ممكن متروحيش تاني
ملك. ليه بقا
ساهر. كدا انا عاوز كدا
ملك. بصفتك ايه تقولي كدا
ساهر. اسمعي الكلام يا ملك
ملك. مش علشان هتوصلني يبقي تتحكم فيا اتفضل اوقف ونزلني
ساهر. انتي مجنونه انتي عرفه الساعه كام ولسه بيتك بعيد
ملك. عادي انا لو هاخدها مشي ولا ان حد يتحكم فيا
ساهر. طيب اهدي انا بس خايف عليكي
ملك. لا وفر خوفك لحد ضعيف
وبعد بعض الوقت وصلو
ملك. متشكره جدا
ساهر. عندي فضول اعرف عملتي ايه ف وليد
ملك. ههههه
ساهر. شرد ف ضحكتها وبعدين قالها اوعي تكوني قتلتيه
ملك. ميستهلش اخسر حياتي علشانه
ياهر. طيب عملتي ايه
ملك. انت ليه مصمم
ساهر. معلش ريحيني
ملك. بعد ما خدرته طبعا هو مكنش اغمي عليه قوي كان بردو فايق لكن مش قوي وانا طبعا لاني كنت متأكده انو نيته زفت ناحيتي كنت محضراله مفاجاه تجنن
ساهر. يا بنتي ريحني اخلصي قولي علطول
ملك. طلعت من جيبها الورق وقالت مضيته شيك علي بياض ومضيته بييع المحل ليا
ساهر. انذهل من تصرفها
يوسف. يانهارك اسود دا هيموتك
ساهر. اعجب بذكائها بصلها وابتسم
يوسف. استلقي وعدك بقا يا حلوه منه
ملك. ولا يقدر يعمل حاجه
ساهر. اطلعي يا ملك دلوقتي
ملك. ابتسمت وقالت تصبحو علي خير ومشيت
يوسف. البت ذي اكيد مجنونه دي عملت اللي محدش قدر يفكر فيه ولا يقدر اصلا يعمله دي اكيد عجلت بموتها
ساهر. منتهي الذكاء
يوسف. انت مبسوط دي كدا حياتها ف خطر بس تعرف هي،تستاهل
ساهر. تستاهل علشان بتحافظ علي،نفسها
يوسف. تستاهل علشان راحت مكان زي دا
ساهر. اتنهد وسكت
ملك. طلعت شقتهم فتحت لقت ........
ياتري ملك شافت ايه
وايه اللي هيحصل
الفصل الخامس والسادس من هنا